Szukaj

Informacje o Hyundai Sonata III

Lata produkcji: 1998 – 2004
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1988 roku. Następca Hyundaia Stellara, początkowo stworzony z myślą o rynku amerykańskim. Projektantem Sonaty I był Giorgetto Giugiaro. W Europie debiutował od drugiej generacji zaprezentowanej w 1993 roku. W Polsce pojawił się dopiero razem z wprowadzeniem czwartej, najnowszej ewolucji w 2005 roku. Od 2008 roku Sonata dostępna jest w wersji po faceliftingu. Na innych rynkach model znany jest również jako Hyundai NF (Rosja), Embera (Indie) i Sonica (Włochy).
czytaj więcej
Powagosław
W porównaniu z poprzednim modelem jest przełom. W porównaniu z pędzącą do przodu konkurencją – przełomu nie ma. O ile stylistycznie Sonata jest poprawna, to jakość detali razi i odstrasza. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziwię się, że w Hyundaiu nie poszli na całość i nie nazwali tego auta Mozartem albo Beethovenem. Z Sonatą ma on tyle wspólnego, co Mandaryna ze śpiewaniem. Bardzo średnia ta Sonata. Choć Mandaryna i tak fałszuje bardziej. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~Krzysiek
Sedan 2.5 V6 160KM 118kW
Hyundai Sonata III
Posiadam to auto pół roku. Zrobiłem nim już 10000 km. Użytkuję je na codzień i jeszcze nigdy mnie nie zawiodło. Luksus za grosze. Ceny części są takie same jak do passata a konstrukcja i rozwiązania technologiczne przemyślane. Póki co oprócz części eksploatacyjnych nie musiałem nic inwestować. Rozrząd kompletny z pompą wody 390 zł, 8,5 litra oleju do skrzyni automatycznej + filtr skrzyni 350 zł. Warto dbać o terminową wymianę części eksploatacyjnych a hyundai odwdzięczy się niezawodnością. Jest to naprawdę apogeum bezawaryjności i niezawodności. Polecam wszystkim gorąco
4,6
~piotrw
Sedan 2.7 178KM 131kW
Hyundai Sonata III
Ogólnie wszystko jak najbardziej na plus. Auto tanie w zakupie. Duża limuzyna z dużym bagażnikiem. Bardzo wygodna zarówno dla kierowcy jak i dla pasażerów. Z wyglądu przepiękne jednak z racji tego, że auto jest koreańskie widoczne ogniska rdzy na nadkolach nikogo nie dziwią. Auto całkowicie bezawaryjne, nigdy nie zawiodło w trasie. Z tego co wiem to niektóre części mogą być trudno dostępne ale pasują od innych modeli Santa Fe, Coupe. Z czystym sumieniem mogę polecić tą koreańską limuzynę z niezawodnym japońskim silnikiem. Auto niecodzienne, dlatego też właścicielami nie są małolaci i można kupić fajne, zadbane egzemplarze.
4,5
~zzzzzzzzzzzzz
Sedan 2.0 136KM 100kW
Hyundai Sonata III
Posiadam ten pojazd od roku i mogę powiedzieć, że jestem zadowolony. Straszono mnie, że hyundai to: gówno, chińczyk, będzie się psuł, drogie części, droga eksploatacja... Wszystko to okazało się totalną bzdurą. Zrobiłem 20 tyś. km nic mi się nie zepsuło. Obecnie przebieg 260 tyś. skrzynia automatyczna chodzi bez najmniejszych zarzutów, oleju nie wciąga. Części dostępne i tanie, naprawy tak samo. Silnik 2,0 dynamiczny i bezproblemowy. Instalacja gazowa jak najbardziej chodzi bez zarzutów a jest w aucie już od 9 lat. Spalanie około 9/100 w cyklu mieszanym. Nie stać Cię na Jaguara? Sonata będzie idealna.
Średnie spalanie dla Hyundai Sonata III
9,0 – 10,5
l/100 km
8,0 – 12,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Sedan 2.0 i 133KM 98kW
Hyundai Sonata III
Spalanie jak na te osiągi i masę auta jest naprawdę nieduże. Szczególnie biorąc pod uwagę to, że silniki te idealnie tolerowały instalacje gazowe (oczywiście mówimy tu o dobrych instalacjach sekwencyjnych), ten samochód może się stać z jednej strony luksusowym, ale też z drugiej bardzo ekonomicznym środkiem transportu. Dostępność części bardzo dobra, dużo zamienników, ceny co najwyżej tak wysokie, jak np. ceny części do Opla Vectry czy Volskwagena Golfa z tych samych roczników, często jednak o wiele tańsze.
10,9
Sedan 2.0 i 133KM 98kW
Hyundai Sonata III
Najniższe spalanie jakie się udało uzyskać przy jeździe autostrada/miasto 80/20% przy prędkościach na autostradzie jedynie do 100km/h to 9,98l/100km. Przy podobnym cyklu z tym, że przy prędkościach autostradowych 160-170km/h wychodzi 12,1l/100km. Przy około 140km/h wychodzi około 11l. Warunków z przewagą jazdy miejskiej nie miałem okazji testować. 10-12l LPG przy tych gabarytach i dosyć dobrej dynamice jest satysfakcjonujące.
14,3
Sedan 2.7 178KM 131kW
Hyundai Sonata III
Spalanie LPG: tylko miasto Gdynia 2km do pracy 3km do szkoły 500m do sklepu i tak codziennie 17L. Przy jeździe do Władysławowa 50km i z powrotem plus trochę miasta 13L. Zabawa po mieście 20L. Wszystkie wyniki bez oszczędzania. Przy spokojnej jeździe można zejść do 11L ale to auto kusi żeby spalić więcej. Ogólnie świetne osiągi jak na 173km, ciągnie na każdych obrotach stare dobre V6 no ale swoje musi spalić.
Uszkodzony czujnik położenia wału korbowego
  • Hyundai Sonata III 2.0 i 139KM 102kW 2001-2004
  • silnik
Silni zapalał "od ręki". Na poszczególnych biegach miał zadowalające osiągi, ale jak zgasł np. przy ruszaniu spod świateł, czy podczas manewru parkowania, nie można go było ponownie uruchomić, mimo wielokrotnego kręcenia rozrusznikiem. Po kilku godzinach odpalił jak by nigdy nic się nie stało. Aż do następnego zgaśnięcia silnika. Czas początkowego "odczekiwania" wyniósł ~0,5 h, Następnym razem 2h, za kolejnym - na drugi dzień. Nie wiadomo. Mechanik w warsztacie naprawczym bazując na danych z komputera, wskazał na niesprawny czujnik położenia wału korbowego. Zamówił zamiennik, który nie zadziałał, kazał mi więc zamówić oryginalny czujnik, który jest kilkakrotnie droższy od zamiennika. Ponieważ zwrotów na części elektroniczne nie ma, waham się z podjęciem decyzji o zakupie. Bo jak się okaże, że oryginalny czujnik też nie pomoże usunąć usterki, to stracę kilka stówek.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Szarpanie automatycznej skrzyni biegów
  • Hyundai Sonata III 2.4 146KM 107kW 1998-2002
  • silnik
Samochód szarpie na pierwszym biegu tzn przy wtedy gdy powinien z 1 przełączyć na 2 bieg i po tym szarpnięciu włącza się tryb awaryjny czyli jeden długi bieg oraz kontrolka check engine, może to wystąpić też przy zmianie z 3 na 4 bieg, i tak jest praktycznie po każdym ponownym uruchomieniu silnika, jeszcze jedna ważna sprawa z początku może być widoczne wieszanie się prędkościomierza lub chwilowe jego nie działanie. Komputer dostaję błędny odczyt z czujnika prędkości w skrzyni biegów ( nie wie ile auto tak naprawdę jedzie). wymiana czujnika prędkości (czujnik wyjścia są 2 wejścia i wyjścia) część dostępna tylko w serwisie koszt czujnika 450-500 zł.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Nie działa obrotomierz
  • Hyundai Sonata III 2.0 136KM 100kW 1998-2004
  • silnik
Po odpaleniu silnika obrotomierz wskazuje ciągle 0. Początkowo myślałem, że to wina alternatora - jednak po wymianie problem pozostał. Komputer nie wykazał żadnych błędów, można w nim sprawdzić jakie aktualnie są obroty na włączonym silniku. Czy to wina samego wskaźnika, czy może kabli prowadzących do alternatora? Proszę o pomoc!
Problem rozwiązany
2 komentarze
Hyundai Sonata III