Szukaj

Informacje o Honda HR-V I 1.6 i 16V 2WD 105KM 77kW 1998-2005

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowana w latach 1998-2005 pierwsza generacja modelu, której pierwowzorem koncepcyjnym był zaprezentowany w roku 1997 prototyp Wild and Joyfull J-WJ. Honda HR-V nawiązywała stylistycznie do szóstej generacji Hondy Civic, a pod względem technicznym powiązana była z większym CR-V, platformę podłogową dzieliła natomiast z Hondą Logo. Model poddano face-liftingowi w roku 2001. Gdy model wycofano z produkcji, w niektórych krajach (np. Japonia i Stany Zjednoczone) doczekał się on następców – Element oraz Crossroad.
czytaj więcej
Powagosław
HR-V nie jest już tak eksperymentalny jak był kiedyś. Stał się kolejnym typowym crossoverem z przyzwoitą aparycją (choć niektórzy przebąkują, że dziwnie podobny do SsangYonga). Dla koneserów tego gatunku to może być atut. ~Powagosław
Luzacjusz
Niby atrakcyjnie i ładnie się błyszczy, ale finalnie wybudzony ze śpiączki HR-V jednak rozczarowuje. Ale jest na to sposób – jedź do Chin. Rok przed Europą (!) Honda rzuciła tam ładniejszą wersję tego modelu. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1590 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 135 Nm przy 3400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 90 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,9
~Martin
Honda HR-V I
Minivan 1.6 i 16V 2WD 105KM 77kW
Auto do jeżdżenia, nie trzeba co chwilę latać do mechanika. Na auto trafiłem przypadkowo, ale przypadło do gustu. Mogłoby sobie nieco lepiej radzić na trudnych nawierzchniach, terenie - ale to dość małe auto i nie jest źle. Wjedzie praktycznie na każdy krawężnik. a do tego wystarczająco przestronne a jednocześnie zgrabne - nie za duże do miasta. Puki co nie zamierzam zmieniać, ponieważ naprawdę ciężko w takiej cenie znaleźć coś lepszego biorąc jakość i niezawodność - większość to odpicowany złomy w które trzeba dużo zainwestować, a dobrze wygląda tylko przy 1 spojrzeniu bez zwrócenia uwagi na szczegóły.
3,5
~Duki
Honda HR-V I
Minivan 1.6 i 16V 2WD 105KM 77kW
Generalnie jak go widzę to mi się serce raduje. Moja poprzednia Honda Civic była super, ale nieco "dziadkowa". HR-V ma styl! Pasuje zarówno do faceta jak i kobiety. Zachowanie podczas jazdy jak na tak wysoki samochód jest ok. Jeździ się tym fajnie. Mimo opisanych mankamentów (głównie w kwestii komfortu) nie żałuję zakupu. Samochód daje mi dużo radochy i lepiej radzi sobie na nieutwardzonych drogach po których muszę jeździć z racji wykonywanego zajęcia. Kupując ten model wskazane jest aby Ci się podobał, bo pod względem technicznym nie jest to super hi-end. Solidny przeciętniak nie sprawiający większych problemów. Wyróżniający się w tłumie. Zawsze mi się podobał i chciałem go kiedyś kupić. Przez to cały czas rajcuje mnie, kiedy rano do niego wsiadam. Uśmiech od ucha do ucha. Na to dobra muzyczka i w drogę :)) W takich chwilach kto by się przejmował paroma drobnymi mankamentami. Pozdrawiam
4,4
~ek
Honda HR-V I
Minivan 1.6 i 16V 2WD 105KM 77kW
Auto posiadalam ponad 5 lat. Swietne prowadzenie, skrzynia biegow- tak samo. W sumie tylko byly wymieniane podstawowe rzeczy, ogolnie nic sie nie psulo. Jedyne do czego sie mozna przyczepic to slaba widocznosc- no i silnik moglby byc wiekszy. Ogolnie super- mam zamiar kupic ten sam model jeszcze raz :)
Średnie spalanie dla Honda HR-V I 1.6 i 16V 2WD 105KM 77kW 1998-2005
8,9
l/100 km
11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Honda HR-V I
Minivan 1.6 i 16V 2WD 105KM 77kW
Niestety waga 1,5 t i mały kiosk na kołach więc ogromny opór powietrza jak na 105 km. Więc spalanie zbyt wysokie jak na 1.6. Myślę że 2 l byłoby lepsze ponieważ większy ciąg i moc zredukowałoby opór i zmniejszyło spalanie gdyż nie trzeba by jej tak kręcić. Niestety bierze olej jak na tak małą moc. Więc to ogromne minusy. Ale plusy to niezawodność i nawet przestronne wnętrze, pełna elektryka i jak się doda pełne orurowanie i lotkę na dachu jest git. Auto wieczne ale wysiadanie z tyłu koszmar. Za to rekompensuje to podłokietnik tylny i możliwość rozkładania tylnych foteli. Ale nie polecam komuś kto chce oszczędzić na paliwie kolega ma audi s8 d2 i pali mu na mieście 15 gazu więc koszty podobnie ale to 2 tonowa limuzyna.
9,0
Honda HR-V I
Minivan 1.6 i 16V 2WD 105KM 77kW
HRV jeśli chodzi o spalanie jest tak jak producent podaje Miasto (10) Trasa (8) nic mniej ni więcej , auto służy mi do jazdy do pracy czasem jakiś wypad . W przypadku gdybym przemierzał więcej kilometrów pokusił bym się o Lpg przy 4tys. rocznie nie ma to sensu. Do zalet które najbardziej brałem pod uwagę jest jego bezawaryjnośc , tam nic się nie psuje , dobra widocznośc z za kierownicy no i te super lusterka w których wszystko widac dodam że sie elekt. regulują i składaja . Z wad wymieniłbym korozje która juz sie pojawiła przy tylnych progach/nadkola ale nie jest jej dużo i można łatwo temu zaradzic , nie najlepszy jest tez komfort podróżowania , przy dłuższych wyprawach siedzisko daje o sobie znac brak tempomatu jeszcze bardziej zniechęca do wypadów . Auto posiadam juz 4 lata myślę o sprzedaży gdyż chciałbym spróbowac cos innego z drugiej strony ciężko bedzię znaleźc tak dobry samochód . Prawdziwy Japończyk ... juz takich nie robią ...
9,4
Honda HR-V I
Minivan 1.6 i 16V 2WD 105KM 77kW
Autko pali nieco więcej, niż można by się spodziewać po silniku 1,6L. Wysoka ´buda´, szerokie ´kapciochy´ = nie da się ukryć: ten litr/dwa litry więcej na setkę są uzasadnione. Szczególnie, gdy chce się lekko nacisnąć na światłach, albo gładko wyprzedzać + klima. Jeżdżę pół-spokojnie, bez szaleństw, ale też i wcale specjalnie nie oszczędzam. Codzienne dojazdy ok. 25km do pracy obejmują i kawałek trasy i kawałek standardowych korków. Jeśli mam się wdawać w rozliczenie wad i zalet, to myślę, że jestem zdecydowanie w stanie zapłacić trochę więcej na stacji (niż z podobnymi autami tej klasy), niż w warsztatach, bo auto, jak dotąd - bezawaryjne. Auto bez zbędnych pierdółek i elektroniki, dla kogoś, kto chce wygodnie jeździć, a nie bawić się guzikami - a i dodatkowo nieco wyróżniać się na drodze. Haneczka nie zawodzi i prowadzi się przykładnie - po prostu dama z klasą, która lubi wypić drinka ;) Co do ´mułowatości´ silnika - to nie rakieta, ale gdy Hanka się zdenerwuje, to daje radę 3/4 starych bmw ze świateł :>
Honda HR-V I