Szukaj

Informacje o Kia Sorento III SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW 2014-2017

Lata produkcji: 2014 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2014 roku. W Sorento III zastosowano kilka rozwiązań stylistycznych znanych z prototypu Kia Cross GT z 2013 roku. Podobnie jak w przypadku modelu drugiej generacji, za projekt samochodu odpowiedzialny był główny designer Kii, Peter Schreyer. Pod względem konstrukcyjnym, Sorento III spokrewniona jest z modelami Carnival i Sedona, z którymi dzieli płytę podłogową. Auto jest trochę większe od Sorento II: o 95 mm dłuższe (4780 mm), rozstaw osi – większy o 80 mm (2780 mm); jest też o 15 mm niższe (1685 mm).
czytaj więcej
Powagosław
Land Rover Discovery dla ubogich? Tak nazywano Sorento II. Model numer trzy jakby dojrzalszy, bardziej przemyślany i mniej krzykliwy. A przy tym ciągle praktyczny – w środku oferuje naprawdę dużo miejsca. ~Powagosław
Luzacjusz
Sam nie wiem. Niezły na pierwszy rzut oka, choć nie wygląda tak świeżo jak Sorento II, szczególnie na tle swojego poprzednika. Do tego ten słusznych rozmiarów, przysadzisty kuper a la Kim Kardashian. Jest z mojej strony sympatia, ale na coś więcej jeszcze nie czas. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 185 KM (136 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 402 Nm przy 1750-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~garbus1303
Kia Sorento III
SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW
Kupując Sorento obejrzałem chyba wszystkie auta z tego segmentu, wyłączając marki "premium" (nie lubię wyrzucać pieniędzy w błoto i pompować ego drogim autem). Auto miało być możliwie uniwersalne, mieć duży bagażnik, napęd na obie osie, dobre wykończenie wnętrza i wreszcie miało być ciche i komfortowe. Kia wygrała bez trudu, a moi pasażerowie wsiadając pierwszy raz do Sorento kwitują to uwagą w stylu "ojej, zupełnie jak w Audi". I rzeczywiście nie ma w tym żadnej przesady. Auto pokonało 145 tys. km właściwie bezusterkowo, a opisane dalej drobiazgi zostały sprawnie naprawione na gwarancji. Auto warte uwagi, szczególnie jeśli ktoś szuka pojazdu naprawdę siedmioosobowego i z dużym bagażnikiem, a przy tym pokonuje długie trasy i wjeżdża w lekki teren, także zimą.
4,8
~Tomasz z Pogwizdowa
Kia Sorento III
SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW
Najpierw obawy , balem sie o slaby silnik o wysokie spalanie o duze gabaryty o zbyt miekkie zawieszenie... nic sie nei potwierdzilo - silnik jest dynamiczny radzi sobie doskonale nawet po miescie gdzie trzeba czasami szybko sie zebrac na krotkich swiatlach , na trasei tez potrafi nagle sie zerwac zeby wyprzedzic marudera, spalanie jest rozne ,bardzo zalezy od stylu jazdy ,jak szarpiemy to pali nawet 15 albo do chwilowo do konca skali . Jak sie jezdzi z glowa to nawet w miescie moze miec 7 l a na trasei zdazalo mi sie miec 5,5 -6,0 . Trzeba dac mu sie troche rozpedzic , jak juz jedzie to nawet 160 km/h plai kolo 7 l. Duze gabaryty nie sa juz problemem ,wystarczy sei przyzwyczaic , kamera 360 powoduje ze takim czolgiem jezdzi sie po ciasnych zakamarkach jak w grze komputerowej widzac wszystko z gory. Mimo rozmiarow nie stawia oporu autostradzie , dopieor boczne wiatry zaczynaja go przesuwac na boki . Zawieszenie jest rewelacyjne, miekko wylapuje wszelkie dziury a przytym nie buja jak w karocy , jedzie sie wygodnie ,cicho i szybko dociera do celu. Kupujac go mialem pare kluczowych kryteriow : naped na 4 i wysokie zawieszenie bo u mnie na wsi sie to przydaje. Duzy bagaznik bo na wakacje jezdimy czesto i zabieramy pol domu , ekonomiczy silnik disla i ogolnie komfort. Prawdzilem wszystkie (absolutnie wszystkie) marki na rynku , chodzilem 3 miesiace i mierzylem wszystkim bagazniki sprawdzalem widocznosc i komfort jazdy . Kia pod wzgledem bagaznika bije Volvo xc90 , bmw x5, disovery sport, skode kodiaq , honde crv, grand cheeroke , vw allspace a nawet audi q7 - tak wiem q7 jest wiekszy ...ale podloge bagaznika ma na wysoksci 1,5 m nie wiem co tam jest ale chyba kolo , w sorento tez jest kolo a nawet seidzenia 3 rzedu a i tak jest 650 litrow miejsca i to jest jedyna marka ktora podaje taka objetosc jaka dokladnie ma ,nie do dachu nie do zlozonych siedzen nie z otwarta klapa itd. Prawie kupile Kodiaka ktory mial miec 700 litrow ale po zmierzeniu okazalo sie ze ledwie 615 l. Na razie tyle, jedzi sei jak w samolocie, gladko sunie po trasei , po 6 h za kolkiem nie czuje sie wogole zmeczony , JAKOSC ! mozecie mi wierzyc albo nie , wiele lat bylme przeciwny przemyslowi z Korei , do momentu kiedy spalil mi sie tv SONY i wymienilem go n aSamsunga ktory stoi do dzis a to bedzie juz 12 lat. KIA rzeczywiscie jest plastikowa i tandetna, tak samo jak toyota ,honda , hundai ,suzuki ...audi ,vw i cala reszta ...ale nie sorento -sorento jest o klase wyzej ,az trudno uwierzyc ze auto jest z korei. Siedzialem w volvo ,jezdzilem velarem, przymierzalem sei do bmw i audi ...i wszedzie jest tak samo , skora, dobre materialy ,elektornika, wygoda ,ergonomia ,dobra widocznosc ,luksus . Roznica jest taka ze wszedzie ceny takich aut zaczynaja sei od 300 tys a sorento kosztuej niecale 200. Ok -wady , juz o nich torche napisalem w ocenach podzespolow- przekladnia skrzyni biegow - ktos to opisal odwortnie , wedlug mnie D powinno byc do przodu a R do tylu , musze sie czasem spojrzec na oznaczenia zeby sei upewnic ze nie rusze do nagle do tylu i nie walne w sciane garazu. Hamulce- to znaczy hamulce sa ok , ale masa auta robi swoje , nie da sei tym lekko wyhamowac , do tego nie odczuwa sei predkosci , czasami trzeba wyhamowac na 50 m patrzymy na licznik a tu jedziemy 90 a wydawlo nam sie ze tylko 60 i dajemy po hamulcach i wszystko leci do przodu , plynne hamowanie nic nie daje auto sie toczy i toczy ,dobrze ze jest anytkolizyjne ale to juz ostatecznosc. Masa robi swoje tez przy lekko mokrej nawierzchni i ostrym zakrecie, auto juz przy 50-60 km/h potrafi zalaczy wspomaganie trakcji opony poporstu nie sa wstanie utrzymac tej masy nawet przy tak malych predkosciach. Ale wystarczy sie do tego przyzwyczaic i brac to pod uwage w czasie jazdy , zachowac wiekszy odstep ,wszesniej rozpoczynac hamowanie , zwolnic znacznei na ostrych zakretach i przy zlych warunkach . Ogolnie jestem bardzo zadowolony , chcialem kupic autobus rodzinny i kupilem i balem sie ze auto poza wakacjami bedzie stalo w garazu ale okazuje sei ze jezdze nim wszedzie ,do skelpu , po miescie , maly sprytny samochodzik ,w ktorym mozna porozkladac siedzenia i wyspac sie jak w sypialni. Ciekaw jestem kiedy zaczna sei usterki , KIA daje gwarancje na 7 lat , mialem juz 7 letnie auta i pamietam co sie dzialo ,nie che mi sie wierzyc ze tu bedzie wszystko ok ...ale koleg ama Cee'd ..juz ponad 5 lat i chodzi jak nowe , wiec moze to prawda. Nastepny raport za 15 tys km
4,8
~pablosalam
Kia Sorento III
SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW
Po dwóch miesiącach z czystym sumieniem mogę napisać, iż SORENTO to ładne, bardzo porządnie wykonane auto prosto z Korei. Łączy w sobie cechy dużego VANA, dużego KOMBI i TERENÓWKI. Jednym słowem auto do wszystkiego, no może poza przepełnionym miastem i trudnym terenem. KIA ma dla mnie prawie same zalety: jakość, cena, przestrzeń, wielozadaniowość, wyposażenie, komfort, wygląd, gwarancja. Oczywiście są i wady: za jasno świecący ekran nawigacji (starszej generacji LCD), brak wodotrysków typu oświetlenie ambientowe, brak świateł ledowych mijania i drogowych, wyłączające się czujniki przy jeździe do przodu, no i spalanie mogło by być niższe. Dotychczas moje diesle paliły od 1-1,5 litra mniej, ale miały napęd na przód i ręczną skrzynię. Auto spala 6,4 l przy emeryckiej jeździe w trasie, 7-11 l w mieście w zależności od trybu jazdy, 7-9 l w normalnej trasie. Przy czym w mieście spalanie mocno uzależnione jest od tego czy jedziemy na rozgrzanym silniku i czy nie jest wypalany DPF. Średnio od nowości do 9000 tys. km mam 8,3 l - 30% miasto 70% trasa. Ważne jest to, iż komputer nie oszukuje przy spalaniu jak to ma miejsce w Oplu Zafirze Tourer. W swojej klasie dużych SUV-ów KIA wypada znakomicie, brak jej jedynie mocniejszych silników diesla powyżej 200 KM. Ogólnie bardzo polecam zakup KIA SORENTO szczególnie tym którzy nie lubią, nie chcą lub nie muszą przepłacać za auta "PREMIUM" typu BMW X3-X5, AUDI Q5-Q7, LEKSUSA RX, VW TUAREGA. Za nieco ponad 160 tys. próżno szukać tak dużego i tak "wypasionego" auta.
Średnie spalanie dla Kia Sorento III SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW 2014-2017
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Kia Sorento III
SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW
Jak chodzi o miasto, Warszawę, to poniżej 12l nigdy nie udało mi się zejść ze spalaniem. Trasa Warszawa - Villach podczas wyjazdu na narty, narty na dachu i 3 osoby w aucie + bagaże - spalanie na autostradzie przy 130-140km/h między 10,1 a 10,5l, ale podczas wyjazdu letniego do Chorwacji spalanie wahało się między 8,8 a 9,2l - tu ciekawostka. Dwa razy jechałem do Holandii i na Niemieckim paliwie na autostradzie udało mi się zejść przy 140km/h nawet do 7,1l! Więc jestem ciekaw, czy jakoś paliwa w naszych krajach nie ma znaczenia do spalania aut :P Bo naprawdę w Niemczech po tankowaniu było czuć różnicę. Dodam, że jeszcze podczas jazdy w Austrii po górach, o jakieś 15% mniej mi paliło auto na trybie Sport, gdyż szybciej zmieniało biegi i utrzymywało obroty gdy się jechało pod górę z ostrymi zakrętami. Auto mam 2.5 roku i rocznie robię ok 40 tys km. Nie miałem żadnych problemów większych. Auto godne polecenia jak chodzi o przestronność, lecz to spalanie mogłoby być mniejsze :(
8,7
Kia Sorento III
SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW
po przejechaniu 15 000 km licznik pokazuje 8,9 l /km , jest to wiecej niz mi obiecywano ale w 2 litrowym subaru 150km disel po przejechaniu 115 tys mam 7,4 l wiec jak na taki czolg mam tylko troche ponad 1 litr wieksze zuzycie. Na autostradzie zazwyczaj mi sie spieszy wiec zuzycie jest 9-10 l/km , w miescie 12 czasami dobija do 15 ale to zalezy od tego co sie dzieje na miescie ,jak jest tloczno to wiadomo ze to spalanie jest tragiczne. Kiedy jade na wycieczke i mi sie nie spieszy , wiec nie przekraczam 120 km/h spalanie wychodzi miedzy 6,7-7,5 l/100. Ogolnie jestem zadowolony ale bak moglby byc wiekszy o 10 l , kazda wyprawa to 2 czasami 3 tankowania co jest wkurzajace.
9,2
Kia Sorento III
SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW
Sorento mam od koca listopada 2017r. Przejechałem ok 1100 km. Z tego co wyczytałem wynik spalania zależy także od opon zamontowanych na felgach. Ja zakupiłem 18 calowe felgi i opony hankook Winter icept EVO2. Spalanie pierwsze 1000 km. trochę zwariowane ... przy temperaturze ok 2/3 stopni w plusie na luźnej i ekonomicznej jeździe ok 12.5 litra w mieście. Po ok 700 km zaczęło spadać. Na niemieckich i angielskich stronach wyczytałem że Sorento 2.2 po odebraniu z salonu nazwijmy to w końcowej fazie dotarcie lub ułożenia elementów silnika po której silnik pozbywa się ileś tam procent tarcia w wyniku czego zużycie paliwa spada. Czekam do ok przebiegu 10 tyś. km. Wtedy dowiemy się jakie będzie spalanie. Planuje w maju po przebiegu ok 4 tyś km. podjechać do firmy VTECH w Krakowie w celu zamontowania PowerBoxa z funkcją mapowania 2fazowego ( wybór programu za pomocą połączenia bezprzewodowego na urządzeniach z systemem Androis lub IOS). 2 programy: ECO Tuning zmniejszający dawkę paliwa spalanego na niskich i średnich obrotach; drugi program zwiększający moment obrotowy w granicach bezpieczeństwa dla silnika) Jakie będą wyniki tez opisze wszystko na ty portalu. Cena boxa ok 1200 zł....

Usterki Kia Sorento III

Liczba wpisów: 12
brak NIVOMATU
  • Kia Sorento III SUV Facelifting 2.2 CRDi 200KM 147kW 2018-2019
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 20
Nie 0
kia reklamuje że ma i sprzedaje w dodatkowym wyposażeniu nivomat - tj system samopoziomowania się tylnego zawieszenia. ten nivomat w sorento (a przynajmniej w moim i jeszcze kilku innych) NIE DZIAŁA tak jak powinien działać nivomat !!. na parokrotne zgłoszenie uwagi do serwisu i bezpośrednio do producenta dostałem odpowiedź od adwokata w imieniu Kia MotorsPolska że funkcją samopoziomującego się zawieszenia typu NIVOMAT nie jest utrzymanie zawieszenia w poziomie... a to bardzo ciekawe jest. i zaczyna śmierdzieć oszukiwaniem klientów ! p.s. nazwa nivomat jest zarezerwowana dla sachsa / ZF nie ma więc innej interpretacji jak właściciela patentu. to kto tu kłamie ?
4 komentarze
blad ukladu wydechowego
  • Kia Sorento III SUV 2.2 CRDi 200KM 147kW 2014-2017
  • układ wydechowy
  • 98 tys. km
Przy obiazeniu silnika i dluzszej jazdy wyskoczyl (po raz kolejny) blad z ikonka DPF "uklad wydechowy sprawdzic" Pierwszy blad wyskoczyl przy ok.60 000 km. KIA wymazala blad i dalej. Przy 90 000km ponownie ten sam blad (KIA ponownie wymazala blad). Nastepny byl przy 91 000km. Auto do KIA, wtedy po 2 dniach wymienili czujnik cisnienia. Przy ok.93 000km znowu ten sam bladm, wtedy KIA wymienila Turbosprezarke (Olej nie wymienili, filtrow nie wymienili-Profis) 3100€ wymiana na gwarancji. No i teraz przy 98800 km ponownie ten sam blad!!!!! Ciekawe co im teraz Komputer powie.... wymien klocki hamulcowe!!!??? Turbo bylo zatarte ale ukladu smarowania nie sprawdzili. Nie szukali nawet przyczyny zatarcia. Co moze jeszcze byc? DPF jest podobno czyste.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zacierający się szyberdach
  • Kia Sorento III SUV Facelifting 2.0 CRDi 185KM 136kW 2018-2019
  • instalacja elektryczna
  • 10 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Od dwóch lat mam problem z otwieraniem okna dachowego i jestem w serwisie dwa razy w roku tylko dlatego że nie jestem zwolennikiem jazdy z otwartym szybrem za każdym razem smarują jakimś szuwaksem i szyber chodzi jakiś czas dopóki nie wpadnę na pomysł otworzenia go i to jest trzecią następna porażka tego serwisu serwis ale.warszawska Lublin i porażka Kii tego modelu Sorento gt-line przebieg ok.40tys.km
Kia Sorento III SUV