Szukaj

Hyundai Kona – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Informacje o Hyundai Kona

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Kona to produkowany od roku 2017 mały miejski crossover SUV (segment I). Pozycjonowany jest poniżej Tucsona i jest pierwszym mini SUV koreańskiej marki i zarazem najmniejszym samochodem Hyundaia w tym segmencie. Model został zaprojektowany przez Luca Donckerwolke’a, a jego pierwowzorem koncepcyjnym był prototyp z roku 2014 – Hyundai Intrado. Hyundai Kona zbudowano na platformie podłogowej Hyundaia i20 II generacji. Nazwa modelu odpowiada jednemu z regionów na Hawajach, co jest stosowane w nazewnictwie SUV-ów Hyundaia już od jakiegoś czasu (Veracruz, Creta, Santa Fe czy Tucson). Samochód wejdzie w skład bardzo konkurencyjnego segmentu, w którym model C-HR Toyoty odniósł ostatnio ogromny sukces (wcześniej podobny sukces odniósł Nissan Juke), a teraz chęć na jego powtórzenie ma podobnych gabarytów francuski crossover Citroen C3 Aircross.
czytaj więcej
Powagosław

Ciekawe uzupełnienie w katalogu SUV-ów Hyundaia. Stylistycznie można doszukać się wpływów Citroena czy Jeepa, ale – przede wszystkim i już na pierwszy rzut oka – można rozpoznać Hyundaia. W tym segmencie chyba najładniejszy model.

~Powagosław
Luzacjusz

W Hiszpanii Mitsubishi zmieniało nazwę modelu Pajero, bo słowo to oznaczało w języku hiszpańskim onanistę. A teraz przeczytajmy zwrot „Hyundai Kona”. Może w Korei nie znają polskiego, może ich to nie obchodzi. Może dlatego, że ten samochód, przy całej kuriozalności SUV-ów segmentu B, wcale nie kona. Wręcz przeciwnie.

~Luzacjusz

Nowy Hyundai Kona

Cena od: 113 400 PLN

Oceny Hyundai Kona

Liczba ocen: 75
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~buba_sa27
Hyundai Kona II
Crossover 1.0 T-GDI 120KM 88kW
Auto użytkowałem przez kilka miesięcy jako auto zastępcze podczas naprawy silnika w I30N. Byłą to podstawowa wersja ( z plastikowym podłokietnikiem na drzwiach , na którym nie dało się dłużej trzymać łokcia!!!! :-) Przez ten czas przejechałem około 7 tyś km, zarówno w trasie jak i po mieście( 50/50). Przez ten czas na prawdę polubiłem konę, pomimo silniczka 1.0. Wielki minus na pikacze i inne brzęczki ostrzegawcze, które trzeba od razu wyłączyć!!!!! Te systemy były baaaaaaardzo wyczulone na wszelkie przekroczenia prędkości, zbliżenie się do linii czy innych uczestników ruchu!!!! Po tych kilku miesiącach stwierdziłem , że takie autko do codziennej eksploatacji jest zupełnie wystarczające i bardzo przyjemne, nawet myślałem o zakupie takiego autka :-) Bez problemu daje radę w trasie pomimo małej pojemności silnika nie paląc dużych ilości paliwa.
Dodane 3 miesiące temu
4,9
~Maro
Hyundai Kona II
Crossover 1.6 T-GDI 198KM 146kW
Zakupiłem Konę jako jeden z pierwszych w Katowicach pierwsza produkcja z Korei, już po wyjeździe okazało się że zapięcie pasa bezpieczeństwa kierowcy nie działa i pika cały czas brak pasa, ale to na szczęście okazało sie złe dobrego początek. Kona spisuje się świetnie jest bardzo dobrze wytłumiona nic nie trzeszczy nic nie stuka puka itp, nagłośnienie Bose robi robotę 198km bajka . Nie jeżdżę jakoś specjalnie szybko ale miło mieć zapas mocy na autostradzie i to też robi wrażenie nie tylko na kierowcy na trybie sport autko odjeżdża jak marzenie. Silnika nie słychać pasażerowie pytają czy to hybryda bo tak cicho w środku :) po przejechaniu 21k km polecam w 100% jedynym minusem jest dość mały bagażnik i te plastikowe nadkola których nie da się okleić folia ppf .
Dodane 7 miesięcy temu
5,0
~Kamil
Hyundai Kona II
Crossover 1.6 GDI Hybrid 141KM 104kW
Hyundai Kona 2024 Mirage Green Hybrid – opinia po roku użytkowania Od około roku jestem właścicielem Hyundaia Kona 2024 w wersji Hybrid w kolorze Mirage Green, więc mogę już bardziej szczegółowo ocenić to auto. Zalety: - Design i prezencja:** Samochód nadal świetnie się prezentuje – nowoczesny design i kolor Mirage Green mocno zwracają uwagę. Często zauważam pozytywne reakcje przechodniów, co zdecydowanie podkreśla atrakcyjność auta. - Ekonomia użytkowania:** Największą zaletą tej hybrydy jest bardzo niskie spalanie. Średnie zużycie paliwa utrzymuje się na niskim poziomie zarówno w mieście, jak i na dłuższych trasach, co pozwala na realne oszczędności. - Komfort prowadzenia:** Samochód bardzo dobrze radzi sobie na co dzień. Jest cichy, stabilny, prowadzi się go spokojnie i komfortowo. Na dłuższych trasach nie męczy kierowcy ani pasażerów. - Niezawodność:** Przez rok użytkowania nie miałem żadnych problemów technicznych – auto jest bezawaryjne. Wady: - Jakość materiałów wewnątrz:** Po dłuższym użytkowaniu coraz bardziej odczuwam, że jakość plastików we wnętrzu mogłaby być lepsza. Są dość twarde, podatne na zarysowania i mogłyby sprawiać bardziej premium wrażenie. - Brak pamięci fotela kierowcy:** Jest to niewielki, ale zauważalny minus, szczególnie kiedy autem korzystają dwie osoby. Przy regularnym użytkowaniu brak pamięci ustawień fotela bywa irytujący. Podsumowanie: Po roku użytkowania mogę śmiało stwierdzić, że Hyundai Kona 2024 Mirage Green Hybrid to udany zakup. Drobne niedogodności nie przyćmiewają ogólnie bardzo pozytywnego wrażenia z jazdy, ekonomiczności i niezawodności tego modelu. Zdecydowanie polecam osobom, które szukają ekonomicznego i atrakcyjnego wizualnie auta na co dzień.
Dodane 8 miesięcy temu

Raporty spalania Hyundai Kona

Liczba raportów: 116
Średnie spalanie dla Hyundai Kona
4,8 – 10,0
l/100 km
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Hyundai Kona II
Crossover 1.6 T-GDI 198KM 146kW
Spalanie auta jest o wiele wyższe od deklarowanego przez producenta. Wynika to chyba z "wyżłowanej" (mocy 198 KM) z silnika o popjemności 1,6 l. Prawdą jest, że mam "ciężką nogę". Sądzę, że wskazane byłoby, żeby auto miało większy niż 45 l zbiornik paliwa. Podam przykład 450 km trasy, która często pokonuję z Rzeszowa do Wrocławia. Jadąc z prędkością160-180 km/h nie da sie przejechać tej trasy na pełnym zbiorniku (spalanie wychodzio ok. 12 l/100 km. W samochodach z silnikiem wysokoprężnym przechałbym na 45 l paliwa jadąc z podobną prędkością 800-900 km. Więc spalanie jest zdecydowanie za wysokie.
Dodane 3 miesiące temu
4,5
Hyundai Kona II
Crossover 1.6 GDI Hybrid 141KM 104kW
Ten model kupiony w końcu lutego 2024 jest bardzo oszczędnym samochodem. Do pierwszej dekady września przejechałem ok. 11 tyś. km oczywiście bezawaryjnie. Dość niskie zużycie paliwa zwłaszcza te minimalne na mojej stałej trasie ok. 60 km na drodze krajowej ale ze stałymi ograniczeniami prędkości 50 i 70 km/h. Oczywiście to w miarę płynna i oszczędna jazda przy użyciu tempomatu jak łopatek rekuperacyjnych. Zaś średnie maksymalne zużycie obserwowano na trasie ok. 660 km częściowo autostradą i drogami szybkiego ruchu przy średnich prędkościach 110-125-130 km/h. Jak na dziś jestem bardzo zadowolony z tego samochodu który zakupiony w najwyższej wersji wyposażenia sprawdza się bardzo dobrze. Multimedia też są bardzo dobre a android auto już bezprzewodowo.. Żeby nie było tak super to trzeba przyznać że ma trochę za mały zbiornik paliwa - 38 l, pikania które "pilnują" kierowcy trochę za dużo, i może plastiku wewnątrz mogło być mniej. Ale można się przyzwyczaić, kryją to inne niewątpliwe zalety.
Dodane ponad rok temu
270
Hyundai Kona I
Crossover Electric 39,2 kWh 136KM 100kW
Samochód przy oszczędnej jeździe podmiejskiej, w temperaturze 20 st.C schodzi do 9 KWh/100 km. Przy 10st.C jest już 11 KWh/100 km. W trasie i mieście, jeśli nie przekraczamy 90 Km/h nawet ze stałą prędkością (dwupasmówka) pali ok. 12-14 KWh, znowu wiele zależy od temperatury. Zwiększenie prędkości do autostradowej, dwukrotny wzrost spalania tzn. zaraz mamy 24 KWh/100 km. W takim trybie zasięg do tylko 150 km. Jeśli jedziemy normalnie komputer pokazuje 320-340 km przy w pełni naładowanej baterii, co oznacza czystą teorię, bo nikt nie schodzi o 0, gdyż musiałby wzywać lawetę. Najoszczędniejszy będzie w systemie trochę z góry, trochę pod górę, wtedy wykazuje się rekuperacja. Jeśli z kolei masz ciężką nogę, zapomnij o elektryku, albo planuj ładowanie co 120 km. I jeszcze jedno, prędkość uzupełniania energii - dużo zależy od urządzenia, ale nawet DC licz realnie 35 KWh/godzinę i to do 80%. Potem (80-100%) spada do 14, więc traci sens. Generalnie, użyteczna pojemność akumulatorów to 10-80%, bo da się uzupełnić w 45 minut (szybki obiad, zakupy). Na koniec bilans kosztów: częściowo korzystam z darmowych ładowarek, mam FV na działce i gniazdko w domu. 100 km przejeżdżam od 0 zł (FV, darmowe ładowanie), przez 8 zł/100 km (dom), do 23 zł (szybka ładowarka). Tak samo eksploatowany i oszczędny Passat 1.6TDI spalał (ceny paliwa obecne) od 32 zł (4l/100km w trasie na jednopasmówce) do 56 zł (miasto).
Dodane 3 lata temu

Usterki Hyundai Kona

Liczba wpisów: 14
Problem przy zmianie biegów 2/3
  • Hyundai Kona II Crossover 1.6 T-GDI 198KM 146kW od 2023
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 2
Przy gwałtowny wciśnięciu pedału gazu, jadąc z prędkością gdzie mamy pierwszy lub drugi bieg, auto nie zmienia biegu na 3. Następuje to z dużym opóźnieniem 2-3 sekundowym, w którym skrzynia pozostaje na neutralnym i samochód zwalnia, mimo obrotów powyżej 4-5tys. Serwis najpierw nie widział problemu, później wyszlo, że auto demonstracyjne również ma ten problem. Ze hyundai wie o tym i to kwestia oprogramowania. Przed tą informacją wykonali krotnie różnego rodzaju testy, wfranie nowego oprogramowania, vo oczywiście nic nie dało. Dodatkowo skrzynia ma duży problem z odpowiednim dobranie biegu wysokiego. Przy obrotach 3.400/3.500 na 6 biegu, prxy drodze płaskiej lub z górki nie wrzuca 7mego przed kilka kilometrów. Objaw jest coraz częstszy z upływem kilometrów. Po kilku miesiąc telefonicznie gdy zadzwoniłem otrzymałem, ze ten typ może tsk mieć.
Dodane ponad rok temu
check, lekkie falowanie silnika
  • Hyundai Kona I Crossover 1.0 T-GDI 120KM 88kW 2017-2020
  • układ wydechowy
  • 88 tys. km
Witam, mam problem z check engine: błąd P0420 nieska skutecznosc katalizatora oraz lekkie falowanie silnika na biegu jałowym(czasem drobne drgania silnika). Odnośnie błędu to kat sprawdzony i jest ok, sonda niby tez chociaz mechanik powiedzial ze ona daje raz wiecej paliwa a raz mniej stad te falowanie obrotow. obroty schodza na +- 30 obrotow to nie sa jakies duze spadki. błąd pojawia sie co ok 4/5dni. Odnośnie kata to mam go przedmuchać bo jest zamulony (krótkie odcinki). W silniku dużo nagaru. Po 2 miesiacach olej czarny juz drugi raz wymieniłem. Czy ktos zmaga sie z takim problemem? Każdy mowi ze TTTM bo to 3 cylindry.
Dodane ponad rok temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
silnik pracuje jak traktor
  • Hyundai Kona I Crossover Facelifting 1.0 T-GDI 120KM 88kW od 2021
  • silnik
  • 7 tys. km
Witam, samochód zgłaszam już 7 raz do serwisu w Szczecinie na pracę silnika jak traktor. Jako dowód przy każdym zgłoszeniu załączam filmiki przeze mnie nagrane z tym zachowaniem samochodu. Objawy: podczas uruchamiania silnika na ustawieniu skrzyni na P, samochód załącza silnik, który cały trzęsie się, pracuje głośno jak traktor, kosiarka. Raz nie można zmienić biegu innym razem ja ostatnio tak na D, ale samochód póki nie uspokoi się, nie odjedzie, Wymieniono mi za pierwszym razem świece, cewki, za drugim razem koło zębate i kpl. sprzęgła. Teraz sugeruje mi się, że zakup paliwa na stacjach Orlen, może powodować takie zachowanie samochodu. Samochód kupiony w listopadzie 2022r. Odradzam zakup tego modelu ze skrzynią automatyczną. Serwisowi nie zależy na wykryciu i naprawie samochodu. Bez filmów nagranych samochód nie przyjęto by do serwisu. Naprawa kilka razy polegała na podłączeniu komputera do samochodu, tego samego dnia lub następnego i przy braku błędów dla formalności wydaniu samochodu po kilku dniach.
Dodane 2 lata temu
Problem rozwiązany
3 komentarze
Hyundai Kona

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów