Szukaj

Informacje o Hyundai IONIQ Hatchback 1.6 GDi 141KM 104kW 2016-2019

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: Klasa średnia

Model niższej klasy średniej (segment C) z napędami alternatywnymi produkowany od 2016 roku. Jego koncepcyjnym pierwowzorem i zapowiedzią był prototyp o nazwie i-oniq Concept z 2012 roku. Pod względem stylizacji samochód zapożyczył część rozwiązań z modelu Elantra. Ioniq jest reklamowany jako pierwsze auto na świecie oferowane z trzema rodzajami napędu; hybrydowym, hybrydowym plug-in oraz elektrycznym. W ciągu pierwszego roku sprzedaży, Ioniq znalazł ponad 31,5 tys. nabywców na całym świecie. Jego nazwa to złożenie słów „ion” (czyli „jon”) oraz „unique” („wyjątkowy”).

czytaj więcej
Powagosław

Hybryda dla konserwatystów. Hybryda, która nie krzyczy, że jest hybrydą swoim awangardowym wzornictwem. Ale bardziej konwencjonalny design też może być atutem, zwłaszcza przy niezłej cenie.

~Powagosław
Luzacjusz

Rozumiem ideę, nie rozumiem, dlaczego przy jej realizacji Hyundai uparł się, by konkurencję dla Priusa budować, robiąc brzydszą wersję swojego modelu Elantra. No i ta tylna szyba… Co to jest? Okno na poddaszu?

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1580 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 141 KM (104 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm przy 4000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 72 x 97 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie - Widoczność

Wybrane oceny

4,7
~Piołs
Hyundai IONIQ
Hatchback 1.6 GDi 141KM 104kW
Miałem kupić talismana w dieslu, jednak usterkowość renault zmieniła mój wybór. Jonik okazał się dużo lepszy niż się tego spodziewałem. Dobrze się prowadzi, jest bardzo cichy , a spalanie to największa zaleta :). Przesiadłem się z ponad 200 konnej alfy 159 turbo-benzyna. Ogólnie alfa oczywiście dużo mocniejsza i lepiej się prowadzi - najlepiej :D , ale 10l łyka bez zastanowienia. Jonik bardziej komfortowy, cichszy , lepiej wyposażony, większy w środku(choć bryła mniejsza), no i to spalanie - to było główne kryterium.
4,6
~Ludwik
Hyundai IONIQ
Hatchback 1.6 GDi 141KM 104kW
Firma zrobiła mi niespodzianke i kupiła Ioniqa jako samochód słuzbowy. Celowo uzywam słowa niespodzianke gdyz w pierwotnej wersji miał to byc Toyota w swojej Hybrydzie, lecz po jazdach testowych okazało się że wszyscy testujący odrzucili ten pomysł niejako na dzien dobry. Hyundai Ioniq wydaje sie ze auto nie doceniane w tym dziwnym kraju, mała sprzedaz i tym samym mała popularnosc tego modelu. Mozna zapytac dlaczego, i tutaj niestety odpowiedzi nie znajdziemy, byc moze samemu Hyundaiowi nie zalezy na reklamie i popularnosci tego naprawde bardzo ciekawego auta na naszym rynku. Bardzo dobry napęd, niezłe zawieszenie, genialna skrzynia DCT, duzo miejsca wewnatrz, duzy bagaznik, absolutna bezawaryjnosc tego auta, ekonomia. Zdecydowanie polecam.
4,7
~wodolot
Hyundai IONIQ
Hatchback 1.6 GDi 141KM 104kW
Samochód nad wyraz praktyczny i do miasta i na dłuższe trasy. Kilkakrotnie przejechałem nim trasę do Włoch i z powrotem latem i zimą. Standardowo codzienna jazda do pracy i z powrotem około 10 km. oraz po mieście około 1000-1500 km. miesięcznie. Przyspieszenie w razie konieczności w pełni wystarczające ( no chyba że ktoś jest typowym "rajdowcem").Jazda na prądzie możliwa nawet przy prędkości 160 km. na godzinę ( co prawda tylko kilka minut) do wyczerpania prądu. To mój pierwszy samochód hybrydowy ( poprzednio miałem Avensis 2,0 Benzynę, automat). Jeżdżę od niespełna 40 lat. Muszę przyznać, że miałem zawsze "ciężką nogę" ale hybryda sama automatycznie zmusza cię do kontroli zużycia benzyny ( prądu) i automatycznie odpuszczasz gaz. W stosunku do poprzedniego samochodu zużycie paliwa spadło o połowę. Częściowo za sprawą hybrydy, a częściowo wyświetlaczy pokazujących aktualne zużycie paliwa. Polecam ten samochód. Widzę że na ulicach jednak królują toyoty ( chciałem kupić pierwotnie CHR-kę, ale jestem zadowolony z wyboru hyundaia). Ostatnia sprawa dotycząca spalania. Średnie zużycie paliwa po 30 000 km. to 5,6 l/100 km. Jadąc na wybranym względnie płaskim odcinku bez nagłego przyspieszania i hamując 1 km przed widocznymi czerwonymi światłami jestem w stanie uzyskać średnią nawet 2,9 l/100 km. Jadąc na autostradzie 100km/h -5 l/100 a nawet mniej, 120 km/h -5 do 6l/100 140km/h - 7l/100 160km/h -8l/100 Podawanie zużycia około 4 l/100km. przepraszam ale to trzeba być zawalidrogą.
Średnie spalanie dla Hyundai IONIQ Hatchback 1.6 GDi 141KM 104kW 2016-2019
4,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Hyundai IONIQ
Hatchback 1.6 GDi 141KM 104kW
Witam. Bardzo proszę nie zbaczać na poprzednie komentarze użytkowników (przeczytałem wszystkie). Jestem zainteresowany zakupem i wypożyczyłem w/w samochód. Moje wnioski są jednoznaczne: samochód może być bardzo ekonomiczny w mieście i na trasie. Przede wszystkim przed wydaniem opinii proszę o lekcję jazdy hybrydą, aby nie wprowadzać nikogo w błąd. Otóż, z salonu do domu o godzinie 12 w południe dystans ok 35km w zatłoczonym mieście 4,4 l/100 km. W większości jechałem na napędzie elektrycznym. Faktem jest, iż kierowca musi wcześniej reagować (tzn puszczać gaz lub hamować), powrót trasą ok 5km (okrężna droga) prędkość maks. na autostradzie 140km/h. Spalanie wzrosło do 5,5 przy teście w trybie sport, przy utrzymywaniu tej prędkości na tempomacie spadło do 5,3l/100km. Samochodem zrobiłem w sumie ok 4000 km, przebieg auta 45000. Jeśli twierdzisz, że kupisz hybrydę i oszczędzisz na paliwie to jesteś w błędzie. Ale użytkownicy wypowiadający się w większości nie potrafią hybrydami jeździć. Polecam przejechać się osobiście. Rozpędzanie samochodu w granicach eko nie należy do przyjemnych. Ale w mieście inaczej się nie da. Jeśli dla kogoś to mało to może musi spróbować swoich sił na torze... Nie ma potrzeby szybciej przyspieszać w mieście. Dla mnie auto super. Uważam, że jestem w stanie w mieście zejść poniżej 3l/100km.
4,8
Hyundai IONIQ
Hatchback 1.6 GDi 141KM 104kW
Witam. Bardzo proszę nie zbaczać na poprzednie komentarze użytkowników (przeczytałem wszystkie). Jestem zainteresowany zakupem i wypożyczyłem w/w samochód. Moje wnioski są jednoznaczne: samochód może być bardzo ekonomiczny w mieście i na trasie. Przede wszystkim przed wydaniem opinii proszę o lekcję jazdy hybrydą, aby nie wprowadzać nikogo w błąd. Otóż, z salonu do domu o godzinie 12 w południe dystans ok 35km w zatłoczonym mieście 4,4 l/100 km. W większości jechałem na napędzie elektrycznym. Faktem jest, iż kierowca musi wcześniej reagować (tzn puszczać gaz lub hamować), powrót trasą ok 5km (okrężna droga) prędkość maks. na autostradzie 140km/h. Spalanie wzrosło do 5,5 przy teście w trybie sport, przy utrzymywaniu tej prędkości na tempomacie spadło do 5,3l/100km. Samochodem zrobiłem w sumie ok 4000 km, przebieg auta 45000. Jeśli twierdzisz, że kupisz hybrydę i oszczędzisz na paliwie to jesteś w błędzie. Ale użytkownicy wypowiadający się w większości nie potrafią hybrydami jeździć. Polecam przejechać się osobiście. Rozpędzanie samochodu w granicach eko nie należy do przyjemnych. Ale w mieście inaczej się nie da. Jeśli dla kogoś to mało to może musi spróbować swoich sił na torze... Nie ma potrzeby szybciej przyspieszać w mieście. Dla mnie auto super. Uważam, że jestem w stanie w mieście zejść poniżej 3l/100km.
6,5
Hyundai IONIQ
Hatchback 1.6 GDi 141KM 104kW
Kupując niniejszy samochód zdawałem sobie sprawę z faktu,że szacowane spalanie podawane przez producenta można włożyć między bajki. Po 4000tys. KM spalanie wygląda następująco: jazda tylko po mieście w korkach 5 litrów; jazda miasto 50/50 obwodnica 5,5-6 litrów; jazda autostradami tempomat 140KM/H 6-6,5 litrów. Wszystko powyżej prędkości 140 spalanie do 8,5... Samochód twardy i przy prędkościach powyżej 120 głośny. Typowa klasa C. Być może samochód spala poniżej 5 ale napewno nie można tego nazwać jazdą...
Hyundai IONIQ Hatchback