Szukaj

Informacje o Honda Civic V Sedan 1.5i 16V 90KM 66kW 1991-1995

Lata produkcji: 1991 – 1995
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w 1991 roku, piąta generacja Hondy Civic miała tym razem sylwetkę o kształcie lekko zaokrąglonego klina. Auto zachowało wygląd kompakta, mimo mniejszych okien i większego rozstawu kół. Honda Civic podbiła rynek w USA, choć na Starym Kontynencie był krytykowany za twarde zawieszenie i mały bagażnik. Ofertę modelu w roku 1993 poszerzono o wersję coupe, a dwa lata później produkcję Civica zakończono.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 1991 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1493 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 119 Nm przy 4700 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 84,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~Przemek6
Sedan 1.5i 16V 90KM 66kW
Honda Civic V
Przejechane dopiero 3000 km i niestety spotkało mnie parę nieprzyjemnych przygód. Raz samochód stanął na trasie przez wykończony alternator. Z nim rozładował się akumulator, więc do auta o wartości 3000zł trzeba było doliczyć od razu ok. 600zł. (alternator używany + nowy akumulator). Niedawno coś zaczęło hałasować spod maski. Do wymiany jedno koło pasowe - 260 zł. Ponadto mały problem z lewą lampą, do wymiany była kostka, żarówka i parę bezpieczników. Ostatnia usterka akurat nie dotyczy bezpośrednio samochodu Hondy i jego osprzętu tylko instalacji gazowej ale warto napisać. Samochód gasł na lpg, zleciłem diagnozę i naprawę w jednym warsztacie zajmującym się LPG. Za w sumie 3h roboty skasowali mnie za...460 zł z czego wymienili jakiś zaworek wart 30 zł. Tłumaczyli się diagnozą elektryki i w ogóle, ale coś czuję że mnie wy****li. Więcej tam po prostu nie zajrzę. No i jeszcze ubytek oleju. Silnik tak jak przy kupnie był suchy tak po paru miesiącach intensywnego użytkowania jest cały mokry. Czasem mi się wydaje że jest dym z rury ale nie jestem w stanie stwierdzić koloru, a na dodatek raz ten dym jest a raz nie ma. Jest ten dym chyba dopiero jak używam wyższych obrotów, dlatego staram się jeździć do 3 tys obr/min a na trasie nie przekraczać w stałej jeździe 2500 obr/min . Wtedy też olej jakby wolniej ucieka, a tak to potrafi i 1l/1000 połknąć. Na plus takie elementy jak: prowadzenie, wszystko chodzi głądko, kierownica, biegi reakcja na dodanie gazu, dynamika (na LPG jednak zauważanie słabsza niż na benzynie) , pozycja za kierownicą, przestrzeń dla kierowcy i pasażerów z tyłu, wystarczający bagażnik, jakość blachy zaskakująco dobra bez widocznej rdzy (zaznaczam widocznej, może kiedyś coś wyjdzje;), raczej niskie ceny części, używek jest pełno na internecie, nowe zamienniki też w porządku. Podsumowując spodziewałem się absolutnie niezawodnej podstawowej mechaniki tj. silnik i niestety trochę się przeliczyłem, jednak mając na uwadze wiek auta (22 lata! prawie jak ja:) powinienem trochę spasować oczekiwania. In plus karoseria, spodziewałem się problemów a jest super. Jednak nie wiem czy kupiłbym drugi raz ten samochód. Jednak szczególnie awaria alternatora odbiła mi się w pamięci Ponadto wyposażenie sprowadzało się do wspomagania, radia... i tyle. Klima to marzenie, elektryka szyb również, ale najbardziej przeszkadz brak centralnego przez co otwierania i zamykanie auta po pasażerach to niezła gimnastyka;)
4,2
~Krzysiek85
Sedan 1.5i 16V 90KM 66kW
Honda Civic V
Witam :) to juz 5 rok jeżdzenia Honda trochę łezka w oku się kręci rdza juz jest prawie wszędzie i szykuje się do sprzedaży Hani bo juz chyba nastał jej czas a brak mi czasu żeby w to auto inwestować a jest praktycznie bezawaryjne . Kazdy element wymieniony raz służy bardzo długo nie mówie tutaj o tulejach wachacza czy przegubach które lecą średnio co 2 lata ale to i tak nic jak na te drogi i dość mało delikatną jazdę spalanie na LPG od 9-12 brak pełnego wtrysku widoczny niestety ale auto bardzo udane i smiać mi się do dzisiaj chce z powszechnej opinii iż części do japońskich są drogie ponieważ nie są w dzisiejszych czasach przy tych hurtowniach i internecie można kupić dosyć rozsądnie wszystko .Ale wracając już do oceny końcowej to moje pierwsze auto więc i też nie mam porównania z innymi no może z Fiatem CC i Seicento które ujeżdzał tata ale oczywiscie nie ma porównania bo to nie ten segment ani silników ano klasy bo choć cześci do fiata nawet te orginalne to 1/2 cen zamienników Hondy to i tak mała ilość wizyt z tym autem(Honda) w warsztatach nam to wynagrodzi.Jeśli dbamy o to auto to napewno sie ono odwdzięczy niezadownościa pozdrawiam
4,2
~lee123mati
Sedan 1.5i 16V 90KM 66kW
Honda Civic V
Moja honda jest pieszczona pod każdym względem . na pewno polecam samochód dla początkujących ponieważ niskie spalanie , dostępność części zamiennych bardzo dobra , bardzo dobre osiągi , spalanie nie przekraczające 8 l/100 km . Moją honde kupiłem w 2010 roku samo po dotrzymaniu prawka . Kupiłem ją z przebiegiem 240 tyś , od sąsiada którą o nią dbał i wo gule . Przez moją kadencje wymieniłem rozrząd ( śmieszne pieniądze można wymienić ) , lampy na soczewki ( bo oryginalne już straciły swój blask ). I tyle . Teraz mam zamiar do niej kupić fotele sportowe kubełki w skórze . Pozdro wam wszystkim .
Średnie spalanie dla Honda Civic V Sedan 1.5i 16V 90KM 66kW 1991-1995
7,3
l/100 km
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Sedan 1.5i 16V 90KM 66kW
Honda Civic V
Witam moja Hania jest według mnie naprawdę ekonomiczna dnia 11.02.2012 przy temperaturze -17 stopni uszkodzonym termostacie w 4 osoby osiągnąłem rewelacyjne spalanie jak dla mnie 6.3 na 100 kilometrów na trasie Świnoujście Kościerzyna jadąc przez Płoty, Koszalin, Sławno więc ciągłe zwolnienia i pełno fotoradarów więc spalanie doskonałe autko jest z 1993 ma przejechane niecałe 150000 mam założony filtr stożkowy i sportowy tłumik. Części nie są drogie jedynie kompletny rozrząd 500 zł za filtr paliwa zapłaciłem 37 zł. Jak do tej pory odpukać nie mam z nią problemów a czasami potrafię jej depnąć najwięcej poleciałem 190 w 4 osoby daje rade bmw 316 i 318 bardzo polecam goraco te autko z tym silnikiem pozdrawiam wszystkich posiadaczy Hań pozdro
6,0
Sedan 1.5i 16V 90KM 66kW
Honda Civic V
Zależny od stylu jazdy i wyczucia honda jest czuła na opory niesprawne linki ręcznego mało powietrza ale gdy wszystko ok pali malutko a oferuje dużo dobre przyspieszenie i prowadzenie na trasie 800 km spalanie 4,9 miasto Bielsko 6,5
6,0
Sedan 1.5i 16V 90KM 66kW
Honda Civic V
Zależny od stylu jazdy i wyczucia honda jest czuła na opory niesprawne linki ręcznego mało powietrza ale gdy wszystko ok pali malutko a oferuje dużo dobre przyspieszenie i prowadzenie na trasie 800 km spalanie 4,9 miasto Bielsko 6,5

Usterki Honda Civic V

Liczba wpisów: 26
Duże spalanie, rada jak tego uniknąć.
  • Honda Civic V Hatchback 1.3 16V 75KM 55kW 1991-1995
  • układ wtryskowy
Występowanie usterki:
D13b2 to silnik z gaźnikiem, nie umiejętne operowanie biegami i gazem przyczynia się do spalania nawet 10l/100km. musimy przestrzegać kilku zasad: Pierwsza najważniejsza!! nigdy nie jedziemy poniżej 2krpm. nawet jeśli nie mamy zamiaru przyspieszać i normalnie by się chciało wbić wyższy bieg to nie róbmy tego! wyjątkiem że już jedziemy na dwójce, wtedy nie zbijamy na 1 Druga. od razu po ruszeniu na drugi bieg! Trzecia. rozpędzamy się na 3 albo 4 biegu. na 5 nie warto! Czwarta. Bieg wyższy wrzucamy przy 3500rpm. przyspieszamy z gazem wciśnietym na 3/4 (doskonale czuć większy opór na pedale ponad 3/4 kiedy jest wciśnięty, pedał gazu zachowuje się jakby był dwustopniowy. Piąta. od razu ruszamy! to nie stary diesel, że się go rozgrzewa. Ja dzięki tym zasadom przy na prawde dynamicznej jeździe tankowałem 6,5 litra na sto w cyklu mieszanym.
6 komentarzy
Ubywa plyn chłodzący.
  • Honda Civic V Hatchback 1.3 16V 75KM 55kW 1991-1995
  • silnik
Witam mam kłopot z ubywaniem płynu chłodzącego,samochód odpala normalnie i płyn napewno nie dostaje się do oleju.A to już się działo gdy ją kupiłem tylko bardzo powoli a teraz ostatnio już więcej ubywa, na 1000 km gdzieś 1 litr,a i samochód się nie przegrzewa,jak się nagrzeje to trzyma normalną temperature.Prosze o pomoc .
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Światła stopu nie działają.
  • Honda Civic V Hatchback 1.3 16V 75KM 55kW 1991-1995
  • instalacja elektryczna
posiadam honde civic 5 gen z 1994 r działają wszystkie światła oprócz świateł stopu. po naciśnięciu na pedał hamulca nie ma żadnej reakcji świateł stopu. jak można naprawic ten problem? dodam że bezpieczniki są wporządku. proszę o szybką pomoc. po naciśnięciu na pedał hamulca nie reagują światła stopu,nie wiem co jest grane gdyż mam ten samochód od niedawna.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Honda Civic V Sedan