Szukaj

Informacje o Jeep Grand Cherokee IV Terenowy Facelifting

Lata produkcji: 2010 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Luksusowy duży SUV (segment I) obdarzony właściwościami terenowymi, produkowany od 1993 roku. Jeden z najsłynniejszych modeli marki Jeep. Koncepcja stworzenia tego samochodu narodziła się w 1983 roku, gdy model druga generacja modelu Cherokee zmniejszyła swoje rozmiary i przeniosła się do klasy kompaktowych SUV-ów. Początkowo samochód miał wejść na rynek pod szyldem Chryslera, ale szybko wycofano się z tego pomysłu. Powstały cztery generacje Grand Cherokee, najnowsza debiutowała w 2004 roku. Cztery lata później model przeszedł drobną modernizację.

czytaj więcej
Powagosław

Grand Cherokee ma wszystko to, czego od aut tego typu oczekują ich właściciele. No może prawie wszystko, bo o jego trzeszczących plastikach krążą już legendy. Ale nawet pomimo kilku wad, Grand Cherokee ma klasę. I jest tańszy od większości konkurentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby dołożyć mu wieżyczkę z lufą na dachu, wyglądałby jak mały czołg. I bez niej przypomina trochę opancerzone auto wojskowe. Jeśli miałbym sobie wyobrazić auto dla Robocopa (pamiętacie jeszcze tego pięknego kawalera?), to byłby to właśnie Grand Cherokee.

~Luzacjusz

Jeep Grand Cherokee IV Terenowy Facelifting – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,6 m
Długość 4828 mm
Szerokość 1943 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2156 mm
Wysokość 1792 mm
Rozstaw osi 2915 mm
Rozstaw kół - przód 1628 mm
Rozstaw kół - tył 1634 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1554 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 782 l
Kąt natarcia 26,3 stopnie
Kąt rampowy 18,8 stopnie
Kąt zejścia 26,5 stopnie
Głębokość brodzenia 508 mm
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Układ jezdny

Wybrane oceny

4,8
~fazi88
Jeep Grand Cherokee IV
Terenowy Facelifting 5.7 V8 HEMI 352KM 259kW
Auto super, chociaż z tym wykończeniem na miarę merca, bmw czy audi to lekka przesada. Zaletą jest silnik. skrzynia biegów i napędy - ogień - osiągi porównywalne z e65 745i ale w dużym aucie 4x4, no i ta wysokość patrzenia na świat. Materiały wewnątrz nie leżały obok tych z bmw na półce w magazynie - może poza skórą na podsufitce, desce i kierownicy. Audio super, lepiej niż w 745i. Siedzenia z przodu - jakaś porażka - dla większych może być żeby się łatwiej z nich ześlizgiwali na parking, brak trzymania bocznego, przedniego itd. w ogóle (ani siedzisko ani oparcie). W trakcie jazdy wrażenie że się ześlizgujesz z fotela non stop, przy szybszej jeździe po zakrętach trzeba się trzymać kierownicy i podpierać o drzwi żeby utrzymać jakąś stabilność (w planie przeszycie alcantarą środków). Bagażnik mały. No i roleta przykrywa tylko 3/4 bagażnika na głębokość, zamiast do dolnej linii okien czy górnej krawędzi tylnej kanapy. Coś zaczęło po 2000 km trzeszczeć w okolicy lewarka zmiany biegów (bardzo ładnego zresztą i wygodnego) ale odkryję co:). Poza tym jest świetnie.
4,9
~piotr
Jeep Grand Cherokee IV
Terenowy Facelifting 3.0 V6 CRD 250KM 184kW
Pierwsze auto, które kupiłem sercem, a nie rozumem. Serce wybrało wygląd i dźwięk silnika (mimo, że to diesel, to V6 pięknie ryczy). Rozumem raczej nigdy bym go nie wybrał, ponieważ: 1. nie jeżdżę w terenie, 2. dużo pali, 3. ma stosunkowo maly bagażnik i niewiele miejsca w środku, 4. ma skóry, za którymi nie przepadam, 5. ciężko o dobry serwis.
4,9
~JeepLover
Jeep Grand Cherokee IV
Terenowy Facelifting 3.0 CRD 250KM 184kW
Poza drobnymi usterkami elektryki napędu QuadraDrive II auto rewelacyjne. Porównując do niemieckiej konkurencji z podobnymi silnikami tańsze w utrzymaniu i zdecydowanie trwalsze, a jeśli chodzi o jazdę w terenie to nie ma sobie równych. Wyciszone podwójnie klejone szyby w wersji Summit i aktywne tłumienie dźwięków z zewnątrz powodują, że można spokojnie bez podnoszenia tonu rozmawiać wewnątrz z wszystkimi pasażerami.
Średnie spalanie dla Jeep Grand Cherokee IV Terenowy Facelifting
12,8 – 17,6
l/100 km
9,7 – 9,8
l/100 km
15,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Jeep Grand Cherokee IV
Terenowy Facelifting 3.0 V6 CRD 250KM 184kW
Dane podawane przez producenta odbiegają od rzeczywistości ale samochód rekompensuje to osiągami i elastycznością silnika. W jeździe "codziennej" tzn. ok. 25 - 30 kilometrów (trasa dom - szkoła - praca - dom), przy założeniu, że połowa dystansu to miasto reszta strefa podmiejska, średnie spalanie zimą w korkach nawet 11,5 l/100km. Przy rozsądnym obchodzeniu się z gazem i mniejszych korkach spalanie spada do 9,4 l/100km. W dni z mniejszym natężeniem ruchu nawet 8,8 l/100km. Jak na samochód o wadze 2,5 tony z 250 konnym silnikiem oraz stałym napędem na 4 koła to nie są złe wyniki.
9,3
Jeep Grand Cherokee IV
Terenowy Facelifting 3.0 V6 CRD 250KM 184kW
Dane podawane przez producenta odbiegają od rzeczywistości ale samochód rekompensuje to osiągami i elastycznością silnika. W jeździe "codziennej" tzn. ok. 25 - 30 kilometrów (trasa dom - szkoła - praca - dom), przy założeniu, że połowa dystansu to miasto reszta strefa podmiejska, średnie spalanie zimą w korkach nawet 11,5 l/100km. Przy rozsądnym obchodzeniu się z gazem i mniejszych korkach spalanie spada do 9,4 l/100km. W dni z mniejszym natężeniem ruchu nawet 8,8 l/100km. Jak na samochód o wadze 2,5 tony z 250 konnym silnikiem oraz stałym napędem na 4 koła to nie są złe wyniki.
14,3
Jeep Grand Cherokee IV
Terenowy Facelifting 3.6 V6 286KM 210kW
Komputer pokazuje teoretyczne spalanie benzyny - 10,8-11,5 w zależności od stylu jazdy. Gazu generalnie spala ok 14/100. Ciekawe, że przy włączonym trybie eco spalił mi o litr więcej i to przy 2 krotnym tankowaniu. Jadąc przez Polskę z prędkościami do 140 spala na trasie ok 13-13,5 gazu a komputer pokazuje mi wówczas ok 10,8-11 benzyny. Generalnie rewelacja, bo przy cenie gazu 2,15 i 95 5,20 i 5,30 ON wychodzi tak tanio jak jazda golfem. Polecam. Koszt instalacji BRC z 2 reduktorami 5200, Warszkowo k/ Sławna.
Jeep Grand Cherokee IV Terenowy Facelifting