Szukaj

Informacje o Honda Civic V Hatchback 1.5 Vtec-E 90KM 66kW 1991-1995

Lata produkcji: 1991 – 1995
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w 1991 roku, piąta generacja Hondy Civic miała tym razem sylwetkę o kształcie lekko zaokrąglonego klina. Auto zachowało wygląd kompakta, mimo mniejszych okien i większego rozstawu kół. Honda Civic podbiła rynek w USA, choć na Starym Kontynencie był krytykowany za twarde zawieszenie i mały bagażnik. Ofertę modelu w roku 1993 poszerzono o wersję coupe, a dwa lata później produkcję Civica zakończono.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 1991 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1493 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 131 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 84,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,4
~Beetle
Honda Civic V
Hatchback 1.5 Vtec-E 90KM 66kW
W swojej ocenie chciałbym odrobinę skonfrontować swoje doświadczenie w jeździe tym autem z osobami, które uważają że jest to auto z wszech miar doskonałe. Wokół tego modelu narosło wiele legend i momentami przedziwnych opinii które tworzą wokół niego atmosferę wyjątkowości. Stał się dzięki temu marzeniem niejednego młodego kierowcy który z jednej strony już widzi te trzy calowe rury wydechowe i maski z karbonu, z drugiej zaś ma nadzieję na długotrwałą, bezawaryjną eksploatację. Ja używałem swojej Hondy po prostu do tego do czego stworzyły ją małe, pracowite japońskie ręce. Nie ścigałem się z nią spod świateł, nie modyfikowałem zawieszenia, nie tuningowalem silnika. Jeździłem tym autem na co dzień mając okazję dość dobrze poznać jego plusy i minusy. I od razu kilka uwag dla kogoś kto rozważa jej zakup. To są STARE auta. Jakiekolwiek fajne by nie były nie będą miały 123 tysięcy przebiegu i zdrowej blachy. Dopłać, weź ze sobą uczciwego mechanika albo jedź na stacje bo niestety 90% Civiców tej generacji to stare, skorodowane, powypadkowe, upalone i ujeżdżone kible które trzymają się kupy tylko i wyłącznie dzięki dbałemu, japońskiemu montażowi z przed lat.
3,0
~adaś
Honda Civic V
Hatchback 1.5 Vtec-E 90KM 66kW
Właściwie auto niczym się nie wyróżnia poza znaczkiem Hondy - więcej nie kupię już nigdy auta z tej firmy (no chyba że zmienią się znacznie-opinie właścicieli), poza tym ludzie zaczynają Cię traktwać jak dresa - zwłaszcza jeśli masz ciemne szyby i głośny wydech! Przyjemność z jazdy jest!, nie powiem, ale jest mnóstwo bardziej sportowych samochodów za rozsądniejszą kasę, a może nawet za tą samą, ale wiele lepszych! Miałem różne auta - również 2 merce i chociaż były brzydsze i bardziej mułowate, ale za to 100 razy ekonomiczniejsze i bezawaryjne!, ale najbardziej zakochałem się w Suprze! - to auto jest jak marzenie, super szybkie, daszek targa, pali rozsądnie, kompletnie bezawaryjne, a do tego ładnie wygląda! Kupiłem ta Honde - 1,5 roku temu ponieważ nie miałem wówczas tyle kasy, żeby kupić Suprę (nowy model) i jednym słowem rozczarowałem się (chociaż jej stan techniczny jest niemal idealny, a więc strach pomyśleć co się dzieje z takim autes sporo używanym). Bardzo piękne mam też wrażenia po jeździe Imprezką kumpla, ale niestety koszmarnie mi się ona nie podoba i na pewno je nie kupię! Wydaje mi się, że marka Hondy tryjumfuje dzięki chłopaczkom po 15-19 lat, którzy jeżdżą maluszkami, a to jest ich marzenie, a rzeczywistość jest niestety SZARA!!!
4,2
~hautameki
Honda Civic V
Hatchback 1.5 Vtec-E 90KM 66kW
Ponadprzeciętny prawdziwy samochód. Bezawaryjny, trwały, niezawodny. Odpali zawsze i w każdych warunkach. Użytkowany z głową odwdzięczy się długą, wręcz nudną eksploatacją. Nudną, bo poza zwykłym podstawowym serwisem nic złego się nie dzieje. Użytkowany agresywnie i po macoszemu wytrzyma wiele, ale po pewnym czasie każe wystawić wysoki rachunek za naprawę. Stąd uwaga - na ogólną kondycję auta składa sie przede wszystkim podejście właściciela. Auto jest lekkie i szybkie. Potrafi zaskoczyć. Cieszy. Wciąż wygląda super (mamy 2010r!) Można się w nim zakochać.
Średnie spalanie dla Honda Civic V Hatchback 1.5 Vtec-E 90KM 66kW 1991-1995
7,0
l/100 km
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Honda Civic V
Hatchback 1.5 Vtec-E 90KM 66kW
Nie jestem ani fanatykiem, ani nawet miłośnikiem tego auta. Traktuję je jak każde inne. Ale muszę przyznać że spalanie nie jest żadną legendą. Mam ciężką nogę i dość agresywnie jeżdżę a mimo to przeskoczyć 7 l jest naprawdę trudno, Za to zejść poniżej 6 .. żaden problem Do tego auta jest głupotą zakładać gaz bo to żadna oszczędność. Gaz też trzeba serwisować żeby poprawnie chodził a przy takich kosztach na paliwo to serwis gazu wychodzi drożej Z częściami nie ma absolutnie żadnego problemu a cenowo nie odbiegają od innych aut a nawet zdarzają się niespodzianki że są tańsze niż części do uwielbianych ( nie wiedzieć czemu) przez wszystkich pasatów i mondeo.
7,7
Honda Civic V
Hatchback 1.5 Vtec-E 90KM 66kW
Jak na swoje czasy to pewnie bardzo dobrze. Jak na dzisiejsze - wyniki przeciętne. Mitem są drogie części do hond. Tego stoi tyle po szrotach i zjechało z anglii na lawetach że części są łatwo dostępne w całym zakresie cen i jakości. Pozatym jako że Honda jest obiektem kultu w niektórych kręgach istnieje cała gama wysokiej jakości tuningowych zmienników tylko tutaj już i ceny robią się konkretne. Uwaga - bzdurą jest średnie spalanie 5 litrów jak niektórzy tutaj wypisują. Honda potrafi wciągnąć 10 litrów jak chce, w końcu to jest półtora litra silnik z niezadużym momentem dostępnym baaardzo wysoko na obrotomierzu. Gdyby Honda paliła tyle ile wypisują optymiści z tego portalu to nie widziałoby się tyle zagazowanych egzemplarzy.
5,6
Honda Civic V
Hatchback 1.5 Vtec-E 90KM 66kW
Witam wszystkich sympatyków samochodów Honda! Mam swoje autko od 8 lat i jestem bardzo zadowolony z tego samochodu. Poczynając od osiągów i zapasu mocy po oszczędność jaką gwarantuje mi ten samochód. Zatankowałem swój samochód do pełna- 46l Pb95 i zrobiłem 800 km w cyklu mieszanym na całym baku paliwa trasa miasto. Dodam ze jeżdże normalnie czyli nie ekonomicznie i nie sportowo,po prostu użytkuje to auto. Poza tym auto aż nudne,nie psuje się!!! Zmieniam tylko olej silnikowy co 10000km. Spalanie srednie 5.85litra/100km najwięcej 6l.

Usterki Honda Civic V

Liczba wpisów: 26
Duże spalanie, rada jak tego uniknąć.
  • Honda Civic V Hatchback 1.3 16V 75KM 55kW 1991-1995
  • układ wtryskowy
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 0
D13b2 to silnik z gaźnikiem, nie umiejętne operowanie biegami i gazem przyczynia się do spalania nawet 10l/100km. musimy przestrzegać kilku zasad: Pierwsza najważniejsza!! nigdy nie jedziemy poniżej 2krpm. nawet jeśli nie mamy zamiaru przyspieszać i normalnie by się chciało wbić wyższy bieg to nie róbmy tego! wyjątkiem że już jedziemy na dwójce, wtedy nie zbijamy na 1 Druga. od razu po ruszeniu na drugi bieg! Trzecia. rozpędzamy się na 3 albo 4 biegu. na 5 nie warto! Czwarta. Bieg wyższy wrzucamy przy 3500rpm. przyspieszamy z gazem wciśnietym na 3/4 (doskonale czuć większy opór na pedale ponad 3/4 kiedy jest wciśnięty, pedał gazu zachowuje się jakby był dwustopniowy. Piąta. od razu ruszamy! to nie stary diesel, że się go rozgrzewa. Ja dzięki tym zasadom przy na prawde dynamicznej jeździe tankowałem 6,5 litra na sto w cyklu mieszanym.
6 komentarzy
Ubywa plyn chłodzący.
  • Honda Civic V Hatchback 1.3 16V 75KM 55kW 1991-1995
  • silnik
Witam mam kłopot z ubywaniem płynu chłodzącego,samochód odpala normalnie i płyn napewno nie dostaje się do oleju.A to już się działo gdy ją kupiłem tylko bardzo powoli a teraz ostatnio już więcej ubywa, na 1000 km gdzieś 1 litr,a i samochód się nie przegrzewa,jak się nagrzeje to trzyma normalną temperature.Prosze o pomoc .
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Światła stopu nie działają.
  • Honda Civic V Hatchback 1.3 16V 75KM 55kW 1991-1995
  • instalacja elektryczna
posiadam honde civic 5 gen z 1994 r działają wszystkie światła oprócz świateł stopu. po naciśnięciu na pedał hamulca nie ma żadnej reakcji świateł stopu. jak można naprawic ten problem? dodam że bezpieczniki są wporządku. proszę o szybką pomoc. po naciśnięciu na pedał hamulca nie reagują światła stopu,nie wiem co jest grane gdyż mam ten samochód od niedawna.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Honda Civic V Hatchback