Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Kia Optima I Sedan 2.0 DOHC 170KM 125kW 2011-2012

Lata produkcji: 2011 - 2012
Segment: Klasa średnia

Pierwsza europejska generacja modelu i jednocześnie czwarta generacja w globalnej ofercie marki, produkowana w latach 2010-2015. Pierwsze dwa modele Optimy były oferowane w Europie pod nazwą Magentis. Auto zostało zaprojektowane przez głównego stylistę marki, Petera Schreyera oraz Włocha Davide Limongelliego, zgodnie z koncepcją „Tiger Nose” zastosowaną wcześniej m.in. w modelach Sportage i Sorento. Samochód zbudowano na płycie podłogowej Hyundaia i40, był też spokrewniony (ale nie tak blisko jak jego poprzednicy) z Hyundaiem Sonata. W 2014 roku Optima została poddana faceliftingowi.

Powagosław
Optima, choć rodowód ma koreański, a jej główną areną jest Ameryka, bardzo szybko przejęła współczesną niemiecką filozofię budowania samochodów. Gdy już coś się udaje, a ten model bez wątpienia udanym jest, kolejne generacje ewoluują dyskretnie i powoli. ~Powagosław
Luzacjusz
Optymalny, pardon – optimalny sedan klasy średniej. W Ameryce dał szkołę wszystkich Dodge’om i Chryslerom. W Europie konkurencja (jeszcze) nie strzela sobie takich samobójów. Ale Optima to dziś dla niej godny, choć niedoceniany rywal. +1 ~Luzacjusz

Oceny Kia Optima I Sedan 2.0 DOHC 170 KM 125 kW

Ogólna ocena
4,23
Średnia dla segmentu 4,19
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(100%) NIE(0%)
ZALETY + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
WADY - Stosunek jakość/cena - Drobne usterki - Karoseria

Dane techniczne Kia Optima I Sedan 2.0 DOHC 170KM 125kW 2011-2012

Podstawowe parametry Kia Optima I Sedan 2.0 DOHC 170KM 125kW
Produkowany od 2011 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 6600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 198 Nm przy 4600 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 0,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Przeniesienie napędu Kia Optima I Sedan 2.0 DOHC 170KM 125kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Automatyczna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6

Publikacje o Kia Optima

Newsy o Kia Optima