Szukaj

Informacje o Jaguar X-Type Sedan 2.5 i V6 24V 197KM 145kW 2001-2009

Lata produkcji: 2001 – 2009
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D, grupa premium) produkowany w latach 2001-2009. Był to pierwszy samochód Jaguara w tym segmencie i drugi w historii marki dostępny również w wersji kombi (Estate): co prawda w latach 80. powstał XJS kombi, ale oferowano go pod nazwą Lynx Eventer. Konstrukcyjnie X-Type był oparty na rozwiązaniach Forda Mondeo III, z którym dzielił płytę podłogową i wiele komponentów. Model okazał się również niezłym komercyjnym sukcesem, od debiutu był najlepiej sprzedającym się Jaguarem. W 2015 roku jego następcą został model XE.
czytaj więcej
Powagosław
Gdy wchodził na rynek reklamowano go hasłem: „Pierwszy Jaguar, który kosztuje jak samochód”. Właśnie na takie kompromisy musi chodzić dziś słynna brytyjska marka po przejęciu przez Forda. Gdyby nie on, po Jaguarze zostałoby tylko wspomnienie. A X-Type wcale nie jest taki zły, jak o nim mówią. ~Powagosław
Luzacjusz
Baby-Jag albo, jak kto woli - Forduar. X-Type w wersji kombi? Brr… Zmieńmy temat. Co byście powiedzieli, gdyby na przykład Rolling Stonesi przyjechali do Polski na koncert z okazji otwarcia Tesco w Łomży? Nieprawdopodobne, co? Spokojnie, w dzisiejszych czasach wszystko możliwe. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2009 roku
Pojemność skokowa 2495 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 197 KM (145 kW) przy 6800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 244 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Silnik

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Adam
Jaguar X-Type
Sedan 2.5 i V6 24V 197KM 145kW
Ogólnie samochód spełnia moje wszystkie kryteria. Wygląd i elegancja z zewnątrz. W środku to samo drewno, skóra - to co lubię - bajecznie piękny. Zastosowane materiały są naprawdę z bardzo wysokiej półki. Żeby nie było tak pięknie to teraz trochę ponarzekam (jak każdy Polak :-) Przy takim wyposażeniu wskazane by było zastosować również naturalną skórę na mieszku gałki zmiany biegów. Oryginalna eco-skóra była przy 72 tysiącach km popękana i wymieniłem ją na skórę naturalną. Myślę że ta mała oszczędność dla marki jaką niewątpliwie jest Jaguar nie przyniosła kokosów a niesmak pozostał. Do mankamentów można by też zaliczyć nie do końca przemyślane dojścia do niektórych elementów np. do żarówek. Jak na tak dużą maskę to można było chyba wygospodarować troszeczkę więcej miejsca - ale to drobny szczegół. W końcu nie codziennie się je wymienia - da się z tym żyć. Ogólnie DUŻA czwórka z plusem.
4,1
~Dariuszzzz
Jaguar X-Type
Sedan 2.5 i V6 24V 197KM 145kW
Uwielbiam napęd 4x4 w proporcji 40%/60% na śniegu :) Frajda i bezpieczeństwo. Bez gazu to fantazja. Z gazem to problemy. Jednak Ideologię trzeba włożyć pomiędzy książki i poskromić LPG. Trasa spokojna jazda ok 10,5L - Bydgoszcz - Berlin Trasa szybka do 160km/h - 13,5 Mieszany - ok 16l Miasto - do 20L Tak jak w BMW z silnikiem TDS wcześniej czy później nie zapala na zimnym bo siada pompa tak te silniki zawsze mają problemy z gazem. Są czujniki ciśnienia na listwie i żadne emulatory rady nie dadzą nawet te robione na zamówienie. Wcześniej czy później jest problem z pracą na benzynie i rosnącym spalaniem. Stosowanie reseterów to tylko działanie szkodzące w dłuższej perspektywie bo Ecu rozkalibruje się. Rada? Reset kompa i pełen cykl na benzynie ok 500-600km aby nauczyć pompę paliwa wydatku i ECU. Rada Istotna: Po 3 latach jazdy okazuje się że rozwiązaniem problemów lpg jest mechaniczny powrót paliwa by komputer benzynowy nie zgłupiał gdy ciągle dostaje info z listwy że ciśnienie rośnie więc powoli powoli z biegiem setek km zwalnia obroty pompy oraz skład mieszanki benzyny.
4,3
~dźwigu
Jaguar X-Type
Sedan 2.5 i V6 24V 197KM 145kW
Ponad czasowe, nie przeciętne auto za rozsądne pieniądze, zarówno przy zakupie jak i w dalszej eksploatacji. Komfortowy dla 3 osobowej rodziny - z tyłu mało miejsca na nogi pasażerów. Doskonałe wykończenie wnętrza, dobra jakość materiałów. Duży minus to hamulce... dosyć słabe jak na taką moc i klasę auta.
Średnie spalanie dla Jaguar X-Type Sedan 2.5 i V6 24V 197KM 145kW 2001-2009
11,1
l/100 km
13,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,3
Liczba komentarzy: 1
Jaguar X-Type
Sedan 2.5 i V6 24V 197KM 145kW
Bez gazu to fantazja. Z gazem to problemy. Jednak Ideologię trzeba włożyć pomiędzy książki i poskromić LPG. Trasa spokojna jazda ok 10,5L - Bydgoszcz - Berlin Trasa szybka do 160km/h - 13,5 Mieszany - ok 16l Miasto - do 20L Tak jak w BMW z silnikiem TDS wcześniej czy później nie zapala na zimnym bo siada pompa tak te silniki zawsze mają problemy z gazem. Są czujniki ciśnienia na listwie i żadne emulatory rady nie dadzą nawet te robione na zamówienie przez BRC. Wcześniej czy później jest problem z pracą na benzynie i rosnącym spalaniem. Stosowanie reseterów to tylko działanie szkodzące w dłuższej perspektywie bo Ecu rozkalibruje się. Rada? Reset kompa i pełen cykl na benzynie ok 500-600km aby nauczyć pompę paliwa wydatku i ECU. Rada Istotna: Po 3 latach jazdy okazuje się że rozwiązaniem problemów lpg jest mechaniczny powrót paliwa by komputer benzynowy nie zgłupiał gdy ciągle dostaje info z listwy że ciśnienie rośnie więc powoli powoli z biegiem setek km zwalnia obroty pompy oraz skład mieszanki benzyny.
11,1
Jaguar X-Type
Sedan 2.5 i V6 24V 197KM 145kW
Jezdze jaguarem x-type od 3 lat super autko oprocz wymian oleju i jednej malej naprawy 9wymiana pierscienia od absu zardzewial i pekl ze starosci koszt wymiany 250 zl) nie mialem z nim zadnych problemow.mam teraz duzy problem bo rodzina mi sie powiekszyla i zastanawiam sie czy to auto zmienic niezbyt jest funkcjonalne jako ,,famili car,, ze wzglendu na mala ilos miejsca na tylnych siedzeniach i w bagazniku (bo mam problem ze wlozeniem wozka dla dziecka)ale nie wydaje ze zamienilbym na jaga kombi bo to juz nie ten samochod nie pasuje ta wersja do marki i nie podoba mi sie wiec chyba bede dalej nim jezdzil
14,2
Jaguar X-Type
Sedan 2.5 i V6 24V 197KM 145kW
Hej Jestem Posiadaczem tez Jaga i tez musze przyznac ze to nie jest 100% i t nie jest to samo,niby jest to autko prestizowe i ladne i podoba mi sie ale za duzo mieszańca w nim jest.Plyta podlogowa jest od mondeo stv 2.2 wiec nie narzekam,cala elektyka to nie stety tez ford i to nie jest plus,silnik jest zapozyczony od rowera ktory zostal troche udoskonalony,ale nie za wiele,a wnetzre chyba nie kazdy wie ze jest od volvo =) główny stilista wolwo od wnetzr projektowal je.Wiec co nam z jaga zostaje blachówa i oczywiscie znaczek ^^Ale szczerze mówiac nie przejmuje sie tym bo naprawde bardzo dobrze mi sie tym autkiem jezdzi niby to skladak,ale dobrys kładak =)jestem młodym posiadaczem jaguara bo mam 23 lata i to nie prawda ze te autko nie pasuje do młodych ludzi tylko starszych to bezsens.Ja jestem zadowolony z tego aytka mam go rok i jedynei amortyzatory stylu wymienialem,ale byly od nowosci.a tak to leje i jezdze =)) Pozdrowienia
Jaguar X-Type Sedan