Szukaj

Informacje o Honda City VI

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Auta małe
Mały miejski sedan klasyfikowany w segmencie B, produkowany od 1981 roku (w Europie od 2002 roku). W ofercie Hondy w tej klasie auto jest alternatywą wobec modelu Jazz. Pierwszą generację City oferowano w Europie również jako Jazz, gdyż na Starym Kontynencie nazwę City Opel zarezerwował wcześniej dla Kadetta w wersji hatchback. City II w Europie funkcjonowała jako Honda Logo, City III był oparty na Hondzie Civic IV i był sprzedawany głównie w Azji. Obecnie na rynku dostępna jest szósta generacja City, która debiutowała w 2009 roku. W Azji auto znane jest obecnie jako Honda Fit Aria.
czytaj więcej
Powagosław
Nie jest to dzieło, z którego projektanci Hondy mogliby być dumni. Sylwetka City jest daleka od atrakcyjnej przez niewielki rozstaw osi, małe koła i duży, niezgrabny kufer. Poza walorami czysto praktycznymi, samochody miejskie powinny też mieć choć trochę walorów estetycznych. ~Powagosław
Luzacjusz
Niektóre śmieciarki mają więcej wdzięku niż Honda City. Nie wiem, jak wy, ale ja w takiej dryndzie wstydziłbym się pokazać w swoim mieście. Proponuję zmianę nazwy na Honda Village. Proszę państwa, oto Honda Wieś. ~Luzacjusz

Honda City VI – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Honda City VI

Liczba ocen: 41
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (drobiazgi) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Układ jezdny - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Rafaelo
Sedan 1.4 i 100KM 74kW
Honda City VI
Samochód idealny do miasta i w krótkie trasy. Mogą nim komfortowo podróżować 4 osoby, a biorąc pod uwagę spory bagażnik i całkiem sporo miejsca w środku - jest to idealny samochód dla małej rodziny, która raczej potrzebuje samochodu miejskiego. Silnik ma co prawda tylko 100KM, ale pamiętać trzeba, że to vtec, a więc daje dużo więcej przyjemności z jazdy powyżej 4500rpm, poza tym samochód waży niecałe 1100kg, dzięki czemu silnik 1,4 jest w tym przypadku wystarczający. Fakt niskiej pojemności wpływa też pozytywnie na koszty związane z ubezpieczeniem. Nie jest to też awaryjna jednostka, rozrząd jest na łańcuchu, co znacznie obniża koszty eksploatacji. Samochód jest wygodny, ale na pewno twardszy od kanapowych VAGów.
4,1
~pimap
Sedan 1.4 i 100KM 74kW
Honda City VI
Potwierdzam swoją początkową opinie. To sympatyczne, zgrabne, małe auto. Dla "kapelusznika";). Jeśli jeździsz przewaznie na krótkich trasach, niezbyt szybko (raczej nie autostrada) i potrzebujesz oszczędnego auta - to jest dobry wybór. Kolega Marek zastanawial sie czy to segment B czy C. Nie ma żadnych wątpliwości - to segment B. Wykończenie, zawieszenie, hałas - to ewidentnie klasa B. Wystarczy wsiąść do Civica zeby zobaczyc jak wygląda segment C w Hondzie. Inna rzecz ze w porównaniu z konkurencją (Logan, Thalia czy nawet Yaris) to wykończenie City podoba mi sie bardziej i już :) Rozmiary, pojemność bagażnika, wyposażenie - mogą sugerować ze dostajemy coś więcej niż B ale to najwyzej B+
4,1
~ojciecmajster
Sedan 1.4 i 100KM 74kW
Honda City VI
Generalnie bardzo dobre auto rodzinne i dobrze wyposażone już w podstawowej wersji. Duży kufer 508l pozwala na zapakowanie praktycznie wszystkich rzeczy potrzebnych na wakacje (żona na pewno będzie zadowolona :) Jedynie co to w bagażniku przeszkadzają te zawiasy, które wchodzą do środka. Należy pamiętać również, że auto zostało zaprojektowane z myślą o poruszaniu się w mieście i na dłuższych trasach może pojawić się zmęczenie kierowcy już po 200km, a to dzięki troszkę źle zaprojektowanych siedzisk, które z każdym kolejnym kilometrem nie dają o sobie zapomnieć.
Średnie spalanie dla Honda City VI
6,3
l/100 km
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Sedan 1.4 i 100KM 74kW
Honda City VI
W trasie 140/170 km/h trzy osoby bagaże spalanie około 7 litrów na 100km. Miasto z klimą i korkami najwyższe 7.6 l. Średnie spalanie miasto 6.2 , komputer nieco zaniża dlatego czasem sam obliczam przy tankowaniu. Spokojna jazda po wiejskich drogach 4,5. Komfort jazdy taki sobie, powyżej 120km/h robi się głośno ale w mieście rewelacja, silnika nie słychać. Wybrałem ten model ponieważ jeżdżę głównie po mieście a dwa razy w roku wakacje/ferie jakoś przeżyje długą trasę w mniej komfortowych warunkach niż np w accordzie.
5,3
Sedan 1.4 i 100KM 74kW
Honda City VI
ZUŻYCIE PALIWA: I tu również wszystko zależy od stylu jazdy kierowcy, charakteru trasy (miasto i korki czy szybka jazda po autostradzie), pory roku i rodzaju ogumienia. Przy naprawdę spokojnej jeździe (styl starych kapeluszników) na trasie Jelenia Góra - Wrocław - Jelenia Góra (ok. 250km) udało mi się zejść do .............uwaga..........4,2 Litra na 100km. To był pierwszy mój test Ecodrivingu, którego nie mam zamiaru więcej powtórzyć. Prędkość na autostradzie wynosiła ok. 75 - 80 km/h i dziwnie się czułem gdy tiry mnie wyprzedzały. Natomiast na trasie gaz tylko muskałem, tak aby chwilowe spalanie zawsze było pon. 5l/100km. W mieście bywa różnie. Wszystko zależy od godziny w jakiej poruszamy się po mieście. Generalnie ile wlejesz tyle spalisz i nie ma co cudować. Ostatni przy mrozach -20, przy dojazdach tylko do pracy na odc. 6km, samochód spalił mi prawie 9l. Na podstawie danych z raportów spalania, które prowadzę na innym serwisie, po przejechaniu prawie 11000km mogę stwierdzić, że średnie spalanie na 100km wynosi: trasa - 5,35l miasto - 6,50l autostrada - 5,43l CENY PRZEGLĄDÓW: Co do cen przeglądów to nie są one zbyt wysokie. Ja za I przegląd zapłaciłem w ASO 500PLN (wymiana oleju i filtrów + diagnostyka i sprawdzanie poszczególnych układów) więc nie było najgorzej. Naprawy się jeszcze nie zdarzyły i oby ich w ogóle nie było. Do ekonomiczności dodałbym jeszcze to, że auto ma małe powodzenie u złodziei, dzięki czemu koszt polisy AC znacznie spada.
6,2
Sedan 1.4 i 100KM 74kW
Honda City VI
Spalanie przy normalnej, spokojnej jezdzie w granicach 6 litrów, więc przyzwoicie. Raz w roku przegąd w ASO od 600 do 1000 zł. Ostatnio wyszło mi koło 1000 bo poprosiłem o zrobienie badań technicznych i przegląd/czyszczenie klimatyzacji - w sumie jakies 300 zł ekstra ostatnio wymieniłem akumulator - w serwisie kosztował by 380 (35Ah chyba taki jak orginał czyli FB). ja kupiłem "na rynku" Yuase za 190
Honda City VI