Szukaj

Informacje o Kia Magentis II Sedan Facelifting

Lata produkcji: 2009 – 2010
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 2000 roku. W ofercie koreańskiej marki zastąpił w Europie model Clarus. W Stanach Zjednoczonych znany jest pod nazwą Optima, a wprowadzono go w miejsce modelu Credos. Pierwsza generacja Magentis została zbudowana na bazie Hyundaia Sonaty, z którym auto dzieliło wiele komponentów. W 2004 roku samochód przeszedł face-lifting, a od 2005 roku oferowana jest jego druga generacja. W 2009 roku Magentis został poddany kolejnej modernizacji autorstwa nowego stylisty Kii, Amerykanina Petera Sheyera.
czytaj więcej
Powagosław
Odświeżony Magentis kojarzy się z Hondą Accord (z przodu) i Lexusem IS (z tyłu). Wzorce dobre, ale ostateczny efekt dość blady. Jedyny argument za głosem na tak, jest cena. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto dla niemieckiego emeryta. Gdybym nim był, kupiłbym dla siebie i dla brata. W końcu na starość odłożyłem trochę marek. Jawohl, Herr Reinhard? ~Luzacjusz

Kia Magentis II Sedan Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4800 mm
Szerokość 1805 mm
Wysokość 1480 mm
Rozstaw osi 2720 mm
Rozstaw kół - przód 1563 mm
Rozstaw kół - tył 1552 mm
Prześwit 160 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 500 l
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Układ jezdny

Wybrane oceny

5,0
~phenyl
Kia Magentis II
Sedan Facelifting 2.0 DOHC 164KM 121kW
Samochodu na poważnie szukałem dobrych kilka miesięcy, a byłem do tego zmuszony, ponieważ mechanik zepsuł mi poprzednie auto do tego stopnia,że jakakolwiek resuscytacja była bezsensowna.Codziennie po kilka godzin ślęczałem przede wszystkim tutaj na autocentrum, wertowałem ogłoszenia,dzwoniłem,wysyłałem ekspertów itp.Kosztowało mnie to dużo czasu i pieniędzy.Nie miałem swojego faworyta,zupełnie nie wiedziałem co kupić, dopiero poszukiwałem czegoś co byłoby dla mnie idealne. Postanowiłem szukać wśród aut niedoszacowanych czyli takich,które są mało znane i dzięki temu tanie a parametry mają zbliżone do aut 20-30 tys. droższych.Pozostałe kryteria, które sobie obrałem poza niedoszacowaniem to, że ma to być segment D,najlepiej sedan,czarny,mocny silnik, benzyna najlepiej z instalacją lpg, manual, auto mało awaryjne, nierdzewiejące, tanie potencjalne naprawy,łatwy dostęp do żarówek,auto mające wygląd,tanie w utrzymaniu.Bardzo trudno było znaleźć coś co spełnia wszystkie te kryteria.Pojawiały się peugot 607 i 407, chevrolet cruze i captiva, dodge caliber mimo, że to suv, potem toyota avensis, peugot 508, vv passat cc, ale w tych autach cena była trochę za wysoka.Były na widelcu ford mondeo, Citroeny i hundaye, ale wszędzie coś było nie tak.I nagle dowiedziałem się o istnieniu JEJ, Kia Magentis, nawet nie wiedziałem wcześniej, że coś takiego istnieje.Samochód, w którym zakochałem się od pierwszego wejrzenia,spełniający wszystkie wytyczne,które sobie wcześniej obrałem, po prostu cud!Żeby nie było,że jestem gołosłowny, napiszę komentarz po roku użytkowania i przejechaniu 14 000km.Wygląda to tak, że leję tylko paliwo i płyn do spryskiwaczy.Oleju nie bierze,, płyn chłodniczy od roku na jednym poziomie.Dwa razy przepaliła się żarówka, ale to wina żarówek bo tu idą h7 i one są krótkożywotne.Raz zapaliła mi się lampka checkengine, ale zatankowałem złej jakości gaz, po skasowaniu błędu i tankowaniu na renomowanych stacjach paliw już się nie zaświeciła.Auto mocne, na autostradzie jadę głównie lewym pasem, ma ciąg do przodu niesamowity.Na benzynie jest jeszcze lepiej niż na gazie.Wyprzedzać jest bardzo łatwo.Miejsca w samochodzie tyle, że można leżeć i jechać.Podłokietnik bardzo wygodny.Widoczność ok,świszczy tylko przy bardzo dużych prędkościach.Auto zwraca uwagę.Przez całe życie oprócz swojej widziałem jeszcze 2 a trochę jeżdżę.Ja mam do tego wersję amerykańską różniącą się trochę, dokładnie takiej jeszcze nie spotkałem.Wszystko w najlepszym porządku.Jestem BARDZO ZADOWOLONY. Ps. Z poprzednim autem byłem 3 razy lawetowany, i odwiedziłem kilkanaście mechaników, miałem najróżniejsze przygody także bezawaryjność to dla mnie poprostu nr 1.
2,9
~jenois
Kia Magentis II
Sedan Facelifting 2.0 CRDI VGT 150KM 110kW
kia power to surprise!!! Na pewno Magentis sprawi nam wiele niespodzianek i to nie miłych....wręcz żenujących poczynając od spalania.. (diesel) jest on wysoce nieekonomiczny mimo 6 stopniowej skrzyni i jazdy do 100 km/h spala na trasie 8l według wskazań komputera i to nie w 5 osób i bagaż... wiec te książkowe spalanie mogą sobie wsadzić razem z ta gwarancją:D 7 lat gwarancji na.....waciki hehe a autoryzowany serwis hmm jest to grupa wykwalifikowanych złodziei którzy okradną Cie z ostatniej złotówkowi przykładowo wymiana oleju na gwarancji na fakturze najdroższy olej i części a w praktyce jak już wymienią to na najgorszy i najtańszy olej jak mamy fart bo i nieraz wcale nie wymienią nic auto postoi parę godzin lub dzień otworzą maskę przetrą szmatką wystawią fakturę a Ty płać i żyj w błogiej nieświadomości mimo chęci to nadal jest koreańska kiła której się nie da leczyć.... NIE POLECAM jak ktoś się chce zdecydować na nową lub używaną KIA lepiej kupić auto japońskie, niemieckie lub francuskie....byle nie koreańska kiłę bo to żenua!!!!po prostu wyrzucenie pieniędzy w błoto...a spróbujecie ją potem sprzedać :D życzę powodzenie :/
3,5
~Toperz
Kia Magentis II
Sedan Facelifting 2.0 CRDI VGT 150KM 110kW
Wbrew opiniom przedmówców porównałbym to do Daewoo. Kiedyś też mówiono że Lanos czy Leganza nie odbiega od innych aut w swojej klasie, dziś wydaje się to śmieszne. Myslę że tak też będzie Magentisem. Materiały użyte do wykonania auta nieco psują obraz całości. Po prostu czar pryska po wejściu do środka. Nie jest to Honda Opel czy nawet Renault. Pomimo dużych wymiarów zewnętrznych auto nie jest zbyt przestronne po prostu przeciętnie. CO przemawia za zakupem to cena( 65000 po rabacie w bogatej opcji) i zmiana wizerunku. Po kilku latach auto ma porównywalną wartość do dwukrotnie droższych konkurentów, więc mniej stracimy po leasingu. Jeżeli komuś wszystko jedno, nie interesuje się motoryzacją, i nie ma porównania do inych aut z wyższej klasy to będzie zapewne zadowolony.
Średnie spalanie dla Kia Magentis II Sedan Facelifting
9,2
l/100 km
7,4
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Kia Magentis II
Sedan Facelifting 2.0 CRDI VGT 150KM 110kW
kia power to surprise!!! Na pewno Magentis sprawi nam wiele niespodzianek i to nie miłych....wręcz żenujących poczynając od spalania.. (diesel) jest on wysoce nieekonomiczny mimo 6 stopniowej skrzyni i jazdy do 100 km/h spala na trasie 8l według wskazań komputera i to nie w 5 osób i bagaż... wiec te książkowe spalanie mogą sobie wsadzić razem z ta gwarancją:D 7 lat gwarancji na.....waciki hehe mimo chęci to nadal jest koreańska kiła której się nie da leczyć.... NIE POLECAM jak ktoś się chce zdecydować na nową lub używaną KIA lepiej kupić auto japońskie, niemieckie lub francuskie....byle nie koreańska kiłę bo to żenua!!!!
7,0
Kia Magentis II
Sedan Facelifting 2.0 CRDI VGT 150KM 110kW
W odróznieniu od większości traktorów ten jest ekonomiczny, można osiągnąć 5l na 100. W D na autostradzie przekraczał 10 przy jeździe jak wszyscy, ale wiadomo traktor dobry do PL gdzie jeżdzisz 80-90 i tak jesteś piratem. Miasto 8l, w małym miasteczku dojazdy 3km do pracy to ponad 10l wychodzi bez wariacji.Diesel nielubi krótkich odcinków. Naprawy nie wiem, ale jak wiadomo przy 100.000km w dieslu zaczyna się wszystko sypać i trzeba uciekać, póki naród to łyka. Zapewne koło dwumasowe, DPF, wtryski,turbo i inne traktorowe przypadłośći bedą również męczyć Kijanę. A koszt napraw będzie przekraczał wartość pojazdu.
11,3
Kia Magentis II
Sedan Facelifting 2.0 DOHC 164KM 121kW
Miasto - ok. 17l Trasa Gdańsk-Ustka przez Gdynię - 9,5l Trasa 120km/h - 7,5l Więcej nie testowałem. Instalacja oryginalna VIALLE LPI - wersja z rynku koreańskiego - bez instalacji benzynowej. Skrzynia automatyczna 4-biegowa, nie wiem czemu nie można takiej zaznaczyć w autocentrum. Jestem bardzo miło zaskoczony spalaniem, jak na automat jest super :) Poprzedni właściciel mówił że zszedł do 6,5l na trasie, zobaczymy czy to możliwe :D
Kia Magentis II Sedan Facelifting