Szukaj

Informacje o Kia Rio I

Lata produkcji: 2000 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia

Subkompaktowy model segmentu B produkowany od 2000 roku. Następca modelu Avella, a później także - modelu Pride. Rio od początku był autem międzysegmentowym (z pogranicza B i C), ale jego charakter zmieniał się na przestrzeni kolejnych generacji. Pierwsza debiutowała jako miejskie kombi, a później oferowano ją również w odmianie sedan. Druga (2005) i trzecia (2011) była hatchbackiem lub sedanem, natomiast czwarta, dostępna od 2017 roku jest sprzedawana tylko w wersji 5-drzwiowego hatchbacka. Dotychczas wyprodukowano prawie 4 mln egzemplarzy modelu Rio. Na rynkach azjatyckich znany też jako Kia Pride lub K2.

 

czytaj więcej
Powagosław

Zwraca na siebie uwagę nie tylko wyglądem, ale i ceną. Jedno i drugie godne starannej uwagi. Poza tym, cieszmy się, że Rio idzie wbrew modzie na miejskie auta o kształtach minivanów. Duży plus.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedniemu Rio najchętniej wsadziłbym dynamit w tyłek. Na tle nudziarskiego ostatnio segmentu B, nowy Rio to niemal dynamit sam w sobie. Rio brawo!

~Luzacjusz

Kia Rio I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Kia Rio I

Liczba ocen: 223
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~Zegarmistrz
Kia Rio I
Kombi 1.5 i 16V 98KM 72kW
Właśnie znalazłem swoją opinię o tym aucie i tym egzemplarzu sprzed 11lat, w międzyczasie jeździła nim moja siostra a teraz jest to taki czwarty wóz w domu do worzenia rzeczy kórych nie chcemy wozić czymś lepszym żeby np. nie ubrudzić w środku :). W zasadzie moja opinia w porównaniu do tej sprzed lat niewiele się zmieniła, ale to zależy od oczekiwań. Z pewnością ten samochodzik nie nadaje się jako główne auto, bo słąbi się tym porusza w trasie - głównie ze względu na wyciszenie i kwestie bezpieczeństwa (brak ABS w naszym egzemplarzu). Co do zawieszenia - seryjne amorki są do wyrzucenia od nowości - niepotrzebnie męczylismy się 3lata na nich. Trzeba je od razu zminić na jakiś polski zamiennik. Zrobiliśmy tak i jeśli chodzi o zawieszenie poprawa była kolosalna - w mairę normalnie można jeździć. Seryjne opony Hankook też były do wyrzucenia i powymianie na coś normalnego też da się przeżyć. Mam wątpliwości co do wiarygodności niekórych opinii - np zabezpieczenie antykorozyjne na kórym wieszają niektórzy psy - jest bardzo dobre od 2000 roku zero rdzy poza miejscem które porządnie przetarłem na jakimś słupku, ale i tak byłem pod wrażeniem bo ruda zaczeła się pojawiać po jakimś roku od zdarzenia a zajechałem - "do żywego". Po RIO - funkcję głównego auta żony przejeła równoroczna Vectra B i pod względem korozji to był duuży krok wstecz. Zużycie paliwa nie jest niskie ale też nie jakoś tragicznie wysokie - jakieś 8-9litrów na mieście a na trasę się tym od dawna nikt nie wypuszcza. Najwięsza zaleta to poręczność w mieście - super zwrotne auto. Żona ma teraz Fiata 500 i nawet on zawraca nawiększej średnicy mimo że to zwrotniejsza wersja 1.2. Mankamentem wersji RS był brak tylnej wycieraczki - podebraliśmy klapę z wycieraczką i wyłącznik od jakiegoś LS i po porblemie - koszt coś 200 może 250zł. na żaden serwis nie jeździmy bo wszystko można ogarnąć "u kowala" alebo samemu więc koszty utrzymania sa niskie. W tej chwili to już raczej ta opnia nikomu się za bardzo nie przyda, choć kto wie. W każdym razie w owych czasach KIA uczyła się robic samochody i w końcu się nauczyła. U nas Kianka ma pewnie dożywocie, choćby z tego powodu żeby było czym rozwieźć choinki po rodzinie przed Świętami.. RIO jest bez sensu? Jasne że jest takie - to wersja sedan :)
3,9
~DewREW
Kia Rio I
Kombi 1.3 i 82KM 60kW
nic nie zaskoczylo bo wszystkiego sie spodziewalem, dobrze sprawdzilem autko przez zakupem jak i slabe punkty tego modelu. wszystko sie potwierdza, czyli.. tragedii nie ma. Zmieniłem olej w skrzyni, wymieniłem kable i świece, wymieniłem wentylator chłodnicy, wymieniłem chłodnice klimy bo sobie uszkodziłem rurke, wymieniłem zarówki panelu na led, dach zaklejony przez 1 wlasciciela wiec wody w bagazniku brak, gaz zalozony. jest dobrze. narazie nie mysle zmieniac. martwia trochę niepewne hamulce i nurkowanie auta jak i rzucanie budą przy powiewach.
3,8
~jacekmarek7@o2.pl
Kia Rio I
Kombi 1.3 i 82KM 60kW
Naprawdę w takim pięcioletnim stosunku jakości do kosztów eksploatacji jest fajnie. Najważniejsze że to auto po prostu jeździ. Nie trzeba go zmuszać, zachęcać, czarować ono zawsze gotowe jest do jazdy. Jak kto dba tak ma, ale raczej jest to model trudny do zajechania. Prędzej się rozleci nadbudowa, bo zgnije - materiały są faktycznie łokropnie uległe korozji. Ale części blacharskie tanie. Ja po dzwonku kupiłem oryginały w kolorze i tylko przełożyłem i jest bdb. Jeśli ktos uzywa samochodu jak sprzętu gospodarstwa domowego będzie zadowolony jak z miksera ZELMER (który nie będzie Braunem Philipsem czy Siemensem) a Koreanka odwdzięczy się wierną służbą. Ja przez kilka lat chciałem żeby to auto było lepsze niż w rzeczywistości jest. Nie dało się. Teraz kiedy wyrosłem z tej choroby, uważam że to auto naprawde jest ok, choć tolerancję trzeba mieć, bo która miłość nie wymaga kompromisów

Raporty spalania Kia Rio I

Liczba raportów: 155
Średnie spalanie dla Kia Rio I
5,5 – 8,0
l/100 km
7,7 – 8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Kia Rio I
Kombi 1.3 i 82KM 60kW
Generalnie auto na trasie najlepiej się czuje przy prędkościach 100-120 km/h. Wtedy można zejść do producenckich 7l/100km przy umiarkowanie załadowanym wozie. Powyżej prędkości 130 km/h krzywka spalania idzie ostro w górę. Na autostradzie (przy pełnym obciążeniu samochodu co prawda...) mnie niemile zaskoczyło spalanie bo przy niemalże stałej prędkości 140km/h spalanie wyszło aż 8.8l/100km! Po mieście bez szaleństw można się spokojnie zmieścić w 8.5l/100km co wychodzi mniej niż na autostradzie. Średnia z ostatnich 8 tys. kilometrów wychodzi 7.7l/100km gdzie mniej więcej 50/50 jest trasa/miasto.
8,7
Kia Rio I
Kombi 1.3 i 75KM 55kW
Warszawa - nic dodać, nic ująć. jazda raczej delikatna, cały czas po mieście, jak wyjadę za miasto, to jest dobrze. Zimą wskakuje na 10,5 latem 9,5 spalania, raczej w tych granicach cały czas bierze. Auto głośne, zawieszenie ciągle do poprawy, szczęki po 45 tyś do wymiany ze względu na rozklejenie elementów ściernych od samego mechanizmu.. klocki 45 tyś i jeszcze jest zapas na kolejne 15 :) Jak za te pieniądze (za 7 latka te 3 lata temu płaciłem 7 tyś) uważam, że korzystny zakup choć rdza szaleje...
7,9
Kia Rio I
Kombi 1.3 i 75KM 55kW
Minimalnie udało się dokładnie 6.56, dlatego dałem 6.6, Do 10 doszła tylko kilka razy w zimie, a tak generalnie w normalnym użytkowaniu to 7-7,5. Oczywiście gazu. Silnik nie zamula, 1.3 75KM i na 3 biegu biorę wszystkich :)))) a tak szczerze, to można ładnie siary innym narobić, bo ten silnik to naprawdę super jednostka. Możemy sobie zamulać i jeździć oszczędnie, ale możemy go wkręcić na wyższe obroty, delektować się tym dźwiękiem i pomachać innym kiedy się od nich oddalamy... Silnik bardzo podobny do mazdy, z resztą większość części zawieszenia, czy hamulców jest jak z mazdy, także chyba tylko buda jest z koreii, a reszta to japonia. Za tą cenę nie ma lepszego auta. Jeździ się miło i wygodnie.
Kia Rio I