Szukaj

Informacje o Honda Civic VII Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Nie przypominająca w niczym swoich poprzedników, zmieniona stylistycznie, nie do poznania siódma generacja Hondy Civic zadebiutowała na rynku w 2001 r. Krótki przód auta oraz znacznie wyższa i węższa karoseria sprawiły, że auto oddaliło się znacznie od wcześniej utrwalonego, sportowego charakteru, nawiązując kształtami raczej do rodzinnego minivana. Model przeszedł face-lifting w roku 2004, a rok później zakończono jego produkcję.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1590 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 152 Nm przy 4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 90 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Układ jezdny - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,5
~walassios
Honda Civic VII
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
Kupiłem tanio, bezwypadkowego, jako do jazdy w tych trudnych czasach (ceny starych samochodów to koszmar). Tragiczne wyciszenie, bardzo, bardzo słabej jakości plastiki. Zawieszenie fajne bo sportowe ale głośne i słabo tłumi. Chwilę pojeździsz i z automatu uczysz się omijać studzienki, dziury i czujesz wszystkie nierówności. Mój nie ma rdzy (wyjątkowy egzemplarz) ale wiem że na zimę konserwacja podwozia mnie czeka. Ładnie wygląda jako samochód ale w rzeczywistości jest to słabo wykonany miejski HB. Tapicerka słabej jakości. Silnik fajny, tak jak każdy wie co to D16V1. Natomiast obawiam się jakości skrzyni więc pierwsza rzecz - wymiana oleju z uszlachetniaczem w skrzyni. Nie wiem co z tym samochodem będzie za 3-4 lata ale coś musiałem kupić. Mam mieszane uczucia ale chyba teraz w roku AD 2022 każdy kto kupuje używkę bardzo jest niezadowolony z samochodu bo albo cena z kosmosu albo szrot. Mój szrotem nie jest, cena z kosmosu nie była ale czuję że się zdegradowałem z lepiej wykończonego, cichszego, wygodniejszego samochodu (KIA CERATO). Takie czasy. Mam nadzieję że za 2-3 lata jak będę szukać kolejnego samochodu to ceny będą niższe i wtedy kupię samochód wyższej klasy. To raczej zabawka dla 20`latków.
4,0
~mikolaj64
Honda Civic VII
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
Samochód kupiony z przebiegiem 216 tyś. Bezwypadkowa z Niemiec (tam miało 2 właścicieli). Użytkowany prawie 3 lata i użytkowany nadal. Auto poza korozją karoserii w okolicach rantów tylnych nadkoli bez większych usterek. Trochę miałem przygód z układem chłodniczym i tlumikiem ale to już są kwestie eksploatacyjne. Z wad to jeszcze brak 6-ego biegu, marne wygłuszenie i skrzynia biegów. Plusy za dużą ilość miejsca z przodu i z tyłu, duża szyba daje nam dobrą widoczność, jak na 1.6 110KM dość ekonomiczne. W trasie idzie zejść do 5l / 100 km. Silnik kapitalny. Jak na pierwsze auto super trafiłem i jak najbardziej mogę polecić.
4,7
~mobiland10
Honda Civic VII
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
Była 5-tka, potem 6-tka, teraz 7-ka po trzech latach testowania innych marek już 3 lata jazdy samochodem i 325000-238000=87000km. Autko nie stygnie. Jak to przy V-TECu pilnuję stanu oleju i płynu chłodniczego, poza tym tankowanie i tylko punkty karne nie dają mi na ten moment zdrowo przycisnąć. Sprowadzili mi go z Niemiec. Chciałem kupić bez upiększania i taki dostałem jaki oni wzięli od Niemca. Typowe usterki powoli poprawione i dopóki nie trafi się VIII w dobrej cenie to nie ma co narzekać. Części w przystępnych cenach ale najlepiej znaleźć w swojej okolicy mechanika z sentymentem do tej marki.
Średnie spalanie dla Honda Civic VII Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW 2001-2005
7,2
l/100 km
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Honda Civic VII
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
220tys przebiegu, automat 4biegi, inst.prins. Miasto ( duże, zakorkowane) 10-11, drogi krajowe ok. 9, autostrada 140km/h osoby 2+2, bagażnik po sufit+ klima = 10. To samo ale 170 km/h = 13, minimum to drogi krajowe przepisowo, solo, bez klimy = 8. Wyniki oczywiście LPG. Benzyny zużywa b.malo bo się piorunami szybko nagrzewa. Jeżdżę raczej dynamicznie. Fajny samochodzik, automat ma długie biegi więc mało pali w trasie, natomiast przyspieszenie w mieście wystarczające do sprawnego poruszania się. Przy prędkościach pow.120 głośno, zawieszenie jak na hondę nawet miękkie jak na VW sztywne. Trzymanie się drogi niesamowite.
8,8
Honda Civic VII
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
Na ogół, przy normalnej jeździe, średnie spalanie wychodzi mi w okolicach 9l/100km lpg (+/- 0.5l). Wyniki podane na podstawie obliczeń z tankowania. Jak dla mnie koszty jazdy są super. Jeśli kogoś to interesuje, to przelicznik rzeczywistego spalania lpg względem wskazań na komputerze to u mnie obecnie: 0.947 * x + 2.46, gdzie x to wskazanie komputera. Przelicznik uśredniony na podstawie ponad 40 tankowań. Auto raczej do miasta i okolic, w trasie powyżej 110-120 km/h jest wyraźnie głośno, głównie za sprawą silnika (tylko 5 biegów).
10,5
Honda Civic VII
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
Spalanie w mieście jak w każdym samochodzie jest zależne od nogi kierowcy. W moim przypadku autem przeważnie jeżdżę sam albo z z jednym pasażerem. Przy dość dynamicznej jeździe auto spala nawet do 11 l LPG po samym mieście ale przeważnie mieszczę się w granicach 10-11l. W przypadku gdy robię 60 miasto 40 trasa to jest to gdzieś w granicach 9.5-10.5 l. Nie jestem w stanie powiedzieć czy to z klimą czy nie ale przyjmijmy że tak bo ostatnie dwa tankowania już są bez klimy i jest to w granicach 10l. Natomiast trasa w lecie z klimą, prędkośc 140-160, opony 17" 215mm, Honda spaliła powyżej 12.5 l. Gdzieś w granicach 13 l z tego co pamiętam. No ale trochę ją przegoniłem na takich prędkościach, obrotomierz w granicach 4200-4800 tyś obrotów na minutę. Instalacja gazowa STAG, na całym zbiorniku przy bardzo dynamicznej jeździe robię około 250-280 km, a przy normalnej z nawet udało się zrobić 320 km. Przeważnie jednak robię około 300 km na pełnym zbiorniku. Mam o ilę się nie mylę 40 l zbiornik i gazu wchodzi około 34 l.

Usterki Honda Civic VII

Liczba wpisów: 49
Elektryka
  • Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Żarówki, problem ze stykami, palące się często razem z bezpiecznikami, dziś przy -7 otwarła mi się szyba i nie reaguje.. pada śnieg, trzeba było zabezpieczyć na szybko drzwi.. klima przestała działać, podświetlanie pokręteł nawiewu. W wydechu dziura, rdza na karoseri, zwłaszcza tylna klapa.. I zacinająca się przy okazji. Dziś pociągłem za rączkę od przedniej maski, irwała się.. spryskiwacze przestały działać przy najgorszych możliwych warunkach... zawieszenie całe do roboty po 250000km. Trochę się zawiodłem, liczyłem na coś więcej od Japończyka.
Temperatura, obroty
  • Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 2001-2005
  • silnik
  • 265 tys. km
Z reguły jeżdżę na gazie, problemów z samochodem jest sporo, z niewiadomych mi przyczyn temperatura skacze do czerwoności bez reguły, mogę jechać spokojnie przez 5 minut i się zagrzeje, a mogę jechać 2h i wszystko będzie okej. Dzieje sie to bardzo rzadko, mniej więcej raz na miesiąc. Często musze dolewać też płyn chłodniczy oraz olej. Ostatnio auto na gazie dziwnie wibruje, na postoju czuć to dużo bardziej, falują też wtedy obroty, na benzynie jest okej. Na zimnym silniku przy dodaniu gazu czasem reakcja jest po 2-3 sekundach. Sporadycznie zapali też się check engine z sondy, którą już wymieniałem.
Oczekuje na rozwiązanie
KOROZJA
  • Honda Civic VII Hatchback 2.0 i 16V Type S 160KM 118kW 2004-2005
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Rdza, podwozie i błotniki tylne, reszta zdrowiuteńka bo nie ruszana. Sprowadzony z NIEMIEC 15-latek z przebiegiem 70oookm, zero konserwy, rdzy sporo na podwoziu, szczotka, szlifiera i jazda, zabezpieczenie, konserwacja, podwozie, profile, progi, drzwi maska, klapa. Tylne błotniki robione ale raczej z obtarć. Pomalowane i zabezpieczone na maxa. Będzie spokój parę lat. reszta bez zastrzeżeń, magiel po poprawce wady fabrycznej, stukanie. Wymiana custom ślizg, regulacja docisku listwy. Teraz igła. Jazda niczym nówką.
Honda Civic VII Hatchback