Szukaj

Informacje o Hyundai Sonata III 2.0 136KM 100kW 1998-2004

Lata produkcji: 1998 – 2004
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1988 roku. Następca Hyundaia Stellara, początkowo stworzony z myślą o rynku amerykańskim. Projektantem Sonaty I był Giorgetto Giugiaro. W Europie debiutował od drugiej generacji zaprezentowanej w 1993 roku. W Polsce pojawił się dopiero razem z wprowadzeniem czwartej, najnowszej ewolucji w 2005 roku. Od 2008 roku Sonata dostępna jest w wersji po faceliftingu. Na innych rynkach model znany jest również jako Hyundai NF (Rosja), Embera (Indie) i Sonica (Włochy).
czytaj więcej
Powagosław
W porównaniu z poprzednim modelem jest przełom. W porównaniu z pędzącą do przodu konkurencją – przełomu nie ma. O ile stylistycznie Sonata jest poprawna, to jakość detali razi i odstrasza. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziwię się, że w Hyundaiu nie poszli na całość i nie nazwali tego auta Mozartem albo Beethovenem. Z Sonatą ma on tyle wspólnego, co Mandaryna ze śpiewaniem. Bardzo średnia ta Sonata. Choć Mandaryna i tak fałszuje bardziej. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 4600 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~zzzzzzzzzzzzz
Sedan 2.0 136KM 100kW
Hyundai Sonata III
Posiadam ten pojazd od roku i mogę powiedzieć, że jestem zadowolony. Straszono mnie, że hyundai to: gówno, chińczyk, będzie się psuł, drogie części, droga eksploatacja... Wszystko to okazało się totalną bzdurą. Zrobiłem 20 tyś. km nic mi się nie zepsuło. Obecnie przebieg 260 tyś. skrzynia automatyczna chodzi bez najmniejszych zarzutów, oleju nie wciąga. Części dostępne i tanie, naprawy tak samo. Silnik 2,0 dynamiczny i bezproblemowy. Instalacja gazowa jak najbardziej chodzi bez zarzutów a jest w aucie już od 9 lat. Spalanie około 9/100 w cyklu mieszanym. Nie stać Cię na Jaguara? Sonata będzie idealna.
4,4
~slabor
Sedan 2.0 136KM 100kW
Hyundai Sonata III
autko wygodne ,przestronne , bardzo dobrze się w nim czuję . Prowadzi sie rewelacyjnie . Silnik 136kM to takie minimum jak na te masę auta ale da sie na trasie wyprzedzać . To moja pierwsza limuzyna i jestem b. zadowolony . W tym autku widziałbym chętnie silniczek 200-240 KM . I jeszcze nadwozie -super , śliczne i chyba najładniejsze ze wszystkich roczników Sonaty .
4,3
~jacenty
Sedan 2.0 136KM 100kW
Hyundai Sonata III
na zewnatrz szału nie ma za to wystarczy jazda próbna żeby się przekonać. bardzo dobre nagłośnienie /wersja GSL/ - w domu mało kto takie ma.
Uszkodzony czujnik położenia wału korbowego
  • Hyundai Sonata III 2.0 i 139KM 102kW 2001-2004
  • silnik
Silni zapalał "od ręki". Na poszczególnych biegach miał zadowalające osiągi, ale jak zgasł np. przy ruszaniu spod świateł, czy podczas manewru parkowania, nie można go było ponownie uruchomić, mimo wielokrotnego kręcenia rozrusznikiem. Po kilku godzinach odpalił jak by nigdy nic się nie stało. Aż do następnego zgaśnięcia silnika. Czas początkowego "odczekiwania" wyniósł ~0,5 h, Następnym razem 2h, za kolejnym - na drugi dzień. Nie wiadomo. Mechanik w warsztacie naprawczym bazując na danych z komputera, wskazał na niesprawny czujnik położenia wału korbowego. Zamówił zamiennik, który nie zadziałał, kazał mi więc zamówić oryginalny czujnik, który jest kilkakrotnie droższy od zamiennika. Ponieważ zwrotów na części elektroniczne nie ma, waham się z podjęciem decyzji o zakupie. Bo jak się okaże, że oryginalny czujnik też nie pomoże usunąć usterki, to stracę kilka stówek.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Szarpanie automatycznej skrzyni biegów
  • Hyundai Sonata III 2.4 146KM 107kW 1998-2002
  • silnik
Samochód szarpie na pierwszym biegu tzn przy wtedy gdy powinien z 1 przełączyć na 2 bieg i po tym szarpnięciu włącza się tryb awaryjny czyli jeden długi bieg oraz kontrolka check engine, może to wystąpić też przy zmianie z 3 na 4 bieg, i tak jest praktycznie po każdym ponownym uruchomieniu silnika, jeszcze jedna ważna sprawa z początku może być widoczne wieszanie się prędkościomierza lub chwilowe jego nie działanie. Komputer dostaję błędny odczyt z czujnika prędkości w skrzyni biegów ( nie wie ile auto tak naprawdę jedzie). wymiana czujnika prędkości (czujnik wyjścia są 2 wejścia i wyjścia) część dostępna tylko w serwisie koszt czujnika 450-500 zł.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Nie działa obrotomierz
  • Hyundai Sonata III 2.0 136KM 100kW 1998-2004
  • silnik
Po odpaleniu silnika obrotomierz wskazuje ciągle 0. Początkowo myślałem, że to wina alternatora - jednak po wymianie problem pozostał. Komputer nie wykazał żadnych błędów, można w nim sprawdzić jakie aktualnie są obroty na włączonym silniku. Czy to wina samego wskaźnika, czy może kabli prowadzących do alternatora? Proszę o pomoc!
Problem rozwiązany
2 komentarze
Hyundai Sonata III