Szukaj

Informacje o Hyundai Tucson IV SUV HEV Facelifting 1.6 T-GDI HEV 215KM 158kW od 2024

Lata produkcji: 2024 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Tucson został zaprezentowany w roku 2004 jako bliźniaczy model Kii Sportage II generacji. Jego nazwę zapożyczono od miasta w stanie Arizona. Miało to być kontynuacją, zapoczątkowanego w roku 2000 przez model Santa Fe, trendu nadawania SUV-om marki nazw miast. Na wielu rynkach (także w Polsce) druga generacja modelu była oferowana pod nazwą ix35. Powrót do pierwotnej nazwy przy okazji zaprezentowania III generacji modelu oznacza rezygnację przez Hyundaia z nazw literowo-liczbowych aut klasy crossover/SUV. Hyundai Tucson klasyfikowany jest jako kompaktowy crossover. Jego rywalami są takie samochody jak Toyota RAV4, Suzuki Grand Vitara, Nissan Qashqai czy Volkswagen Tiguan.
czytaj więcej
Powagosław
Fantastyczna metamorfoza, której efekt przyćmiewa wiele marek o ugruntowanej pozycji w tym segmencie. I te proporcje nadwozia! Gdyby Hyundai tak nie szalał z ceną, mielibyśmy stuprocentowego faworyta w klasie kompaktowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy Tuscon rymował mi się w głowie ze słowem salceson. Podobne wrażenia. Teraz natomiast Tuscon ma fason. Salceson to jest teraz u konkurencji. Tu jest uczta na orbicie okołoziemskiej i anieli przygrywają na harfach. ~Luzacjusz
NA ŻYWO
Produkowany od 2024 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 215 KM (158 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 264 Nm przy 1500-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75,6 x 89 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Karoseria - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,7
~Michu
Hyundai Tucson IV
SUV HEV Facelifting 1.6 T-GDI HEV 215KM 158kW
Mam wersję Executive z kamerami 360. Autko fajne, mocne, ekonomiczne. Mógłby się trochę lepiej trzymać drogi, ale i tak jest dobrze jak na suva. Hybryda z turbo daje bardzo dobre osiągi i jest bardzo dobrze jeżeli chodzi o dostęp do mocy. Przy pełnym bagażniku i czterema dorosłymi osobami na pokładzie nie brakowało nam mocy na autostradzie. Hydrokinetyczna skrzynia biegów bardzo dobrze ogarnia duże przeciążenia. Jest dobrze wyciszone. Jedyny istotny minus tego samochodu jak dla mnie to słabe audio.
2,3
~Ryszard
Hyundai Tucson IV
SUV HEV Facelifting 1.6 T-GDI HEV 215KM 158kW
To mój trzeci Tucson (roczniki 2018, 2021 i obecny 2024FL) i każdy egzemplarz jest niestety gorszy jakościowo od poprzedniego. Jeśli komuś nie przeszkadza brak dostępnych części i może czekać na naprawę nawet kilka miesięcy, może zdecydować się na zakup tego modelu. W moim przypadku to jest trzeci i ostatni Tucson a chętnie pozbyłbym się go już dziś, Zamiast samochód użytkować, parkuje głównie w serwisie, o czy poniżej. Zakup tego modelu uznaję za duży błąd, choć posiada bogate wyposażenie ale niestety nie dopracowane.
4,6
~tom
Hyundai Tucson IV
SUV HEV Facelifting 1.6 T-GDI HEV 215KM 158kW
witam przebrnąłem przez masę aut przed zakupem wv toyota kia i wybrałem tucsona stosunek jakości do ceny na duży plus wyciszenie silnik jego praca i przeniesienie napędu mile mnie zaskoczyło jak wszędzie sa mankamenty ale reasumując wszystko kupił bym go ponownie w ciemno polecam to auto szczególnie po livcie
Średnie spalanie dla Hyundai Tucson IV SUV HEV Facelifting 1.6 T-GDI HEV 215KM 158kW od 2024
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Hyundai Tucson IV
SUV HEV Facelifting 1.6 T-GDI HEV 215KM 158kW
Po przejechaniu pierwszych 2000 km wymieniłem olej. I zachęcam wszystkich do tego, bo przy okazji usunęli parę drobnych usterek systemowych (Poprzednia wersja miała to napisana to w instrukcji. Obecna nie ma. Przemyślenia czemu tak jest zostawiam dla was). Najmniej mi się udało uzyskać 4,8 l/100 km jeżdżąc krajówkami przy prędkości ~80km/h. Od tankowania do tankowania średnio pokazuje 7 l/100 km. Przy prędkości 140 km/h pali 8 litrów. Przy trasach wielkości ok. 5km pali jak smok i komputer potrafi czasami pokazać 18 l/100 km. Ogólnie autko oszczędne jak na tą moc i ten gabaryt. Na dynamikę nie narzekam.
7,6
Hyundai Tucson IV
SUV HEV Facelifting 1.6 T-GDI HEV 215KM 158kW
Niestety na trasie osiagniece 8.1l wymagało starania prób żeglowania na elektryku i obchodzenia sie z pedałem gazu jak z jajkiem ale jesli weźmiemy pod uwagę że samochód w moim wyposażeniu wazy ponad 1800kg jest kanciaste i stawia duze opory podczas jazdy ma naped 4x4 to spalanie na autostradzie rzędu 10l nie powinno dziwić. W mieście zabawa z hybryda pozwala osiągać wyniki myślę ze nawet poniżej 5l dla wytrwałych dla mnie 5.5-6 l noe wymaga wysiłku a jazda bez pilnowania paliwa kolo 7l myślę ze dla kogos kto większość jeździ po mieście lub drogach poza miejskich to idealny samochód wygodny 8 dobrze wyciszony (szyby akustyczne robia robotę). A jesli korzystasz x autostrad sporadycznie to mozna znieść te duze spalanie na autostradzie.
6,7
Hyundai Tucson IV
SUV HEV Facelifting 1.6 T-GDI HEV 215KM 158kW
To moja pierwsza hybryda i jestem naprawdę miło zaskoczony. Podczas jazdy testowej nie przejmowałem się spalaniem, a jak już go dostałem to bardzo się zdziwiłem. W mieście komputer jak i tankowanie na stacji pokazało tak samo, średnio 6,2l/100km ale bez większych problemów da się uzyskać 5,5l/100km. Trasa do 90-110km/h to od 5,3 do 6,1l/100km. Trasa ekspresówką 130-140km/h to spalanie rośnie do ok 8,2-8,7l/100km. Wiadome, to hybryda, im szybciej jedziemy tym większe spalanie. W mieście udaje mi się nawet uzyskać spalanie na poziomie 2,8-3,1l/100km przy bardzo spokojnej jeździe gdzie muskam pedał gazu i maksymalnie wykorzystuje silnik elektryczny. Kupując go myślałem, że będę musiał mocno się skupiać na tym by jeździć eko i mało dynamicznie ale ponownie się zdziwiłem, bez zmiany stylu jazdy jest spalanie 6,2l/100km. Dla mnie super samochód.

Usterki Hyundai Tucson IV

Liczba wpisów: 15
GPF
  • Hyundai Tucson IV SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW 2020-2024
  • silnik
  • 11 tys. km
Problem z GPF zaczął się przy 6500 km. Szybko spaliłem na trasie na odcinku ok. 50km przy prędkości 100 km/h na 4-tym biegu. Ponownie problem pojawił się po 11500 km. Tym razem zrobiłem ok 170km i tych samych parametrów jazdy! Niestety kontrolka wciąż się świeci!! Spróbuję jeszcze raz, ale przy obrotach 4 tys na 4-tym biegu! Jeśli to nie zadziała to serwis. Auto ma 2,5 roku! Dodam że pokonuję nieduże trasy ok 14 km w cyklu miejskim! Kupiłem benzynę by nie mieć problemów z takimi rzeczami. Wynika z tego że EU ze swoimi kretyńskimi pomysłami chce uprzykrzyć życie każdemu kierowcy który nie porusza się elektrycznym pojazdem!!!
Problem rozwiązany
1 komentarz
Problem z filtrem cząstek stałych GPF w silnikach benzynowych nowych Tucsonów (na pewno od 2021)
  • Hyundai Tucson IV
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 253
Nie 27
Nie ma rzetelnej instrukcji serwisu filtra GPF, który jest wymagany przez system w sytuacjach nieokreślonych (generalnie wadliwe rozwiązania w tym zakresie). Np. w moim - pierwszy raz samochód zasygnalizował potrzebę serwisu tego filtra po 900 kilometrach od zakupu a po raz kolejny - po kolejnych 700 kilometrach. Procedura wypalania samodzielnego jest nieskuteczna. Problem pojawia się w wielu samochodach - użytkownicy opisują swoje problemy na forach i grupach na FB (łatwo znaleźć): https://www.facebook.com/groups/470159254367932/posts/692284205488768 https://www.facebook.com/groups/1046557149172457/posts/1271541926673977/ www.facebook.com/groups/629971641641118/ https://hyundaitucson.info/problem-filtrem-czastek-stalych-gpf-kilku-tysiacach-t1809-190.html
103 komentarze
Szumiace drzwi
  • Hyundai Tucson IV
  • inne
Nowe auto, szumy wiatru powyżej prędkości 80km /h w przednich drzwiach . Przy 130km/h już nie do zniesienia. Auto dwa razy w serwisie bez rezultatu szum cały czas uciążliwy jakby okno było niedomknięte . Jakoś nie widzę wakacji ( a mamy do przejechania 1800km ) w takich warunkach . Ktoś coś ????
Problem rozwiązany
4 komentarze
Hyundai Tucson IV SUV HEV Facelifting