Szukaj

Informacje o Hyundai Sonata III 2.0 i 133KM 98kW 2001-2004

Lata produkcji: 2001 – 2004
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1988 roku. Następca Hyundaia Stellara, początkowo stworzony z myślą o rynku amerykańskim. Projektantem Sonaty I był Giorgetto Giugiaro. W Europie debiutował od drugiej generacji zaprezentowanej w 1993 roku. W Polsce pojawił się dopiero razem z wprowadzeniem czwartej, najnowszej ewolucji w 2005 roku. Od 2008 roku Sonata dostępna jest w wersji po faceliftingu. Na innych rynkach model znany jest również jako Hyundai NF (Rosja), Embera (Indie) i Sonica (Włochy).
czytaj więcej
Powagosław
W porównaniu z poprzednim modelem jest przełom. W porównaniu z pędzącą do przodu konkurencją – przełomu nie ma. O ile stylistycznie Sonata jest poprawna, to jakość detali razi i odstrasza. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziwię się, że w Hyundaiu nie poszli na całość i nie nazwali tego auta Mozartem albo Beethovenem. Z Sonatą ma on tyle wspólnego, co Mandaryna ze śpiewaniem. Bardzo średnia ta Sonata. Choć Mandaryna i tak fałszuje bardziej. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 133 KM (98 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 178 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~Krzysiek
Hyundai Sonata III
Sedan 2.0 i 133KM 98kW
Przełomowa koreańska limuzyna z japońskim sercem i amerykańsko-europejskim rodowodem. Jeden z pierwszych modeli, którymi Hyundai pokazał, że Koreańczycy potrafią nie tylko produkować samochody marki Daewoo i pochodnych. Fantastyczny samochód, którego nikt o zdrowych zmysłach nie zamieniłby na Volkswagena czy inny niemiecki \'supersamochód\'. Sprawdzona w Stanach, Azji i zachodniej europie, ciesząca się tam ogromną popularnością. Wiele z tych samochodów służy np. w Chinach jako taksówki, czy auta służb porządkowych. Dzięki sprawdzonemu, wolnossącemu silnikowi Mitsubishi bardzo często te samochody przejeżdżają ponad 500 tys. kilometrów, także na LPG, i jeżdżą dalej. Wykonanie bardzo dobre, wygoda i komfort podróżowania bez porównania z samochodami niemieckimi, do tego jak na taką limuzynę całkiem niewielkie spalanie. Auto bezawaryjne - i mimo, że w Polsce mało popularne, to części zamienne ogólnodostępne, bardzo dużo zamienników. Mój egzemplarz ma przejechane 220.000 kilometrów - nikt jednak, kto choć raz się nim przejechał, nie stwierdzi tego, póki nie spojrzy na licznik. Blacharka ocynkowana, dlatego zimy bać się nie trzeba, jednak słabych blacharzy i owszem - lakier jest delikatny. Podsumowując: Nie sądziłem, że istnieje samochód, który mi się podoba, jest mało popularny, przez co będę mógł się w nim wyróżniać, stosunkowo niedrogi zarówno w zakupie i w utrzymaniu, jak i bezawaryjny. Teraz wiem, że jednak istnieje. Dlatego też dla mnie ten samochód jest całkowicie bezkonkurencyjny.
4,9
~Pitrek
Hyundai Sonata III
Sedan 2.0 i 133KM 98kW
Mam Sonatę od roku. Kupiona w komisie ale samochód był w dobrym stanie. Samochód od razu był z gazem. W remont dałem ok 2500zł i do tej pory leję tylko paliwo i ogień :) Polecam każdemu, fajne autko, wygodne, niezawodne i tanie (LPG) koszty na 100km na poziomie ok. 25 zł przy cenie za gaz ok 1,9zł za litr
4,5
~kasadaniel
Hyundai Sonata III
Sedan 2.0 i 133KM 98kW
Auto troche sie buja jak to Limuzyna ale fotele bardzo wygodnie i auto praktycznie nie nawala.Ogolnie bardzo nie doceniane w Polsce a szkoda bo autem lepiej sie jezdzi niz Passatem a nawet i Audi A6. Szczerze polecam.ps przebieg orginalny moze duzy ale takie sa realia 10 letniego auta.
Średnie spalanie dla Hyundai Sonata III 2.0 i 133KM 98kW 2001-2004
9,6
l/100 km
10,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Hyundai Sonata III
Sedan 2.0 i 133KM 98kW
Spalanie jak na te osiągi i masę auta jest naprawdę nieduże. Szczególnie biorąc pod uwagę to, że silniki te idealnie tolerowały instalacje gazowe (oczywiście mówimy tu o dobrych instalacjach sekwencyjnych), ten samochód może się stać z jednej strony luksusowym, ale też z drugiej bardzo ekonomicznym środkiem transportu. Dostępność części bardzo dobra, dużo zamienników, ceny co najwyżej tak wysokie, jak np. ceny części do Opla Vectry czy Volskwagena Golfa z tych samych roczników, często jednak o wiele tańsze.
10,9
Hyundai Sonata III
Sedan 2.0 i 133KM 98kW
Najniższe spalanie jakie się udało uzyskać przy jeździe autostrada/miasto 80/20% przy prędkościach na autostradzie jedynie do 100km/h to 9,98l/100km. Przy podobnym cyklu z tym, że przy prędkościach autostradowych 160-170km/h wychodzi 12,1l/100km. Przy około 140km/h wychodzi około 11l. Warunków z przewagą jazdy miejskiej nie miałem okazji testować. 10-12l LPG przy tych gabarytach i dosyć dobrej dynamice jest satysfakcjonujące.
9,5
Hyundai Sonata III
Sedan 2.0 i 133KM 98kW
Mój pali 10l/100, jeżdżę z klimą cały czas włączoną oraz przyspieszam raczej dobrze, pewnie jak ktoś jeździ oszczędnie to może zejść do 9. Poniżej - nie sądzę, "sucha masa" to 1400kg, silnik 2.0 też robi swoje. Części też dosyć drogie.
Uszkodzony czujnik położenia wału korbowego
  • Hyundai Sonata III 2.0 i 139KM 102kW 2001-2004
  • silnik
Silni zapalał "od ręki". Na poszczególnych biegach miał zadowalające osiągi, ale jak zgasł np. przy ruszaniu spod świateł, czy podczas manewru parkowania, nie można go było ponownie uruchomić, mimo wielokrotnego kręcenia rozrusznikiem. Po kilku godzinach odpalił jak by nigdy nic się nie stało. Aż do następnego zgaśnięcia silnika. Czas początkowego "odczekiwania" wyniósł ~0,5 h, Następnym razem 2h, za kolejnym - na drugi dzień. Nie wiadomo. Mechanik w warsztacie naprawczym bazując na danych z komputera, wskazał na niesprawny czujnik położenia wału korbowego. Zamówił zamiennik, który nie zadziałał, kazał mi więc zamówić oryginalny czujnik, który jest kilkakrotnie droższy od zamiennika. Ponieważ zwrotów na części elektroniczne nie ma, waham się z podjęciem decyzji o zakupie. Bo jak się okaże, że oryginalny czujnik też nie pomoże usunąć usterki, to stracę kilka stówek.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Szarpanie automatycznej skrzyni biegów
  • Hyundai Sonata III 2.4 146KM 107kW 1998-2002
  • silnik
Samochód szarpie na pierwszym biegu tzn przy wtedy gdy powinien z 1 przełączyć na 2 bieg i po tym szarpnięciu włącza się tryb awaryjny czyli jeden długi bieg oraz kontrolka check engine, może to wystąpić też przy zmianie z 3 na 4 bieg, i tak jest praktycznie po każdym ponownym uruchomieniu silnika, jeszcze jedna ważna sprawa z początku może być widoczne wieszanie się prędkościomierza lub chwilowe jego nie działanie. Komputer dostaję błędny odczyt z czujnika prędkości w skrzyni biegów ( nie wie ile auto tak naprawdę jedzie). wymiana czujnika prędkości (czujnik wyjścia są 2 wejścia i wyjścia) część dostępna tylko w serwisie koszt czujnika 450-500 zł.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Nie działa obrotomierz
  • Hyundai Sonata III 2.0 136KM 100kW 1998-2004
  • silnik
Po odpaleniu silnika obrotomierz wskazuje ciągle 0. Początkowo myślałem, że to wina alternatora - jednak po wymianie problem pozostał. Komputer nie wykazał żadnych błędów, można w nim sprawdzić jakie aktualnie są obroty na włączonym silniku. Czy to wina samego wskaźnika, czy może kabli prowadzących do alternatora? Proszę o pomoc!
Problem rozwiązany
2 komentarze
Hyundai Sonata III