Szukaj

Informacje o Ford Sierra II Hatchback

Lata produkcji: 1987 – 1993
Segment: Klasa średnia
Produkcja drugiej i ostatniej generacji modelu ruszyła w 1987 roku. Sierra II nieznacznie różniła się od swojej poprzedniczki – trochę zmienił się przód auta oraz wystrój wnętrza. Model był również dostępny w wersji sedan. W 1990, a potem w 1992 roku Sierra II przechodziła drobne modernizacje. Już wtedy nie wytrzymywała jednak konkurencji z nowocześniejszymi i lepiej wyposażonymi samochodami japońskich marek. W 1993 roku Sierra została wycofana z produkcji i zastąpiona przez model Mondeo.
czytaj więcej
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4425 mm
Szerokość 1694 mm
Wysokość 1407 mm
Rozstaw osi 2608 mm
Rozstaw kół - przód 1452 mm
Rozstaw kół - tył 1468 mm
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Daniel
Ford Sierra II
Hatchback 2.0 i 125KM 92kW
Sierra to nie typowe auto. To nie jest przeciętniak jak golf czy astra. Największym plusem i powodem dlaczego kupiłem to auto jest oczywiście napęd na tył, daje nie złą frajdę i dodaje Sierrce klasy. Plusem jest też silnik, polecam zdecydowanie jednostkę 2.0i DOHC efi. Słabsze jednostki nie radzą sobie z ciężką budą, z kolei 2.0 radzi sobie świetnie a spalanie jest nie wiele większe. Sierra jest bardzo wygodna i pakowna. Mimo że latka lecą to samochód i tak nie źle wygląda. Minusem są plastiki we wnętrzu które są niskiej jakości i niestety czasem trzeszczą, ale to mi nie przeszkadza. Dla młodego kierowcy potrzeba dużo czasu żeby się oswoić z tym autem i je wyczuć w stu procentach. Ja jeżdżę tym samochodem ponad pół roku prawie codziennie i do końca jeszcze się z nią nie oswoiłem i jej nie rozgryzłem. Dla porównania: wcześniej jeździłem CC 700 przez 5 miesięcy z którym się oswoiłem po około 3 tyg. To i tak długo jak na takie coś jak Fiat ale w \"siedem setce\" jest ssanie i bawienie się w wyłączanie tego dziadostwa w odpowiednim momencie żeby Cienias nie zgasł na środku drogi trochę mi zajęło. Jeszcze wcześniej jeździłem Skodą Felicją Combi przez jakieś 3 miesiące(rozmiarowo prawie to samo co moja Sierra HB), przyzwyczaiłem się do niej w tydzień, dlaczego? bo to zwykłe \"pudełko\" z silniczkiem dla przeciętnego Kowalskiego. Sierra taka nie jest więc dlatego ją naprawdę polecam młodszym i starszym kierowcą. Młodzi mogą się wiele nauczyć na tym samochodzie, na pewno więcej niż na przeciętnych \"taczkach\" typu golf. Szkoda że Ford zastąpił takie auto czymś takim jak Mondeo. To już nie to samo co Sierra.
Dodane 17 lat temu
4,9
~Bibeusz
Ford Sierra II
Hatchback 2.0 i 115KM 85kW
Cześć, w latach 90-tych miałem cztery "ścierki". Wszystkie w benzynce. Dwie 1.6 (gaźnikowe) i dwie 2.0 (gaźnik i wtrysk). Właśnie kupiłem piątą 2.0 DOHC z przebiegiem 53 tkm i jestem mega zadowolony. Sentyment połączony z doświadczeniami. Jazda z napędem na tył w połączeniu z małą masą dają takiego kopa, że banan nie złazi mi z ryja. Nigdy nie miałem poważnych awarii w fordach (wcześniej miałem też Taunusa). Polecam silniki na wtrysku z pojemnością od 2000 ccm. Dają frajdę i są dopracowane.
Dodane 2 miesiące temu
3,8
~Banana
Ford Sierra II
Hatchback 2.0 i 101KM 74kW
Sierka jest w rodzinie od początku, najpierw jeździł nią dziadek, później tata, a teraz ja. Świetny samochód, stary, ale jary. Blacha w idealnym stanie, aż trudno uwierzyć, że ma już 22 lata :) jeśli się dba i wszystko wymienia na bieżąco to będzie długo służyć :)
Dodane 13 lat temu
Średnie spalanie dla Ford Sierra II Hatchback
7,9 – 24,2
l/100 km
6,6 – 7,2
l/100 km
9,0 – 12,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Ford Sierra II
Hatchback 2.0 i 120KM 88kW
Od kiedy jezdze TYLKO na benzynie-silnik 2.0 dohc na pelnym wtrysku-[skonczylem definitywnie jazde na gazie] silnik pracuje lepiej, rowniej,ciszej, nie gasnie,nie bierze oleju i spala naprawde male ilosci paliwa w miescie oraz w trasie. Jestem tym mile zaskoczony roznica miedzy tankowaniem gazu a benzyny to tylko 8 zl w moim przypadku. wskaznik paliwa w trasie przy spokojnej jezdzie 80-90 km/h prawie stoi w miejscu . Nadmienie ze spalanie gazu w trasie bylo kolo 9 litrow a w miescie 13,5 litra . OSWIADCZAM ZE GAZU JUZ NIE POWACHA.
Dodane 17 lat temu
10,7
Ford Sierra II
Hatchback 2.0 i 125KM 92kW
Jeśli chodzi o spalanie to na LPG przy mieszanej codziennej jeździe po mieście wychodzi mi około 50 zł na tydzień. Jak dla mnie jest ok. Na benzynie trudno mi powiedzieć ponieważ jeżdżę prawie cały czas tylko na gazie, ale tak na oko to pewnie wychodziło by mi 80-100 zł na tydzień. Ceny napraw nie są raczej wysokie. Na pewno wychodzi taniej niż przy naprawach np. Alfy Romeo 75 lub starszej BMW "trójki" z podobnych roczników jak Sierra. Części nie są drogie, jest wiele zamienników, wiele używek. Konstrukcja auta jest prosta, łatwa do naprawy. Najgorsze są opłaty za ubezpieczenie, najgorzej oczywiście mają młodzi kierowcy tacy jak ja, ponieważ jest zwyżka za młody wiek + zero zniżek. Mnie ratuje jedynie to że moja Sierra jest zapisana na mojego ojca który ma wszystkie zniżki, ja jestem jako współwłaściciel i wychodzi nie cały 1000 zł na rok. Więc jak dla mnie jest to do zniesienia.
Dodane 17 lat temu
9,0
Ford Sierra II
Hatchback 2.0 105KM 77kW
Świetny, duzy wygodny i dynamiczny samochód. Jeździłem tylko na LPG z braku pompy paliwa. Spalanie bardzo mnie zaskoczyło na plus- poniżej 10L w mieście. Powyżej 10L tylko przy naprawdę dynamicznej jeździe.
Dodane 15 lat temu
Ford Sierra II Hatchback

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów