Szukaj

Hyundai Elantra VII Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW 2021-2024

Informacje o Hyundai Elantra VII Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW 2021-2024

Lata produkcji: 2021 – 2024
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1990 kompaktowy sedan klasyfikowany w klasie niższej średniej (segment C), następca modelu Stellar. Elantra jest najlepiej sprzedającym się modelem Hyundaia na świece – dotychczas z hal produkcyjnych zjechało ponad 10 milionów egzemplarzy tego modelu. Do końca drugiej generacji w niektórych krajach Starego Kontynentu (także w Polsce) oraz w Australii oferowany był pod nazwą Lantra ze względu na podobieństwo nazwy do Mitsubishi Elante oraz Lotusa Elana. Nazwa została zunifikowana począwszy od trzeciej generacji (wyłączając Koreę Południową, gdzie auto sprzedawane jest pod nazwą Avante). Najnowsza, szósta generacja Hyundaia Elantra jest dostępna od roku 2016.
czytaj więcej
Powagosław

Bardziej konserwatywne podejście do „rzeźbienia w płynie”, jak określa swój design Hyundai, okazało się strzałem w dziesiątkę. Elantra jest mniej krzykliwa, bardziej elegancka, proporcjonalna w swoich kształtach i rozmiarach. Czasem mniej znaczy więcej.

~Powagosław
Luzacjusz

Kompaktowe sedany mogą być karykaturalnie pokraczne jak podmiejskie wille polskich biznesmenów. Mogą też mienić się swoistym, wymuszonym nieco urokiem, wszak hasło „kompaktowy sedan” samo w sobie jest dość kuriozalne. Elantra jest w tej drugiej grupie, gratulacje.

~Luzacjusz
Produkowany od 2021 do 2024 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 123 KM (90 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 153 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,2 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75,6 x 89 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Widoczność - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Kamil
Hyundai Elantra VII
Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW
Za tę cenę to auto nie ma sobie równych. Wnętrze wygląda tak, jak dopiero później zaczęły je robić np. Mercedesy - deska rozdzielcza zwrócona do kierowcy, wyświetlacze połączone w jeden panel. Ciężko teraz uzasadnić dopłatę kolejnych 50-100 tysięcy za podobne samochody innych marek, gdzie w tej dodatkowej kwocie dostajemy tylko jakieś drobiazgi w wyposażeniu, mało znaczące w codziennym użytkowaniu auta. Kupiłbym ponownie. Jedynie mogłaby być do wyboru wersja z lepszym silnikiem - 1.6 zrywny niestety nie jest. Oczywiście są tego plusy: w teorii taki silnik powinien przejechać bez problemu milion kilometrów, ma też niskie zużycie paliwa.
Dodane 4 miesiące temu
4,6
~nasztata
Hyundai Elantra VII
Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW
Po pierwszych 2 tys. ok. To mój pierwszy pojazd z CVT, więc wyraźnie słyszalna skrzynia przy przyspieszaniu trochę mnie drażni, ale idzie się przyzwyczaić. Generalnie to samochód dla takich dziadków jak ja, którzy bardziej cenią spokój niż adrenalinę na drodze. Ten pojazd nie zachęca do przekraczania 120 km/h, czy gwałtownych zrywów. Czasem, przy wyprzedzaniu, przydałoby się coś więcej pod tą maską (szkoda, że w Polsce nie ma N-ki, albo chociaż silnika 2.0), zwłaszcza że mam też CIVICa z 1.6 doładowanym, który idzie jak burza. Wygodny, przestronny i mi się podoba.
Dodane ponad rok temu
4,9
~Wojti
Hyundai Elantra VII
Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW
stosunek ceny do jakosci na 5! Wiadomo, ze mozna miec lepsze auto za wieksze pieniadze, ale w chwili obecnej w przedziale 100-110k PLN chyba nie ma nic ciekawszego, no chyba ze ktos lubi ryzyko i woli kupic 3 cylindrowca pure tech z limitem przebiegu 100k. Atrakcje tylko dla odwaznych. Jak ktos stawia na niezawodnosc to polecam jednak Elantre. Wszystkie moje dalsze oceny bazuja na tym ze oceniam auto z klasy nizszej sredniej, wiec 5 gwiazdek Elantry nie rowna sie 5 gwiazdkom BMW,Mercedes czy inne Volvo.
Dodane ponad rok temu
Średnie spalanie dla Hyundai Elantra VII Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW 2021-2024
6,1
l/100 km
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Hyundai Elantra VII
Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW
Bardzo oszczędny silnik,dużo daje skrzynia CVT,120km/h=2500obr/min Spalanie w trasie,(bo tylko tak eksploatuje) od 5.8l do 7.3l/100 LPG. Każdy przejazd to ok 800-1000km po autostradzie w D,NL,B.Tempo zawsze tempomat na 120km/h,skrzynia ustawiona na Sport i 8 bieg (wten sposób obniża obroty silnika o 200 obrotów na min).Przejechanie 100km=14-15Pln Zbiornik 67l podnosi podłogę o 4cm. Podpięty pływak,wchodzi 60l LPG. Ceny lpg w B=0.66eu,NL=0.75eu,D=1.05eu. Butla spokojnie wystarcza na przejechanie Niemiec. Instalacja Stag,wtryski Barrakuda,instalacja ustawiona po korektach ,,0" problemów,na LPG przejechane 6tys km.Gorąco polecam !!!
Dodane 3 miesiące temu
5,7
Hyundai Elantra VII
Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW
Auto spala bardzo mało paliwa, instalacja gazowa moim zdaniem nieopłacalna. Niejeden Diesel spala więcej, niż ta Elantra. Poruszam się głównie na trasie dom - praca - dom, ok. 40 km. Spalanie przeważnie oscyluje w granicach 4,3 - 4,6 l na 100 km w trasie nie przekraczając 100 km/h i poruszając się z prędkościami 60-80 km/h (ze względu na gęste zabudowania, ograniczenia prędkości i wysokie mandaty w Polsce), ze średnią prędkością 55-60 km/h. Spalanie znacznie podbija jazda po mieście, gdzie Ela łyka ok. 8 l na 100 km. Mój rekord to 3,5 l na 100 km. W trybie SPORT lub przestawiając skrzynię w tryb S spalanie wzrasta, co wynika z większych obrotów trzymanych przez silnik, tj. ok. 2,3-2,5 tys. na min., w trasie wtedy spala ok. 5,5-5,8 l/100 km. Po odbiorze z salonu i w okresie docierania spalał ok. 1 l więcej niż podałem wyżej. To chyba jedyny samochód, w którym producent podaje wyższe spalanie niż osiąga użytkownik. Spalanie na autostradzie i drodze ekspresowej: przynajmniej 5,5 l na 100 km/h do 6,5 l/100 km, przy jeździe ok. 120-140 km/h, ze średnią ok. 80-90 km/h. EDYCJA Z DNIA 04.04.2024 r.: podtrzymuję swoją poprzednią opinię. Po 40 tys. km spalanie średnie w okolicach 5.1-5.2 l/100 km z ok. 40.000 km. W trasie bajka.. Koreańczykom należą się owacje na stojąco za ten silnik, który w trasie bije hybrydy i diesle na głowę pod względem spalania. Przeliczając ceny benzyny 6.5 i średniego spalania 5 l/100 km - daje to wynik 32,5 zł/100 km a z instalacją gazową byłoby to pewnie w okolicach 25 zł/100 km. Moim zdaniem kompletnie nieopłacalnym biznesem jest montaż gazu, gdyż na 100 km zaoszczędzimy ok. 7 zł, co przy moim obecnym przebiegu wynoszącym 40 tys. km. daje przez 1.5 roku wynik 2.800 zł. I dużo, i mało jednocześnie. Uważam, że jeżeli kogoś stać na konia to i na owies, dlatego "ulepszanie" tego arcydzieła techniki gazem jest zbędne.
Dodane 2 lata temu
4,4
Hyundai Elantra VII
Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW
Przy 100km/h=4,0l,przy 120km/h=4,8l Po mieście nie jerzdżę. Dojerzdżam do pracy w NL,tempomat 110-120km/h z dystrybutora średnia 4,5-4,8.Komputer przekłamuje 0,3l CVT robi robotę,przy 110km/h równe 2000obr/min
Dodane 5 miesięcy temu
Luźne sprzęgło
  • Hyundai Elantra VII Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW 2021-2024
  • układ napędowy
  • 29 tys. km
po weekendowej trasie około 1000km głównie autostradami, w jedną stronę działało wszystko cacy, na powrocie zauważyłem, że pedał sprzęgła chodzi inaczej i zaczął łapać bardzo nisko, juz przy delikatnym popuszczeniu sprzęgła pojazd zaczyna jechać. Zaznaczę, że prowadzę dość spokojną jazdę bez zrywu, usilnego wyprzedzania, choć dość często hamuje silnikiem i redukuje biegami, przy średnio 2tyś obr, wyzszy wbijam przy 2,5 - 3,5 jak na benzynę przystało.. aby wbić bieg głównie 1,2 oraz wsteczny potrzebne jest maksymalne wciśnięcie pedału sprzęgła, inaczej drążek się blokuje i dopóki nie wcisnę całego pedału, przy innych biegach funkcjonuje tak jak powinno i funkcjonuje tak jak wcześniej, przy wyprzedzaniu czy wprowadzeniu pojazdu do obrotów 3-3,5 tys przy zmianie biegów zawsze towarzyszyło delikatne drganie na pedale sprzęgla, po tej trasie zupełnie tego nie ma, pedał sprzęgła jest jakby dużo luźniejszy chociaż odbija normalnie, przy wprowadzeniu auta na wyzsze obroty i dynamicznym zmianie biegów auto nie ma charakterystycznego '' Ciągu bądź lekkiej zadyszki podczas szybkiej zmiany biegów na wyższych obrotach ( miało miejsce to podczas wcześniejszego prowadzenia pojazdu tak jak to normalnie w pojazdach bywa ) Natomiast podczas redukcji biegów pojazd zachowuje się normalnie i ma ten delikatny '' ciąg czy jak to nazwać delikatne zaduszenie czy jaką kolwiek reakcje podczas zmiany biegów '' Pedał sprzęgła również jest luźny z początku jakies 30% potem już zaczyna łapać opór, choć taka jak wspomiałem wcześniej muszę wciśnąć do końca aby zmienić bieg ( nie tylko niskie biegi są problemem, większe też zaczeły się czasem blokować ) Dzwoniłem do serwisu ale najbliższa wizyta 5 marca a auto musi codziennie jeździć, Pan coś wspominał o zużyciu Tarczy sprzęgła, choć na tyle niedoświadczony w tym temacie nie jestem aby przy spokojnej jeździe tarcza sprzęgła się wykończyła przy ledwo 30 tyś, chyba, że są robione z plastiku.
Dodane 9 miesięcy temu
Oczekuje na rozwiązanie
Samoczynne włączanie się abs w trakcie jazdy
  • Hyundai Elantra VII Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW 2021-2024
  • inne
  • 900 tys. km
Włacza sie od czasu do czasu (sądząc po dźwięku wg mojej opinii) układ pomocniczego hamowania. Hałas jest dośc znaczny i bardzo podobny własnie do ABS. Najgorsze jest to, że robi się to w trakcie jazdy i trzeba natychmiast się zatrzymać. Na tę chwile spotkało mnie to kilka razy gdy powoli jechałem, ale boję się co będzie przy większych prękościach. Usterka zanika po wyłączeniu silnika i odczekaniu kilkunastu sekund aż akumulator odłaczy automatycznie się od elektroniki wewnetrznej. (ta sama Elantra od lakieru, wycieraczek, etc...) Nie chce juz tego złomu, to jest bardzo niebepieczny samochód.
Dodane ponad rok temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Zaszronione przednie reflektory od wewnątrz
  • Hyundai Elantra VII Sedan 1.6 MPI 123KM 90kW 2021-2024
  • inne
  • 100 tys. km
Od nowośći w aucie szronieja przednie reflektory od wewnątrz. Został wymieniony niedawno jeden reflektor i na tę chwile jest dobrze. Ale usterka pojawila się w drugim reflektorze, wiec nie jest to normalne, ponieważ drugi reflektor nie miał od nowości tej usterki. W srodku są żarówki żarowe, wiec jest niebezpieczeństwo pęknięcia baniek żarówkowych oraz zwarcia, ponieważ niektóre gwinty żarówek mają dostęp do wnetrza reflektórów. Jeśli w serwisie powiedża wam, ze to norma to ich nie słuchajcie, bo to bzdura. A tutaj nie ma jeszcze końcowego rozwiązania (https://www.reddit.com/r/Elantra/comments/183yohp/has_anyone_determined_a_fix_for_these_headlights/) na innych forach też. Wychodzi wiec na to, że ktoś musi na to znależć w sposób pewny, by móc sie do jego pomysłów zastosować. (ta sama elantra ods wycieraczek i blachy)
Dodane ponad rok temu
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Hyundai Elantra VII Sedan

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów