Szukaj

Informacje o Infiniti FX I 4.5 i V8 32V AWD 319KM 235kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Średniej wielkości luksusowy crossover SUV (segment I, klasa premium) produkowany w latach 2003-2013. W swoim czasie flagowy model Infiniti, następca modelu QX4. Pierwszą generację FX (S50) zbudowano na platformie podłogowej Nissana o symbolu FM. Dzielił ją m.in. z modelem 350Z. W 2006 roku FX został zmodernizowany. W 2008 roku w sprzedaży pojawiła się druga generacja (S51). Część komponentów w tym modelu pochodzi z Infiniti EX oraz Nissana Maximy. FX zniknął z rynku po zmianie nazewnictwa Infiniti: od 2013 roku wszystkie modele marki oznaczane są literą Q lub QX (SUV-y). W ten sposób FX został zastąpiony przez QX70.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo amerykański. Połączenie luksusu ze sportową, nowoczesną linią nadwozia robi wrażenie. FX jest drapieżny, a przy tym wygląda bardzo dynamicznie. Trzeba przy tym pamiętać, że ta drapieżność przydaje się tylko na asfalcie. ~Powagosław
Luzacjusz
Gdyby FX był facetem, chodziłby w jednej wadze z Pudzianem. Na szczęście w przypadku samochodów, napakowanie ich do takich rozmiarów nie musi się wiązać z zastrzykami w pupę przyjmowanymi w szatni. Efekt końcowy? Pudzian i FX budzą respekt. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 4494 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 319 KM (235 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 446 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

2,7
~Adam
Terenowy 4.5 i V8 32V AWD 319KM 235kW
Infiniti FX I
FX z 2006r o ile V8 to mój konik i tylko takie kupuje to tutaj polegli. 1 Motor zatarł się przy normalnym użytkowaniu, ASO powiedziało dolne satelity zatarte. Czemu? nie ma info. Drugi motor uszkodzenie tłoka, ukruszył się i wklepał. ASO powiedziało, że wygląda na przegrzanie. NIgdy nie był pałowany na czerwone nawet. Oleje wymieniałem znacznie częściej niż producent zaleca i tylko takie jakie producent zaleca. 3 motor, dzisiaj prawdopodobnie szlag trafił panewkę, nie jest przekręcona ale koszta będą spore. nie wiem skąd takie oceny jak widzę po forach wieczne problemy z V8, panewki to najczęściej wymieniona usterka. Teraz wnętrze... Skóry słabej jakości szybko się uklepują i przecierają. Są bardzo cienkie zmierzyłem. Dla porównania 1.3mm na siedzeniach w audi S6 miałem 2,2 a boczki 3mm. Od Ciepła tapicerka się rozmyła, zrobiły się parchy i bąble. Przy aucie tej klasy jest to nie do pomyślenia moim zdaniem. Okropne plastiki kolumny kierowniczej. Kolejna rzecz rdza, autko lubi rudą i nie tylko moje ale na forach częsty problem. Miejsca to głównie w koło szyby przedniej, szyberdach, boczne drzwi. Aby nie było, że to tylko mój egzemplarz na zlotach ludzie wymieniali dokładnie te same usterki i to już w nowych modelach nawet. Koszta utrzymania są na poziomie merola E W213 lub CLS 218, S6/S8, czy M5. Szczerze to M5 kosztuje mnie znacznie mniej. Gdzie te modele są o dekadę młodsze! Nigdy w życiu nie wrócę do tej marki. Nic dziwnego, że wycofali się z Polski. Liczba reklamacji nowych modeli w ASO w ciągu 2 lat wzrosła do takiego pułapu, że salon w Wawie tracił płynność :). Kumpel tam pracował kilka lat. Pół roku temu kupiłem Forda Mustanga 5.0 z 2012r i jest katowany i to srogo na torze w krakowie. Nic mu się nie dzieje. Infiniti by wyzionął ducha po 4 okrążeniach z takim ch... jaki pakują pod maskę. NIE KUPOWAĆ MÓWIĘ POWAŻNIE
4,5
~poss
Terenowy 4.5 i V8 32V AWD 319KM 235kW
Infiniti FX I
Bardzo ładne, prestiżowe, niezawodne i niepsujące się auto. Charakter bardziej sportowy niż FX45 (twardsze zawieszenie). Ładnie się zbiera ze świateł :) Akcent postawiłbym na wygląd, auto nietuzinkowe, podobające się osobom postronnym.
4,8
~Artur
Terenowy 4.5 i V8 32V AWD 319KM 235kW
Infiniti FX I
Wygoda, prestiż, po aucie nie widać upływu lat, a dźwięk lepszy niż rs6
Infiniti FX I