Szukaj

Informacje o Hyundai Elantra V

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2010-2016 piąta generacja modelu, która zaprojektowana została według nowego języka stylistycznego Hyundaia o nazwie „fluidic sculpture”, co sprawiło, że ta generacja Elantry pod względem stylistycznym była wobec poprzedników kompletnie odmieniony. Hyundai Elantra V dzielił część rozwiązań projektowych z większym bratem – Sonatą. Zbudowany został natomiast na tej samej platformie podłogowej co jego bliźniaczy hatchback, Hyundai i30 oraz Kia Cee’d. Model wyróżniono za Oceanem tytułem North American Car of the Year 2012. Od 2012 roku, oprócz wersji sedan, oferowana jest także odmiana coupe. Auto poddano drobnemu faceliftingowi w roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław

Poprzednia generacja nie była zgrabna, za to niepotrzebnie siliła się na oryginalność. Nowa Elantra oryginalna na pewno nie jest (wpływy Subaru czy Volkswagena), za to zgrabności odmówić jej nie można. Coś za coś?

~Powagosław
Luzacjusz

Autoironia? Koreański autochton swoim autorytetem próbuje wyzwolić u innych autosugestię, jakoby autentycznie potrzebowali tego auta. Więcej autokrytyki. U mnie autoagresja na takie automaty, znana zresztą z autopsji.

~Luzacjusz

Hyundai Elantra V – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Hyundai Elantra V

Liczba ocen: 55
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Koszty utrzymania

Wady

- Karoseria - Układ jezdny - Widoczność

Wybrane oceny

4,8
~Kamil
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Hyundai Elantra V
Całokształt na piątkę. Auto niezawodne. Użytkowane przez mnie od pięciu lat. Serwisowane. Przejechane na dziś (08.06.2018 r.) ok 77 tys km. Używane we Wrocławiu. Wiele tras mamy za sobą, m.in. Chorwację i kilka razy w roku Polskie morze jak i góry. Spalanie rewelacyjne. W mieście (Wrocław) latem ok 8 l/100, zimą bliżej 9 l/100. W trasie ok 7 l/100, choć można zejść nawet poniżej 6 l/100. Żadnych usterek i nic nie zapowiada aby takie nastąpiły. Lać i wymieniać oleje i filtry. Części tanie, choć te konkretnie pod ten model, co dotyczy zwłaszcza el. nadwozia jak i wnętrza, stosunkowo trudno dostępne. Wiele części pasuje od I30 lub KIA Ceed. Niedługo przesiądę się na nowszą Elkę. ASO zawalone robotą, terminy na ok 3 tyg. wcześniej, co chyba świadczy o dużym popycie na samochody tej marki. Obsługa też jest prosta, bo wszystko jest prostej konstrukcji. Dostęp do wielu rzeczy jest swobodny i nieskrępowany.
3,0
~Jerry
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Hyundai Elantra V
Samochód ma ładną sylwetkę, poza tym większych atutów nie widzę. Moja wersja ma automatyczną skrzynię biegów, która nie powala w trakcie prowadzenia. Wykończenie wnętrza z bardzo kiepskich materiałów, ogólnie ubogie. W środku wszystko trzeszczy, brakuje wycieraczki na tylnej szybie. Widoczność w aucie jest fatalna, ze względu na szerokie belki. Jak ktoś pisze, że Dacia Duster jest kiepska polecam przejechać się Elantrą, która jest dużo słabsza od Dustera (samochód użytkowane przeze mnie przez 3 lata). Do Hyundaia przesiadłem się z konieczności na kilka dni wcześniej jeżdżąc Renault Kadjarem, który jest mega autem w porównaniu do Elantry: począwszy od wyglądu zewnętrznego, kończywszy na wykończeniu wnętrza, dizajnie i wielu ciekawych rozwiązaniach w środku. Samochód świetnie się prowadzi, jest cichy w środku, ma sporo miejsca i jest mega gadżeciarskie.
4,3
~tomasz
Sedan Facelifting 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Hyundai Elantra V
Ładny samochód o harmonijnej linii nadwozia wyróżniający się też wzornictwem wnętrza.Ergonomia OK bez większych zastrzeżeń,trochę irytujący brak podświetlenia przycisku blokady drzwi.Jak w innych opiniach potwierdzam niezbyt dobre wyciszenie. Układ jezdny do dopracowania za to prosty co daje nadzieję taniej eksploatacji.Fakt radio nie ma RDS lecz gra przyzwoicie co dla mnie jest dużo ważniejsze {w testowanej skodzie nie dało się słuchać}.Materiały wykończeniowe przyzwoite w tej klasie i dobrze spasowane,siedzenia wygodne dużo miejsca z tyłu,bagażnik oceniam na wystarczający. Za kierownicą czuję się komfortowo i mam wrażenie, że miejsca mam więcej niż w passacie.Myślę,że auto ma dużo więcej zalet niż minusów i jest godne zainteresowania mimo że nie popularne w Polsce.Globalnie Elantra jest jednym z najlepiej sprzedających się modeli {ustępuje tylko nieznacznie toyocie corolli}

Raporty spalania Hyundai Elantra V

Liczba raportów: 69
Średnie spalanie dla Hyundai Elantra V
6,5 – 7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Hyundai Elantra V
No tu jest doskonale. Niskie zużycie paliwa plus niewielkie koszty przeglądów (co 15tys. km). Ja osobiście nie daje się robić w konia i wykorzystuje prawo UE które mi pozwala na robienie okresowych przeglądów poza ASO (w ASO robie tylko przeglądy lakieru) bez utraty gwarancji, która jak to w przypadku Hyundaia jest 5 letnia. Trzeba je tylko robić wg wytycznych, które musi dać nam sam diler w postaci wydruku A4. Same przeglądy (używając dokładnie tych samych części) są ponad połowę tańsze. Z tego co wiem w ASO (jak na ich standardy) również nie ceny nie są wygórowane, wiec z czystym sercem daje 5 gwiazdek. Ale wszystkim polecam korzystanie z prawa do przeglądów tam gdzie się chce (!), bo w przypadku uporu dilera i ewentualnego braku naciśnięcia na niego ze strony samego Hyundai'a sprawę tak czy siak mamy wygraną od ręki w Sądzie. Z doświadczenie znajomych, którzy robią z przeglądami jak ja wiem, że postraszenie oddaniem sprawy do Sądu załatwia sprawę.
5,7
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Hyundai Elantra V
Po 10 tyś km ogólnie jestem zadowolony z samochodu.Spalanie bardzo niskie. Minimalne średnie spalanie przy ok 95 km to 4,9 l. Maksymalne średnie to 6,7 l. Bardzo dużo można zaoszczędzić jadąc spokojnie i na wysokich biegach, ale wówczas gdy gwałtownie nie przyspieszamy. Co do wad to dla mnie (największa i najchętniej przez nią pozbyłbym się samochodu) trzeszczące plastiki... dostaje szały jak słyszę na wybojach cały samochód i całe wnętrze, które żyje sobie swoim życiem. Jeździłem kilku letnią skodą, oplem i żaden z tych samochodów nie miał tej bolączki, a mój po 10 tyś km trzeszczy jak Lanos z lat 90tych. Po za tym samochód godny uwagi, ekonomiczny i tani w eksploatacji, no i oczywiście ładny ;)
5,8
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Hyundai Elantra V
Witam, przejechałem elantra już 1000km, średnio na trasie Rzeszów - Ustrzyki Dolne - Rzeszów czyli jakieś 220km spalanie na oponach zimowych 205/55/16 alpiner 4,9 pb98 - na trasie Rzeszów - Krasiczyn - Rzeszów 160km - opony letnie "salonowe" pb95 - 4,8 L/100km Miasto, korki, światła - 6,5L/100km Plusy: Auto wygodne, oszczędne, piękne i wygląda na droższe aniżeli faktycznie jest, cena, mp3 usb, opcjonalne czujniki cofania i parkowania bo widoczność jest kiepska. Minusy: brak RDS, wiecznie szumiące radio, brak gps, kamery cofania w żadnej wersji, ograniczona widoczność mimo, że przesiadłem się z Opla Vectry kombi. - Na chwilę obecną żadnych napraw, wymian itp.
Hyundai Elantra V