Szukaj

Informacje o Hyundai ix35 SUV Theta 2.0 MPI 163KM 120kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2009 roku (w Polsce dostępny od roku 2010). W Europie model zastąpił Hyundaia Tucsona, a symbol ix35, którym został opatrzony zgodny jest z nowym nazewnictwem marki (przedrostek „ix” oznacza auto terenowe). W Stanach Zjednoczonych samochód ten nadal oferowany jest jako Tucson (natomiast w Korei Płd jako Tucson ix). Ix35 zbudowano na bazie prototypu o nazwie „ix-onic” zaprezentowanego w 2009 roku. Jego projektantem jest Thomas Buerkle, były stylista BMW.
czytaj więcej
Powagosław
Jego poprzednik był nijaki i z każdym rokiem coraz głośniej wołał o zmianę. Nowy ix35 to zdecydowanie najładniejszy SUV w historii Hyundaia i milowy krok w przód w stylizacji aut marki w tej klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Napiszcie na kartce ix35, odwróćcie do góry nogami i przeczytajcie. I co? Ix35 jest niebrzydki, ale żeby aż tak? No może troszkę. A jeśli ten trick był zamierzony, to plus dodatkowy. ~Luzacjusz
NA ŻYWO
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 194 Nm przy 2600 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,5
~parass@interia.eu
Hyundai ix35
SUV Theta 2.0 MPI 163KM 120kW
Auto ma swoje wady i to poważne. Przede wszystkim rozczarowuje silnik. Jakość materiałów we wnętrzu nie najwyższych lotów ale na co dzień tego nie widać. Design wg. mnie jest bardzo fajny i to zadecydowało o zakupie. Zarówno to jak auto wygląda na zewnątrz i wewnątrz. Naprawdę przyjemnie się w nim siedzi i miło się na nie patrzy. Wracając do materiałów to wygląd mają dobry ale są podatne na uszkodzenia. Np. srebrne elementy na kierownicy są wykonane z plastiku i porysowały się przez nieuwagę od kluczyków. I już ładnie nie jest. Trzeba uważać.
3,4
~Jacek
Hyundai ix35
SUV Theta 2.0 MPI 163KM 120kW
Wydaje się spory i wygodny, niestety to tylko złudzenie. Mały bagażnik, niewygodna pozycja za kierownicą, nie da się dobrze ustawić. Pomimo sporej mocy silnik nie daje rady go dobrze ciągnąć, Nieprecyzyjny układ kierowniczy. Jeżdżę nim 3 lata, zrobiłem prawie 100 tys. km, ale chyba już wystarczy.
4,4
~Sławek
Hyundai ix35
SUV Theta 2.0 MPI 163KM 120kW
Dużo pali ? Bzdura. Pierwszy samochód, który pokazuje realne spalanie. Sprawdzone po tankowaniu "pod korek". 9,5 litra na 100 km w mieście jest dobrym wynikiem. W trasie spokojnie schodzi na 8,3 z klimatyzacją. Demonem mocy nie jest, ale gdybym chciał powariować to bym kupił SRT z HEMI. Zwykły rodzinny samochód. Plus za zwykłego automata a nie CVT czy dwusprzęgłową skrzynię - generator kosztów. Ogólnie samochód w miarę mało awaryjny, taki na 4+.
Średnie spalanie dla Hyundai ix35 SUV Theta 2.0 MPI 163KM 120kW 2010-2013
9,8
l/100 km
11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,5
Hyundai ix35
SUV Theta 2.0 MPI 163KM 120kW
Instalacja Landi Renzo-Omegaz z wtryskami membranowymi. Skrzynia 5 biegów wersja 4x4(nie ma tej wersji do wyboru ze skrzynia 5 b). Porównując z innymi które miałem z taka instalacją to najekonomiczniejszy było Subaru Forester II I(a straszą w Internecie że durzo pali;/) (9,2 !! na trasie przy normalnej jeździe a maksymalnie 11,5-12 ), Nissan X-Trial I palił więcej(nawet 13,7).Podobnie jak ix35 paliła mi TOYOTA RAV4 III. To jest tak pośrodku w autach co miałem. 10,5 przy spokojniej jeździe w trasie nie jest problemem. Przy dojazdach do pracy 12,0-12,5. Prawdą jest jednak silnik te 163 km to ma na papierze. Subaru odstawiło by go pod górkę dość wyraźnie. Ale nie można też przesadzać że jest słaby- dławi go kontrola trakcji. Ogólnie instalacja jest super bez problemowa tak jak w pozostałych autkach. Przy 3,5 tyś obrotów załącza się dotrysk benzyny (15 %) do tego puryfikacja myślę że nie będzie niespodzianek. Bak w kole ma 55 l(74l) pojemności rzeczywistej i 450-480 km na nim zrobię. Jest na pewno wygodny i cichuteńki w środku- i nie taki plastikowy jak rywale z tych lat. No i jazda za 25 zł na 100 km pytanka- zimaluk@gmail.com
11,7
Hyundai ix35
SUV Theta 2.0 MPI 163KM 120kW
miał być diesel, ale nigdy nie byłem ich zwolennikiem. Lubie pracę benzyniaka i te "emocje" wzrastające razem z obrotami :) Instalacja Lpg to świetne rozwiązanie w takiej sytuacji! Mam oczywiście 4generacje-model zenit pro. Ponad 160koni pod maską,daje frajdę z jazdy a koszty poruszania się, dzięki lpg, sporo niższe niż w dieslu :)polecam!
11,9
Hyundai ix35
SUV Theta 2.0 MPI 163KM 120kW
Tutaj bez zaskoczenia. Spodziewałem się ze mało to to auto nie będzie palić przy tym benzynowym silniku ;-). Bajki z folderów producenta można włożyć między bajki. Spodziewałem się ze auto przy 2l i 4x4 w trybie miejskim bedzie palić około 13l/100km i 11l/km w trasie i tyle pali ;-).

Usterki Hyundai ix35

Liczba wpisów: 19
Stukanie
  • Hyundai ix35 SUV R 2.0 CRDi 184KM 135kW 2010-2013
  • silnik
  • 185 tys. km
184km. Problemem jest gluche stukanie w okolicach silnika/koła z lewej strony od kierowcy. Problem pojawią die wyłącznie ja dobrze rozgrzanym silniku i na 1sxym i drugim biegu. Na wstecznym tez słychać. Nie jest to dźwięk metaliczny. Nad autem pochylało się juz 5mechanikow i nikt nie znalazł przyczyny. Powymieniane były rzeczy typu dwumasa, koło pasowe, przegub z półosią, łożysko w kole, paski rolki alternatora. Auto było też na sprawdzeniu wtrysków. Auto łapie tez czasami lekkie drgania. Pomocy
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Stukanie
  • Hyundai ix35 SUV R 2.0 CRDi 184KM 135kW 2010-2013
  • silnik
  • 185 tys. km
184km. Problemem jest gluche stukanie w okolicach silnika/koła z lewej strony od kierowcy. Problem pojawią die wyłącznie ja dobrze rozgrzanym silniku i na 1sxym i drugim biegu. Na wstecznym tez słychać. Nie jest to dźwięk metaliczny. Nad autem pochylało się juz 5mechanikow i nikt nie znalazł przyczyny. Powymieniane były rzeczy typu dwumasa, koło pasowe, przegub z półosią, łożysko w kole, paski rolki alternatora. Auto było też na sprawdzeniu wtrysków. Auto łapie tez czasami lekkie drgania. Pomocy
Oczekuje na rozwiązanie
Klimatyzacja - albo gorące albo zimne
  • Hyundai ix35 SUV R 2.0 CRDi 136KM 100kW 2010-2013
  • wnętrze
  • 150 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 12
Witam, otóż od jakiegoś czasu zauważyłem dość spory, a raczej drażniący problem w moim aucie. Akurat przyszedł zimowy okres i klimatyzacja jest bardzo ważnym elementem. Tak jak w temacie - mam praktycznie tylko 2 opcje temperatury. Gdy ustawię na LO (zimne) to leci bardzo zimne powietrze, czyli wszystko jest tak jak powinno być, ALE... gdy ustawie temperaturę 15,5C to z nawiewu leci gorące powietrze. I już nie ma znaczenia czy ustawie temperaturę na 16, 20 czy 25 stopni - cały czas leci tak samo gorące powietrze. Czy w Waszych autach również mieliście taki problem? Czy macie jakieś pomysły na rozwiązanie tej usterki?
2 komentarze
Hyundai ix35 SUV