Szukaj

Informacje o Kia Optima II Sedan Facelifting 1.6 T-GDI 180KM 132kW 2018-2019

Lata produkcji: 2018 – 2019
Segment: Klasa średnia

Druga, najnowsza europejska generacja modelu i jednocześnie czwarta generacja Optimy w globalnej ofercie marki, produkowana od 2015 roku. Pod względem stylistycznym, samochód stanowi ewolucję designu zapoczątkowanego w 2009 roku przez Petera Schreyera, głównego projektanta marki Kia. Schreyer odpowiada za stylizację również najnowszej Optimy. Od strony konstrukcyjnej, samochód dzieli płytę podłogową z nowym Hyundaiem Sonata. W porównaniu do swojego poprzednika, ma nieco większe rozmiary: o 10 mm wydłużono rozstaw osi, auto jest też szersze o 25 mm.

czytaj więcej
Powagosław
Optima, choć rodowód ma koreański, a jej główną areną jest Ameryka, bardzo szybko przejęła współczesną niemiecką filozofię budowania samochodów. Gdy już coś się udaje, a ten model bez wątpienia udanym jest, kolejne generacje ewoluują dyskretnie i powoli. ~Powagosław
Luzacjusz
Optymalny, pardon – optimalny sedan klasy średniej. W Ameryce dał szkołę wszystkich Dodge’om i Chryslerom. W Europie konkurencja (jeszcze) nie strzela sobie takich samobójów. Ale Optima to dziś dla niej godny, choć niedoceniany rywal. +1 ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1591 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm przy 1500-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,7
~Krzysztof
Kia Optima II
Sedan Facelifting 1.6 T-GDI 180KM 132kW
Tutaj trzeba zaznaczyć że auto nowe z salonu po rabatach kosztowało w 2019 w wersji M poniżej 100 tys. zł, a w segmencie D to był wynik nie o pobicia. Samochód z bardzo dobrym zawieszeniem wielowahaczowym, silnik 1.6 T-GDI z automatem przyspiesza dużo lepiej niż np hybrydowy napęd Toyoty corolli z wyższą mocą. Rozważałem właśnie zakup Toyoty kiedy przez przypadek odkryłem że za te samie pieniądze można mieć Optimę. Toyota nie ma nawet podejścia, a mówimy tutaj o tej samej wartości finansowej przy zakupie. Wyciszenie i zabezpieczenie antykorozyjne też o 2 klasy wyżej. Toyota ma na pewno niższe spalanie w mieście, jednak w trasie jest to samo- ok 7 litrów beż żadnego oszczędzania. Jedyne uwagi to do skrzyni kiedy jest zimna i silnik też nie rozgrzany potrafi delikatnie zaszarpać. Ogrom miejsca w środku naprawdę robi wrażenie, no i klasyczne zegary, normalna deska rozdzielcza bez tabletów itp, bardzo fajna kierownica. Pod względem awaryjności przez 4 lata użytkowania i 50 tys. przebiegu absolutnie zero problemów. To dziś nie jest standardem i wiem to po nowych autach służbowych
4,9
~Krzysiek
Kia Optima II
Sedan Facelifting 1.6 T-GDI 180KM 132kW
Bardzo przyjemny samochod. Wybor padl na niego oczywiscie glownie przez cene, przez ktorej pryzmat patrzac nie ma konkurencji. Bardzo duzym plusem jest kamera 360- zdecydowanie polecam pakiet technologiczny, wentylowane i podgrzewane fotele i wiele innych. Po przejechaniu 3 tysiecy kilometrow ani w najmniejszym stopniu nie jestem zawiedziony- za odpowiedniki innych marek trzeba by zaplacic z tym wyposarzeniem przynajmniej 50k wiecej. Kazdy kto jechal ze mna byl zaskoczony jakoscia wykonania i cena samochodu. Szkoda tylko ze w bagazniku glosnik jest nieosloniety, a wsporniki skladaja sie do srodka.
4,9
~Daniel
Kia Optima II
Sedan Facelifting 1.6 T-GDI 180KM 132kW
Przy zakupie braliśmy pod uwagę: mondeo, superb, insignia, mazda 6. Wybór padł na optimę. Samochód duży i wygodny, bardzo dużo miejsca z tyłu, obszernością wnetrza ustępuje chyba tylko superb. Co do wyglądu to kwestia gustu, nam się bardzo podoba trochę agresywny zadziorny wygląd. Poza tym optima póki co jest dosyć rzadko spotykanym samochodem, a to dla niektórych też ma znaczenie. iŚwietne wyciszenie, koreańczycy zrobili tu olbrzymi postęp. Bagażnik w sedanie 510, nie jest za duzy, ale wystarczający, trochę za mały otwór przy wkładaniu wózka dziecięcego, zawiasy wchodzą do środka. Silnik- genialny! zbiera się w każdym zakresie obrotów. Średnie spalanie 6.9l/100km, wprost rewelacyjne biorąc pod uwagę moc, i wagę auta, w zestawieniu z automatem jazda to czysta przyjemność. Jeżeli nie bedzie awaryjny to rozbije bank. Wnętrze przyzwoicie wykonane, intuicyjna obsługa, może się podobać, nie jest to A6 ale cena też jest inna. Światła drogowe w weresji M to totalny niewypał, dziura pomiędzy krótkimi i długimi, podobno wada konstrukcyjna....Przy tak małym przebiegu trudno coś więcej oceniać, ale trudno kupic nowy samochód z dwusprzęgłowym automatem, tej wielkości ze 180 konnym silnikiem, więc stosunek ceny do jakości oceniam na 6 z plusem.
Kia Optima II Sedan Facelifting