Szukaj

Informacje o Honda Civic VI Coupe 1.6 i 105KM 77kW 1996-2001

Lata produkcji: 1996 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Szósta generacja Hondy Civic miała swoją rynkową premierę w 1995 roku. Auto ponownie zwiększyło swoje gabaryty zewnętrzne i wyróżniało się charakterystycznymi, dużymi lampami, wyraźnym zarysem linii dachu oraz bardziej konserwatywną stylistyką (co miało na celu zaspokojenie preferencji nabywców z Europy). Model uhonorowano nagrodą magazynu „Car and Driver” w roku 1996. Honda Civic przeszła gruntowną modernizację w roku 1999, a rok później wycofano ją z produkcji.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1590 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 140 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 90 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Jachu123
Coupe 1.6 i 105KM 77kW
Honda Civic VI
Auto kupiłem z miłości. Tym bardziej że wcześniej posiadałem droższe auto, ale postanowiłem spełnić swoje młodzieńcze marzenie. To właśnie sylwetka i prostota modelu sprawiły że nie zamienię się na inne auto. Prędzej kupie drugie auto niż sprzedam swoja Hondę. Oczywiście zdaje sobie sprawę że auto ma blisko 20 lat i ma swoje mankamenty np rdza. Ale na wszystko jest sposób. Więc jak się dba to się ma. A co najważniejsze na zadbany egzemplarz cały czas spoglądają przechodnie i to bez znaczenia na wiek.
4,4
~MrWhite
Coupe 1.6 i 105KM 77kW
Honda Civic VI
Miałem Civica 3 lata i byłem zadowolony. Ogromnym atutem tego autka jest prowadzenie. W zakrętach daje dużą radochę, jeździ się niczym gokartem. Jeśli chodzi o usterki to elektryka jak to w starych japończykach działa bez zarzutu, z zawieszeniem też nie miałem problemów, rdza minimalnie pojawiała się w 2-3 miejscach ale o ile ktoś przed nami nie rzeźbił w karoserii to nie ma z tym tragedii. Niestety silnik to nie była mocna strona tego auta, niby 105KM to wcale nie tak mało ale trzeba zdrowo go wkręcać na obroty żeby cokolwiek z niego wycisnąć, a co za tym idzie - spalanie nie jest małe. Średnio około 8-9L i to przy normalnej jeździe. Ogólnie fajne, zwinne i bardzo niezawodne autko aczkolwiek gdybym miał kupić drugi raz to z innym silnikiem.
4,8
~d16y7
Coupe 1.6 i 105KM 77kW
Honda Civic VI
Jak udało mi się sprzedać clio to przyrzekłem sobie że więcej już ropniaka nie kupie bo one sypią się na każdym kroku a naprawy kosztują drogo.Szukałem tylko Coupe-tki i znalazłem w kujawsko-pomorskim hondę czerwoną ale z uszkodzonym silnikiem skusiło mnie to że Japończyk i bardzo atrakcyjna cena bo 2600 zł miała nawet Alusie i zdrowa blachę. Wstawiłem sam z bratem blok z d14a3 za 280 zł bo taki był blisko i do tego bardzo tanio bo za 1.6 to chcieli 1000 zł połączyłem to z głowicą seryjnego silnika 1.6 i uszczelką d16z6 i po odpaleniu byłem w szoku że auto wogule nie kopciło na odcince i szło naprawdę ładnie .Po prostu zakochałem się w tym aucie mam je 8 miesięcy i od czasu naprawy silnika nic nie musiałem naprawiać. To że honda jest wytrzymała i bezawaryjna to prawda miałem już 4 samochody i każdy się psuł mimo że były dużo droższe i nowsze a tu nic.Jedno wiem że szybko tego auta nie sprzedam bo takiego auta jeszcze nie miałem wsiadam i wiem że ono dojedzie na miejsce i nie rozsypie się po drodze. Od czasu jak mam civica potrafię odłożyć pieniądze nie muszę wszystkiego pakować w auto. Im dłużej jeżdżę tym autem tym bardziej je lubię i cieszę się nim jak bym dopiero go kupił jak dotąd tak jeszcze nie miałem.Jedno wiem na pewno jak zmienię samochód to tylko na hondę.
Średnie spalanie dla Honda Civic VI Coupe 1.6 i 105KM 77kW 1996-2001
7,7
l/100 km
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Coupe 1.6 i 105KM 77kW
Honda Civic VI
5,8 l to absolutny rekord tym samochodem: długa trasa w koszmarnych warunkach 50-70 km/h jazda do 2300 obr/min (potem zmiana biegu), minimalne operowanie gazem. 5,9 l przy prędkościach 70-90 km/h na długiej trasie przy bardzo bardzo spokojnej i delikatnej jeździe. 6,2 l przy prędkości 100 km/h na autostradzie. 6,5 l przy prędkości średniej 120 km/h na autostradzie, normalna jazda. 7 l przy 140 km/h na autostradzie, trochę wyprzedzania. W mieście można zrobić 10, jeśli człowiek jeździ prawie do odcięcia.
8,8
Coupe 1.6 i 105KM 77kW
Honda Civic VI
Jak zawsze wszystko zalezy od stylu jazdy. Nie przekraczajac zakresu 3.5 tys. obrotow jezdzi sie naprawde oszczednie. Problem polega tu jednak na tym, ze Hondy lubia wysokie obroty. I dopiero po ich osiagnieciu pokazuja charakter, a jak na leciwe juz auta maja naprawde dobra dynamike. W miescie nie ma jednak warunkow - ani prawnych ani fizycznych - do takiej jazdy. Spalanie zatem pozostaje na bardzo przyzwoitym poziomie - 8l. I wbrew obiegowym opiniom, ze VTEC - dzieki economizerowi - jest w miescie duzo osczedniejszy, goraco polecam wersje 1.6 LS. Tym bardziej, ze Coupe z VTEC jest jak´ na lekarstwo.
7,8
Coupe 1.6 i 105KM 77kW
Honda Civic VI
Ekonomiczność jest świetna Auto ma założoną instalację gazową BRC Seqent24, chodzi na gazie tak jak na benzynie. Jedynie cena przeglądu technicznego wyższa a zupełnie tego nie rozumiem bo sposób w jaki przeglądał mi koleś instalację to po prostu smiech na sali :/ przy instalacji jak na razie nic nie było robione ale chyba za niedługo wymienię filtry... minimalne spalanie gazu jakie odnotowałem to ( miasto i trasa ) 6.9 , maxymalne 9,4 ale wiem że gdyby ktoś bardziej przycinął to i ponad 10 spali

Usterki Honda Civic VI

Liczba wpisów: 68
Spadek obrotów
  • Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001
  • silnik
Witam Od jakichś 2-tyg mam problem z moim samochodem. Problem polega na tym, że np. wciskam pedał gazu obroty dochodzą do +/- 3000 i nagle wskazówka nie idzie dalej, a wręcz trochę spada, czuję jakbym nie miał "mocy". Próbowałem też ruszać na wysokich obrotach ok. 4000( czego zwykle nie robię). Auto prawie w ogóle nie rusza. Oddałem samochód do mechanika. Ja podejrzewałem, że to coś z dopływem paliwa, ale mechanik to wykluczył. Wymienili też świece. Podłączyli do komputera i nic. Nie wiedzą co mu jest. Dodam, że nie mam instalacji gazowej i tankuje tylko na sprawdzoną benzynę. Pozdrawiam i liczę na pomoc
Problem rozwiązany
3 komentarze
Przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz : pękają.
  • Honda Civic VI Hatchback 2.0 86KM 63kW 1997-2000
  • silnik
Do silnika poprowadzone są cztery przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz. Problem polega na tym, że w ciągu roku od zakupu samochodu i przejechaniu nieco ponad 8000 km, rurki te naprzemiennie pękły osiem razy! Pomóżcie zrozumieć tę anomalię, bo sam i mechanicy u których to naprawiałem nie mają pojęcia o co chodzi [a Ci skasowali mnie na niemałą już kwotę!!]. Kilka szczegółów: - Rurki te pękają w newralgicznych dla siebie miejscach: przy zakrzywieniu lub przy wejściu/wyjściu. - Jeden z mechaników zmniejszył w jakiś sposób ciśnienie przepływające przez te przewody. Niestety, to nie pomogło. - Założyłem obejmę na przewody (z oryginalnego silnika) - to też nie pomogło. - Nie ma korelacji z porą roku lub temperaturą. Jestem już bardzo sfrustrowany tą usterką. Dziś na trasie pękła rurka, wymieniłem u przydrożnego mechanika, po 20 km pękła [ta sama]. Ktoś miał do czynienia z tym problemem lub wie o co chodzi?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drżenie kierownicy podczas hamowania
  • Honda Civic VI Kombi 1.6 16V 116KM 85kW 1998-2000
  • układ hamulcowy
Umieszczam to w dziale gotowa diagnoza bo tylko taką opcję miałem do wyboru. Problem zaczął się całkiem niedawno. Wymieniłem z przodu tarcze i klocki na nowe. Po jakimś czasie zaczęło się piszczenie klocków przy hamowaniu. Nie minęło więcej jak 2 - 3tyodnie i zaczęła przy hamowaniu drgać kierownica. Teraz na dłuższej trasie to przy hamowaniu drży nie tylko kierownica ale cała deska rozdzielcza. Podobno może to być wina kiepskich klocków. Czytałem , że wiele osób miało z tym problem ale nie znalazłem jakiegoś rozwiązania problemu. Jeżeli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać to proszę o kontakt. hardaway@o2.pl Wymiana tarcz i klocków.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Honda Civic VI Coupe