Szukaj

Informacje o Honda Accord V

Lata produkcji: 1993 – 1998
Segment: Klasa średnia
Piąta generacja modelu produkowana w latach 1993-1998. Był to pierwszy Accord wyprodukowany w europejskich zakładach Hondy. Auto znów zwiększyło swoje rozmiary. Równie zdecydowane były zmiany stylistyczne, przeprowadzone pod kątem potencjalnych nabywców samochodu w Europie. Charakterystycznymi elementami modelu były mocno zaokrąglone krawędzie, reflektory w kształcie klina oraz słabo, jak na wersję sedan, zarysowany bagażnik. W 1996 roku Accord IV został poddany drobnej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Efektowny, komfortowy i bardzo dopracowany w najmniejszych szczegółach – taki jest Accord po liftingu. W porównaniu z poprzednim, nieco zbyt delikatnym stylistycznie modelem, auto zyskało na agresywności. Dziś to jedno z ładniejszych aut w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Z tym samochodem jest jak z Przemkiem Saletą. Wygląda groźnie, ale bić nie potrafi. Wbrew temu, co widać na zewnątrz, w Accordzie jest więcej komfortu niż sportu. Czyli z zewnątrz Mike Tyson, a wszędzie indziej Tomasz Kammel. Trochę szkoda. Bo Camele dobre są tylko przez „C” na początku i jedno „M” w środku.

~Luzacjusz

Honda Accord V – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Honda Accord V

Liczba ocen: 355
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~kubafif
Kombi 2.0 i LS 16V 136KM 100kW
Honda Accord V
Auto zakupiłem zupełnie przypadkowo, w momencie kiedy do zakupu skłania określona ilość pieniędzy, a nie upodobania. Atutem było także to, że był on relatywnie blisko od mojego domu. Z racji, że miałem kiedyś inna Hondę (konkretniej Civica VI 5D) to zdecydowałem się najpierw oglądać Hondę, w opcji miałem jeszcze Omegę B 2.0 16V. Do rzeczy ... auto było bardzo zaniedbane pod względem mechanicznym, co dało się szybko we znaki. Padało po kolei: akumulator, maglownica, klimatyzacja. Z biegiem czasu i radością jaką sprawiał sprawny Accord auto doinwestowałem tak, aby jedynym zmartwieniem było dla mnie czy w zbiorniku mam jeszcze paliwo, aby połykać kolejne kilometry. Głównie auto użytkowane było po krajówkach ( 80-100 km), a w ruchu miejskim pokonywało niedużo km. W takim trybie jazdy spalanie to od 11,2 do 11,7 l/100km. W zime w ruchu typowo miejskim spalanie jest delikatnie powyżej 12 l/100km. Eksploatacja auta w dzisiejszych czasach nie jest nad wyraz kosztowna. Ceny części są akceptowalne, a wiele napraw można wykonać samemu. Na duży plus na pewno system nagłośnienia oraz skórzane fotele, które odziedziczyłem po poprzednim właścicielu. Na minus na pewno początkowo wpływał stan auta, jednak teraz jest to sprawa dyskusyjna :-) Mimo pokonania już ponad 30 000 km żaden z wahaczy (odpukać!) nie daje o sobie znać. Wymienione zostały jedynie końcówki drążka oraz gumy z tyłu na drążku poprzecznym. Autem po drodze się na prawdę płynie (w porównaniu do Audi A4 B5 czy Mazdy 3). Auto posiada obie osie o zawieszeniu niezależnym Mój egzemplarz ma dobrze zachowana podłogę, a nadkola osobiście zleciłem do wymiany. W aucie wymieniono większość elementów eksploatacyjnych jak kloci, tarcze, wszelkie płyny aż po wycieraczki czy żarówki. Autem śmiało podróżowałem z 4 osobami i bagażami do Zakopanego (340 km) czy Poznania (310km). Uważam że 2,0 to dobry motor, lecz gdyby było to 2,2 to z pewnością byłby tylko plus dla tego auta. Mimo wszystko Accord fajnie wchodzi na obroty, a od 5000 rpm/min czuć, że zaczyna życ. Ogromną nieprawdą jest, że japończyki nie lubią gazu, wręcz przeciwnie. Takie auta mogą robić nawet kilkaset tysięcy km na LPG i nic im się nie dzieje. Trzeba pamiętać o regulowaniu luzu zaworowego. Za całokształt daje 4 gwiazdki tylko dlatego, że samochód mógłby być mocniejszy. Polecam to auto każdemu kto za małe pieniądze chcę mieć dobrze wyposażone auto, żadne Passaty, Golfy, 80-tki, C-klasy, e36-tki Wam tego nie dadzą. Uważam, że posiadanie takiego egzemplarza sprawia niemałą satysfakcję, jednak raczej jest to samochód dla kogoś, kto choć trochę czuję się dobrze w japońskich klimatach. Fani Niemców będą zawiedzeni "brak symetrii na desce, charakterystyczne dla japończyków toporne, ale proste guziki)
3,2
~Sebastian
Sedan 2.0 i S 131KM 96kW
Honda Accord V
Byl to moj pierwszy powazny samochód(po maluchu). Jezdzilem nim 4 lata i musze szczerze powiedziec "nigdy nie mialem gorszego auta". Samochod niestety byl w zlym stanie technicznym. Ja tez o niego za bardz nie dbalem. Duzo awarii bylo spowodowanych brakiem dbalosci o niego, ale byly tez takie awarie ktorych nie da sie niczym racjonalnym wytlumaczyc. Np.awaria cewki zaplonowej w nocy w szczerym polu bez jakich kolwiek wczesniejszych objawow.czy jednorazowy wyciek plynu z ukladu sprzeglowego(po uzupelnieniu plynu jezdzilem dwa lata jeszcze tym autem i nic sie nie dzialo). Czy w koncu problemy z sekwencyjna instalacja gazowa, ktore spowodowaly, ze przestalem juz pakowac w nia pieniadze i jezdzilem na benzynie, ale to moze byla i wina instalacji lpg, a nie auta. Byla to bardzo biedna wersja, miala tylko elektryczne szyby z przodu i elektryczny szyberdach. Nie bylo takich rzeczy jak ABS, poduszki powietrzne, czy klimatyzacja. To auto nauczylo mnie tego, ze o auto trzeba dbac i za to jestem mu wdzieczny
4,6
~Tadek
Sedan 2.2 i VTEC 150KM 110kW
Honda Accord V
Jeżdżąc tym samochodem ponad 6 lat nic w nim nie naprawiałem abym musiał przerwać jazdę.Samochód jeździł 19 lat po Polsce i miał 3 właścicieli gdzie każdy zrobił po 90tys.Ślady korozji dopiero pojawiły się w tamtym roku w postaci kilku pęcherzy na karoserii i elementy pod podwoziem zaczęła brać rdza,pewnie przez to że go nie garażowałem jak poprzedni właściciele.Jeszcze na nim fabryczny pierwszy lakier.Raz w nim wymieniłem silnik dmuchawy,co kilka miesięcy żarówki przednich lamp, komplet tarcz z klockami i drugi raz klocki na przednią oś,świece zapłonowe co 3 lata zapobiegawczo.Wszystko w przeciągu 90tys km. Z dodatkowych rzeczy których producent nie montował jak LPG to musialem wymienić raz reduktor i 2gi raz go zregenerować.

Raporty spalania Honda Accord V

Liczba raportów: 400
Średnie spalanie dla Honda Accord V
8,7 – 11,0
l/100 km
6,5
l/100 km
9,0 – 13,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,2
Sedan 2.2 i VTEC 150KM 110kW
Honda Accord V
Jest to model z automatyczną skrzynią biegów.Instalacja starej generacji jeszcze regulowana na śrubkę.Przy dodawaniu raportu nie mogłem wybrać Automat bo nie było takiej opcji.Przez 7 lat jeżdżenia średnie spalanie to 12.5l Raz więcej raz mniej.Na trasie mniej niż 10.5 nie udało się uzyskać jeszcze przy prędkościach ok 90km/h.Może przy 80ciu by zeszło do 10l.Trasa przy 140km/h to 14l/100km.Jeszcze przed zakupem Accorda miałem ciężką nogę ale wtedy średnie spalanie z przewagą krótkich odcinków to ok 15l.Przy spokojnej jeździe od 11.5 do 12.5 w zależności od ruchu ulicznego i nie przekraczając często 100km/h.Gdy reduktor gazu się skończył to wzrosło o ok 2l ,po wymianie wróciło do normy.Na benzynie go nie testowałem ani też maksymalnego spalania bo agresywnie nim nie jeździłem ze względu na wysokie spalanie.
9,0
Kombi 2.0 i LS 16V 136KM 100kW
Honda Accord V
Niektóre raporty to kosmosik. Kupując to auto na pierwszym rzucie spalil 18l/100, ale coś było nie tak. Po zrobieniu klocków, tarcz, i kilku elementów zawieszenia, które byli totalnie zaniedbane przez poprzedniego właściciela auto pali max. 12l jak poszaleje. Mam ciężką nogę a pali mi po mieście max.10/100. W trasie szczególnie jak używam tempomatu schodzi nawet do 7l gazu. Wiadomo, że Hania lubi wysoki obroty, no ale wtedy też wypije swoje, chociaż nie jest to tak odczuwalne jak w niektórych samochodach. Hmmm, może wreszcie trzebabylo wymyślić nową kategorie- rodzinne sportowe kombi??
8,2
Sedan 1.8 i 16V 116KM 85kW
Honda Accord V
Mam Accorda 2 lata, wymieniałem w nim jedynie cześci eksploatacyjne, tak to tylko co jakis czas na CPN po paliwko i jazda dalej. Autko może już lekko nie świeże, ale na pewno niezawodne. Te raporty spalania podane przez niektórych użytkowników to jakis kosmos, chyba mają jakieś trupiaki. Napiszę tak: było mi dane dwa lata temu zaraz po zakupie wybrać się tym autkiem na Krym, tam i z powrotem i dużo km po Ukrainie (po bezdrożach, dziurach, ze 500 km z małą prekością) a reszta w trasie (ok. 4200 km) speedem po 150-170 km/h na paliwie przeważnie 92 oktany. Średnie spalanie 7,2 l./100 km. Nie ma mozliwości, żeby mój Accord chciał w trasie więcej niż 7 litrów. Moja uwaga jest taka, nie lejcie 98 tylko 95, te silniki nie lubią wysokooktanowych paliw, mój mniej pali na 95 niz 98.

Usterki Honda Accord V

Liczba wpisów: 23
Samochód nie chce odpalić z kluczyka
  • Honda Accord V Sedan 2.0 TDi 105KM 77kW 1996-1998
  • silnik
Ciężko palił, po jakimś czasie padła turbina. Turbina po regeneracji, głowica też była regenerowana, pierścienie były jeszcze w dobrym stanie to nie wymieniałem, uszczelka pod głowicą wymieniona, swiece dobrze grzeją. Samochód(accord V '96 2.0 tdi) nie chce palić z kluczyka natomiast z popychu odpala zaledwie po niecalym metrze wystarczy że troche przetoczą sie koła i pali jak zła. Wypalone 2 gniazda zaworowe, na 1 tloku nie było kompresji, 2gi troche przepuszczał, padła turbina, przepalony olej w kolektorze między głowicą a turbiną. Zregenerowana turbina, głowica. Wymieniona wyszczelka pod glowicą, zawory.
Oczekuje na rozwiązanie
gotowanko :d
  • Honda Accord V Sedan 2.2 i VTEC 150KM 110kW 1995-1998
  • układ chłodzenia
Witam , mam wersje amerykanska accorda rok 95 , problem objawia sie następująco.Po niedługim czasie od uruchomienia silnika woda zaczyma sie gotowac i ucieka wezykiem ktory powinien prowadzic do pojemniczka wyrownawczego ( ktorego nie ma bo poprzedni własciciel wstawil w jego miejsce filtr powietrza , brakowalo miejsca xd) woda zaczyna sie gotowac i ucieka mimo tego ze temperatura ktora wstazuje auto jest niby w normie. Silnik nie jest zatarty ,rozprzezony , pracuje wprost slicznie. Z gory dziekuje i pozdrawiam nie mam pojecia dopiero sie zabieram , jak narazie mysle co to moze byc a opcji jest wiele
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Brak prądu w szybach.
  • Honda Accord V Sedan 2.0 i S 131KM 96kW 1993-1996
  • instalacja elektryczna
Witam. Kupiłem accorda z 1996 roku 2.0i es, w którym nie działały elektryczne szyby w przednich drzwiach. Poprzedni właściciel, który był pierwszym od nowości właścicielem, powiedział, że to ma być wina panelu (przełączników) od szyb. Zobaczyłem po ile na allegro chodzą takie panele i wyszło że ok. 80 zł dlatego skusiłem się na to auto. W domu po wyjęciu tych przełączników okazało się, że te przełączniki są już wymienione bo pisze na nich "accord 95" co świadczy o tym, że są np. ze Słomczyna albo z allegro. Rozebrałem drzwi od pasażera i znalazłem rozłączoną kostkę po złączeniu jej okazało się, że szyba się opuszcza elektrycznie, ale nie podnosi. Ktoś specjalnie rozłączył tę kostkę aby mówić kupującemu, że wystarczy wymienić tylko panel i będzie w porządku. Gdyby ktoś miał coś mądrego do powiedzenia proszę o maila na adres arkadiuszwojnaro@wp.pl. Proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
Honda Accord V