Szukaj

Ford Scorpio – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Informacje o Ford Scorpio

Lata produkcji: 1985 – 1998
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do segmentu E (wyższa klasa średnia). Produkowany w latach 1985-1998 jako następca Forda Granady, po którym przejął rolę flagowego auta amerykańskiej marki na rynku europejskim. W 1986 roku wyróżniony nagrodą dla Europejskiego Samochodu Roku. Mimo wielu zalet (przede wszystkim rozmiary i komfort jazdy), model nie odniósł planowanego przez producenta sukcesu rynkowego. W innych krajach oferowany również jako Ford Granada III (człon „Scorpio” pojawił się w topowej wersji modelu) lub Merkur Scorpio.
czytaj więcej

Oceny Ford Scorpio

Liczba ocen: 466
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Driver
Ford Scorpio II
Sedan 2.3 i 16V 147KM 108kW
Bardzo specyficzny samochód i rzadko spotykany. Ostatnia limuzyna Forda z napędem na tył w Europie. Nie raz pytano się mnie " co to za Ford? " albo " wersja USA? Kiedy pan sprowadził ? ". Wygląd wyróżniający się a do tego elegancki, bez wątpienia to auto z duszą. Jeśli kupisz go w dobrym stanie to potrafi baaardzooo dobrze się odwdzięczyć. Nie warto przejmować się opiniami ludzi którzy kupili ten wóz za parę groszy i natrafili po prostu na minę i narzekają że wszystko się psuje i "Ford ****** wort" . Bzdura. Po pierwsze na Scorpio musisz mieć przygotowane co najmniej 5 tyś. Zł na SAM ZAKUP auta, nie warto kupować egzemplarzy za np 2 - 3 tyś. Bo zazwyczaj są to już trupy. Po drugie na oględziny zawsze jedź z kimś doświadczonym, który ma wiedzę o tym samochodzie. Po trzecie szukaj egzemplarzy z końca produkcji (po lift) i najlepiej z najbardziej rozsądnym silnikiem 2.3 16V. Po lifty były moim zdaniem ładniejsze i miały poprawioną wiązkę która jest bolączką Scorpio tej generacji. Natomiast silnik 2.3 16V jest idealnym kompromisem, wystarczająca moc , dynamika, stosunkowo nie droga eksploatacja i w miarę przyzwoite spalanie. Z kolei 2.0 są za słabe a 2.9 V6 24V Cosworth są bardzo drogie w serwisowaniu i nie warto się w nie pakować. Były też 2.9 V6 12V, dobre silniki ale nie występowały już w po liftach. Nie będę pisał oczywiście żeby przed zakupem sprawdzić zawieszenie, czy progi itp itd bo to oczywiste. Pamiętaj po prostu żeby kupować ten samochód z głową. Są to już stare samochody i przed kupnem warto dokładnie sprawdzić czy wszystko jest OK tak jak podaje sprzedający w ogłoszeniu. Polecam ten samochód kierowcą którzy jednak mają jako takie pojęcie o motoryzacji, o samochodach. Jak już wspomniałem auto ma swoje lata, więc jeśli jest nawet w bardzo dobrym stanie to siłą rzeczy z racji wieku np. Pęknie wąż od wody czy coś w tym rodzaju, więc warto raz na jakiś czas podnieść tą maskę i zobaczyć czy wszystko ok i nie narzekać później że auto się psuje.
Dodane 11 lat temu
3,8
~Deborski
Ford Scorpio II
Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW
niezła bryka ,komford jazdy po polskich dziurach słaby,silnik dobry,wnętrze przestronne ,niestety układ podzespołów silnika i połączenia przewodów, zaprojektowany przez wykształconych debili ,wiązki inst.elektrycznej poniżej krytyki,a wymiana takiej gdy skruszeje strasznie utrudniona,wszędzie ciasno,komputery i bezpieczniki rozrzucone po całym wnetrzu,dostęp do lamp trudny, akumlator umieszczony w najgłupszym możliwym miejscu,NIEWYGODNIE ,CIASNO POD MASKĄ
Dodane 7 lat temu
4,4
~Niech będzie że Miłośnik Coswortha
Ford Scorpio II
Sedan 2.9i 24V 207KM 152kW
Skrzynia oczywiście automatyczna - W zaznaczeniu manualna, jakiś błąd bo taka tylko wchodzi w tych informacjach ( może to tylko coś mi nie wchodzi) Ten samochód ma to COŚ. Ten silnik sprawia, że się chce jeździć. Karoseria bez rdzy w 19 letnim aucie. Minusem jest słaby stelaż oparcia fotela kierowcy, z czasem się przegina na jedną stronę oraz delikatny panel klimatyzacji.
Dodane 11 lat temu

Raporty spalania Ford Scorpio

Liczba raportów: 461
Średnie spalanie dla Ford Scorpio
8,7 – 18,2
l/100 km
7,2 – 16,1
l/100 km
8,4 – 20,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,7
Ford Scorpio II
Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW
Piękniejszego samochodu za tą cenę się nie dostanie, lepiej prowadzącego chyba też, ale czy te dwie zalety są w stanie zniwelować wady jakimi są usterki? Nie wiem, pewnie zależy od danego modelu i jego utrzymania przez poprzednich właścicieli, ale ja najwyraźniej miałem pecha. W okresie od 12.2009 do 03.2011 wymieniłem prawie pół samochodu, jedynie co dziwne karoseria jest w stanie idealnym. Autko kupione za 4000 zł a na naprawy wydane 15000 zł. Niestety mimo, iż samochód jest piękny nie kupił bym po raz drugi Scorpio. Ceny i dostępność części to tragedia. Na piastę czekałem ponad 2 tygodnie. O elektryce wspominać nie będę. Spalanie jest takie jakie być musi. Jak się postaramy to w trasie i 7,5 mi się udało osiągnąć, a w mieście (Łódź) do 18 to lekką ręką podczas korków dochodzi, ale średnio to 14,5 w mieście spala bez problemu, a jeżdżę raczej normalnie, ani ekonomicznie, ani dynamicznie. Zastanów się zanim go kupisz...
Dodane 14 lat temu
9,8
Ford Scorpio I
Hatchback 2.4 i KAT 125KM 92kW
Podane tak mniej więcej. Na trasie Monachium - Wrocław - 714 km na 63 litrach benzyny, czyli nie jest źle. Po mieście pali mi circa 11-12 litrow, ale to zasługa mojej cięzkiej nogi, i skrzyni, ktora potrafi dac dużo radości ;) Ogółem - nie jest źle, ale to nadal prawie 2,5 litrowy silnik w widlastym układzie...
Dodane 10 lat temu
12,2
Ford Scorpio II
Sedan 2.3 i 16V 147KM 108kW
Skorupa 2.3 w automacie. Najniższe spalanie zanotowałem w trasie przy prędkościach w granicach 100km/h, najwyższe w samym mieście przy czym zdarzyło mi się to tylko raz, średnio w lato po mieście wychodzi 15.5l/100km. Jeżeli uważacie, że to dużo to zapraszam po seicento. Fakt faktem, że te 2l mniej mógłby palić ale 13l to dla niektórych i tak astronomiczne wartości...
Dodane 10 lat temu

Usterki Ford Scorpio

Liczba wpisów: 31
długie uruchamianie zimnego silnika
  • Ford Scorpio I Sedan 2.0 i 115KM 85kW 1992-1994
  • silnik
Zimny silnik uruchamia się dopiero po dłuższym kręceniu rozrusznikiem, również po około godzinnym postoju. Natomiast gdy go uruchomię to około 2-3 minut trzyma 1100 obr/min i schodzi płynnie na 850 obr/min, pracuje stabilnie i odpala za każdym razem na \"dotyk\". Po zimie wymieniłem wtryskiwacze, nie dało się jechać na benzynie, (używane, identyczny typ, przed założeniem wyprane profesjonalnie w myjce ultradźwiękowej), problem z jazdą na benzynie zniknął. Natomiast po jakimś czasie pojawił się problem z odpalaniem na zimnym silniku. Profilaktycznie wymieniłem pompę paliwa (nową w/g specyfikacji 3 bary 90 litrów/godz) i nic się nie zmieniło. Czujnik temperatury chłodziwa zasilanie 4,6 V, oporność przy chłodnym silniku 41 kOhma, a przy gorącym ok 600 Ohm. Czujnik temperatury powietrza w kolektorze zasilanie 4,6 V, oporność zimny silnik 34,4 kOhma, gorący 1,35 kOhma. Czujnik położenia wału korbowego 264 Ohm. Ciśnienie sprężania OK, oleju nie bierze, temperatura w normie, płynu chłodzącego nie ubywa, roczni 1993, przebieg 230000km. W aucie jest instalacja gazowa, na gazie silnik pracuje dobrze, zawsze przechodzę na gaz po uruchomieniu na benzynie. Resetowałem komputer poprzez rozłączenie akumulatora i nic. Ponadto przed zimą pojawił się objaw furkotania ABS przy zatrzymywaniu się, ale myślę, że to wina spękanych czujników w sumie 18 lat robi swoje. Odłączyłem ABS, problem z odpaleniem na zimnym silniku nie ustał. Proszę o jakieś sugestie lub rady, nie jestem laikiem, ale uważam, że człowiek uczy się całe życie. Jak na razie brak Opisałem powyżej co zrobiłem
Dodane 15 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
Przebicie.
  • Ford Scorpio I Sedan 2.0 i 120KM 88kW 1989-1992
  • instalacja elektryczna
Po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu go, wszystkie kontrolki palą się prawidłowo, do momentu aż włączę np. awaryjne światła, w tym momencie wszystko zaczyna przygasać, zegarek nad lusterkiem zaczyna działać jak stoper, do momentu wyciągnięcia kluczyka - wtedy pokazuje normalnie czas, prócz tego "cb" mam podłączone pod kostkę z radia. Co ciekawe wcześniej było ok, a teraz "cb" działa normalnie, a radio ani drgnie, z resztą wszystko prócz "cb" padło nawet dmuchawa, kiedy akumulator jest odłączony miernik wskazuje mi 12,4 V. Po założeniu przewodów napięcie mierzone na akumulatorze oraz kostce z radia wynosi ok. 4,6 do 9,2 V, wszystkie urządzenia zachowują się jakby był słaby akumulator, zanim to zauważyłem wyjąłem rozrusznik i okazało się, że jest spalony, a dosłownie godzinę wcześniej autko było w pełni sprawne.
Dodane 16 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Odpalał i przestał odpalać
  • Ford Scorpio II Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW 1994-1998
  • inne
do tej pory nie miałem problemu z mim autkiem, ostatnio wymieniłem cewkę zapłonową, i było OK. Dwa dni temu wyjechałem i musiałem z holować,podczas holowania hamowałem silnikiem, silnik odpalił.Po 10 minutach postoju-odpalił, po 30 minutach już nie odpalił,i do dziś nie chce odpalić proszę zdiagnozować przyczynę usterki
Dodane 15 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Ford Scorpio

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów