Szukaj

Informacje o Kia Picanto III

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Auta najmniejsze

Trzecia, obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2017 roku. Od strony stylistycznej samochód zostaÅ‚ nieznacznie przeprojektowany – za jego design odpowiadaÅ‚, tym razem samodzielnie, Peter Schreyer, gÅ‚ówny projektant marki Kia. Choć, w porównaniu do modelu drugiej generacji, rozmiary Picanto III siÄ™ nie zmieniÅ‚y, zostaÅ‚ on zbudowany na zupeÅ‚nie nowej pÅ‚ycie podÅ‚ogowej. Model znów oferowany jedynie w wersji 5-drzwiowej (jak Picanto I). W części krajów azjatyckich (np. Korea PoÅ‚udniowa, Hongkong, Tajwan) sprzedawany pod nazwÄ… Morning.

 

Nadwozie nowego koreaÅ„skiego malucha ma dÅ‚ugość 359,5 cm, szerokość 159,5 cm, a wysokość 148,5 cm, co oznacza że nie jest wiÄ™ksza od modelu schodzÄ…cego z rynku. Ma za to ciekawszy wyglÄ…d i jest dostÄ™pna tylko w wersji piÄ™ciodrzwiowej. NowoÅ›ciÄ… w ofercie Picanto jest linia GT Line, którÄ… wyróżnia. sportowÄ… stylizacjÄ… nadwozia i elementy wyposażenia wnÄ™trza. W wyposażeniu standardowym wersji GT Line znajdziemy m.in. podwójnÄ… koÅ„cówkÄ™ ukÅ‚adu wydechowego, dyfuzor tylnego zderzaka, czy szesnastocalowe obrÄ™cze kóÅ‚ ze stopów lekkich.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czym Picanto byÅ‚ w poprzedniej generacji, tylko lepiej, mocniej i bardziej drapieżnie. Szczególnie w pakiecie GT-Line jedno z najciekawszych aut w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Najbardziej dojrzaÅ‚e koreaÅ„skie supermini w koÅ„cu dojrzaÅ‚o do tego, by uwodzić mÅ‚odszÄ… klientelÄ™ efektownÄ… stylistykÄ… i gadżeciarskimi opcjami. JeÅ›li masz 19 lat i nie marzy Ci siÄ™, by twój pierwszy samochód byÅ‚ 15-letnim BMW, to Kia ma coÅ› dla Ciebie i Twojego telefonu.

~Luzacjusz

Kia Picanto III – wybierz wersjÄ™

Pokaż wersję z silnikiem:

Nowy Kia Picanto

Cena od: 60 500 PLN

Oceny Kia Picanto III

Liczba ocen: 24
Ogólna ocena
4,7 /5 Åšrednia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena + Układ jezdny

Wady

- Karoseria - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~bodzio
Kia Picanto III
Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW
Ocena auta na 4. Auto w wersji L bez dodatków ze skrzynią manualną 5 biegową. Auto ma już za sobą od nowości 30 tyś km. Samochów dla osób poszukujących małych pojazdów, które w większośći przypadków nie mają problemów znaleźć miejsca parkingowego w mieście. Widoczność jest dobra. Przestrzeń jest wystarczająca jeśli mamy do przejechania krótkie odcinki. Tak auto jest plastikowe w środku i co z tego. Auto posiada wszystko co jest potrzebne do jazdy po mieście(Kamera cofania, wystarczający silnik, klimatyzacja auto, automatyczne świadła, android auto...itd). Dla osoby o wzroście do 190cm jest ok. Polecam dla osób, rodziny, które jeźdżą po mieście . W tej cenie z tym wypozażeniem i z takimi gabarytami(4 drzwi) znaleźć coś nowego nie jest łatwo a szkoda bo małe auta(raz jeszcze "małe auta"), które mogły być tańsze i dorze wysposażone mogły by być lepszym rozwiązaniem dla wielu osób. Pasażerowie mają wystarczającą przestrzeń na krótkich odcinkach(do 10km): szkoła, praca, centrum. Z tyłu na siedzeniach można zainstalować foteliki do isofix'a. Dla wysokich fotelików zagłuwki są regulowane lub można je wyjąć. Można jechać gdzieś dalej poza miasto lub dalszą wycieczkę ale nie będzie to komfortowe - przyda się coś większego. Lakier jest wrażliwy. Piano black, które jest w środku o dziwo jest w b. dobrym stanie. Silnik jest wystarczający. Skrzynia biegów jest dobra aczkolwiek wsteczny bieg czasami ma probelmy. Bagażnik spokojnie pomieści zakupy. W dalszej części opini brane jest pod uwagę tylko jako pojazd do jazdy wyłącznie po mieście.
4,8
~Endriu
Kia Picanto III
Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW
Wybiło 50kkm to trzeba dodać opinię. Jeżdżę od początku, kupiony nowy, wersja M (bieda edition), ze swojej strony dodałem tempomat (wystarczy przepiąć panel na kierownicy, kilkadziesiąt zł na alie, poł godziny przy piwku i zrobione). Jako podstawowy kosztował 42k zł + LPG BRC (nie pamiętam ile) i lakier, najważniejsze że 4 cylindry. Na jeździe próbnej sprawdziłem 1.0 i 1.2, wybór był oczywisty. Samochodem jeździ się przyjemnie, pali niewiele choć to zależy od nogi bo 8,8l też da się wycisnąć, reszta niżej.
4,6
~Bartosz
Kia Picanto III
Hatchback 5d Facelifting 1.2 DPI 84KM 62kW
Jest to samochód stworzony do jazdy w mieście, więc oczywistym będzie fakt, iż posiada kompaktowe wymiary i nie ma w nim sportowego zacięcia :). Skoro to jest oczywiste dla każdego, to nie pozostaje mi podzielić się moją opinią na jego temat. Samochód oceniam na 9/10. Jest kompaktowy, wystarczająco dynamiczny do jazdy w mieście, bezawaryjny, bardzo łatwo się nim manewruje i parkuje, widoczność jest dobra, w środku jest zadziwiająco dużo miejsca jak na takiego malucha, można nim nawet meble przewozić (sprawdzone). Spala umiarkowane ilości paliwa, jestem realistą i spalanie na poziomie 4 litry można schować między bajki. Samochód pali w mieście (normalnym, zakorkowanym) 7-7.5 litra bez żadnego problemu latem. Na krótkich odcinkach zimą na pewno jest w stanie spalić nawet 10 litrów i jest to w zupełności normalne. W trasie spalanie przy prędkości 110km/h jest na poziomie 5.5 litra, a więc wg mnie super oszczędnie jak na samochód zestrojony pod miasto. Kupiłem wersję z wyposażeniem podstawowym poszerzonym o BT i klimatyzację i dla mnie jest to wystarczające. Producent daje w standarcie elektryczne szyby z przodu i z tyłu, co jest bardzo wygodnym gadżetem :). samochód bezawaryjny, w sumie od 1,5 roku zrobiłem nim 22 000 km i nie miałem ani jednej awarii i samochód nadal chodzi jak nowy. Fotele w miarę wygodne, ale nie jest to samochód na trasy. Ja mam 180cm wzrostu i po 300km zawsze boli mnie już prawa noga (brak tempomatu i nie ta ergonomia). Za to w mieście jest idealny, w większość miejsc można się zmieścić, łatwo manewrować, dynamika świetna. Starczy, żeby zdążyć na czas. Poważne wady, to na pewno jakość lakieru - strasznie cienki, zwłaszcza ten na plastykowych zderzakach. Na karoserii mam już mikro ryski przy klamkach, mimo, że nie hoduję zbyt długich paznokci :). Na dachu też gdzieniegdzie widać pod bezpośrednie słońce. Zderzaki to już w ogóle tragedia, potrafi odpaść lakier przy zmywaniu ptasich odchodów. Druga istotna wada to dosyć niska szyba przednia. Ja praktycznie co chwila muszę się schylać, żeby obserwować światła na skrzyżowaniach. Trzecia wada - kosmetyczna - to jakość plastyków wnętrza. Bardzo łatwo się rysują. Dbam o samochód bardzo, a palstyki zwłaszcza w drzwiach są porysowane. Raz nawet czyściłem drzwi ściereczką z mikrowłókna i powstały od tego ryski, bo za mocno przycisnąłem. Duże rozczarowanie pod tym kątem. Poza tym samochód ma same zalety jak na miejski pojazd.
Kia Picanto III