Szukaj

Informacje o Ford Scorpio I Hatchback

Lata produkcji: 1985 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja Scorpio pojawiła się na rynku w 1985 zastępując w ofercie Forda model Granada. W przeciwieństwie do niego, Scorpio wyróżniał się dość nowatorską, jak na auta swojej klasy, stylistyką. Kształtami nadwozia nawiązywał raczej do studyjnych koncepcji zastosowanych wcześniej przy projektowaniu modelu Sierra. W Wielkiej Brytanii i Irlandii Scorpio I sprzedawany był jako Granada III, zaś w Stanach Zjednoczonych jako Merkur Scorpio. Jego produkcja zakończyła się w roku 1994.
czytaj więcej
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 4
Długość 4669 mm
Szerokość 1766 mm
Wysokość 1440 mm
Rozstaw osi 2761 mm
Rozstaw kół - przód 1477 mm
Rozstaw kół - tył 1476 mm
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Ford Scorpio I Hatchback
9,2 – 14,3
l/100 km
7,6 – 8,6
l/100 km
8,4 – 20,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,8
Liczba komentarzy: 1
Hatchback 2.0 105KM 77kW
Ford Scorpio I
Witam... auto stare ,bardzo mało awaryjne - wymiana drążków kierowniczych ,wahaczy ,paska rozrządu to bajka - wszędzie miejsce i idze wsadzic rękę a nawet jakby ktoś się postarał głowę. Na zimnym silniku tak jak kazde lubi dobrze zassac , max 20l przy jezdzie typu pendzel ,kółka ,parę pisków i ponowny pendzel - pompka wyryskowa chodzi wtedy na maxa ,a to w końcu tylko 8 zaworów i 2,0l ... komfort nieprzeciętny na 5+ - w trasie jadąc 80-90km/h stałą prędkością potrafi spalić między 7,5-8,0l niżej się na 5 biegu nie da (most buczy za mocno)...
9,8
Hatchback 2.4 i KAT 125KM 92kW
Ford Scorpio I
Podane tak mniej więcej. Na trasie Monachium - Wrocław - 714 km na 63 litrach benzyny, czyli nie jest źle. Po mieście pali mi circa 11-12 litrow, ale to zasługa mojej cięzkiej nogi, i skrzyni, ktora potrafi dac dużo radości ;) Ogółem - nie jest źle, ale to nadal prawie 2,5 litrowy silnik w widlastym układzie...
12,0
Hatchback 2.4 i 125KM 92kW
Ford Scorpio I
Na lpg auto przy normalnej jezdzie i dobrze ustawionej instalacji jest naprawde ekonomiczne , spala mi ok 12 l gazu co przy obecnej jego cenie nie obciąża mocno kieszeni. Wiadomo na benzynie jest już nieco gorzej ale wykorzystuje ją tylko do rozruchu i nagrzania silnika. Jeśli chodzi o części i naprawy to dużo zależy od tego czy ktoś lubi\potrafi sam pomajsterkować czy oddaje auto do warsztatu . Czasem ciężko zdobyć niektóre części

Usterki Ford Scorpio I

Liczba wpisów: 8
długie uruchamianie zimnego silnika
  • Ford Scorpio I Sedan 2.0 i 115KM 85kW 1992-1994
  • silnik
Zimny silnik uruchamia się dopiero po dłuższym kręceniu rozrusznikiem, również po około godzinnym postoju. Natomiast gdy go uruchomię to około 2-3 minut trzyma 1100 obr/min i schodzi płynnie na 850 obr/min, pracuje stabilnie i odpala za każdym razem na \"dotyk\". Po zimie wymieniłem wtryskiwacze, nie dało się jechać na benzynie, (używane, identyczny typ, przed założeniem wyprane profesjonalnie w myjce ultradźwiękowej), problem z jazdą na benzynie zniknął. Natomiast po jakimś czasie pojawił się problem z odpalaniem na zimnym silniku. Profilaktycznie wymieniłem pompę paliwa (nową w/g specyfikacji 3 bary 90 litrów/godz) i nic się nie zmieniło. Czujnik temperatury chłodziwa zasilanie 4,6 V, oporność przy chłodnym silniku 41 kOhma, a przy gorącym ok 600 Ohm. Czujnik temperatury powietrza w kolektorze zasilanie 4,6 V, oporność zimny silnik 34,4 kOhma, gorący 1,35 kOhma. Czujnik położenia wału korbowego 264 Ohm. Ciśnienie sprężania OK, oleju nie bierze, temperatura w normie, płynu chłodzącego nie ubywa, roczni 1993, przebieg 230000km. W aucie jest instalacja gazowa, na gazie silnik pracuje dobrze, zawsze przechodzę na gaz po uruchomieniu na benzynie. Resetowałem komputer poprzez rozłączenie akumulatora i nic. Ponadto przed zimą pojawił się objaw furkotania ABS przy zatrzymywaniu się, ale myślę, że to wina spękanych czujników w sumie 18 lat robi swoje. Odłączyłem ABS, problem z odpaleniem na zimnym silniku nie ustał. Proszę o jakieś sugestie lub rady, nie jestem laikiem, ale uważam, że człowiek uczy się całe życie. Jak na razie brak Opisałem powyżej co zrobiłem
Oczekuje na rozwiązanie
Przebicie.
  • Ford Scorpio I Sedan 2.0 i 120KM 88kW 1989-1992
  • instalacja elektryczna
Po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu go, wszystkie kontrolki palą się prawidłowo, do momentu aż włączę np. awaryjne światła, w tym momencie wszystko zaczyna przygasać, zegarek nad lusterkiem zaczyna działać jak stoper, do momentu wyciągnięcia kluczyka - wtedy pokazuje normalnie czas, prócz tego "cb" mam podłączone pod kostkę z radia. Co ciekawe wcześniej było ok, a teraz "cb" działa normalnie, a radio ani drgnie, z resztą wszystko prócz "cb" padło nawet dmuchawa, kiedy akumulator jest odłączony miernik wskazuje mi 12,4 V. Po założeniu przewodów napięcie mierzone na akumulatorze oraz kostce z radia wynosi ok. 4,6 do 9,2 V, wszystkie urządzenia zachowują się jakby był słaby akumulator, zanim to zauważyłem wyjąłem rozrusznik i okazało się, że jest spalony, a dosłownie godzinę wcześniej autko było w pełni sprawne.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Głowica i jej mocowanie.
  • Ford Scorpio I
  • silnik
Występowanie usterki:
bardzo awaryjnym punktem scorpio 1 jest głowica i jej mocowanie mowa o silniku 2.0 8V DOHC ZAWSZE TRZEBA ZMIENIĆ NOWE SZPILKI GŁOWICY I NIGDY NIE DOKRĘCAĆ ICH NA WYCZUCIE TYLKO SPECJALNYM KLUCZEM NO I NAPINACZ JEDNORAZOWY, TAK POZA TYM SILNIK NIEZAWODNY BĘDZIE DŁUGO CHODZIŁ ALE NA ORYGINALNYCH CZĘŚCIACH I JESZCZE JEDNO TE AUTA NIE SĄ STWORZONE ŻEBY CHODZIŁY W GAZIE PIERW PADA USZCZELKA POD GŁOWICĄ A POTEM GŁOWICA PĘKA.
3 komentarze
Ford Scorpio I Hatchback