Szukaj

Informacje o Hyundai Tucson IV

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Tucson został zaprezentowany w roku 2004 jako bliźniaczy model Kii Sportage II generacji. Jego nazwę zapożyczono od miasta w stanie Arizona. Miało to być kontynuacją, zapoczątkowanego w roku 2000 przez model Santa Fe, trendu nadawania SUV-om marki nazw miast. Na wielu rynkach (także w Polsce) druga generacja modelu była oferowana pod nazwą ix35. Powrót do pierwotnej nazwy przy okazji zaprezentowania III generacji modelu oznacza rezygnację przez Hyundaia z nazw literowo-liczbowych aut klasy crossover/SUV. Hyundai Tucson klasyfikowany jest jako kompaktowy crossover. Jego rywalami są takie samochody jak Toyota RAV4, Suzuki Grand Vitara, Nissan Qashqai czy Volkswagen Tiguan.
czytaj więcej
Powagosław
Fantastyczna metamorfoza, której efekt przyćmiewa wiele marek o ugruntowanej pozycji w tym segmencie. I te proporcje nadwozia! Gdyby Hyundai tak nie szalał z ceną, mielibyśmy stuprocentowego faworyta w klasie kompaktowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy Tuscon rymował mi się w głowie ze słowem salceson. Podobne wrażenia. Teraz natomiast Tuscon ma fason. Salceson to jest teraz u konkurencji. Tu jest uczta na orbicie okołoziemskiej i anieli przygrywają na harfach. ~Luzacjusz

Hyundai Tucson IV – wybierz wersjÄ™

Pokaż wersję z silnikiem:

Nowy Hyundai Tucson

Cena od: 161 900 PLN
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Całokształt

Wybrane oceny

4,7
~Michu
Hyundai Tucson IV
SUV HEV Facelifting 1.6 T-GDI HEV 215KM 158kW
Mam wersję Executive z kamerami 360. Autko fajne, mocne, ekonomiczne. Mógłby się trochę lepiej trzymać drogi, ale i tak jest dobrze jak na suva. Hybryda z turbo daje bardzo dobre osiągi i jest bardzo dobrze jeżeli chodzi o dostęp do mocy. Przy pełnym bagażniku i czterema dorosłymi osobami na pokładzie nie brakowało nam mocy na autostradzie. Hydrokinetyczna skrzynia biegów bardzo dobrze ogarnia duże przeciążenia. Jest dobrze wyciszone. Jedyny istotny minus tego samochodu jak dla mnie to słabe audio.
4,2
~Krzysztof z Dobrej k. Szczecina
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
To już mój trzeci Tucson , ale chyba jednak zakończę moją przygodę z tym producentem . Poprzednie samochody ( wszystkie nowe-salonowe} były praktycznie bezawaryjne . To jest pierwszy egzemplarz , który musi być wyposażony w filtr GPF i wskutek tego zaczęły się atrakcje . Użytkowany jest codziennie na trasie podmiejskiej około 15 km w jedną stronę , a więc nie krótkie przejazdy w korkach . Pierwsze 12 miesięcy przebiegło bez problemów . W styczniu pojawił się komunikat o konieczności wypalenia filtra paliwa . Zgodnie z zaleceniami , ruszyłem w kilkudziesięciokilometrową szarżę po niemieckiej autostradzie : 4 bieg , 130km/h , obroty ponad 4tys. Spalanie około 11-12 litrów . Po 48 kilometrach sukces ! Tylko trzeba wrócić do domu - przejechałem w sumie 108 kilometrów . Koszt paliwa łatwo policzyć , zużycie samochodu trudniej , czas ponad 1,5 godziny - musiałem dojechać do autostrady ( nie mieszkam na MOP-ie ). W międzyczasie bywały też dłuższe wyjazdy , w czasie których filtr musiał się wypalać . Teraz , po kilku tygodniach , znowu komunikat o filtrze . Wypalanie w autoryzowanym warsztacie , startuje od 500zł , a dojść może do 1200zł jeżeli trzeba będzie jeszcze zrobić cośtamcośtam . Znając realia-trzeba będzie. Kolejna upojna przejażdżka po autostradzie przede mną i koszty . Kolejny ekologiczny debilizm , przerzucający problemy na użytkownika . Ile spalin trzeba wyprodukować w takich idiotycznych przejazdach , żeby uratować jakieś piąte miejsce po przecinku w produkcji samochodu . Zgłosiłem temat w Hyundaiu - bez entuzjazmu z ich strony . Ale sytuacja jest rozwojowa - może trzeba przeprogramować coś w dawkowaniu mieszanki . Na pewno nie zostawię tego bez reakcji . Gdybym chciał po autostradach jeździć , to kupiłbym diesla.
4,9
~TomekM
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 CRDI 48V 136KM 100kW
Dla mnie rewelacja. 136KM doładowane ok 14KM elektrykiem robi robotę. Ma świetne przyśpieszenie i elastyczność. Zupełnie nie rozumiem opinii nt tego silnika bo to już 3cie moje auto z dieslem od KIA/HYUNDAI łącznie przejechałem ok 200tys km. Teraz mam najnowszą wersję tego silnika i przede wszystkim jest cichy, dynamiczny i oszczędny. Trasa 140km - spalanie 5.7l !!! pamietać nalezy że to SUV. Poprzedni Tucson z silnikiem 1.7CRDI spalanie przy takiej prędkości to 6.5l. Tu mam znacznie większą dynamikę jazdy i jednostka jest cichsza. Dla tych co nie jeździli mHEV to to co dziwi to bardzo szybkie wytracanie prędkości jak się puści gaz, znacznie lepsze przyspieszenie i mniejsze spalanie ok 0,5l/100km. Dodatkowo dopłata do opcji mHEV lub bez mHEV to tylko 4tys pln wiec jest to rozsądna opcja. Jestem mega zadowolony i szczerze polecam.

Raporty spalania Hyundai Tucson IV

Liczba raportów: 160
Åšrednie spalanie dla Hyundai Tucson IV
6,5 – 8,8
l/100 km
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Hyundai Tucson IV
SUV HEV Facelifting 1.6 T-GDI HEV 215KM 158kW
Po przejechaniu pierwszych 2000 km wymieniłem olej. I zachęcam wszystkich do tego, bo przy okazji usunęli parę drobnych usterek systemowych (Poprzednia wersja miała to napisana to w instrukcji. Obecna nie ma. Przemyślenia czemu tak jest zostawiam dla was). Najmniej mi się udało uzyskać 4,8 l/100 km jeżdżąc krajówkami przy prędkości ~80km/h. Od tankowania do tankowania średnio pokazuje 7 l/100 km. Przy prędkości 140 km/h pali 8 litrów. Przy trasach wielkości ok. 5km pali jak smok i komputer potrafi czasami pokazać 18 l/100 km. Ogólnie autko oszczędne jak na tą moc i ten gabaryt. Na dynamikę nie narzekam.
8,4
Hyundai Tucson IV
SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW
Zastanawiam się o co chodzi ktoś wpisuje kilka razy 7,7 żeby manipulować wynikiem. Wychodzi na to że hybryda 48 pali więcej xd. Naprawdę nie można podać prawdy no jak ktoś ruszy i po rozgrzaniu silnika skawuje przebieg no to potrafię zrobić nawet 5,8l ale nie o to chodzi ludzie tu zaglądają bi oczekują prawdy. Przy bardzo spokojnej jeździe do 90 od startu do zatrzymania to tak 7l no ale trzeba czasami podjechać 3km i wtedy 12l czasami autostrada i przy 140 to gdzieś powyżej 10 no ale zjeżdżamy z autostrady parę kolosów i mamy 9l. Średnia z 15tys km 60% trasa no ale głównie 140 to 8,4l. Jak jedzie żoną to 0.5l więcej jak ja 0.5l mniej no ale ona głównie S8 ja głównie dojazd do Wrocławia 20km starą ósemką. Honda crv 2010 150KM bez turbo litr więcej no ale jest LPG. Tucson dynamika z turbo bez porównania z crv. Na papierze to samo w życiu zupełnie inaczej nie trzeba kręcić podobnie jak w dieslu no ale możemy. Fizyki nie oszukasz w benzynie mniej energii niż w ropie xd. Pozdrawiam Ryszard
7,6
Hyundai Tucson IV
SUV HEV Facelifting 1.6 T-GDI HEV 215KM 158kW
Niestety na trasie osiagniece 8.1l wymagało starania prób żeglowania na elektryku i obchodzenia sie z pedałem gazu jak z jajkiem ale jesli weźmiemy pod uwagę że samochód w moim wyposażeniu wazy ponad 1800kg jest kanciaste i stawia duze opory podczas jazdy ma naped 4x4 to spalanie na autostradzie rzędu 10l nie powinno dziwić. W mieście zabawa z hybryda pozwala osiągać wyniki myślę ze nawet poniżej 5l dla wytrwałych dla mnie 5.5-6 l noe wymaga wysiłku a jazda bez pilnowania paliwa kolo 7l myślę ze dla kogos kto większość jeździ po mieście lub drogach poza miejskich to idealny samochód wygodny 8 dobrze wyciszony (szyby akustyczne robia robotę). A jesli korzystasz x autostrad sporadycznie to mozna znieść te duze spalanie na autostradzie.

Usterki Hyundai Tucson IV

Liczba wpisów: 15
GPF
  • Hyundai Tucson IV SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW 2020-2024
  • silnik
  • 11 tys. km
Problem z GPF zaczął się przy 6500 km. Szybko spaliłem na trasie na odcinku ok. 50km przy prędkości 100 km/h na 4-tym biegu. Ponownie problem pojawił się po 11500 km. Tym razem zrobiłem ok 170km i tych samych parametrów jazdy! Niestety kontrolka wciąż się świeci!! Spróbuję jeszcze raz, ale przy obrotach 4 tys na 4-tym biegu! Jeśli to nie zadziała to serwis. Auto ma 2,5 roku! Dodam że pokonuję nieduże trasy ok 14 km w cyklu miejskim! Kupiłem benzynę by nie mieć problemów z takimi rzeczami. Wynika z tego że EU ze swoimi kretyńskimi pomysłami chce uprzykrzyć życie każdemu kierowcy który nie porusza się elektrycznym pojazdem!!!
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Problem z filtrem cząstek stałych GPF w silnikach benzynowych nowych Tucsonów (na pewno od 2021)
  • Hyundai Tucson IV
  • ukÅ‚ad wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 253
Nie 27
Nie ma rzetelnej instrukcji serwisu filtra GPF, który jest wymagany przez system w sytuacjach nieokreślonych (generalnie wadliwe rozwiązania w tym zakresie). Np. w moim - pierwszy raz samochód zasygnalizował potrzebę serwisu tego filtra po 900 kilometrach od zakupu a po raz kolejny - po kolejnych 700 kilometrach. Procedura wypalania samodzielnego jest nieskuteczna. Problem pojawia się w wielu samochodach - użytkownicy opisują swoje problemy na forach i grupach na FB (łatwo znaleźć): https://www.facebook.com/groups/470159254367932/posts/692284205488768 https://www.facebook.com/groups/1046557149172457/posts/1271541926673977/ www.facebook.com/groups/629971641641118/ https://hyundaitucson.info/problem-filtrem-czastek-stalych-gpf-kilku-tysiacach-t1809-190.html
103 komentarze
Szumiace drzwi
  • Hyundai Tucson IV
  • inne
Nowe auto, szumy wiatru powyżej prędkości 80km /h w przednich drzwiach . Przy 130km/h już nie do zniesienia. Auto dwa razy w serwisie bez rezultatu szum cały czas uciążliwy jakby okno było niedomknięte . Jakoś nie widzę wakacji ( a mamy do przejechania 1800km ) w takich warunkach . Ktoś coś ????
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Hyundai Tucson IV