Szukaj

Informacje o Hyundai Elantra V

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2010-2016 piąta generacja modelu, która zaprojektowana została według nowego języka stylistycznego Hyundaia o nazwie „fluidic sculpture”, co sprawiło, że ta generacja Elantry pod względem stylistycznym była wobec poprzedników kompletnie odmieniony. Hyundai Elantra V dzielił część rozwiązań projektowych z większym bratem – Sonatą. Zbudowany został natomiast na tej samej platformie podłogowej co jego bliźniaczy hatchback, Hyundai i30 oraz Kia Cee’d. Model wyróżniono za Oceanem tytułem North American Car of the Year 2012. Od 2012 roku, oprócz wersji sedan, oferowana jest także odmiana coupe. Auto poddano drobnemu faceliftingowi w roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław

Poprzednia generacja nie była zgrabna, za to niepotrzebnie siliła się na oryginalność. Nowa Elantra oryginalna na pewno nie jest (wpływy Subaru czy Volkswagena), za to zgrabności odmówić jej nie można. Coś za coś?

~Powagosław
Luzacjusz

Autoironia? Koreański autochton swoim autorytetem próbuje wyzwolić u innych autosugestię, jakoby autentycznie potrzebowali tego auta. Więcej autokrytyki. U mnie autoagresja na takie automaty, znana zresztą z autopsji.

~Luzacjusz

Hyundai Elantra V – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie - Układ jezdny - Widoczność

Wybrane oceny

4,5
~Kamil
Hyundai Elantra V
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Przejechałem swoją Elantrą 70 tys. kilometrów i poza drobiazgami naprawdę nie ma się czego przyczepić. Auto ani razu nie zostało unieruchomione przez usterkę, jedyne naprawy to były drobiazgi(poluzowana końcówka przy lewym kole, zablokowany klocek w prawym kole). Jakość wykonania wewnątrz akceptowalna w tym przedziale cenowym chociaż na pewno mogłoby być lepiej. Z wersją Style wizualnie samochód prezentuje się lepiej niż niejeden konkurencyjny model. Rozrząd na łańcuchu, ale trwałość można włożyć między bajki - sam łańcuch i napinacz do wymiany po 100 tys. kilometrów. 132KM zadowalające - samochód waży nieco ponad 1100 kg więc potrafi się rozpędzić. Jedyny minus na trasie, ponad 120 km/h raczej już nie ma z czego ciągnąć do przodu ale przy tej mocy nie można mieć mu to za złe. Dla mnie auto praktycznie bez wad, irytujące są tylko masywne słupki z przodu, które skutecznie zasłaniają momentami widoczność, szczególnie przy pokonywaniu zakrętu.
4,8
~Kamil
Hyundai Elantra V
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Całokształt na piątkę. Auto niezawodne. Użytkowane przez mnie od pięciu lat. Serwisowane. Przejechane na dziś (08.06.2018 r.) ok 77 tys km. Używane we Wrocławiu. Wiele tras mamy za sobą, m.in. Chorwację i kilka razy w roku Polskie morze jak i góry. Spalanie rewelacyjne. W mieście (Wrocław) latem ok 8 l/100, zimą bliżej 9 l/100. W trasie ok 7 l/100, choć można zejść nawet poniżej 6 l/100. Żadnych usterek i nic nie zapowiada aby takie nastąpiły. Lać i wymieniać oleje i filtry. Części tanie, choć te konkretnie pod ten model, co dotyczy zwłaszcza el. nadwozia jak i wnętrza, stosunkowo trudno dostępne. Wiele części pasuje od I30 lub KIA Ceed. Niedługo przesiądę się na nowszą Elkę. ASO zawalone robotą, terminy na ok 3 tyg. wcześniej, co chyba świadczy o dużym popycie na samochody tej marki. Obsługa też jest prosta, bo wszystko jest prostej konstrukcji. Dostęp do wielu rzeczy jest swobodny i nieskrępowany.
3,0
~Jerry
Hyundai Elantra V
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Samochód ma ładną sylwetkę, poza tym większych atutów nie widzę. Moja wersja ma automatyczną skrzynię biegów, która nie powala w trakcie prowadzenia. Wykończenie wnętrza z bardzo kiepskich materiałów, ogólnie ubogie. W środku wszystko trzeszczy, brakuje wycieraczki na tylnej szybie. Widoczność w aucie jest fatalna, ze względu na szerokie belki. Jak ktoś pisze, że Dacia Duster jest kiepska polecam przejechać się Elantrą, która jest dużo słabsza od Dustera (samochód użytkowane przeze mnie przez 3 lata). Do Hyundaia przesiadłem się z konieczności na kilka dni wcześniej jeżdżąc Renault Kadjarem, który jest mega autem w porównaniu do Elantry: począwszy od wyglądu zewnętrznego, kończywszy na wykończeniu wnętrza, dizajnie i wielu ciekawych rozwiązaniach w środku. Samochód świetnie się prowadzi, jest cichy w środku, ma sporo miejsca i jest mega gadżeciarskie.
Średnie spalanie dla Hyundai Elantra V
6,5 – 7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Hyundai Elantra V
Sedan Facelifting 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Posiadam ten samochód już 6 lat. Wersja z automatem. Jeździ nim głównie żona (zero wiedzy o ecodrivingu). Samochód przejechał 105 tys km. Jest kompletnie bezawaryjny. Wymieniane są tylko oleje i filtry. Jeden raz hamulce z przodu. Nawet opony ma jeszcze oryginalne. Wszystkie przeglądy robione są w ASO, bo ceny są śmiesznie niskie. Spalanie dość wysokie, ale to przez "bezmyślne" operowanie pedałem gazu i hamulca przez moją żonę. Średnio pali jakieś 7,5 - 7,8 l /100 km - możliwe, że przez automat. Liczone pod dystrybutorem. Komputer pokazuje oczywiście mniej. Ja jestem w stanie tym samochodem zejść spokojnie poniżej 7 litrów. Silnik nie jest dynamiczny, ale jak widać prosty i trwały. Wygląd jak na dzisiejsze czasy nadal bardzo atrakcyjny. Nie ma sensu wymieniać na coś innego. Spokojnie żona pojeździ jeszcze drugie tyle, a potem pewnie i tak samochód zostanie w rodzinie, bo nie będzie sensu go sprzedawać. Polecam wszystkim.
6,2
Hyundai Elantra V
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
No tu jest doskonale. Niskie zużycie paliwa plus niewielkie koszty przeglądów (co 15tys. km). Ja osobiście nie daje się robić w konia i wykorzystuje prawo UE które mi pozwala na robienie okresowych przeglądów poza ASO (w ASO robie tylko przeglądy lakieru) bez utraty gwarancji, która jak to w przypadku Hyundaia jest 5 letnia. Trzeba je tylko robić wg wytycznych, które musi dać nam sam diler w postaci wydruku A4. Same przeglądy (używając dokładnie tych samych części) są ponad połowę tańsze. Z tego co wiem w ASO (jak na ich standardy) również nie ceny nie są wygórowane, wiec z czystym sercem daje 5 gwiazdek. Ale wszystkim polecam korzystanie z prawa do przeglądów tam gdzie się chce (!), bo w przypadku uporu dilera i ewentualnego braku naciśnięcia na niego ze strony samego Hyundai'a sprawę tak czy siak mamy wygraną od ręki w Sądzie. Z doświadczenie znajomych, którzy robią z przeglądami jak ja wiem, że postraszenie oddaniem sprawy do Sądu załatwia sprawę.
5,7
Hyundai Elantra V
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Po 10 tyś km ogólnie jestem zadowolony z samochodu.Spalanie bardzo niskie. Minimalne średnie spalanie przy ok 95 km to 4,9 l. Maksymalne średnie to 6,7 l. Bardzo dużo można zaoszczędzić jadąc spokojnie i na wysokich biegach, ale wówczas gdy gwałtownie nie przyspieszamy. Co do wad to dla mnie (największa i najchętniej przez nią pozbyłbym się samochodu) trzeszczące plastiki... dostaje szały jak słyszę na wybojach cały samochód i całe wnętrze, które żyje sobie swoim życiem. Jeździłem kilku letnią skodą, oplem i żaden z tych samochodów nie miał tej bolączki, a mój po 10 tyś km trzeszczy jak Lanos z lat 90tych. Po za tym samochód godny uwagi, ekonomiczny i tani w eksploatacji, no i oczywiście ładny ;)

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 5
4,8
Hyundai Elantra V
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
lpg w elantrze temat wygląda następująco można zamontpwać nawet w serwisie tylko problem z gwarancją się pojawia w zależności od serwisu a więc tak lpg można zamontować tylko trzeba się liczyć w wypaleniem gniazd zaworowych po ok70 tys aczkolwiek może być to i 100 tys koszt tej naprawy w aso ok 1700-2000 wymiana na mocniejsze i dożywotnie gniazda więc reasumując koszt...
4,8
Hyundai Elantra V
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 5 tys. km
użytkowana przez: 115 tys. km
a więc nadszedł ten moment 122tys km głowica obiawy bo i zaoszczędzę innym bezsensownych wymian części innych niż te które powinny być zrobione (gaśniecie na zimnym im chłodniej tym częściej i wypadanie zapłonu, nierówna raca na jałowym ) ciśnienie na cylindrach do 11 barów przy sprawnych koszt naprawy wraz z wymianą rozrządu (wyciągnięty jak guma w gaciach bądż jak w...
4,5
Hyundai Elantra V
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC BLITZ
przebieg: 15 tys. km
użytkowana przez: 73 tys. km
teraz elantra ma 88t tys na liczniku gaz jak smigał tak śmiga nadal instalacja brc filtry wymieniam co mniej więcej 10 tys silnik pracuje równo choć przepustnice musiałem przeczyścić parę minut i po problemie awarja tylko jedna ułamało się łożysko na sprzęgle przez co krzywo łapało wymiana całości 1000zl więc jak na 4 lata eksploatacji w zasadzie bez Kosztowo
Hyundai Elantra V