Szukaj

Informacje o Kia Ceed I

Lata produkcji: 2006 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja Kii cee'd zadebiutowała w 2006 r. podczas wystawy samochodowej w Paryżu. Był to pierwszy model koreańskiej marki, który został zaprojektowany specjalnie z myślą o europejskim kliencie, stąd jego nazwa, która pochodzi od hasła "Community of Europe with European Design". Kia cee'd, zastępując na rynku mało atrakcyjny model o nazwie Cerato, została zaprojektowana w centrum stylistycznym Kii w Rüsselsheim, a produkowana była na Słowacji (Żilina), a także w Rosji (Kaliningrad) oraz na Ukrainie (Zaporoże). Model ten zaprojektował Miklos Kovacs, a za wersję po faceliftingu w 2009 r. odpowiedzialny był już sam Peter Schreyer. W 2007 r. do pięciodrzwiowego hatchbacka dołączyły odmiana kombi (debiut na wystawie w Genewie) oraz trzydrzwiowy pro cee'd (premiera na targach we Frankfurcie). Również w 2007 r. zaprezentowany został prototypowy kabriolet ex_cee'd, ale ostatecznie nie trafił on do seryjnej produkcji. Produkcję Kii cee'd pierwszej generacji zakończono w 2012 r.
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz

Oceny Kia Ceed I

Liczba ocen: 627
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~MPIDriver
Kia Ceed I
SW 1.6 122KM 90kW
Wygoda, niezawodność, plastik. To chyba najlepsze podsumowanie moich odczuć z tym autem, po przejechaniu 60 tysięcy kilometrów. Jeśli coś w tym aucie jest to działa, działa długo i bezawaryjnie. Auto nigdy nie stanęło w trasie, fotele nie przyprawiały o ból pleców, wizyta na stacji nie zrujnowała budżetu. Silnik z LPG świetnie współpracuje a bagażnik jest duży i przestronny. Zjeździłem tym autem całą Polskę i bez wachania wsiadam na każdy kolejny przejazd. Oczywiście, że wykończenie plastików w środku i wygłuszenie mogłoby być lepsze, ale z drugiej strony, to kompakt Kia sprzed 17 lat.
Dodane 11 miesięcy temu
2,6
~Grubinho
Kia Ceed I
Hatchback 1.4 109KM 80kW
Moja największa motoryzacyjna pomyłka. Chociaż nigdy nie bałem się takich marek jak Renault czy Alfa Romeo, KIA pokazała swoją nijakość. Bo to właśnie ma być samochód nijaki. Powiedzmy sobie szczerze, Ceeda nie kupuje się z chęci, a raczej z przymusu. Szukamy kompromisu pomiędzy ceną, a jakością, odrobiny wygody w połączeniu z ekonomią. I faktycznie, w cenie Dacii Snadero można kupić Kię Ceed. Ni to mały i sprytny samochód miejski, ni to samochód rodzinny. Jeżeli ktoś szuka emocji to ich tu nie znajdzie. No może za wyjątkiem rozczarowania i takiej... obojętności. Zatrzymujesz się pod sklepem, wychodzisz z samochodu, zamykasz go i nie odwracasz głowy, nie podziwiasz go. Podobnie jest podczas jazdy. Serce nie zabije szybciej. Ciężko mówić o komforcie podróży bo plastiki trzeszczą, zawieszenie hałasuje, uszczelki świszczą, a środek jest smutny i przykry. Liczysz na tanią eksploatację? Bo tanie części i możesz lać najtańszy olej silnikowy? Zapomnij! Szybko pojawiają się usterki drobne, które co prawda nie wyeliminują samochodu z ruchu, ale jednak wymagają interwencji i nakładu finansowego. Serio, w tym segmencie cenowym można kupić coś fajniejszego, może nieco starszego, ale JAKIEGOŚ. Ceed I w benzynie to takie Sandero. Nie żyje się za karę :)
Dodane 3 lata temu
3,9
~luk
Kia Ceed I
pro_cee´d Facelifting 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW
Ja nie rozumiem skąd taka ocena tego auta. Chyba jego właściciele przed Ceed użytkowali Fiaty 125, 126, Polonezy i kombajny. Auto jest totalnie przeciętne. ani na plus ani na minus w większości aspektów. Do codziennej jazdy może być po prostu przewozem z punktu A do punktu B. Ogólnie w miarę trwałym, w miarę poukładanym, ale nic poza tym. Daleko do porządnego wykończenia, plastiki są jak flagowy standard korpo nacji - czyli nijakie, słabo spasowane choć lepiej niż w kombajnie. Silnik 1,4 ma papierowe 90 kuni, ale nijak to nie porównywalne do 90 kuni z lat 90' z byle jakiego auta. Zawieszenie potrafi dać po kręgosłupie bardziej niż skok z 5 metrów.
Dodane 3 lata temu

Raporty spalania Kia Ceed I

Liczba raportów: 731
Średnie spalanie dla Kia Ceed I
6,7 – 8,6
l/100 km
5,0 – 7,4
l/100 km
7,3 – 10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Kia Ceed I
SW 1.6 122KM 90kW
Te auto to jedna wielka porażka... od spalania po jakosc wykonania. Za te cene mozna kupic kilkukrotnie lepsze auto. Laguna 2 tańsza, megane 3 ktora jest nowsza i obydwa auta nie maja problemy z korozją jak kia, nie mowiac o jakosci wykonania tego sztrucla, gnije wszystko. Podłoga, progi, przednie i tylnie nadkola. Spalanie to jest dramat. Nie jedzie a pali tyle co stare v6 o duzej pojemności. Ale jaka roznica w jezdzie? Ludzie... Prowadzenie? To auto sie nie prowadzi. Nie znam gorzej prowadzacego auta. Astra g przy tym to mercedes (jesli chodzi o prowadzenie). Podane spalanie zimą w miescie, srednie wyliczyłem miedzy jazdą w trasie a jazdą latem po miescie. Podsumowujac auto ani na trase ani do miasta. Jedna wielka tandeta i porażka.
Dodane ponad rok temu
10,5
Kia Ceed I
SW Facelifting 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
Jakiś czas temu dodawałem raport i teraz mam kolejne spostrzeżenia po lekkiej regulacji instalacji. W dłuższej trasie przy jeździe DK91/A1 z prędkością 90-120 km/h udało się zejść do realnego spalania (tankowanie i wyjeżdżone do zera) na poziomie 8,1 litra gazu na 100 km. Nie wiem czy da się jeszcze zejść niżej przy tym silniku, być może tak bo to było około 80 km jazdy bez przerwy, ale jest to nawet akceptowalny wynik. Miasto w korkach czy na światłach, trochę na zimnym silniku to będzie i ponad 11 także przyjmijmy, że te około 10,8 to będzie jakaś średnia w cyklu mieszanym przy przewadze jazdy w mieście.
Dodane 3 lata temu
8,8
Kia Ceed I
Hatchback 5d Facelifting 1.6 CRDi VGT 115KM 85kW
Żona jeździ takim od 3 miesięcy i spalanie mnie przeraża. Poprzednia właścicielka stwierdziła, że jej palił 9,1 l/100 km. Żonie pali prawie 9 l (głównie miasto), a jeszcze nie było zimy. Na trasie da się zejść poniżej 6 l przy spokojnej jeździe. Na moją wiedze robote robi tu archaiczny automat (ponoć trwały). Jak ujmujemy nogę z gazu to chwilowe zużycie paliwa pozostaje na poziomie 1,4 l (a nie jak w manualu 0,0 l). Dopiero po wciśnięciu hamulca pojawia się 0,0 l.
Dodane ponad rok temu

Usterki Kia Ceed I

Liczba wpisów: 41
Niesprawna pompa hamulcowa
  • Kia Ceed I
  • układ hamulcowy
  • 50 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 8
Niemal po siedmiu latach od zakupu (bez dwóch miesięcy) pojawił się u mnie problem z hamulcami. Wszystko działało sprawnie, gdy rozpoczynałem jazdę zimnym samochodem, ale po kilkunastokrotnym użyciu pedału hamulca, czyli po rozgrzaniu się płynu hamulcowego, hamulec zaczynał "puchnąć" i "brać" niemal na dotknięcie. Dochodziło do tego, że nawet zaczynał blokować klocki, czego objawem były gorące felgi. Okazało się, że zanieczyszczona była pompa hamulcowa i płyn hamulcowy nie mógł swobodnie w niej przepływać. Na szczęście obyło się bez jej wymiany, a mój mechanik (chwała mu za to) solidnie ją oczyścił i już niemal pół roku (odpukać) układ hamulcowy mojego autka działa jak należy.
Dodane 11 lat temu
3 komentarze
Brak jazdy ciągłej szyby.
  • Kia Ceed I Hatchback 1.6 122KM 90kW 2006-2009
  • inne
Szyby nie da się zamknąć z wykorzystaniem drugiego stopnia przełącznika, lecz trzeba trzymać przełącznik, aż się szyba zamknie. Prawdopodobnie naciśnięcie przycisku np. gdy szyby jest przymarznięta. Rozkodowuje się wówczas automatyka od tego okna. Wyłączyć silnik, przytrzymać przycisk w wymaganej pozycji, włączyć silnik. Tak przynajmniej uczyniono w serwisie i się automatyka zakodowała z powrotem. Uwaga nie dotyczyło to sytuacji, gdy szyby w ogóle nie dało się zamknąć, lecz tylko jazdy ciągłej.
Dodane 16 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
ESP OFF
  • Kia Ceed I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2006-2009
  • inne
  • 170 tys. km
Witam, od jakiegoś czasu problem ze świecąca się kontrolką ESP OFF, podczas jazdy, załącza się kontrolka ESP OFF, dziś dodatkowo check engine, auto gaśnie, nie daje się ponownie uruchomić, a jak w końcu się uda, kontrolka ESP wciąż się świeci. Silnik pracuje jak " traktor", obroty falują. Po kilku godzinach po odpaleniu auta Kontrolka ESP OFF zgasła, check engine wciąż świeci. Jakieś podpowiedzi? Wizyta u mecha umówiona...
Dodane 7 miesięcy temu
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 13
2,8
Kia Ceed I
pro_cee´d Facelifting 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
instalacja: ELPIGAZ STELLA
przebieg: 1000 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
Co prawda sytuacja sprzed wielu lat co jednak będzie już zawsze aktualne, kwestia charakteru człowieka i efektów jego pracy, które wyjątkowo zapadły w pamięć. Otóż ten fachowiec serwisował mi instalację, którą sam zamontował. To było dorabianie sobie na przeglądach (na tyle wysoka cena każdorazowo po tym jak sam montaż instalacji był w atrakcyjnej cenie). Zdarzyło się...
Dodane ponad rok temu
5,0
Kia Ceed I
Hatchback 1.6 122KM 90kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Zenit PRO
przebieg: 97 tys. km
użytkowana przez: 47 tys. km
Instalacja spala max. do 20% więcej niż na samej benzynie. wybrałem pakiet - instalacja + montazysta i wszystkim to polecam. bardzo wysoki poziom jakości i dobry stosunek jakości do ceny. kijanka jeździ oszczędnie. szczególnie polecam zainwestować w dobre wtryskiwacze. ja postawiłem na herculesy i dopłaciłem do nich - to była bardzo dobra decyzja. znajomy miał kiedyś słabe...
Dodane 8 lat temu
4,5
Kia Ceed I
SW 1.6 122KM 90kW
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Do montażu skłoniły mnie dobre doświadczenia z wcześniejszymi instalacjami gazowymi. Zdecydowałem się na STAG 300 plus, dodatkowo lubryfikator. Montaż w Łodzi w firmie "Na gaz" Stefanowski. Kto ich zna, wie że nie robią fuszerki i znają się na swojej robocie (łącznie z hamownią przed i po założeniu instalacji). Utrata mocy na gazie 3 KM, według wykresu. Do tego wyjątkowy...
Dodane 14 lat temu
Kia Ceed I

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów