Szukaj

Hyundai Elantra VII Sedan Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Informacje o Hyundai Elantra VII Sedan Facelifting

Lata produkcji: 2023 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1990 kompaktowy sedan klasyfikowany w klasie niższej średniej (segment C), następca modelu Stellar. Elantra jest najlepiej sprzedającym się modelem Hyundaia na świece – dotychczas z hal produkcyjnych zjechało ponad 10 milionów egzemplarzy tego modelu. Do końca drugiej generacji w niektórych krajach Starego Kontynentu (także w Polsce) oraz w Australii oferowany był pod nazwą Lantra ze względu na podobieństwo nazwy do Mitsubishi Elante oraz Lotusa Elana. Nazwa została zunifikowana począwszy od trzeciej generacji (wyłączając Koreę Południową, gdzie auto sprzedawane jest pod nazwą Avante). Najnowsza, szósta generacja Hyundaia Elantra jest dostępna od roku 2016.
czytaj więcej
Powagosław

Bardziej konserwatywne podejście do „rzeźbienia w płynie”, jak określa swój design Hyundai, okazało się strzałem w dziesiątkę. Elantra jest mniej krzykliwa, bardziej elegancka, proporcjonalna w swoich kształtach i rozmiarach. Czasem mniej znaczy więcej.

~Powagosław
Luzacjusz

Kompaktowe sedany mogą być karykaturalnie pokraczne jak podmiejskie wille polskich biznesmenów. Mogą też mienić się swoistym, wymuszonym nieco urokiem, wszak hasło „kompaktowy sedan” samo w sobie jest dość kuriozalne. Elantra jest w tej drugiej grupie, gratulacje.

~Luzacjusz

Nowy Hyundai Elantra

Cena od: 111 400 PLN
Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,4 m
Promień skrętu 5,2 m
Długość 4710 mm
Szerokość 1825 mm
Wysokość 1430 mm
Rozstaw osi 2720 mm
Rozstaw kół - przód 1593 mm
Rozstaw kół - tył 1604 mm
Prześwit 150 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 989 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 947 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 474 l
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Silnik - Układ jezdny

Wybrane oceny

4,6
~Piotr
Hyundai Elantra VII
Sedan Facelifting 1.6 MPI 123KM 90kW
Ogólnie oceniam auto na 4,5. Po 10 miesiącach użytkowania. Zawieszenie dla mnie za mało stabilne, brakuje wielowahacza z tył, czuć to szczególnie na progach zwalniających i na szybkich łukach. Plusem jest, że belka to rozwiązanie nie generujące kosztów serwisowych. Kilka razy zaparował mi tylny reflektor w sezonie jesień-zima. Raz elektroniczny ręczny się zablokował podczas zmiany z P na D, dopiero powtórne wrzucenie P i D uwolniło tylne koła. No i te nieszczęsne zawiasy tylnej klapy, zabierają sporo bagażnika. Na plus spasowanie, nic nie trzeszczy zimą czy latem. Wyciszenie akceptowalne do 120 km/h, potem głośno. Silnik wyraźnie za słaby, 2.0 byłoby idealne. Nie jestem fanem skrzyń CVT ale ta w Elantrze wypada bardzo pozytywnie, nie irytuje podczas codziennej jazdy. Niska masa, zwinny samochód jak na swój rozmiar. Ogrom miejsca, wyposażenie zaskakuje, ale automat od wycieraczek żyje swoim życiem, podobno dla tego, że bazuje na kamerze a nie czujnikach deszczu jak to bywa w starszych autach. Patrząc przez pryzmat tego co oferuje rynek w 2024-25 to ciężko o lepszy wybór w kategorii sedan, mazda 3 wychodziła 20tys drożej z podobny wyposażeniem.
Dodane 5 miesięcy temu
4,3
~Paweł
Hyundai Elantra VII
Sedan Facelifting 1.6 MPI 123KM 90kW
Auto póki co bezawaryjne. W moim odczuciu Hyundai nieudolnie próbuje naśladować europejskie marki premium. Bo auto niby wszystko na wyposażeniu ma. Obsługa głosowa, która jest ale daleko jej do tej choćby z aut grupy VAG o BMW nie wspominając, a wiem o czym piszę bo jeździłem zarówno BMW 3, jak i Audi A6 oraz Arteonem. Auto niby poprawnie trzyma się drogi ale do stabilności ww. marek mu daleko. Reasumując- bardzo przeciętne auto, ani super wygodne ani super sportowe. Niczym nas nie zaskoczy, zarówno pozytywnie jak i negatywnie.
Dodane 10 miesięcy temu
4,9
~Wojtek
Hyundai Elantra VII
Sedan Facelifting 1.6 MPI 123KM 90kW
W czerwcu 2024 roku odebrałem czwartą, nową Elantrę po Faceliftingu 1,6 MPI ze skrzynią CVT w wersji Executive z dodatkowym pakietem SAFETY w inowrocławskim salonie Hyundaia. Powody zakupu kolejnej Elantry były dwa. Pierwszy, to zadowolenie z poprzednich aut, którymi jeździłem a drugi, to zadowolenie z salonu i serwisu Hyundaia w Inowrocławiu. Przejechałem prawie 2000 km i chcę się ponownie podzielić moimi opiniami o Elantrze (poprzednie opinie znajdują się na Autocentrum.pl z 2016 roku pod nickiem Wojtek i z 2022 roku pod nickiem Wojciech). Zacznę od wyglądu (choć to kwestia gustu). Auto wyróżnia się na drodze stylistyką. Nie raz zauważyłem przechodniów oglądających się za przejeżdżającą najnowszą Elantrą. Kilka razy podeszli do mnie kierowcy i wypytywali o silnik, wyposażenie i wrażenia z jazdy. Wielkie brawa dla stylistów Hyundaia. Stworzyli wyjątkowo ładne auto. Jak poprzednie Elantry, tak i ta jest przestronna i komfortowa w czasie jazdy. Brawa za pozostawienie fizycznych przycisków na desce rozdzielczej do sterowania multimediami, klimatyzacją i nawigacją. Wszystko jest pod ręką i proste w obsłudze. Dla lubiących ekrany jest także możliwość sterowania funkcjami auta dotykowo. Deska rozdzielcza i tunel między fotelami po prostu musi się podobać i pasuje do bardzo nowoczesnej karoserii. Auto posiada wiele systemów wspomagających kierowcę w czasie jazdy, które poprawiają bezpieczeństwo podróżujących Elantrą. Mam tylko zastrzeżenia do systemu rozpoznającego znaki drogowe. Moim zdaniem nie jest zbyt precyzyjny. W poprzedniej Elantrze miałem klasyczny automat, w obecnej jest bezstopniowa skrzynia CVT. Pracuje ona doskonale i nie bardzo rozumiem kierowców, którzy generalnie narzekają na głośność pracy takich skrzyń. Hyundai chyba znalazł skuteczny lek na tę bolączkę skrzyń CVT, bo ja jestem bardzo zadowolony z jej pracy, a ponadto auto pali o 0,5 l paliwa mniej na 100 km w porównaniu ze skrzynią automatyczną – klasyczną (na trasie drogami lokalnymi, nie przekraczając 90 km/h pali 4,9 - 5,0 l na 100 km). Wbrew niektórym opiniom moim zdanie auto, jak trzeba, to sprawnie przyspiesza i nie ma problemu z bezpiecznym wyprzedzaniem innych samochodów na drodze. Zawieszenie jak w poprzednich Elantrach jest komfortowe a hamulce sprawnie zatrzymują auto. Zawracanie autem o długości 4,7 m nie sprawia żadnych trudności. Widoczność z kabiny jest dobra. Klimatyzacja i wentylacja działa sprawnie i cicho. Ledowe światła drogowe robią dobrą robotę i działają moim zdaniem jeszcze lepiej od poprzednich ( w Elantrze VI także miałem światła led z przodu i tyłu auta). Fabryczna nawigacja działa zaskakująco dobrze a Bluelink ma sporo ciekawych i przydatnych funkcji, o których nie będę się teraz rozpisywał. Mam jednak kilka pytań do konstruktorów. Dlaczego zrezygnowali z uchwytu do zamykania bagażnika, kosztuje zapewne kilkanaście centów (w Elantrze VI miałem taki uchwyt i nie brudziłem sobie rąk zamykając bagażnik). Dlaczego podłokietnik między siedzeniami jest tak krótki (w poprzedniej Elantrze był regulowany w poziomie). Dlaczego siedzenie przednie dla pasażera jest umieszczone prawie 5 cm niżej (dokonałem pomiaru) niż w Elantrze VI. To auto dla specyficznego odbiorcy a nie samochód sportowy. Kilka osób, które ze mną jechały skarżyło się na problem z wsiadaniem i wysiadaniem z nowej Elantry. Tych kilka niedociągnięć konstrukcyjnych nie zmienia ogólnej oceny Elantry po Faceliftingu. To nadal bardzo przestronne i komfortowe auto, o prostych rozwiązaniach w napędzie i zawieszeniu, ale z nowoczesną i rozbudowaną elektroniką poprawiającą komfort podróżowania i bezpieczeństwo pasażerów. Wygląd auta jest bardzo nowatorski i nietuzinkowy. Samochód wyróżnia się w tłumie podobnych i nijakich aut. Każda kolejna wersja Elantry jest moim zdaniem lepsza ( wiem co mówię, bo to moja czwarta Ela). Mimo kilku mankamentów, o których wspomniałem, jestem bardzo z zakupu zadowolony, a jazda sprawia mi dużą przyjemność. Jedynie szkoda, że Hyundai wycofuje z polskiego rynku takie fajne auto!!!
Dodane ponad rok temu
Luźne sprzęgło
  • Hyundai Elantra VII Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW 2021-2024
  • układ napędowy
  • 29 tys. km
po weekendowej trasie około 1000km głównie autostradami, w jedną stronę działało wszystko cacy, na powrocie zauważyłem, że pedał sprzęgła chodzi inaczej i zaczął łapać bardzo nisko, juz przy delikatnym popuszczeniu sprzęgła pojazd zaczyna jechać. Zaznaczę, że prowadzę dość spokojną jazdę bez zrywu, usilnego wyprzedzania, choć dość często hamuje silnikiem i redukuje biegami, przy średnio 2tyś obr, wyzszy wbijam przy 2,5 - 3,5 jak na benzynę przystało.. aby wbić bieg głównie 1,2 oraz wsteczny potrzebne jest maksymalne wciśnięcie pedału sprzęgła, inaczej drążek się blokuje i dopóki nie wcisnę całego pedału, przy innych biegach funkcjonuje tak jak powinno i funkcjonuje tak jak wcześniej, przy wyprzedzaniu czy wprowadzeniu pojazdu do obrotów 3-3,5 tys przy zmianie biegów zawsze towarzyszyło delikatne drganie na pedale sprzęgla, po tej trasie zupełnie tego nie ma, pedał sprzęgła jest jakby dużo luźniejszy chociaż odbija normalnie, przy wprowadzeniu auta na wyzsze obroty i dynamicznym zmianie biegów auto nie ma charakterystycznego '' Ciągu bądź lekkiej zadyszki podczas szybkiej zmiany biegów na wyższych obrotach ( miało miejsce to podczas wcześniejszego prowadzenia pojazdu tak jak to normalnie w pojazdach bywa ) Natomiast podczas redukcji biegów pojazd zachowuje się normalnie i ma ten delikatny '' ciąg czy jak to nazwać delikatne zaduszenie czy jaką kolwiek reakcje podczas zmiany biegów '' Pedał sprzęgła również jest luźny z początku jakies 30% potem już zaczyna łapać opór, choć taka jak wspomiałem wcześniej muszę wciśnąć do końca aby zmienić bieg ( nie tylko niskie biegi są problemem, większe też zaczeły się czasem blokować ) Dzwoniłem do serwisu ale najbliższa wizyta 5 marca a auto musi codziennie jeździć, Pan coś wspominał o zużyciu Tarczy sprzęgła, choć na tyle niedoświadczony w tym temacie nie jestem aby przy spokojnej jeździe tarcza sprzęgła się wykończyła przy ledwo 30 tyś, chyba, że są robione z plastiku.
Dodane 9 miesięcy temu
Oczekuje na rozwiązanie
Samoczynne włączanie się abs w trakcie jazdy
  • Hyundai Elantra VII Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW 2021-2024
  • inne
  • 900 tys. km
Włacza sie od czasu do czasu (sądząc po dźwięku wg mojej opinii) układ pomocniczego hamowania. Hałas jest dośc znaczny i bardzo podobny własnie do ABS. Najgorsze jest to, że robi się to w trakcie jazdy i trzeba natychmiast się zatrzymać. Na tę chwile spotkało mnie to kilka razy gdy powoli jechałem, ale boję się co będzie przy większych prękościach. Usterka zanika po wyłączeniu silnika i odczekaniu kilkunastu sekund aż akumulator odłaczy automatycznie się od elektroniki wewnetrznej. (ta sama Elantra od lakieru, wycieraczek, etc...) Nie chce juz tego złomu, to jest bardzo niebepieczny samochód.
Dodane ponad rok temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Zaszronione przednie reflektory od wewnątrz
  • Hyundai Elantra VII Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW 2021-2024
  • inne
  • 100 tys. km
Od nowośći w aucie szronieja przednie reflektory od wewnątrz. Został wymieniony niedawno jeden reflektor i na tę chwile jest dobrze. Ale usterka pojawila się w drugim reflektorze, wiec nie jest to normalne, ponieważ drugi reflektor nie miał od nowości tej usterki. W srodku są żarówki żarowe, wiec jest niebezpieczeństwo pęknięcia baniek żarówkowych oraz zwarcia, ponieważ niektóre gwinty żarówek mają dostęp do wnetrza reflektórów. Jeśli w serwisie powiedża wam, ze to norma to ich nie słuchajcie, bo to bzdura. A tutaj nie ma jeszcze końcowego rozwiązania (https://www.reddit.com/r/Elantra/comments/183yohp/has_anyone_determined_a_fix_for_these_headlights/) na innych forach też. Wychodzi wiec na to, że ktoś musi na to znależć w sposób pewny, by móc sie do jego pomysłów zastosować. (ta sama elantra ods wycieraczek i blachy)
Dodane ponad rok temu
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Hyundai Elantra VII Sedan Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów