Szukaj

Informacje o Ford Tourneo Courier I Mikrovan Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW 2018-2023

Lata produkcji: 2018 – 2023
Segment: VANy
Produkowany od 2013 roku, należący do segmentu kombivanów Ford Tourneo Courier jest najmniejszym i najmłodszym bratem w rodzinie Forda Tourneo (obok Tourneo Custom, Grand Tourneo Connect i Tourneo Connect). Łączy cechy rodzinnego minivana segmentu B i małego samochodu dostawczego, chociaż jest, tak jak pozostałe wersje Tourneo, osobową odmianą bliźniaczego modelu Transit Courier. Spokrewniony stylistycznie z Fordem Fiesta dzieli z nim (jak również Fordem B-Max) platformę podłogową Ford Global B-car platform. Samochód nawiązuje do licznych użytkowych aut marki noszących nazwę Courier.
czytaj więcej
Powagosław
Stwierdzenie, że to najładniejszy członek gamy Tourneo nie będzie pozbawione przesady. Dobrze skrojony, z przyzwoitymi proporcjami. Jeszcze jedna rodzinna alternatywa, może nieco mniejsza od pozostałych „made in Ford”. ~Powagosław
Luzacjusz
Co to jest – blaszane pudełko na kułkach obudowane wokół grilla z Aston Martina? Ano właśnie. To jest Courier. Ale złośliwości na bok, a raczej na tył, bo z przodu to auto robi naprawdę sympatyczne wrażenie. A zresztą, czego się spodziewaliście? To jest Tourneo, a nie Gran Turismo. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2023 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 1400-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71,9 x 82 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Całokształt - Wyciszenie - Silnik

Wybrane oceny

4,9
~Michal
Ford Tourneo Courier I
Mikrovan Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Znakomite auto do miasta. Stosunek oferowanej przestrzeni do ceny - rewelacyjny. Rewelacyjna widoczność we wszystkich kierunkach, lusterka boczne olbrzymie. Przednia szyba i podszybie sprawia wrażenie siedzenia w większym aucie. Prowadzi się świetnie i zachęca do spokojnej jazdy. Bardzo odpowiada mi wygoda, ergonomia i wysoka pozycja za kierownicą. Rodzina mieści się bez problemu. Bagażnik ustawny, pojemny, chociaż musiałem przestawić się na piętrowe układanie bagażu. Test na przewóz choinki też zdany bez problemu. Po złożeniu tylnych siedzeń można spokojnie przewieźć kozę. Samochód idealny za uczciwą cenę.
4,8
~Karol Kirjaka
Ford Tourneo Courier I
Mikrovan Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Całokształt oceniam na 5 po pewnym zaokrągleniu aczkolwiek samochód bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Świetny układ kierowniczy, funkcjonalność, benzyna w turbinie dająca przyjemną dynamikę w jeździe, niskie zużycie paliwa, super współczynnik mocy do masy i wielofunkcyjny system cargo - to recepta na naprawdę dobre auto. 5 z małym minusikiem - masa oraz duża powierzchnia boczna sprawia, że przy mijaniu samochodów wielotonowych "czuć" zmianę ciśnienia. Dla rodziny 2 + 2 idealny.
4,7
~Czyzyk_nt
Ford Tourneo Courier I
Mikrovan Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Jeżdżę bardzo dużo i potrzebuję auta z większą przestrzenią bagażową.Bardzo dobry wybór w tym przedziale cenowym. Auto właściwie ma wszystkie potrzebne elementy wyposażenia (mam tu na myśli wersję Titanium) w dodatku ładnie się prezentuje.
Problem z filtrem DPF
  • Ford Tourneo Courier I Mikrovan Facelifting 1.5 Duratorq TDCi 100KM 74kW 2018-2023
  • układ wydechowy
  • 43 tys. km
Mam problem od czasu do czasu z kontrolką "jakości oleju silnikowego", problem opisany jest głębiej na forum forda : https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=305201 Z tego co się dowiedziałem to ten model akurat, posiada procedurę wypalania filtra DPF, więc podczas jazdy czasem ona się włącza , ale ford zapomniał włączyć kontrolkę że ta procedura działa (nie można wyłączać silnika). W rezultacie kierowca jak wyłączy silnik podczas tej niedokończonej procedury paliwo które nie jest wypalone trafia do oleju i rozrzedza olej silnikowy co po pewnym czasie zgłaszane jest przez czujnik jakości oleju silnikowego. od nowości samochód po przejechaniu 5000 km trafił na serwis na wymianę oleju(na gwarancji) i wymianę firtra DPF, później jak miał 10000 km znowu wymieniali olej na gwarancji.. przy następnym przebiegu 15000 km serwis forda w Krakowie (NH Motors ) chciał mnie obciążyć za wymianę oleju, więc pojechałem do innego serwisu w Tarnowie. Tam po diagnostyce wymienili wtryskiwacz i skasowali błąd, oraz zrobili odpłaty przegląd okresowy. po przejechaniu 20000 km znowu serwis i kasowanie błędu , później po 30000 przegląd okresowy , i 35000 znowu kasowanie błędu. ... brak słów..
Oczekuje na rozwiązanie
Ustawienia wyświetlacza
  • Ford Tourneo Courier I Mikrovan Facelifting 1.5 Duratorq TDCi 100KM 74kW 2018-2023
  • instalacja elektryczna
  • 101 tys. km
Witam mam problem z rozprogramowywaniem się ustawień wyświetlacza, gubi ustawienia za każdym razem przechodzi do początku ustawień, zmienia język na angielski, prosi o potwierdzenie ustawienia, gubi telefon, ktoś coś?
Oczekuje na rozwiązanie
Biegi 6, 5 i wsteczny nie mozna ich wbić, jakby skrzynia ich nie posiadała
  • Ford Tourneo Courier I Mikrovan Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW 2018-2023
  • układ napędowy
  • 996 tys. km
Witam. Jeżdżę fordem transitem Courier z 2019 roku silnik 1.0 100 KM wersja Van blaszak. Problem pojawił się znikąd, rano wsiadam do samochodu, chce wycofać i nie mogę wrzucić wstecznego biegu. Podnoszę dźwigienkę ale czuję jakby nie było miejsca na bieg wsteczny, czuję ściankę. Tak samo z biegiem 5 i 6, wrażenie jest takie jakby skrzynia posiadała tylko 4 biegi.
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Tourneo Courier I Mikrovan Facelifting