Szukaj

Informacje o Hyundai Kona

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Kona to produkowany od roku 2017 mały miejski crossover SUV (segment I). Pozycjonowany jest poniżej Tucsona i jest pierwszym mini SUV koreańskiej marki i zarazem najmniejszym samochodem Hyundaia w tym segmencie. Model został zaprojektowany przez Luca Donckerwolke’a, a jego pierwowzorem koncepcyjnym był prototyp z roku 2014 – Hyundai Intrado. Hyundai Kona zbudowano na platformie podłogowej Hyundaia i20 II generacji. Nazwa modelu odpowiada jednemu z regionów na Hawajach, co jest stosowane w nazewnictwie SUV-ów Hyundaia już od jakiegoś czasu (Veracruz, Creta, Santa Fe czy Tucson). Samochód wejdzie w skład bardzo konkurencyjnego segmentu, w którym model C-HR Toyoty odniósł ostatnio ogromny sukces (wcześniej podobny sukces odniósł Nissan Juke), a teraz chęć na jego powtórzenie ma podobnych gabarytów francuski crossover Citroen C3 Aircross.
czytaj więcej
Powagosław

Ciekawe uzupełnienie w katalogu SUV-ów Hyundaia. Stylistycznie można doszukać się wpływów Citroena czy Jeepa, ale – przede wszystkim i już na pierwszy rzut oka – można rozpoznać Hyundaia. W tym segmencie chyba najładniejszy model.

~Powagosław
Luzacjusz

W Hiszpanii Mitsubishi zmieniało nazwę modelu Pajero, bo słowo to oznaczało w języku hiszpańskim onanistę. A teraz przeczytajmy zwrot „Hyundai Kona”. Może w Korei nie znają polskiego, może ich to nie obchodzi. Może dlatego, że ten samochód, przy całej kuriozalności SUV-ów segmentu B, wcale nie kona. Wręcz przeciwnie.

~Luzacjusz

Hyundai Kona – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Nowy Hyundai Kona

Cena od: 79 900 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Hyundai Kona

Liczba ocen: 36
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Adam
Crossover 1.6 CRDi 136KM 100kW
Hyundai Kona
jedyną wadą są dość głośne 18 calowe koła. Nie wiem czy mniejsze rozmiary są cichsze i czy napęd na 4 łapy ma na to wpływ. Silnika 1,6 CRDI 136 KM praktycznie nie słychać, natomiast opony są trochę uciążliwe. Pozostałe elementy bez zarzutów. 320 niutonów robi dobrą robotę przy przyspieszaniu. Średnie zużycie paliwa na 12 tys. km to 6,2 litra. Przy grzecznej jeździe schodzi do 5l/100, przy bardzo dynamicznej potrafi spalić 8,5l/100. Przy prędkościach autostradowych 140 - 160km/h spalanie w granicach 6,5 - 7L/100. Jak na razie wszystkie podzespoły OK. Ogólnie auto nawet dla wymagającego klienta baaaardzo zacne. Cena w tej wersji trochę straszy. Z dodatkowym zestawem kół, ubezpieczeniem, hakiem, powłoką ceramiczną 125000. Niemniej z perspektywy 7 miesięcy użytkowania jestem bardzo zadowolony.
4,5
~warszak
Crossover 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Hyundai Kona
Silnik rewelacyjny jeżeli chodzi o osiągi szczególnie w trybie sport (comfort i eco nie za bardzo się od siebie różnią). W trybach comfort i eco trzeba sie prosić, żeby auto przyśpieszało poprzez mocniejsze wciskanie gazu, nie jest to uciążliwe ale jak potrzebujesz mocniej przyśpieszyć to czuć jak samochód zastanawia się czy aby na pewno ma to sens. Przy trybie sport jest na odwrót samochód sam prosi, żebyś wdepnął choć odrobinę gazu więcej, żeby mógł pokazać pazur. Tak czy siak silnik 5/5 nawet brzmienie 4 cylindrów jest akceptowalne. Spalanie tutaj niestety kuleje auto pije jak smok, na pocieszenie dodam, że przy najmniej u mnie licznik spalania przekłamuje na korzyść kierowcy i tak np: trasa łódź-zielona góra i spowrotem na wyświetlaczu 8.8l/100km według dystrybutora 7,9l/100km, (przy 140kmh pokazuje 10,4L/100km przy 120km/h pokazuje 8.5L/100km, obroty przy 140 ~2800obr/min - to tak w ramach ciekawostki), jazda po Łodzi może nie w największych korkach ale jednak w godzinach szczytu na komputerze 10.8L/100km w rzeczywistości 10.2L/100km/h - więc jest słabo ale na szczęście według dystrybutora nie aż tak tragicznie). dodam jeszcze, że jeżdżę na kapciach R18 235 może na R17 215 byłoby z pół litra mniej? Skrzynia biegów szybka, prawie bez odczuwalna, dałbym 5/5 niestety ma jedną wadę na zimnym silniku przez pierwsze 3km autem szarpie jakby nie do końca załączało się sprzęgło niby tak mają dwu-sprzęgłowe skrzynie ale jest to delikatnie mówiąc irytujące, jak się auto nagrzeje, a raczej olej w skrzyni to odpukać na razie zero zastrzeżeń. Jako, że mam wersje premium to jest w aucie wszystko oprócz szyberdachu i wentylowanych siedzeń i muszę przyznać, że gadżetów jest masa, super wyświetlacz hud, monitorowanie martwego pola, ostrzeganie przed autami jadącymi prostopadle do nas w momencie kiedy wyjeżdżamy z miejsca parkingowego, ładowarka indukcyjna, bardzo dobra navi sporo schowków, kamera cofania dynamiczna itd. Minusem jest brak pamięci ustawień fotela elektrycznego (tutaj w sumie wielki minus dla kony za to bo np w takim tusconie to jest) i nie działa u mnie system ostrzegający o przeszkodzie czy to człowiek na pasach czy auto które stoi nie ważne jak ustawię czułość sensora. Miejsca dla 2 osób dorosłych + małe dziecko jest na styk ale przy moim 183cm mieszczę się z minimalnym zapasem (ale jednak) z fotelikiem dziecka za plecami. W 5 osób też da się jechać. Bagażnik z jednej strony bardzo pojemny ze względu na możliwość obniżenia podłogi o 5cm plus jeszcze kolejne miejsce pod obniżoną podłogą (dotyczy auta z zestawem naprawczym) z drugiej strony kiedy chcemy przewieźć większy gabaryt np koło od rowera 29cali to przy pierwszym poziomie podłogi w bagażniku niestety nie wejdzie, pal licho jak trzeba przewieźć taką rzecz samemu można podłogę obniżyć i styropian wrzucić do środka samochodu ale jak np jedziemy w 4 osoby to jest zonk. Dużo widzę osób narzeka na wyciszenie, dla mnie po przesiadce z alfy 159 nie widzę jakiejś strasznej różnicy, przy 140km/h nie jest może super cicho ale też nie przesadzajmy spokojnie można rozmawiać z pasażerem obok i z tyłu więc albo ktoś się przesiadł z a6/a8 albo ludzie delikatnie mówiąc przesadzają (biorąc pod uwagę, że to taka klasa między B a C) ja mogę wyciszenie ocenić na 3+/5. Trochę za bardzo jest też czuły układ wspomagania przy niskich prędkościach ale to można się przyzwyczaić po czasie, napęd 4x4 nie za bardzo miałem kiedy wykorzystać ale na deszczu nawet przy mocnym ruszaniu nie uświadczy się uślizgu kół więc generalnie ok. Auto ma dwa lata więc na razie brak problemów z blachą nawet nie widać specjalnie jakiś zarysowań, zmatownień itp. Widoczność wydawać by się mogło, że przez dosyć małe okna szczególnie tylną szybę jest słaba ale to tylko może tak wyglądać z zewnątrz w środku jest bardzo przyzwoicie. Fotele wygodne lepsze niż w (s-maxie II ) czy (x5 II) gorsze niż w alfie 159 (swoją drogą do tej pory najlepsze pod względem wygody na długie trasy w jakich siedziałem były fotele w alfie). Reasumując auto polecam u nas się sprawdza jako główne auto w rodzinie, przy 2+2 jeżeli dzieci będą bez wózków też da radę. Jedyne co trzeba przemyśleć to skrzynia biegów zarówno manual jak i automat do najbardziej bezawaryjnych nie należą (niestety dwusprzęgłowa skrzynia na suchych sprzęgłach) więc jeżeli ktoś jest w stanie zaakceptować, że może w przyszłości przy w zależności od źródeł 80-120tys/km pojawią się problemy ze skrzynią to warto rozważyć zakup tego auta szczególnie w wersji Premium (wtedy ciężko znaleźć auto tak wyposażone i młode za taką kwotę).
3,1
~krzysztof_lusina
Crossover 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Hyundai Kona
Hyundai powinien popracować nad wyciszeniem tego modelu. Wyciszenia praktycznie brak. Długa podróż autostradą z prędkością 120km/h to prawdziwa męczarnia. Kupiłem model benzynowy z mocniejszym silnikiem. Mimo wydanej kwoty 95tyś, musiałem zainwestować w wyciszenie ponad 4500zł. Bez wyciszenia, podróż jest bardzo uciążliwa dla uszu. Szkoda, że Hyundai odcina się od tego typu reklamacji. To nie służy dobrze tej marce. Wszystkim zainteresowanym polecam dłuższą podróż na różnych nawierzchniach asfaltowych. To może być kluczowe dla późniejszej satysfakcji z zakupu. Ja żałowałem zakupu już po przejechaniu 1000km. Na pochwałę zasługuje silnik. Elastyczny, dynamiczny. Niestety jest to okupione dużym spalaniem. Miasto 9,8-11,2l na 100km. Trasa 90km/h 8,8l/100km, powyżej 120km/h 9,9l/100km. Po 500km silnik zaczął głośniej pracować. Po 3 wizytach w serwisie, wymieniono wtryski. Niestety silnik nadal jest głośny. Zwłaszcza zimny. Podobno tak ma być. Dziwne stwierdzenie, ale to pewnie sugerowana odpowiedź producenta.

Usterki Hyundai Kona

Liczba wpisów: 8
Dziwna praca silnika
  • Hyundai Kona Crossover
  • silnik
  • 1000 tys. km
Witam, przy przebiegu około 6000km silnik zaczął wydawać dziwne dźwięki, mianowicie przy odpalaniu bardzo głośno chodzi, słychać jakby stukanie i tak jakby pracował jak diesel (a jest to benzyna silnik 1.0). Później cichnie. Samochód był na diagnostyce w serwisie i nie stwierdzili nic dziwnego, auto było podłączane pod komputer. Wcześniej nic takiego się nie działo, samochód chodził cichutko. W serwisie Pan stwierdził, że to taka przypadłość. Odgłosy są bardzo denerwujące i przeszkadzają bo autko jest nowe a odgłosy wydaje jak stary. Może ktoś coś poradzi.
Problem rozwiązany
24 komentarze
szarpanie w trakcie jazdy
  • Hyundai Kona Crossover Facelifting 1.6 GDI Hybrid 141KM 104kW od 2021
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Hyundai Kona Hybrid 2021 - przy przebiegu 300 km. auto zjechało do ASO w Szczecinie na lawecie z powodu szarpania skrzyni biegów DSG uniemożliwiającej jazdę. W ASO wgrali nowy program dla skrzyni biegów. Jest lepiej , ale dalej szarpie - tylko delikatniej ( obecny przebieg 2 300 km. ) i wybieram się z ta przypadłością ponownie do ASO. Jeszcze nie wiem , czy polecę innym ten model. Czy ktoś miał podobny problem z Kona ?
dziwna praca i odgłos przy zapalaniu zimnego silnika
  • Hyundai Kona Crossover
  • inne
  • 3 tys. km
przy odpalaniu samochodu jak zimny pracuje (słychać) jak by była dziura w wydechu , trwa to ok. 1 min i potem cichnie. Był w serwisie Hyundaia , wymieniono wtryskiwacze i oddano mi auto. Następnego dnia rano stwierdziłem ,że pracuje tak samo jak przed naprawą ???!!! dziś jadę znów???/
Problem rozwiązany
1 komentarz
Hyundai Kona