Szukaj

Informacje o Honda City V 1.4 i 83KM 61kW 2002-2011

Lata produkcji: 2002 – 2011
Segment: Auta małe
Mały miejski sedan klasyfikowany w segmencie B, produkowany od 1981 roku (w Europie od 2002 roku). W ofercie Hondy w tej klasie auto jest alternatywą wobec modelu Jazz. Pierwszą generację City oferowano w Europie również jako Jazz, gdyż na Starym Kontynencie nazwę City Opel zarezerwował wcześniej dla Kadetta w wersji hatchback. City II w Europie funkcjonowała jako Honda Logo, City III był oparty na Hondzie Civic IV i był sprzedawany głównie w Azji. Obecnie na rynku dostępna jest szósta generacja City, która debiutowała w 2009 roku. W Azji auto znane jest obecnie jako Honda Fit Aria.
czytaj więcej
Powagosław
Nie jest to dzieło, z którego projektanci Hondy mogliby być dumni. Sylwetka City jest daleka od atrakcyjnej przez niewielki rozstaw osi, małe koła i duży, niezgrabny kufer. Poza walorami czysto praktycznymi, samochody miejskie powinny też mieć choć trochę walorów estetycznych. ~Powagosław
Luzacjusz
Niektóre śmieciarki mają więcej wdzięku niż Honda City. Nie wiem, jak wy, ale ja w takiej dryndzie wstydziłbym się pokazać w swoim mieście. Proponuję zmianę nazwy na Honda Village. Proszę państwa, oto Honda Wieś. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1343 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 83 KM (61 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 119 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Układ jezdny - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Łukasz
Sedan 1.4 i 83KM 61kW
Honda City V
Jest to samochód absolutnie bezawaryjny. Posiadam go od nowości (kupiony w salonie 2006 rok) 150 tysięcy przejechane i w aucie zmieniam tylko olej, klocki i tarcze + serwis który był wymagany książką gwarancyjną. Przez ten okres nawet żarówka się nie spaliła. Samochód użytkowany w ruchu mieszanym, trochę miasto trochę trasa spala niepełna 6 litrów co uznaje za bdb wynik. Oczywiście design nie był tutaj priorytetem ale niezawodność i bezawaryjność hondy na pewno. Polecam każdemu kto szuka taniego, bezawaryjnego, dobrego auta do jazdy po mieście oraz wyjazdy za miasto.
4,2
~Jacek
Sedan 1.4 i 83KM 61kW
Honda City V
Honda City to bardzo dobre auto w swojej klasie. Jest bardzo proste w konstrukcji, megapojemne, praktycznie bezawaryjne, idealne do jazdy miejskiej (jak sama nazwa wskazuje). Ma swoje mankamenty, jak wygląd (choć to rzecz gustu), jakość plastików w kabinie i głośne działanie silnika przy dużych prędkościach. Ale ogólne rzecz biorąc jest na prawdę dobrze. Jeżeli zależy komuś na niedrogim (choć też nie najtańszym) aucie rodzinnym lub miejskim, to z całego serca polecam Hondę City. Jeżeli ktoś zaś szuka dużych wrażeń lub głównie jeździ w długie trasy (a nie tylko okazjonalnie), to lepiej poszukać czegoś innego.
4,1
~Adrian
Sedan 1.4 i 83KM 61kW
Honda City V
Samochód kupiłem z pewnych rąk bo rozpadał mi się poprzedni. Był serwisowany do samego końca, przebieg 180tyś. Generalnie nie podoba mi się jako samochód i jego kształty. Zdziwiłem się, że podgrzewane są lusterka i sterowane elektrycznie. Do bagażnika mieści się cały wózek, rozłożony ale wejdzie stelaż i gondola i jeszcze małe zakupy. Przydało się to, że Honda jest dość wysoko co w połączeniu z zimowymi oponami daje przewagę nad dużo lepszymi samochodami wyposażonymi w milion systemów ułatwiających zakopanie się. Honda służy jako jedyny samochód w rodzinie, teraz jedynie do dojazdów do pracy. Nie wiem co będzie jak będziemy chcieli wybrać się gdzieś dalej - wózek, ciuchy, zabawki... może być kłopot... w takim przypadku jedynie kombi... Generalnie jestem z samochodu zadowolony, pierwszy raz miałem styczność z Hondą, wcześniej Seat, Opel, Skoda, Renault, VW. Najbardziej podoba mi się w Hondzie prostota, której teraz coraz mniej, nie ma co się tam popsuć. Chciałbym kupić coś wyższego z napędem 4x4 i nie wykluczone, że będzie tez Honda...
Średnie spalanie dla Honda City V 1.4 i 83KM 61kW 2002-2011
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Sedan 1.4 i 83KM 61kW
Honda City V
Autko mam od 2008 roku jeżeli chodzi o trasę spokojnie można spaść poniżej 5l warunek jest jeden przepisowa jazda a wiadomo przepisy są jakie są i ciężko szaleć. Jeżeli chodzi o wjechanie na autostradę cóż przy prędkości 140-150 autko lłyka 6,6 l jednak jest to dalej dość przyjemna perspektywa dla naszego portfela. Jeżeli chodzi o poruszanie się w mieście zimą autko w moim wypadku żarło max 8 litrów przy włączonej klimie i po kilku km jazdy w korku, latem spalanie utrzymuje się na poziomie 6.5-7l Jeżeli chodzi o dynamikę jazdy tutaj nie mogę marudzić wystarczy Hondę wkręcić na obroty a bardzo ładnie się zbiera i przyspiesza a jak wiadomo japońce kochają obroty, może i silnik 1.4 ale jest bardzo żwawy w porównaniu do innych marek z podobnym silnikiem. Jedyne co może być lekko uciążliwe to hałas powyżej 140km/h ale silnik brzmi całkiem przyjemnie można tak jak u mnie zainwestować w maty wyciszające wtedy to jest bajka :)
6,0
Sedan 1.4 i 83KM 61kW
Honda City V
Auto jak na swoją wielkość, pali bardzo ekonomicznie. W zimie przy włączonej klimie, w trudnych warunkach - średnio 7,3 litra. W lecie 6 litrów i mniej. Koszt przeglądów w ASO pierwszy - 670 zł, drugi (tzw główny) 850, trzeci 530 zł. Czwarty po 80 tys 1250 zł - ale łącznie z wymianą klocków hamulcowych z tyłu i przetaczaniem tarcz. Piąty przegląd po 100 tys - taniocha 565 zł :) Przed szóstym przeglądem - wymiana paska i koła napinacza- 400 zł. Pasek juz zaczął popiskiwać zużył się. Szósty przegląd po 120 tys - najdroższy niestety... dochodzi tu oprócz wymiany świec, regulacji zaworów sprawa oleju w skrzyni biegów, ponadto wymiana tylnych tarcz i klocków. Cała zabawa 1900 zł. Za 3-4 tys dojdzie wymiana przednich tarcz i klocków - około 600 zł w ASO Wymiana klocków hamulcowych - w przodzie po 50 tys kosztowała mnie 290 zł. Niestety za każdym razem gdy spali się przednia żarówka (którakolwiek) czeka nas wizyta w serwisie - wymiana H4 kosztuje 16 zł... Albo pokaleczone ręce gdy jednak zdecydujemy się na grzebanie samemu.
5,1
Sedan 1.4 i 83KM 61kW
Honda City V
Samochód może niezbyt dynamiczny.... ale ekonomiczny. Od 130 silnik zaczyna być mocno słyszalny. Samochód ma prędkość ekonomiczną pomiędzy 50 a 70 km/h a więc wraz ze wzrostem powyżej 150 km/h spala więcej niż np. Vectra z silnikiem 3.2 (211 koników) Spalanie na długim dystansie: 60 km/h spala poniżej 4 !!! (ale kto tak jeździ?) 90 km/h 4.9 (bez klimy temp ~20 st. C) 120km/h 5.5 (bez klimy temp ~20 st. C) 130km/h 7.0 latem (z klimą) / 7.5 wiosną 160km/h 13 latem (z klimą) 14 zimą Po Warszawie z klimą: pali między 6 a 7..... W mega korkach np Janki itd. pali pod 9. Na dystansie 100km udało mi się zejść poniżej 4 (prędkość 60km/h, obładowany). Komputer mierzy spalanie idealnie (dolewanie vs. wynik z komputera).

Usterki Honda City V

Liczba wpisów: 9
Jakość tapicerki.
  • Honda City V
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Materiały tapicerskie - zwłaszcza te pod nogami, są bardzo kiepskie. Cieniutka wykładzina przetarła się po stronie pasażera po niecałych 3 latach. Powstała dziura. Pod nogami kierowcy, gumowo filcowa mata głusząca ( ta umieszczona pod tapicerką ) po prostu popękała ( oczywiście guma a nie filc ) pod naciskiem stóp, powodując powstanie zagłębień w miejscach gdzie zwykle stopy mają podparcie podczas jazdy. Konieczne okazało się włożenie pod tapicerkę kawałka wykładziny PCV, aby usztywnić miejsce pod stopy. Generalnie po 2 latach zbyt jasna tapicerka nadawała sie do prania. Bowiem bardzo łatwo sie brudzi. Na szczęście tapicerka foteli ma dobra jakosć i nie zauważyłem po 4 latach aby sie cos ścierało, czy przedarło.
1 komentarz
PRZEWÓD HAMULCOWY
  • Honda City V 1.4 i 83KM 61kW 2002-2011
  • układ hamulcowy
  • 142 tys. km
STOJĄC POD GÓRKĘ NA HAMULCU, POCZUŁEM, ŻE PEDAŁ POMAŁU OPADA DO PODŁOGI, OSTROŻNIE WRÓCIŁEM NA PARKING POD DOM, ZAGLĄDAM DO ZBIORNICZKA - BRAK PŁYNU, ZAGLĄDAM POD PODWOZIE KAPIE Z DŁUGIEGO PRZEWODU PRZY PRAWYM TYLNYM KOLE. PRZERDZEWIAŁ. PODOBNĄ SPRAWĘ MIAŁEM W NISSANIE PRIMERA. W ZWYKŁYM WARSZTACIE ZA WYMIANĘ NA MIEDZIANE Z METRA OD RAZU DWÓCH DŁUGICH PRZEWODÓW W PRIMERZE ZAPŁACIŁEM 180,-
Problem rozwiązany
1 komentarz
CHWILOWE WYPADANIE ZAPŁONU
  • Honda City V 1.4 i 83KM 61kW 2002-2011
  • silnik
Od czasu do czasu zamigocze kontrolka check-engine, Po podłączeniu testera ELM 372 odczytuję błąd w przeszłości P0300 (chwilowe wypadanie zapłonu) U mnie P0303 (wypadanie zapłonu na 3 cylindrze) Brudny dolot do czujnika EGR. Jest to gruba na ok 6mm podkładka pod kolektorem ssącym W serwisie Hondy Gdańsk, zdjęto kolektor ssący. Wyczyszczono dolot - podkładkę pod kolektorem i po problemie
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Honda City V