Szukaj

Informacje o Honda Civic V Hatchback 1.6 VTi 16V 160KM 118kW 1991-1995

Lata produkcji: 1991 – 1995
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w 1991 roku, piąta generacja Hondy Civic miała tym razem sylwetkę o kształcie lekko zaokrąglonego klina. Auto zachowało wygląd kompakta, mimo mniejszych okien i większego rozstawu kół. Honda Civic podbiła rynek w USA, choć na Starym Kontynencie był krytykowany za twarde zawieszenie i mały bagażnik. Ofertę modelu w roku 1993 poszerzono o wersję coupe, a dwa lata później produkcję Civica zakończono.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 1991 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 7600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 7000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,8
~Mały
Hatchback 1.6 VTi 16V 160KM 118kW
Honda Civic V
Podziele sie z Panstwem moimi wrazeniami z prawie 3-letniego ujezdania Hondy Civic hatchback (jajko). Silnik to w sumie wiekszosc charakterku tego auta. 160KM na prawde daje rade z buda wazaca dokladnie tonę. Mozna zaskakiwac biznesmenow w swoich limuzynach 3.0tdi lub 530d. Ja zawsze mowie ze moja honda \"kąsa z zaskoczenia\". Nie wyglada, ale jak wejdzie na fałteka to sieje zniszczenie spod świateł :) Oczywiście start nie jest rewelacyjny bo silnik większość mocy na w górnych a naped tylko na mele kólka z przodu. Jednak jesli sie nie podjaramy i nie spalimy lacza w miejscu to nie ma tragedii. Skrzynie b-serii sa bardzo udane. Mocne i nieskomplikowane. Nie ma zadnego emeryckiego dwumasu wiec szybkie zmiany biegow 1na2 i 2na3 pod odcinka umilamy sobie ostrym piskiem przednich kol. Gaz do dechy - 8k rpm - wbicie biegu i strzal ze sprzegla - piiiiii - jedziemy dalej :) Startowalem autem w amatorskich wyscigach na torach wyscigowych i brakuje w skrzyni szpery. To dla mnie najwiekszy minus. Kolejny minus to dla mnie zdecydowanie za krotki V bieg. Cztery poczatkowe sa krotkie i daje to swietne przyspieszenie ale piatka powinna byc dluzsza - tak jak jest teraz to przy 2k obrotow jedziemy dokladnie 60 km/h. W trasie daje to 120 km/h przy 4k obr. To zdecydowanie za duzo. Traci na tym komfort i ekonomia. Uklad jezdny jest poniekad wyjatkowy w tym sensie ze calosc jest na wielowahaczach. Najczestszy (najtanszy) uklad to jednak caly czas makperson z przodu i belka z tylu. Wielowahacz poprawia trakcje i lekko komfort ale jest troche delikatniejszy. Trzeba sie przygotowac na wymiane kilku elementow zawieszenia co jakies 20tys km. Wywazenie auta tez jest kiepskie - ponad 60% masy z przodu. W szybkich lukach na torze wyscigowym trzeba uwazac na wyjezdzanie przodu a lekki tyl ucieka przy zbyt mocnym dohamowaniu w zakrecie. Jesli jednak ktos nie uzywa auta do sportu to taka charakterystyka jest dosc bezpieczna. Widocznosc jest OK - duze szyby i lusterka we wszystkich mozliwych kierunkach. Nie ma co sie za to oszukiwac co do ergonomii \"jajka\". Jest po prostu beznadziejna. Mozna sie co prawda przyzwyczaic ale mnie caly czas lekko wkurzaja pewne rzeczy. Przyklady - coby nie byc goloslownym: Wlaczasz spryskiwacz ale wycieraczka nie zaczyna smigac - musisz ja wlaczac osobno. Dzilona tylna klapa - musisz wykonacz 3 czynnosci zamiast 1 jak w normalnym haczbaku zeby zaladowac cale zakupy. Najpierw otwierasz gorna polowe, potem podnosisz oslone (nie ma sznurowek podnoszacych oslonke jak w innych autach), a na koniec otwierasz dolna czesc do dolu. Beznadziejne nawiewy sterowane wiesniackimi i topornie chodzacymi suwakami. Zeby zlozyc fotel przedni musisz uzyc dwoch rak - wajcha jest przy podstawie a fotel nie ma sprezyny, ktora go samoczynnie sklada. Pokretlo od wlaczania swiatel zintegrowane z przelacznikiem kierunkow - czasem jak wlaczasz kierunek to wylaczasz niechcacy krotkie. itp itd :) Ogrzewanie jest za dobre - w Vgenie nie ma takiej opcji jak zimne powietrze z nawiewu - nawet na ustawionym na max niebieskim wieje co najmniej letnie bo tunele ida bardzo blisko silnika. Poza tym wiatrak jest bardzo halasliwy na pozycji wyzszej niz 1. 2 jeszcze da sie przezyc ale 3 i 4 to juz odglosy huraganu. O beznadziejnym sterowaniu wajchami rodem z lady samary juz wpominalem. Tutaj zaskoczenie - mam 190cm a przestrzeni z przodu pod dostatkiem nawet pomimo szyberdachu. Z tylu usiadlem z ciekawosci i tez tragedii nie bylo. Co prawda auto jest skrojone dla niskich kierowcow (pedaly blisko kierownicy) ale da sie jechac wygodnie nawet wysokiej osobie. Wyciszenia wnetrza brak - jest glosno zarowno od silnikia jak i od drogi i owiewajacego powietrza. Pow. 120 km/h trzeba podnosic glos przy rozmowie. Auto jest dosc paliwozerne. W miescie zima pali do 12 a w trasie latem od 7. Drobiazgi psuja sie ale nie bez przyczyny. Chodzi mi o to, ze psuja sie po prostu ze starosci i zuzycia lub zmeczenia materialu. Takie rzeczy tez maja to do siebie, ze wczesniej powoli daja o sobie znac i spokojnie mozna jes podreperowac lub wymienic (dobrych jakosciowo i tanich czesci jest pelno). A nie jak np. w nowej Alfie, ze nagle przestaje dzialac centralny zamek a po tygodniu dziala znowu ale tylko na jedne drzwi. Powaznych usterek brak. Auto zawsze odpalilo, wyjechalo i dojechalo do celu. Cena za civika jest ani wysoka ani niska ale moim zdaniem adekwatna do jakosci auta \"made in japan\" jakby nie bylo.
4,9
~damian
Hatchback 1.6 VTi 16V 160KM 118kW
Honda Civic V
Nigdy go nie sprzedam. Za zadne pieniądze. To jest fura moich mazeń. Polecam bardzo gorąco.
3,8
~kasiadam@poczta.onet.pl
Hatchback 1.6 VTi 16V 160KM 118kW
Honda Civic V
w moim aucie "wysiadają" tylko klocki hamulcowe teraz tuleje wahaczy,co 10000 zmiana oleju.

Usterki Honda Civic V

Liczba wpisów: 26
Duże spalanie, rada jak tego uniknąć.
  • Honda Civic V Hatchback 1.3 16V 75KM 55kW 1991-1995
  • układ wtryskowy
Występowanie usterki:
D13b2 to silnik z gaźnikiem, nie umiejętne operowanie biegami i gazem przyczynia się do spalania nawet 10l/100km. musimy przestrzegać kilku zasad: Pierwsza najważniejsza!! nigdy nie jedziemy poniżej 2krpm. nawet jeśli nie mamy zamiaru przyspieszać i normalnie by się chciało wbić wyższy bieg to nie róbmy tego! wyjątkiem że już jedziemy na dwójce, wtedy nie zbijamy na 1 Druga. od razu po ruszeniu na drugi bieg! Trzecia. rozpędzamy się na 3 albo 4 biegu. na 5 nie warto! Czwarta. Bieg wyższy wrzucamy przy 3500rpm. przyspieszamy z gazem wciśnietym na 3/4 (doskonale czuć większy opór na pedale ponad 3/4 kiedy jest wciśnięty, pedał gazu zachowuje się jakby był dwustopniowy. Piąta. od razu ruszamy! to nie stary diesel, że się go rozgrzewa. Ja dzięki tym zasadom przy na prawde dynamicznej jeździe tankowałem 6,5 litra na sto w cyklu mieszanym.
6 komentarzy
Ubywa plyn chłodzący.
  • Honda Civic V Hatchback 1.3 16V 75KM 55kW 1991-1995
  • silnik
Witam mam kłopot z ubywaniem płynu chłodzącego,samochód odpala normalnie i płyn napewno nie dostaje się do oleju.A to już się działo gdy ją kupiłem tylko bardzo powoli a teraz ostatnio już więcej ubywa, na 1000 km gdzieś 1 litr,a i samochód się nie przegrzewa,jak się nagrzeje to trzyma normalną temperature.Prosze o pomoc .
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Światła stopu nie działają.
  • Honda Civic V Hatchback 1.3 16V 75KM 55kW 1991-1995
  • instalacja elektryczna
posiadam honde civic 5 gen z 1994 r działają wszystkie światła oprócz świateł stopu. po naciśnięciu na pedał hamulca nie ma żadnej reakcji świateł stopu. jak można naprawic ten problem? dodam że bezpieczniki są wporządku. proszę o szybką pomoc. po naciśnięciu na pedał hamulca nie reagują światła stopu,nie wiem co jest grane gdyż mam ten samochód od niedawna.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Honda Civic V Hatchback