Szukaj

Informacje o Honda HR-V I 1.6 i 16V 2WD 105KM 77kW 1998-2005

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowana w latach 1998-2005 pierwsza generacja modelu, której pierwowzorem koncepcyjnym był zaprezentowany w roku 1997 prototyp Wild and Joyfull J-WJ. Honda HR-V nawiązywała stylistycznie do szóstej generacji Hondy Civic, a pod względem technicznym powiązana była z większym CR-V, platformę podłogową dzieliła natomiast z Hondą Logo. Model poddano face-liftingowi w roku 2001. Gdy model wycofano z produkcji, w niektórych krajach (np. Japonia i Stany Zjednoczone) doczekał się on następców – Element oraz Crossroad.
czytaj więcej
Powagosław
HR-V nie jest już tak eksperymentalny jak był kiedyś. Stał się kolejnym typowym crossoverem z przyzwoitą aparycją (choć niektórzy przebąkują, że dziwnie podobny do SsangYonga). Dla koneserów tego gatunku to może być atut. ~Powagosław
Luzacjusz
Niby atrakcyjnie i ładnie się błyszczy, ale finalnie wybudzony ze śpiączki HR-V jednak rozczarowuje. Ale jest na to sposób – jedź do Chin. Rok przed Europą (!) Honda rzuciła tam ładniejszą wersję tego modelu. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1590 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 135 Nm przy 3400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 90 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,9
~Martin
Minivan 1.6 i 16V 2WD 105KM 77kW
Honda HR-V I
Auto do jeżdżenia, nie trzeba co chwilę latać do mechanika. Na auto trafiłem przypadkowo, ale przypadło do gustu. Mogłoby sobie nieco lepiej radzić na trudnych nawierzchniach, terenie - ale to dość małe auto i nie jest źle. Wjedzie praktycznie na każdy krawężnik. a do tego wystarczająco przestronne a jednocześnie zgrabne - nie za duże do miasta. Puki co nie zamierzam zmieniać, ponieważ naprawdę ciężko w takiej cenie znaleźć coś lepszego biorąc jakość i niezawodność - większość to odpicowany złomy w które trzeba dużo zainwestować, a dobrze wygląda tylko przy 1 spojrzeniu bez zwrócenia uwagi na szczegóły.
3,5
~Duki
Minivan 1.6 i 16V 2WD 105KM 77kW
Honda HR-V I
Generalnie jak go widzę to mi się serce raduje. Moja poprzednia Honda Civic była super, ale nieco "dziadkowa". HR-V ma styl! Pasuje zarówno do faceta jak i kobiety. Zachowanie podczas jazdy jak na tak wysoki samochód jest ok. Jeździ się tym fajnie. Mimo opisanych mankamentów (głównie w kwestii komfortu) nie żałuję zakupu. Samochód daje mi dużo radochy i lepiej radzi sobie na nieutwardzonych drogach po których muszę jeździć z racji wykonywanego zajęcia. Kupując ten model wskazane jest aby Ci się podobał, bo pod względem technicznym nie jest to super hi-end. Solidny przeciętniak nie sprawiający większych problemów. Wyróżniający się w tłumie. Zawsze mi się podobał i chciałem go kiedyś kupić. Przez to cały czas rajcuje mnie, kiedy rano do niego wsiadam. Uśmiech od ucha do ucha. Na to dobra muzyczka i w drogę :)) W takich chwilach kto by się przejmował paroma drobnymi mankamentami. Pozdrawiam
4,4
~ek
Minivan 1.6 i 16V 2WD 105KM 77kW
Honda HR-V I
Auto posiadalam ponad 5 lat. Swietne prowadzenie, skrzynia biegow- tak samo. W sumie tylko byly wymieniane podstawowe rzeczy, ogolnie nic sie nie psulo. Jedyne do czego sie mozna przyczepic to slaba widocznosc- no i silnik moglby byc wiekszy. Ogolnie super- mam zamiar kupic ten sam model jeszcze raz :)
Średnie spalanie dla Honda HR-V I 1.6 i 16V 2WD 105KM 77kW 1998-2005
8,9
l/100 km
11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Minivan 1.6 i 16V 2WD 105KM 77kW
Honda HR-V I
Niestety waga 1,5 t i mały kiosk na kołach więc ogromny opór powietrza jak na 105 km. Więc spalanie zbyt wysokie jak na 1.6. Myślę że 2 l byłoby lepsze ponieważ większy ciąg i moc zredukowałoby opór i zmniejszyło spalanie gdyż nie trzeba by jej tak kręcić. Niestety bierze olej jak na tak małą moc. Więc to ogromne minusy. Ale plusy to niezawodność i nawet przestronne wnętrze, pełna elektryka i jak się doda pełne orurowanie i lotkę na dachu jest git. Auto wieczne ale wysiadanie z tyłu koszmar. Za to rekompensuje to podłokietnik tylny i możliwość rozkładania tylnych foteli. Ale nie polecam komuś kto chce oszczędzić na paliwie kolega ma audi s8 d2 i pali mu na mieście 15 gazu więc koszty podobnie ale to 2 tonowa limuzyna.
9,0
Minivan 1.6 i 16V 2WD 105KM 77kW
Honda HR-V I
HRV jeśli chodzi o spalanie jest tak jak producent podaje Miasto (10) Trasa (8) nic mniej ni więcej , auto służy mi do jazdy do pracy czasem jakiś wypad . W przypadku gdybym przemierzał więcej kilometrów pokusił bym się o Lpg przy 4tys. rocznie nie ma to sensu. Do zalet które najbardziej brałem pod uwagę jest jego bezawaryjnośc , tam nic się nie psuje , dobra widocznośc z za kierownicy no i te super lusterka w których wszystko widac dodam że sie elekt. regulują i składaja . Z wad wymieniłbym korozje która juz sie pojawiła przy tylnych progach/nadkola ale nie jest jej dużo i można łatwo temu zaradzic , nie najlepszy jest tez komfort podróżowania , przy dłuższych wyprawach siedzisko daje o sobie znac brak tempomatu jeszcze bardziej zniechęca do wypadów . Auto posiadam juz 4 lata myślę o sprzedaży gdyż chciałbym spróbowac cos innego z drugiej strony ciężko bedzię znaleźc tak dobry samochód . Prawdziwy Japończyk ... juz takich nie robią ...
9,4
Minivan 1.6 i 16V 2WD 105KM 77kW
Honda HR-V I
Autko pali nieco więcej, niż można by się spodziewać po silniku 1,6L. Wysoka ´buda´, szerokie ´kapciochy´ = nie da się ukryć: ten litr/dwa litry więcej na setkę są uzasadnione. Szczególnie, gdy chce się lekko nacisnąć na światłach, albo gładko wyprzedzać + klima. Jeżdżę pół-spokojnie, bez szaleństw, ale też i wcale specjalnie nie oszczędzam. Codzienne dojazdy ok. 25km do pracy obejmują i kawałek trasy i kawałek standardowych korków. Jeśli mam się wdawać w rozliczenie wad i zalet, to myślę, że jestem zdecydowanie w stanie zapłacić trochę więcej na stacji (niż z podobnymi autami tej klasy), niż w warsztatach, bo auto, jak dotąd - bezawaryjne. Auto bez zbędnych pierdółek i elektroniki, dla kogoś, kto chce wygodnie jeździć, a nie bawić się guzikami - a i dodatkowo nieco wyróżniać się na drodze. Haneczka nie zawodzi i prowadzi się przykładnie - po prostu dama z klasą, która lubi wypić drinka ;) Co do ´mułowatości´ silnika - to nie rakieta, ale gdy Hanka się zdenerwuje, to daje radę 3/4 starych bmw ze świateł :>
Honda HR-V I