Szukaj

Informacje o Kia Shuma I

Lata produkcji: 1997 – 2001
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Shumy pojawiła się na rynku w roku 1997 zastępując w europejskiej ofercie marki model Sephia. Stylistycznie auto pod wieloma względami przypominało Toyotę Celikę, zaś konstrukcyjnie oparto ją na Maździe 323. Opinie na temat Shumy I były podzielone. Z jednej strony narzekano na awaryjność, zaś z drugiej model (głównie w Europie Wschodniej) uważano za tanie i funkcjonalne auto rodzinne. Jego produkcja zakończyła się w roku 2001.

Kia Shuma I – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Kia Shuma I

Liczba ocen: 154
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

2,9
~zniewolony przez KIA
Kia Shuma I
Hatchback 1.5 i 16V 88KM 65kW
Co padło: cała elektryka kilka wizyt u elektryka i co i nic dalej to samo, skrzynia biegów, brak ręcznego 8h pracy mechanika i nic,cylinderki hamulcowe o zgrozo!, to jest konceptcar powinni nad nim jeszcze z 10 lat popracować, serwis nie powiem gdzie ale to była młodzież bez kontroli uczyć sie trzeba ale nie na moim aucie SHUMA bardzo przepraszam że Cie kupiłem powinnaś zostać w salonie (teraz leczenie psychiatryczne na oddziale zamknietym) nic wiecej koreańskiego.Dla ciekawskich-zobaczcie sprawność działania poduszek bocznych w flagowym modelu Opirus
3,5
~brumen@o2.pl
Kia Shuma I
Hatchback 1.5 i 16V 88KM 65kW
Problem zimmobilizera wyskoczył po przejechaniu 250ciu km od Katowic przez dwa tygodnie auto męczyli w serwisie AUTOELEKTRONIKA;Krotoszyn.Serwis zrezygnował z naprawy tłumacząc się,ze nie potrafi naprawic że komputer padł itd.Zabrałem auto do serwisu do Katowic w tygodniu auto naprawili immo... wymienili i autko chodzi. Powracając do poprzedniego serwisu gdy odbierałem auto miałem bezpieczniki po palone i komputer rozprogramowany.Wygląda to tak zepracownicy tego serwisu uczyli się na moim aucie.
3,3
~Teich
Kia Shuma I
Hatchback 1.5 i 16V 88KM 65kW
Baaaaardzo źle oceniam blacharkę ,koroduje na potęgę od stanu małych ognisk rdzu do dziur w blasze nie trwa więcej niż pół roku. Już odłożyłem pieniądze na nowe progi ( 2 i pół raza droższe niż np do golfa), Jak je zrobie to samochód zyska na wyglądzie. W planach mam również kupno nowych bieżnikowanych opon.

Raporty spalania Kia Shuma I

Liczba raportów: 94
Åšrednie spalanie dla Kia Shuma I
8,0 – 10,1
l/100 km
8,7 – 11,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Kia Shuma I
Hatchback 1.5 i 16V 88KM 65kW
Kupiłem ten samochód jako używany i częściowo niesprawny- nie otrierały się lewe drzwi pasażera i szyba w nich, nie chowała się antenka, poza tym przypudrowanye były wszystkie wady blacharki. Po zakupie zrobiłem przegląd z tego co pamiętam wstawione zostaly nowe tarcze hamulcoowe, i klocki, skasowane luzy na sworzniach i standardowo oleje i filtry. Od tamtej pory przegądów nie robie na naprawy jeżdżę jak muszę , napisałem już dwa razy ,że nie dbam o ten samochód. Poza dwukrotną wymianą przegubu oraz raparaturką alternatora nie mam do tej pory ŻADNYCH problemów.
9,1
Kia Shuma I
Hatchback 1.5 i 16V 88KM 65kW
Wyniki spalania podałem dal auta z instalacją LPG (!) Bardzo bardzo tania jazda :) szczególnie na trasie. Musze tu dodać, że z gazem w tych silnikach nie ma żadnego problemu, największy partacz nie może nic zepsuc... pali, nie gaśnie, w sumie kolejne auto również będzie na gazie.
10,4
Kia Shuma I
Hatchback 1.5 i 16V 88KM 65kW
Przeciętnie, bo tak naprawdę nie wiele się psuje, poza tym są zamienniki. No ale jak juz chcemy np wymienić lampy przód, to trzeba zabulić minium 700 zł!!! I nie ma zamienników. Reszta w miarę tania, sprzęgło, klocki, rozrząd to ceny standardowe, nie pamietam dokładnie, ale mnie nie poraziły, a mam porównanie do forda fokusa, skody fabii, suzuki swifta itp.
Kia Shuma I