Szukaj

Informacje o Honda Civic VI

Lata produkcji: 1995 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Szósta generacja Hondy Civic miała swoją rynkową premierę w 1995 roku. Auto ponownie zwiększyło swoje gabaryty zewnętrzne i wyróżniało się charakterystycznymi, dużymi lampami, wyraźnym zarysem linii dachu oraz bardziej konserwatywną stylistyką (co miało na celu zaspokojenie preferencji nabywców z Europy). Model uhonorowano nagrodą magazynu „Car and Driver” w roku 1996. Honda Civic przeszła gruntowną modernizację w roku 1999, a rok później wycofano ją z produkcji.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz

Honda Civic VI – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Honda Civic VI

Liczba ocen: 1 446
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~były hondziarz
Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
Honda Civic VI
To było moje pierwsze auto, którym jeździłem 13 lat. Gdyby nie rdza, jeździłbym nim pewnie dalej. Kupiłem z przebiegiem 100 tys km (pewne 100 tys - auto krajowe i serwisowane w ASO), sprzedałem po 13 latach z przebiegiem 245 tys. Przez ten czas dzielnie i bezawaryjnie służyło. Przez pierwsze 100 tys km (czyli do 200 tys) można było mówić: lać paliwo i olej zmieniać. Po tym czasie powoli trzeba było dokładać, ale zaznaczam, że trzeba było wymienić cześci które były w tym aucie od nowości. Zawieszenie tył (wszystkie tuleje, amortyzatory) wytrzymało 230 tys, zawieszenie przód 240 tys (amory były jeszcze dobre). Jedną gwiazdkę daję za blacharkę - tylne nadkola przez ten czas musiałem robić dwa razy, w podłodze mimo konserwacji podwozia pojawiały się dziury. Zawiodło mnie raz (poza paroma incydentami z akumulatorami) - gdy klęknął dolny sworzeń i koło mi odpadło. Najgorsze że słyszałem te stuki i jeździłem po stacjach diagnostycznych żeby powiedzieli co to tak stuka - wszyscy mówili że nic nie widzą. Potem sworznie wymieniałem już profilaktycznie co dwa lata.
4,4
~Marcin
Sedan 1.5 i 114KM 84kW
Honda Civic VI
Auto leciwe i widać to kiedy przesiada się do nowszych. Hałas w środku, auto koszmarnie nagrzewa się w upały tak że klima nie wyrabia z jego schłodzeniem. Totalny brak momentu obrotowego, jadąc w 4 os nie daj Boże z włączoną klima po autostradzie można zapomnieć o przyspieszaniu, nie mniej jednak jak już się rozpędzi to 140-150 przelotowo nie jest problemem i nie ma wiru w baku. Na podjazdach tak samo. Bardzo długa skrzynia biegów + konieczność kręcenia wysoko silnika powoduje to że nieraz na krajówkach tir-y wyprzedza się na 2 biegu (2 bieg do 110km/h), ale wtedy naprawdę fajnie się zbiera. Jest duży problem przy załadowaniu auta. 4 osoby + bagaże i auto jedzie zderzakiem po ziemi. Wymiana sprężyn nie pomogła. Auto uzytkuje intensywnie i pomimo 21 lat i prawie 300tys przebiegu nie można nażekać. W ostatnim roku pojawiło się sporo drobnych awarii, wynikających pewnie z wieku i przebiegu auta, wyznaję zasadę że jeżeli coś się zepsuje to wymieniam parami i wszystkie elementy wokół mogące wywoałć potencjalną awarię. Auto się odwdzięcza, w 5 lat przejechane 130 tys km i zero poważnych awarii. Zero, tego w nowszych autach sie nie spotyka, auto kilkakrotnie było w dalekich podróżach na bałkanach i zachodzie europy robioąc nie raz w 2 tygodnie nawet 6 tys km, zawsze wracało bez zająknięcia. Koszt jazdy na lpg to poniżej 20zł/100km, gaz sprawyje się rewelacyjnie. Pilnować tylko regularnej regulacji luzów zaworowych. Ogólnie jeżeli zaakceptuje się jego bolązki typu rdza w nadkolach, hałas w środku to jest to cudowny, wdzięczny samochodzik. Wsiadam i jadę, niczym sie nie martwie, nie ma problemy czy coś się stanie po drodze. Miałem takich aut kilka przejechałem nimi łącznie około 400tys km, w żadnej nigdy nic się nie stało, Gorąco polecam!
3,7
~Igor
Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
Honda Civic VI
Jest to mój pierwszy samochód, jeżdżę nim prawie dwa lata, 50/50 trasa-miasto. Jestem ogólnie z niego bardzo zadowolony i nie sprawiał mi większych kłopotów lub frustracji za to dużo frajdy z jazdy. Mimo iż to moje pierwsze auto to często jeździłem innymi autami, Honda bardzo pozytywnie wypadała na ich tle. Wysokoobrotowy silnik, niewielki o małej mocy sprawiał naprawdę dużo frajdy s jazdy, dzięki lekkiej budzie. Auto dawało wiele informacji zwrotnych co się dzieje z kołami i autem podczas każdy, świetna sprawa dla świeżego kierowcy.

Raporty spalania Honda Civic VI

Liczba raportów: 1 397
Średnie spalanie dla Honda Civic VI
6,2 – 9,5
l/100 km
5,7 – 5,9
l/100 km
7,6 – 10,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Liftback 1.4i 90KM 66kW
Honda Civic VI
To moja pierwsza Honda i nie mam porównania z innymi. Jest zgazowanna . Działa na gazie bez zarzutu. Silnik po regulacji zaworów działa równiutko i ładnie się zbiera. Jeśli chodzi o spalanie to dopiero po zakupie znalazłem słabe informacje o dużym spalaniu. Bo takie jest w porównaniu do raportów innych użytkowników. Nie udało mi się zejść poniżej 9.2 litra gazu, ale z drugiej strony nie jestem w stanie dojść do wartości powyżej 11 litrów gazu. Potrafię naprawdę czasem skatować to auto i jężdzić do odciny i praktycznie do 180 km/h. Uważam, ze to jeszcze nie tak źle. Nie wazne jak się jeżdzi i tak spali średnio 10-10.5 litra . Jedynie spalanie benzyny jest dziwnie duze bo jest praktycznie takie samo jak gazu. Lubie wiedzieć ile pali moje auto, dlatego sprawdzałem to wielokrotnie. Nie wiek jak inne Hondy silnikiem 1.4 , ale podobno tak jak mój D14z4, tak mają.
7,7
Sedan 1.4 i 90KM 66kW
Honda Civic VI
instalacja Zenit Pro OBD na wtryskach Hercules i reduktorze AT09 , wielozawór Tomasetto (pisze nie dla reklamy tylko dla zasady na jakim sprzecie pracuje moja Hania). Jestem zadowolony bardzo, nawet zaskoczyło mnie spalanie (w tym pozytywnym znaczeniu) nie sądziłem że w trasie mogę zejść do 7,2 l/100km , normalnie troche miasta/wsi/prostej(ok 40 km dziennie dojeżdzam do pracy) średnio 7,6 l to chyba nie zbyt wiele, a nogę nie mam lekką, lubię jeździć dynamicznie , dynamicznie przyspieszać i utrzymać wysoką prędkość. Nie piłuje mojej Hani ale też nie daje jej się nudzić. Ogólnie to sie rozpisałem ale podsumowując zdecydowanie polecam Civica do zagazowania
7,2
Hatchback 1.5 i 114KM 84kW
Honda Civic VI
Nie jeżdżę sportowo ani nie zamulam. W mieście bez korków - 7,5, z umiarkowanymi korkami - 8,5. W trasie potrafi spalić poniżej 6 l, gdzie spora część to autostradowa prędkość i można czasem przycisnąć. Naprawdę świetne wyniki, zwłaszcza w trasie z racji bardzo długiej skrzyni. Nie ma co jej dusić na niskich obrotach, bo do rozsądnego poziomu wyższe obroty nie równają się wcale wyższemu spalaniu. To, co znacznie podwyższa spalanie to jazda na krótkich dystansach, ten samochód tego nie lubi. Econo robi swoje, auto jeśli chodzi o spalanie idealne w trasy.

Usterki Honda Civic VI

Liczba wpisów: 67
Spadek obrotów
  • Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001
  • silnik
Witam Od jakichś 2-tyg mam problem z moim samochodem. Problem polega na tym, że np. wciskam pedał gazu obroty dochodzą do +/- 3000 i nagle wskazówka nie idzie dalej, a wręcz trochę spada, czuję jakbym nie miał "mocy". Próbowałem też ruszać na wysokich obrotach ok. 4000( czego zwykle nie robię). Auto prawie w ogóle nie rusza. Oddałem samochód do mechanika. Ja podejrzewałem, że to coś z dopływem paliwa, ale mechanik to wykluczył. Wymienili też świece. Podłączyli do komputera i nic. Nie wiedzą co mu jest. Dodam, że nie mam instalacji gazowej i tankuje tylko na sprawdzoną benzynę. Pozdrawiam i liczę na pomoc
Problem rozwiązany
3 komentarze
Przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz : pękają.
  • Honda Civic VI Hatchback 2.0 86KM 63kW 1997-2000
  • silnik
Do silnika poprowadzone są cztery przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz. Problem polega na tym, że w ciągu roku od zakupu samochodu i przejechaniu nieco ponad 8000 km, rurki te naprzemiennie pękły osiem razy! Pomóżcie zrozumieć tę anomalię, bo sam i mechanicy u których to naprawiałem nie mają pojęcia o co chodzi [a Ci skasowali mnie na niemałą już kwotę!!]. Kilka szczegółów: - Rurki te pękają w newralgicznych dla siebie miejscach: przy zakrzywieniu lub przy wejściu/wyjściu. - Jeden z mechaników zmniejszył w jakiś sposób ciśnienie przepływające przez te przewody. Niestety, to nie pomogło. - Założyłem obejmę na przewody (z oryginalnego silnika) - to też nie pomogło. - Nie ma korelacji z porą roku lub temperaturą. Jestem już bardzo sfrustrowany tą usterką. Dziś na trasie pękła rurka, wymieniłem u przydrożnego mechanika, po 20 km pękła [ta sama]. Ktoś miał do czynienia z tym problemem lub wie o co chodzi?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Drżenie kierownicy podczas hamowania
  • Honda Civic VI Kombi 1.6 16V 116KM 85kW 1998-2000
  • układ hamulcowy
Umieszczam to w dziale gotowa diagnoza bo tylko taką opcję miałem do wyboru. Problem zaczął się całkiem niedawno. Wymieniłem z przodu tarcze i klocki na nowe. Po jakimś czasie zaczęło się piszczenie klocków przy hamowaniu. Nie minęło więcej jak 2 - 3tyodnie i zaczęła przy hamowaniu drgać kierownica. Teraz na dłuższej trasie to przy hamowaniu drży nie tylko kierownica ale cała deska rozdzielcza. Podobno może to być wina kiepskich klocków. Czytałem , że wiele osób miało z tym problem ale nie znalazłem jakiegoś rozwiązania problemu. Jeżeli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać to proszę o kontakt. hardaway@o2.pl Wymiana tarcz i klocków.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 46
3,3
Sedan 1.5 i 114KM 84kW
Honda Civic VI
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Zakładałem u nich instalację STAG, montaż został zrobiony po łebkach szybko i niechlujnie, jeździłem kilka razy na poprawki, ze strony warsztatu zbywanie klienta i brak zainteresowania problemem. Zamontowali niewłaściwe wtryskiwacze, potem niewłaściwe dysze - łącznie 4 wizyty z czego 2 razy odesłali mnie żeby przyjechać kiedy indziej bo akurat nikt nic nie wie/ nie ma szefa...
5,0
Hatchback 1.6 126KM 93kW
Honda Civic VI
homologacja: EKO ALMA SP.J
instalacja: ESGI 2
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Zdecydowanie POLECAM choć sam nie byłem zwolennikiem gazu w samochodach!! Kupiłem Honde z instalacją w sumie przez przypadek, nie był to warunek konieczny zakupu - a nawet traktowałem taka instalacje w samochodzie sceptycznie. Jednak rozglądając się za wymarzonym samochodem którym to miała być TYLKO i WYŁĄCZNIE Honda Civic szóstej generacji jako trzydrzwiowy hatchback z...
3,0
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Honda Civic VI
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Ogólnie nie polecam tej sekwencyjnej instalacji, być może spowodowane jest to tym że, instalacja nie została do końca poprawnie zainstalowana. Mianowicie od samego początku były problemy z ustawieniem instalacji. Po dobrym rozgrzaniu silnik niby pracował normalnie ale w momencie np. wciśnięcia pedału gazu samochód ledwo co przyspieszał (co mogło być bardzo niebezpieczne)...
Honda Civic VI