Szukaj

Informacje o Kia Optima I Sedan 2.0T GDI 278KM 204kW od 2011

Lata produkcji: 2011 – 2013
Segment: Klasa średnia

Pierwsza europejska generacja modelu i jednocześnie czwarta generacja w globalnej ofercie marki, produkowana w latach 2010-2015. Pierwsze dwa modele Optimy były oferowane w Europie pod nazwą Magentis. Auto zostało zaprojektowane przez głównego stylistę marki, Petera Schreyera oraz Włocha Davide Limongelliego, zgodnie z koncepcją „Tiger Nose” zastosowaną wcześniej m.in. w modelach Sportage i Sorento. Samochód zbudowano na płycie podłogowej Hyundaia i40, był też spokrewniony (ale nie tak blisko jak jego poprzednicy) z Hyundaiem Sonata. W 2014 roku Optima została poddana faceliftingowi.

czytaj więcej
Powagosław
Optima, choć rodowód ma koreański, a jej główną areną jest Ameryka, bardzo szybko przejęła współczesną niemiecką filozofię budowania samochodów. Gdy już coś się udaje, a ten model bez wątpienia udanym jest, kolejne generacje ewoluują dyskretnie i powoli. ~Powagosław
Luzacjusz
Optymalny, pardon – optimalny sedan klasy średniej. W Ameryce dał szkołę wszystkich Dodge’om i Chryslerom. W Europie konkurencja (jeszcze) nie strzela sobie takich samobójów. Ale Optima to dziś dla niej godny, choć niedoceniany rywal. +1 ~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 278 KM (204 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 365 Nm przy 1650-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnie spalanie dla Kia Optima I Sedan 2.0T GDI 278KM 204kW od 2011
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,0
Kia Optima I
Sedan 2.0T GDI 278KM 204kW
Komputer generalnie kłamie, podaje informację o rzekomym spalaniu na poziomie 8,5l/100km , natomiast rzeczywiste spalanie oscyluje u mnie w okolicach 12l/100km , gdzie 70% to jazda miasto Wrocław, a pozostała cześć to trasa. Warto wspomnieć o tym, że wynik średniego spalania przez komputer jest resetowany po każdym tankowaniu i naprawdę nie wierzę, że nikt jeszcze nie zwrócił KIA uwagi na fakt, że komputer oszukuje - doskonale wie ile dostał paliwa, ile przejechał, a mimo to podaje błędne dane.Zasięg samochodu przy moim cyklu głównie miejskim to niecałe 500 km, w dłużej trasie jeszcze nie testowałem, spodziewam się wyniku w granicach do 650 km zasięgu i spalania około 9,5 l. Ja ogólnie ze spalania jestem zadowolony, nie jest źle - kupując autko o takiej mocy trzeba się liczyć z tym, że to nie jest diesel i 5 litrów w trasie nie weźmie ale za to są super doznania i kultura jazdy na poziomie nieporównywalnym. Cześć do autka są na normalnym poziomie aut tej klasy, dla przykładu tarcze+klocki na przód to koszt od 900 - 1600 zł ( w zależności czy w ASO czy samodzielnie). (Układ jezdny)
8,6
Kia Optima I
Sedan 2.0T GDI 278KM 204kW
Jadąc przepisowo w trasie : krajówka + droga ekspresowa zanotowałem najniższe spalanie na poziomie 7,4 L. Jeżdżąc normalnie moje spalanie wynosi między 7,4-10 L . Optima potrafi spalić więcej , jeśli mocno się ciśnie ale to raczej nie powinno dziwić mając pod maska tyle mocy. (Układ jezdny)
9,7
Kia Optima I
Sedan 2.0T GDI 278KM 204kW
Auto o tak dużej mocy i wadze palące średnio 10 L / 100km ? Kumpla mitsubishi lancer 1.8 rzadko pali mniej niż 10L /100 km, a ma tam zaledwie 143 KM i jest to jednak dużo lżejsze autko. Wielki ukłon w stronę Koreańczyków za to co zrobili. W dużym skrócie jeśli jedzie się normalnie to mamy spalanie na poziomie zwykłej benzyny, a jednak mamy pod maską blisko 300 KM, które w razie potrzeby można użyć :) (Układ jezdny)
Kia Optima I Sedan