Szukaj

Informacje o Hyundai Matrix 1.8 122KM 90kW 2001-2010

Lata produkcji: 2001 – 2010
Segment: VANy
Produkowany od 2001 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1795 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 162 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Darek Matrix
Minivan 1.8 122KM 90kW
Hyundai Matrix
W mojej rodzinie są 2 takie autka. Diesel i benzyna 1.8 z gazem. Raczej jeśli nie mamy dostępu do taniej ropy polecam silnik benzynowy oczywiście trzeba założyć gaz, choćby najtańszą instalację, gdyż silnik do gazu jest idealny i praktycznie bezobsługowy, a jeździmy wtedy dużo taniej niż dieslem. Osobiście posiadam benzyniaka. Jest cichszy i mimo że prawie 300 tys wybiło prócz rozrządu, pasków i oleju nic w nim nie robiono. Jest mechanicznie nadal jak nowy. W sumie wszystko jest bardzo trwałe. Kabina, kierownica zupełnie nie wytarta. Cały środek wygląda jakby samochód miał rok a ma lat 12. To mnie zaskakuje stad piszę o tym, jednak najważniejsza jest chyba praktyczność i wygoda podróżowania. Kabina jest bardzo obszerna i przeszklona, co oczywiście ułatwia bardzo parkowanie. W nowych samochodach już tak nie jest. Wewnątrz mnóstwo schowków np. pod siedzeniami z przodu i z tyłu. Miejsca bardzo dużo i nad głową i na nogi. Nadwozie szerokie, w tej klasie najszersze. Długość jednak porównywalna do auta kompaktowego, lecz nie ma co narzekać na bagażnik gdyż półka jest wysoko, wyżej niż standardowo. Ponadto fotele tylne można przesuwać. Co do foteli mają one również regulację oparcia oraz fajny system składania. Myślę że to najlepszy samochód tego typu, w dodatku jest rzadki, przez co tani. Swoją drogą polecam minivany, bo są wygodniejsze i mają więcej miejsca w kabinie. Wsiada się wygodnie, co docenią osoby mające problemy z kręgosłupem. Siedzimy wysoko i widzimy wszystko ponad samochodami przed nami. Mimo jednak wysokiej kabiny Matrix prowadzi się bardzo dobrze. Zawieszenie jest ponadto trwałe, jakby na nasze drogi. Skrzynia ma krótkie przełożenia. Moim zdaniem do miasta ok, jednak w trasy polecam opony 195/65 R15 zamiast fabrycznych 185/60 R14. Zniweluje to trochę przełożeni skrzyni, zwiększy komfort, obniży obroty i spalanie oraz poprawi wskazania prędkościomierza, gdyż na czternastkach sporo oszukuje. Czasem fabrykę trzeba poprawić:) ale jedynie w tym przypadku. Szkoda że dziś takich samochodów nawet japończycy nie robią, ale nic na to nie poradzimy.
4,6
~Marek
Minivan 1.8 122KM 90kW
Hyundai Matrix
Matrixa odkupiłem od brata, który miał go niemal od nowości i jak mówi samochód nie do zdarcia. Wymieniał jedynie olej i 1 raz klocki hamulcowe. Jeżdżę nim nadal i nie wymaga wciąż żadnych napraw. Biorąc pod uwagę ceny samochodów używanych, sądzę że to najlepsze auto w tej klasie. Na pewno lepszy od Scenica, którego miałem, i to pod każdym względem. Może nowy nie sprzedawał się dobrze jak czytam, bo był ponoć brzydki i stąd mała popularność na rynku, to jednak uważam że studio Pininfarina zaprojektowało go wyśmienicie, trafnie. Mimo upływu lat wygląda ponadczasowo, a zarazem współcześnie jak autka kilku letnie. Patrząc na samochód trudno powiedzieć ile ma lat. Co ważne, samochód ten nie psuje się, o czym świadczą również opinie na różnych forach za granicą. Ludzie wymieniają jedynie części eksploatacyjne, trwałość materiałów po prostu jest idealna. Nawet w kabinie mimo upływu lat wszytko jest jak nowe. Brak tu ponadto jeszcze elektroniki, która ingeruje wszędzie tam gdzie nie trzeba, jak współcześnie, by jak najczęściej odwiedzać serwis. Sumując, jest to chyba jeden z ostatnich niezawodnych samochodów, w dodatku bardzo wygodny i praktyczny. Nie ma w tej żadnej konkurencji.
4,5
~tomek_27
Minivan 1.8 122KM 90kW
Hyundai Matrix
Praktyczny,wygodny i szybki samochód o prostej budowie bez zbędnej elektroniki.W wyposażeniu wszystko co potrzebne.Climatronik,ABS,pełna elektryka,cztery poduszki,sześć głośników i mnóstwo schowków.Nie ma różnych brzęczyków,kontrolek niezapiętych pasów,czujników zmierzchu,automatycznych wycieraczek i ryglowaniu zamków itp.

Usterki Hyundai Matrix

Liczba wpisów: 10
Świeci się kontrolka airbag
  • Hyundai Matrix 1.6 103KM 76kW 2001-2010
  • inne
Przed 2 tygodniami kontrolka airbag zapalała się na dłuższy czas i po pewnym czasie, w nieregularnych odstępach gasła. Po kilku dniach świeciła się już stale. Byłem w dwóch warsztatach - szybka diagnoza w jednym: najprawdopodobniej uszkodzony moduł SRS, koszt dokładnej weryfikacji miał wynieść ok. 150 zł. Zrezygnowałem. W drugim warsztacie za podłączenie do komputera i sprawdzenie usterki koszt również w granicach 100-150 zł. Zrezygnowałem. Butelki z wodą mineralną pod siedzeniem kierowcy. Wczoraj poszperałem na forach. Na jednej z niemieckich stron (http://www.hyundaiboard.de/t5312-airbag-kontrollleuchte.html) znalazłem wskazówkę, że jeżeli coś jest pod siedzeniem kierowcy lub pasażera, np. butelki z wodą, to może dojść do poluzowania przewodów połączeniowych do poduszek powietrznych. Zerknąłem pod siedzenia i rzeczywiście są tam przewody zakończone żółtymi wtyczkami. Wyciągnąłem obie, następnie ponownie je wpiąłem i problem zniknął. Dziś (pierwszy dzień) przejechałem 60 km i problem świecącej się kontrolki nie pojawił się. Kosztowało mnie to trochę czasu, ale zaoszczędziłem sporo forsy i nerwów. A więc, w przypadku problemu ze świecącą się kontrolką airbag zacznijmy od kontroli wtyczek pod siedzeniami. Trochę szczęścia i problem rozwiązany.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Silnik- po odpaleniu gaśnie Rozrusznik -wolno kręci
  • Hyundai Matrix 1.5 CRDi 82KM 60kW 2001-2005
  • silnik
po odpaleniu samochodu wchodzi na obroty i za chwilę gaśnie dodatkowo po dłuższej jeżdzie słychać jakieś piski w okolicy zbiornika paliwa. Ponadto na nowym akumulatorze rozrusznik kręci jakby miał zdechnąć
Oczekuje na rozwiązanie
silnik
  • Hyundai Matrix 1.5 CRDi 110KM 81kW 2005-2010
  • układ napędowy
Witam! Podczas jazdy nagle traci moc, blokuja sie hamulce i kierownica. Zapala sie kontrolka CHECK. Za chwile odpala bez problemu. Zaden mechanik nie wie co to jest. Ktos mi zasugerowal ze moze to byc problem zanieczyszczonego paliwa. Czy moze to byc przyczyna?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Hyundai Matrix