Szukaj

Informacje o Kia Picanto III Hatchback 5d Facelifting 1.2 DPI 84KM 62kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Auta najmniejsze

Trzecia, obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2017 roku. Od strony stylistycznej samochód został nieznacznie przeprojektowany – za jego design odpowiadał, tym razem samodzielnie, Peter Schreyer, główny projektant marki Kia. Choć, w porównaniu do modelu drugiej generacji, rozmiary Picanto III się nie zmieniły, został on zbudowany na zupełnie nowej płycie podłogowej. Model znów oferowany jedynie w wersji 5-drzwiowej (jak Picanto I). W części krajów azjatyckich (np. Korea Południowa, Hongkong, Tajwan) sprzedawany pod nazwą Morning.

 

Nadwozie nowego koreańskiego malucha ma długość 359,5 cm, szerokość 159,5 cm, a wysokość 148,5 cm, co oznacza że nie jest większa od modelu schodzącego z rynku. Ma za to ciekawszy wygląd i jest dostępna tylko w wersji pięciodrzwiowej. Nowością w ofercie Picanto jest linia GT Line, którą wyróżnia. sportową stylizacją nadwozia i elementy wyposażenia wnętrza. W wyposażeniu standardowym wersji GT Line znajdziemy m.in. podwójną końcówkę układu wydechowego, dyfuzor tylnego zderzaka, czy szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czym Picanto był w poprzedniej generacji, tylko lepiej, mocniej i bardziej drapieżnie. Szczególnie w pakiecie GT-Line jedno z najciekawszych aut w swojej klasie.

~Powagosław
Luzacjusz

Najbardziej dojrzałe koreańskie supermini w końcu dojrzało do tego, by uwodzić młodszą klientelę efektowną stylistyką i gadżeciarskimi opcjami. Jeśli masz 19 lat i nie marzy Ci się, by twój pierwszy samochód był 15-letnim BMW, to Kia ma coś dla Ciebie i Twojego telefonu.

~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 84 KM (62 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 118 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Bartosz
Kia Picanto III
Hatchback 5d Facelifting 1.2 DPI 84KM 62kW
Jest to samochód stworzony do jazdy w mieście, więc oczywistym będzie fakt, iż posiada kompaktowe wymiary i nie ma w nim sportowego zacięcia :). Skoro to jest oczywiste dla każdego, to nie pozostaje mi podzielić się moją opinią na jego temat. Samochód oceniam na 9/10. Jest kompaktowy, wystarczająco dynamiczny do jazdy w mieście, bezawaryjny, bardzo łatwo się nim manewruje i parkuje, widoczność jest dobra, w środku jest zadziwiająco dużo miejsca jak na takiego malucha, można nim nawet meble przewozić (sprawdzone). Spala umiarkowane ilości paliwa, jestem realistą i spalanie na poziomie 4 litry można schować między bajki. Samochód pali w mieście (normalnym, zakorkowanym) 7-7.5 litra bez żadnego problemu latem. Na krótkich odcinkach zimą na pewno jest w stanie spalić nawet 10 litrów i jest to w zupełności normalne. W trasie spalanie przy prędkości 110km/h jest na poziomie 5.5 litra, a więc wg mnie super oszczędnie jak na samochód zestrojony pod miasto. Kupiłem wersję z wyposażeniem podstawowym poszerzonym o BT i klimatyzację i dla mnie jest to wystarczające. Producent daje w standarcie elektryczne szyby z przodu i z tyłu, co jest bardzo wygodnym gadżetem :). samochód bezawaryjny, w sumie od 1,5 roku zrobiłem nim 22 000 km i nie miałem ani jednej awarii i samochód nadal chodzi jak nowy. Fotele w miarę wygodne, ale nie jest to samochód na trasy. Ja mam 180cm wzrostu i po 300km zawsze boli mnie już prawa noga (brak tempomatu i nie ta ergonomia). Za to w mieście jest idealny, w większość miejsc można się zmieścić, łatwo manewrować, dynamika świetna. Starczy, żeby zdążyć na czas. Poważne wady, to na pewno jakość lakieru - strasznie cienki, zwłaszcza ten na plastykowych zderzakach. Na karoserii mam już mikro ryski przy klamkach, mimo, że nie hoduję zbyt długich paznokci :). Na dachu też gdzieniegdzie widać pod bezpośrednie słońce. Zderzaki to już w ogóle tragedia, potrafi odpaść lakier przy zmywaniu ptasich odchodów. Druga istotna wada to dosyć niska szyba przednia. Ja praktycznie co chwila muszę się schylać, żeby obserwować światła na skrzyżowaniach. Trzecia wada - kosmetyczna - to jakość plastyków wnętrza. Bardzo łatwo się rysują. Dbam o samochód bardzo, a palstyki zwłaszcza w drzwiach są porysowane. Raz nawet czyściłem drzwi ściereczką z mikrowłókna i powstały od tego ryski, bo za mocno przycisnąłem. Duże rozczarowanie pod tym kątem. Poza tym samochód ma same zalety jak na miejski pojazd.
4,8
~Tadeusz
Kia Picanto III
Hatchback 5d Facelifting 1.2 DPI 84KM 62kW
Eksploatuję ten samochód wersja M 1,25 od kwietnia 2020- przebieg ok.17000km (poprzednio też picanto II od 2015r,50000km) jak dotąd mogę wyłącznie podać same zalety tego samochodziku, jak: praktycznie brak jakichkolwiek awarii, sprawność i wygoda w użytkowaniu zarówno na dłuższych(500km) trasach jak i w ruchu miejskim, umiarkowane koszty eksploatacji.... i czego więcej na dziś potrzeba. Zaznaczam, że to mój 21 samochód, którego jestem właścicielem i użytkownikiem na co dzień.
4,8
~Tadeusz
Kia Picanto III
Hatchback 5d Facelifting 1.2 DPI 84KM 62kW
Eksploatuję ten samochód wersja M 1,25 od kwietnia 2020- przebieg ok.17000km (poprzednio też picanto II od 2015r,50000km) jak dotąd mogę wyłącznie podać same zalety tego samochodziku, jak: praktycznie brak jakichkolwiek awarii, sprawność i wygoda w użytkowaniu zarówno na dłuższych(500km) trasach jak i w ruchu miejskim, umiarkowane koszty eksploatacji.... i czego więcej na dziś potrzeba. Zaznaczam, że to mój 21 samochód, którego jestem właścicielem i użytkownikiem na co dzień.
Kia Picanto III Hatchback 5d Facelifting