Szukaj
Hyundai
Hyundai
4,3 (5 008 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Hyundai w pigułce

Test euroncap Hyundai KONA 1.0 T-GDI

 Hyundai KONA 1.0 T-GDI
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
2017 kg
Wynik testu
87%
Ochrona dorosłego
85%
Ochrona dziecka
62%
Zabezpieczenie przechodnia
60%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33.4 pkt | 87 %

Przedział pasażerski KONA pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud, zarówno kierowcy, jak i pasażera. Hyundai pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Ochrona manekina pasażera była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona manekina kierowcy była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała, ochrona pasażera była również dobra, z wyjątkiem klatki piersiowej, której ochrona była wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, KONA zdobył maksymalną ilość punktów, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Również w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych obszarów ciała dobra. Testy wykonane na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest dostępny jako część opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa. W próbach funkcjonowania, system wykazał się dobrą skutecznością działania przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego, ale rezultaty nie są zawarte w tej ocenie ponieważ system ten nie jest wyposażeniem standardowym.

Uderzenie przodem
7,9pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
8,0 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,4pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,2pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41.8 pkt | 85 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona obu manekinów była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, głowa 10-letniego manekina zapadała się w kurtynie powietrznej , ale odczyty z manekina wykazały wystarczająca ochronę tej części ciała. W pozostałych przypadkach, ochrona obu dziecięcych manekinów była dobra. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Środkowe miejsce tylnej kanapy nie zaliczyło próby zainstalowania uniwersalnego fotelika przymocowanego dwoma pasami, było to spowodowane nachodzeniem się fotelika i klamry pasa. W pozostałych przypadkach, foteliki mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
23,3pkt

Uderzenie z przodu
15,9 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
7,3 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
11,5pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Kidfix II XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco booster
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

26.4 pkt | 62 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca, ale bardzo słabe wyniki zostały odnotowane wzdłuż podszybia i na przednich słupkach. Ochrona nóg pieszego przez zderzak była dobra we wszystkich sprawdzanych punktach. Ochrona miednicy była dobra lub wystarczająca. Autonomiczny system hamowania awaryjnego wykazał się skutecznością działania na wystarczającym poziomie w próbach wykrywania pieszego, jednak wyniki badań nie zostały zawarty w tej ocenie, ponieważ system jest częścią opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa.

Głowa
14,5 pkt
Miednica
5,9 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7.2 pkt | 60 %

Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardem dla przednich i tylnych miejsc, razem z manualnie sterowanym ogranicznikiem prędkości. Wsparcie utrzymania pasa ruchu jest zapewnione przez system, który ostrzega kierowcę kiedy samochód oddala się od linii wyznaczających pas ruchu i delikatnie koryguje tor jazdy. Autonomiczny system hamowania awaryjnego wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach funkcjonowania przy prędkościach pozamiejskich, ale wyniki testów nie są zawarte w tej ocenie, ponieważ system jest częścią opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa.

Ogranicznik prędkości
1,5 pkt
Asystent pasa ruchu
2,7 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia