Szukaj

Informacje o Honda Accord V Sedan 2.0 i S 131KM 96kW 1993-1996

Lata produkcji: 1993 – 1996
Segment: Klasa średnia
Piąta generacja modelu produkowana w latach 1993-1998. Był to pierwszy Accord wyprodukowany w europejskich zakładach Hondy. Auto znów zwiększyło swoje rozmiary. Równie zdecydowane były zmiany stylistyczne, przeprowadzone pod kątem potencjalnych nabywców samochodu w Europie. Charakterystycznymi elementami modelu były mocno zaokrąglone krawędzie, reflektory w kształcie klina oraz słabo, jak na wersję sedan, zarysowany bagażnik. W 1996 roku Accord IV został poddany drobnej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Efektowny, komfortowy i bardzo dopracowany w najmniejszych szczegółach – taki jest Accord po liftingu. W porównaniu z poprzednim, nieco zbyt delikatnym stylistycznie modelem, auto zyskało na agresywności. Dziś to jedno z ładniejszych aut w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Z tym samochodem jest jak z Przemkiem Saletą. Wygląda groźnie, ale bić nie potrafi. Wbrew temu, co widać na zewnątrz, w Accordzie jest więcej komfortu niż sportu. Czyli z zewnątrz Mike Tyson, a wszędzie indziej Tomasz Kammel. Trochę szkoda. Bo Camele dobre są tylko przez „C” na początku i jedno „M” w środku.

~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 131 KM (96 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 178 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Silnik + Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,2
~Sebastian
Sedan 2.0 i S 131KM 96kW
Honda Accord V
Byl to moj pierwszy powazny samochód(po maluchu). Jezdzilem nim 4 lata i musze szczerze powiedziec "nigdy nie mialem gorszego auta". Samochod niestety byl w zlym stanie technicznym. Ja tez o niego za bardz nie dbalem. Duzo awarii bylo spowodowanych brakiem dbalosci o niego, ale byly tez takie awarie ktorych nie da sie niczym racjonalnym wytlumaczyc. Np.awaria cewki zaplonowej w nocy w szczerym polu bez jakich kolwiek wczesniejszych objawow.czy jednorazowy wyciek plynu z ukladu sprzeglowego(po uzupelnieniu plynu jezdzilem dwa lata jeszcze tym autem i nic sie nie dzialo). Czy w koncu problemy z sekwencyjna instalacja gazowa, ktore spowodowaly, ze przestalem juz pakowac w nia pieniadze i jezdzilem na benzynie, ale to moze byla i wina instalacji lpg, a nie auta. Byla to bardzo biedna wersja, miala tylko elektryczne szyby z przodu i elektryczny szyberdach. Nie bylo takich rzeczy jak ABS, poduszki powietrzne, czy klimatyzacja. To auto nauczylo mnie tego, ze o auto trzeba dbac i za to jestem mu wdzieczny
4,8
~NIKT
Sedan 2.0 i S 131KM 96kW
Honda Accord V
Samochód jak dla mnie jest idealny. Mam go 6 lat i zapowiada się na to, że przejeźdzę nim kolejne tyle. Każda przejażdzka nim cieszy mnie niezmiernie i napawa szczęściem zwłaszcza gdy inni właściciele Hond są do siebie przyjaźnie nastawieni i umożliwiają włączenie się do ruchu podczas czekania u wyjazdu z małej uliczki czy zmiany pasa ruchu, a wymiana spojrzeń i uśmiech to rzecz bezcenna. Długie trasy nie są męczące a bagażnik na tyle pojemny, że wszystkie bagaże na 2 tygodnie dla 5ciu dorosłych osób mieszczą się w nim i nie ma potrzeby wiezienia czegolokwiek z pasażerami. Wyprzedzanie na trasie nie jest dla Hani niczym trudnym, ponieważ można śmiało przy 90-100km/h na 5-tym biegu dodać gazu i wykonać manewr bez większych problemów, jednakże gdy jedzie z przodu zawalidroga i blokuje ciąg pojazdów, a widzi się prostą bez nikogo z naprzeciwka to szybka redukcja przy 60-70 na 3-jkę pozwala rozbudzić silniczek do walki i polecieć 150km/h i potem zapiąć 4-kę i 5-tkę i spowrotem 100km/h. W mieście sytuacja jest odmienna, ponieważ przy niskich obrotach autko sprawuje się równie sprawnie, a mianowice zmiana biegów przy 2000RPM nie powoduje \"dławienia się\" silnika lecz radzi sobie i udowadnia, że niskie obroty również nie są dlań straszne i finalnie przy 60km/h obroty są na poziomie 1500RPM a to za sprawą tego, że maksymalny moment obrotowy jest dostępny od niskich obrotów mianowicie od 1500-1800RPM.
4,6
~kondzik2828
Sedan 2.0 i S 131KM 96kW
Honda Accord V
Samochód Honda Accord 1998 sedan 2.0 16v 1998 model lifting bardzo udany wygląd po mimo paru dobrych lat zjechania samochodu z lini produkcyjnej nadal sie świetnie prezentuje.W środku miło cicho wygodnie czuć dostatnio droge a nie jak to sie ma z Volkswagenem passatem w którym to czasami nie wiadomoczy sie bezpiecznie wyjdzie z zakrętu zimą. układ kierowniczy bardzo dobyry nie ma przesadniego wspomaganie ani nie jest też cieżko obrucić kołem kierownicy. Cała elektryka tzn elektryczne szyby, lusterka , szyberdach grzanie lusterek,szyby tempomat wszystko działa samochód bez awaryjny świetnie chodzi na sekwencji nie ma różnicy czy gaz czy benzyna samochód godny polecenia jeden mankament według mnie to chyba nie mam ocynku pozatm nie ma co mu zarzucić
Średnie spalanie dla Honda Accord V Sedan 2.0 i S 131KM 96kW 1993-1996
9,4
l/100 km
10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,7
Sedan 2.0 i S 131KM 96kW
Honda Accord V
Honda accord (sedan) 2.0 131 Lpg BRC sekwencja (koła r17 przór 215 tył 225). Najmniejsze spalanie jakie odnotowałem to 8.5L/100km jechałem wtedy gdzieś pod Warszawe i z powrotem było to około 3-4 rano (byłem trochę senny, nie gnałem prędkość około 90 km/h ruch prawie zerowy ,rozpędzanie delikatne i hamowanie silnikiem wszystko aby tylko ekonomiczne.W samochodzie 4 osoby) . Spalanie jakie przeważnie odnotowuje to 12-13L/100km jazda do miasta około 5km i po mieście (kręcę ja przeważnie do 3 rpm). Miasto to Kutno mały ruch ,korków wcale, świateł tez nie za wiele :P. Największe spalanie jakie odnotowałem to 17L /100km jazda do Łodzi (60km) i po niej . ( po mieście nie żałowanie gazu przeważnie 4,5-5,5 rpm w trasie od 140 km/h do 200km/h). Jazda normalna po łodzi to niema co się łudzić poniżej 13l/100km jest ciężkie do wykonania . Jazda z przyczepką do Płocka (40km) prędkość 80-90km/h w samochodzie 4 osoby, przyczepka pusta w obie strony ,ale za to wysoka z plandeką co mocno hamowało, spalanie 12L/100km. Spalania typowo pozamiejskiego to nie pamiętam ,ponieważ nie robie często tak długich tras, aby za jednym razem spalić cały zbiornik.
8,0
Sedan 2.0 i S 131KM 96kW
Honda Accord V
Jak na silnik 2.0 spalanie jest na zadowalającym poziomie, jednak warto zaznaczyć iż wybór stacji benzynowej również pozwala na zaoszczędzenie i ograniczenie spalania oraz stosowanie ogumienia sezonowego. Jeżdząc na letnich oponach zauważyłem że zaoszczędzam w mieście ok 1-go litra paliwa na 100km, a tankując na BP ok 2ch na 100km. Tankowałem na SHELL 95pb i średnie spalanie w lato w mieście wychodziło 12L/100km natomiast na BP 9.4-10L/100km. W zimę 10.5-11L/100km (pragnąłbym zaznaczyć iż dane te wziąłem podczas tankowania pod korek jeżdzenia tylko po mieście aż się zapali rezerwa ponownego zatankowania pod korek i wyliczenia średniej,spalanie tyczy się jeżdzenia w Łodzi) Trasa ok 6L/100km a cykl mieszany ok 8L/100km
10,7
Sedan 2.0 i S 131KM 96kW
Honda Accord V
Spalanie gazu przy oszczędnej jeździe wynosi ok. 9 litrów natomiast gdy jechałem autostradą cały czas miedzy 180km/h a 210km/h wypaliła mi 14.5 litrów gazu. W aucie mam też alufelgi 17´ na oponkach 205/55 17´. Auto bezawaryjne. Zrobione mam 350tyś km w tym 300tyś na gazie i nic się nie dzieje. Rdzewieją tylko i wyłącznie tylne nadkola, chyba że hanie byłą już gdzieś klepana to wtedy rdza może się wszędzie pojawić. Jak chodzi o części to zawsze kupuje japońskie i są tańsze niż do bmw czy mercedesa. Co do oleju to jeżdżę na pełnym syntetyku castrol slx 5W-30 z wymianą co 20tyś i na silniku nagaru nie mam. Świece wymieniam co 80-100tyś a przewody zapłonowe dopiero jej wymieniłem gdy stała się pełnoletnia.

Usterki Honda Accord V

Liczba wpisów: 23
Samochód nie chce odpalić z kluczyka
  • Honda Accord V Sedan 2.0 TDi 105KM 77kW 1996-1998
  • silnik
Ciężko palił, po jakimś czasie padła turbina. Turbina po regeneracji, głowica też była regenerowana, pierścienie były jeszcze w dobrym stanie to nie wymieniałem, uszczelka pod głowicą wymieniona, swiece dobrze grzeją. Samochód(accord V '96 2.0 tdi) nie chce palić z kluczyka natomiast z popychu odpala zaledwie po niecalym metrze wystarczy że troche przetoczą sie koła i pali jak zła. Wypalone 2 gniazda zaworowe, na 1 tloku nie było kompresji, 2gi troche przepuszczał, padła turbina, przepalony olej w kolektorze między głowicą a turbiną. Zregenerowana turbina, głowica. Wymieniona wyszczelka pod glowicą, zawory.
Oczekuje na rozwiązanie
gotowanko :d
  • Honda Accord V Sedan 2.2 i VTEC 150KM 110kW 1995-1998
  • układ chłodzenia
Witam , mam wersje amerykanska accorda rok 95 , problem objawia sie następująco.Po niedługim czasie od uruchomienia silnika woda zaczyma sie gotowac i ucieka wezykiem ktory powinien prowadzic do pojemniczka wyrownawczego ( ktorego nie ma bo poprzedni własciciel wstawil w jego miejsce filtr powietrza , brakowalo miejsca xd) woda zaczyna sie gotowac i ucieka mimo tego ze temperatura ktora wstazuje auto jest niby w normie. Silnik nie jest zatarty ,rozprzezony , pracuje wprost slicznie. Z gory dziekuje i pozdrawiam nie mam pojecia dopiero sie zabieram , jak narazie mysle co to moze byc a opcji jest wiele
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Brak prądu w szybach.
  • Honda Accord V Sedan 2.0 i S 131KM 96kW 1993-1996
  • instalacja elektryczna
Witam. Kupiłem accorda z 1996 roku 2.0i es, w którym nie działały elektryczne szyby w przednich drzwiach. Poprzedni właściciel, który był pierwszym od nowości właścicielem, powiedział, że to ma być wina panelu (przełączników) od szyb. Zobaczyłem po ile na allegro chodzą takie panele i wyszło że ok. 80 zł dlatego skusiłem się na to auto. W domu po wyjęciu tych przełączników okazało się, że te przełączniki są już wymienione bo pisze na nich "accord 95" co świadczy o tym, że są np. ze Słomczyna albo z allegro. Rozebrałem drzwi od pasażera i znalazłem rozłączoną kostkę po złączeniu jej okazało się, że szyba się opuszcza elektrycznie, ale nie podnosi. Ktoś specjalnie rozłączył tę kostkę aby mówić kupującemu, że wystarczy wymienić tylko panel i będzie w porządku. Gdyby ktoś miał coś mądrego do powiedzenia proszę o maila na adres arkadiuszwojnaro@wp.pl. Proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
Honda Accord V Sedan