Szukaj

Informacje o Kia Magentis I 2.0 136KM 100kW 2000-2005

Lata produkcji: 2000 – 2005
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 2000 roku. W ofercie koreańskiej marki zastąpił w Europie model Clarus. W Stanach Zjednoczonych znany jest pod nazwą Optima, a wprowadzono go w miejsce modelu Credos. Pierwsza generacja Magentis została zbudowana na bazie Hyundaia Sonaty, z którym auto dzieliło wiele komponentów. W 2004 roku samochód przeszedł face-lifting, a od 2005 roku oferowana jest jego druga generacja. W 2009 roku Magentis został poddany kolejnej modernizacji autorstwa nowego stylisty Kii, Amerykanina Petera Sheyera.
czytaj więcej
Powagosław
Odświeżony Magentis kojarzy się z Hondą Accord (z przodu) i Lexusem IS (z tyłu). Wzorce dobre, ale ostateczny efekt dość blady. Jedyny argument za głosem na tak, jest cena. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto dla niemieckiego emeryta. Gdybym nim był, kupiłbym dla siebie i dla brata. W końcu na starość odłożyłem trochę marek. Jawohl, Herr Reinhard? ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Ergonomia - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,6
~Piękny Lolo
Kia Magentis I
Sedan 2.0 136KM 100kW
Kupiłem ze względu na nietypowy wygląd i podciągnięcie pod segment uboższych limuzyn. Pozytywy. Ogólny komfort jazdy. Dużo miejsca, podgrzewane fotele, dużo elektryki. Jednak awaryjność mnie zabiła. Z instalacją LPG włożyłem już 6 tys. Pordzewiałe sanki, sprzęgło, wysprzęglik, pompka sprzęgła, łożyska popadały, łącznik stabilizatora, piasta. Powymieniałem filtry, płyny, świece, rozrząd też kosztowny. Części mechanicy szukali i nie mogli potem dopasować (może hurtownie dały ciała i myliły model, nie wiem). Buja tym strasznie, zawieszenie jakby z galarety, szczególnie przy proponowanym na tabliczce ciśnieniu w oponach (2,1 tył -2,3 przód). Ciągle skręca mi lekko w prawo pomimo trzy razy ustawianej zbieżności i zmiany opon. Może trafiłem na taki model, gdyby nie usterki byłby świetny. Silnik niby 136 koni, ale przy tej wadze jedynie trzy pierwsze biegi dają odczucie zrywności. Trzeba wbijać na wysokie obroty, czuć brak turbiny. Na LPG sprawdza się dobrze - żadnych problemów. Kocham to auto za wygląd (mało na ulicach, ludzie się przyglądają), komfort i wyposażenie. Nienawidzę za awaryjność.
3,2
~MotoFan01
Kia Magentis I
Sedan 2.0 136KM 100kW
Samochód przeciętny , wiele nadrabia na prawdę bardzo wysokim komfortem ale za to awaryjność jest równie duża co komfort . Być może nie jest to zły samochód ale niestety po dotarciu do pewnego przebiegu ( U mnie było to ok 290 000) po prostu zaczyna sie sypać . Raczej nie ma mowy o wieloletnim użytkowaniu ...
4,5
~Łukasz
Kia Magentis I
Sedan 2.0 136KM 100kW
Kupno Magentis było decyzją przemyślaną i wykalkulowaną. Potrzebowałem auta wygodnego, niezawodnego i za rozsądną cenę, więc takie kupiłem. Jak na razie jestem bardzo zadowolony. Każdy z moich znajomych chwalił sobie podróżowanie \"Marzenką\". Nie polecam snobom wielbiącym etykietki i szukającym aprobaty wśród mas.
Średnie spalanie dla Kia Magentis I 2.0 136KM 100kW 2000-2005
9,0
l/100 km
10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Liczba komentarzy: 1
Kia Magentis I
Sedan 2.0 136KM 100kW
Niestety kijanka o mało co nie puściła mnie z torbami . Przez pierwsze kilka miesięcy użytkowania nic nie nie działo ale potem przyszła lawina usterek . Jakby tego było mało ciężko dostać części zamienne a kiedy uda się je zdobyć kosztują na prawdę duże pieniądze
9,8
Kia Magentis I
Sedan 2.0 136KM 100kW
Kupując ten samochód trzeba liczyć się ze spalaniem rzędu 9-10l LPG na 100km. Na niemieckich autostradach przy jeździe z tempomatem ustawionym na 160km/h spaliła mi 12,4l LPG na 100km. Utrzymując prędkość do 130km/h spala ok. 10,5 - 11l LPG na 100km. Żadnych napraw jeszcze nie było, bo autkiem zrobiłem dopiero 4000km, a po wizycie u znajomego mechanika w najbliższym czasie nie przewiduję.
10,6
Kia Magentis I
Sedan 2.0 136KM 100kW
Przy tak dużym samochodzie i silniku zużycie nie jest źle,chociaż założenie instalacji LPG jest logiczne w szczególności iż pogorszenie osiągów jest niezauwazalne,a zuzycie LPG nie wykracza znacząco ponad normy określone dla Pb,średnio w mieście 12,5 l/100km,a w trasie oscyluje w okolicach 10 l/100km,ceny części i ich dostępność sa na przeciętnym poziomie(poza ASO-tam sa kosmiczne),chociaż mam nadzieję,że bezawaryjność samochodu zrekompensuje tą gorycz
Kia Magentis I