Szukaj

Informacje o Honda City

Lata produkcji: 1981 – 2011
Segment: Auta małe
Mały miejski sedan klasyfikowany w segmencie B, produkowany od 1981 roku (w Europie od 2002 roku). W ofercie Hondy w tej klasie auto jest alternatywą wobec modelu Jazz. Pierwszą generację City oferowano w Europie również jako Jazz, gdyż na Starym Kontynencie nazwę City Opel zarezerwował wcześniej dla Kadetta w wersji hatchback. City II w Europie funkcjonowała jako Honda Logo, City III był oparty na Hondzie Civic IV i był sprzedawany głównie w Azji. Obecnie na rynku dostępna jest szósta generacja City, która debiutowała w 2009 roku. W Azji auto znane jest obecnie jako Honda Fit Aria.
Powagosław
Nie jest to dzieło, z którego projektanci Hondy mogliby być dumni. Sylwetka City jest daleka od atrakcyjnej przez niewielki rozstaw osi, małe koła i duży, niezgrabny kufer. Poza walorami czysto praktycznymi, samochody miejskie powinny też mieć choć trochę walorów estetycznych. ~Powagosław
Luzacjusz
Niektóre śmieciarki mają więcej wdzięku niż Honda City. Nie wiem, jak wy, ale ja w takiej dryndzie wstydziłbym się pokazać w swoim mieście. Proponuję zmianę nazwy na Honda Village. Proszę państwa, oto Honda Wieś. ~Luzacjusz

Honda City – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Honda City

Liczba ocen: 204
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Brak poważnych usterek

Wady

- Widoczność - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~pimap
Sedan 1.4 i 100KM 74kW
Honda City VI
Potwierdzam swoją początkową opinie. To sympatyczne, zgrabne, małe auto. Dla "kapelusznika";). Jeśli jeździsz przewaznie na krótkich trasach, niezbyt szybko (raczej nie autostrada) i potrzebujesz oszczędnego auta - to jest dobry wybór. Kolega Marek zastanawial sie czy to segment B czy C. Nie ma żadnych wątpliwości - to segment B. Wykończenie, zawieszenie, hałas - to ewidentnie klasa B. Wystarczy wsiąść do Civica zeby zobaczyc jak wygląda segment C w Hondzie. Inna rzecz ze w porównaniu z konkurencją (Logan, Thalia czy nawet Yaris) to wykończenie City podoba mi sie bardziej i już :) Rozmiary, pojemność bagażnika, wyposażenie - mogą sugerować ze dostajemy coś więcej niż B ale to najwyzej B+
4,6
~Łukasz
Sedan 1.4 i 83KM 61kW
Honda City V
Jest to samochód absolutnie bezawaryjny. Posiadam go od nowości (kupiony w salonie 2006 rok) 150 tysięcy przejechane i w aucie zmieniam tylko olej, klocki i tarcze + serwis który był wymagany książką gwarancyjną. Przez ten okres nawet żarówka się nie spaliła. Samochód użytkowany w ruchu mieszanym, trochę miasto trochę trasa spala niepełna 6 litrów co uznaje za bdb wynik. Oczywiście design nie był tutaj priorytetem ale niezawodność i bezawaryjność hondy na pewno. Polecam każdemu kto szuka taniego, bezawaryjnego, dobrego auta do jazdy po mieście oraz wyjazdy za miasto.
4,2
~Jacek
Sedan 1.4 i 83KM 61kW
Honda City V
Honda City to bardzo dobre auto w swojej klasie. Jest bardzo proste w konstrukcji, megapojemne, praktycznie bezawaryjne, idealne do jazdy miejskiej (jak sama nazwa wskazuje). Ma swoje mankamenty, jak wygląd (choć to rzecz gustu), jakość plastików w kabinie i głośne działanie silnika przy dużych prędkościach. Ale ogólne rzecz biorąc jest na prawdę dobrze. Jeżeli zależy komuś na niedrogim (choć też nie najtańszym) aucie rodzinnym lub miejskim, to z całego serca polecam Hondę City. Jeżeli ktoś zaś szuka dużych wrażeń lub głównie jeździ w długie trasy (a nie tylko okazjonalnie), to lepiej poszukać czegoś innego.

Raporty spalania Honda City

Liczba raportów: 197
Średnie spalanie dla Honda City
5,9 – 6,6
l/100 km
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Sedan 1.4 i 83KM 61kW
Honda City V
Autko mam od 2008 roku jeżeli chodzi o trasę spokojnie można spaść poniżej 5l warunek jest jeden przepisowa jazda a wiadomo przepisy są jakie są i ciężko szaleć. Jeżeli chodzi o wjechanie na autostradę cóż przy prędkości 140-150 autko lłyka 6,6 l jednak jest to dalej dość przyjemna perspektywa dla naszego portfela. Jeżeli chodzi o poruszanie się w mieście zimą autko w moim wypadku żarło max 8 litrów przy włączonej klimie i po kilku km jazdy w korku, latem spalanie utrzymuje się na poziomie 6.5-7l Jeżeli chodzi o dynamikę jazdy tutaj nie mogę marudzić wystarczy Hondę wkręcić na obroty a bardzo ładnie się zbiera i przyspiesza a jak wiadomo japońce kochają obroty, może i silnik 1.4 ale jest bardzo żwawy w porównaniu do innych marek z podobnym silnikiem. Jedyne co może być lekko uciążliwe to hałas powyżej 140km/h ale silnik brzmi całkiem przyjemnie można tak jak u mnie zainwestować w maty wyciszające wtedy to jest bajka :)
5,3
Sedan 1.4 i 100KM 74kW
Honda City VI
ZUŻYCIE PALIWA: I tu również wszystko zależy od stylu jazdy kierowcy, charakteru trasy (miasto i korki czy szybka jazda po autostradzie), pory roku i rodzaju ogumienia. Przy naprawdę spokojnej jeździe (styl starych kapeluszników) na trasie Jelenia Góra - Wrocław - Jelenia Góra (ok. 250km) udało mi się zejść do .............uwaga..........4,2 Litra na 100km. To był pierwszy mój test Ecodrivingu, którego nie mam zamiaru więcej powtórzyć. Prędkość na autostradzie wynosiła ok. 75 - 80 km/h i dziwnie się czułem gdy tiry mnie wyprzedzały. Natomiast na trasie gaz tylko muskałem, tak aby chwilowe spalanie zawsze było pon. 5l/100km. W mieście bywa różnie. Wszystko zależy od godziny w jakiej poruszamy się po mieście. Generalnie ile wlejesz tyle spalisz i nie ma co cudować. Ostatni przy mrozach -20, przy dojazdach tylko do pracy na odc. 6km, samochód spalił mi prawie 9l. Na podstawie danych z raportów spalania, które prowadzę na innym serwisie, po przejechaniu prawie 11000km mogę stwierdzić, że średnie spalanie na 100km wynosi: trasa - 5,35l miasto - 6,50l autostrada - 5,43l CENY PRZEGLĄDÓW: Co do cen przeglądów to nie są one zbyt wysokie. Ja za I przegląd zapłaciłem w ASO 500PLN (wymiana oleju i filtrów + diagnostyka i sprawdzanie poszczególnych układów) więc nie było najgorzej. Naprawy się jeszcze nie zdarzyły i oby ich w ogóle nie było. Do ekonomiczności dodałbym jeszcze to, że auto ma małe powodzenie u złodziei, dzięki czemu koszt polisy AC znacznie spada.
6,2
Sedan 1.4 i 100KM 74kW
Honda City VI
Spalanie przy normalnej, spokojnej jezdzie w granicach 6 litrów, więc przyzwoicie. Raz w roku przegąd w ASO od 600 do 1000 zł. Ostatnio wyszło mi koło 1000 bo poprosiłem o zrobienie badań technicznych i przegląd/czyszczenie klimatyzacji - w sumie jakies 300 zł ekstra ostatnio wymieniłem akumulator - w serwisie kosztował by 380 (35Ah chyba taki jak orginał czyli FB). ja kupiłem "na rynku" Yuase za 190

Usterki Honda City

Liczba wpisów: 11
Jakość tapicerki.
  • Honda City V
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Materiały tapicerskie - zwłaszcza te pod nogami, są bardzo kiepskie. Cieniutka wykładzina przetarła się po stronie pasażera po niecałych 3 latach. Powstała dziura. Pod nogami kierowcy, gumowo filcowa mata głusząca ( ta umieszczona pod tapicerką ) po prostu popękała ( oczywiście guma a nie filc ) pod naciskiem stóp, powodując powstanie zagłębień w miejscach gdzie zwykle stopy mają podparcie podczas jazdy. Konieczne okazało się włożenie pod tapicerkę kawałka wykładziny PCV, aby usztywnić miejsce pod stopy. Generalnie po 2 latach zbyt jasna tapicerka nadawała sie do prania. Bowiem bardzo łatwo sie brudzi. Na szczęście tapicerka foteli ma dobra jakosć i nie zauważyłem po 4 latach aby sie cos ścierało, czy przedarło.
1 komentarz
CHWILOWE WYPADANIE ZAPŁONU
  • Honda City V 1.4 i 83KM 61kW 2002-2011
  • silnik
Od czasu do czasu zamigocze kontrolka check-engine, Po podłączeniu testera ELM 372 odczytuję błąd w przeszłości P0300 (chwilowe wypadanie zapłonu) U mnie P0303 (wypadanie zapłonu na 3 cylindrze) Brudny dolot do czujnika EGR. Jest to gruba na ok 6mm podkładka pod kolektorem ssącym W serwisie Hondy Gdańsk, zdjęto kolektor ssący. Wyczyszczono dolot - podkładkę pod kolektorem i po problemie
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Ścieralny kolor plastików.
  • Honda City V 1.4 i 83KM 61kW 2002-2011
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Najpierw już po roku użytkowania nowego auta pojawiło się starcie srebrnego koloru z gałki zmiany biegów. To było do przeżycia. Ale kiedy po 3 latach wycierając z kurzu elementy plastikowe przy okazji odszedł kolor plastików przy dźwigni zmiany biegów, oraz na drzwiach kierowcy. Teraz wnętrze plastików wygląda łaciato czyli szaro-srebrno. Zgroza!!! Wniosek: nie myjcie samochodu wewnątrz albo zamówcie konserwatora zabytków!!! P.S. nie używałem Cifa ani Domestosa
2 komentarze
Honda City