Szukaj

Kia Stonic Crossover 1.0 T-GDI 120KM 88kW 2017-2020

Informacje o Kia Stonic Crossover 1.0 T-GDI 120KM 88kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Auta małe

Stonic powstała na płycie podłogowej Kia Rio. Nie jest tajemnicą, że jej bliskim krewnym jest, także debiutujący na rynku, Hyundai Kona, z którym dzieli niektóre rozwiązania techniczne jak układ zawieszenia czy gamę silników.

Powagosław

Na dobry pomysł nigdy nie jest za późno. A mini SUV to dziś najłatwiejszy sposób na zarobienie na rynku dobrych pieniędzy. Czy Stonic jest dobrym pomysłem? Na taki wygląda. Sportage też nie był pierwszym kompaktowym crossoverem, który dobrze się prezentował.

~Powagosław
Luzacjusz

Niech was nie zwiedzie ta muskulatura. Stonic to autko-zabawka dla kogoś, kto częściej naciska hamulec niż gaz. No i o co chodzi z tymi nazwami? Jeden Kona, a drugi… (sorry, tak przeczytałem za pierwszym razem)… Słonik?

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 171 Nm przy 1500-4500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71 x 84 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Całokształt - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Zdzislaw
Kia Stonic
Crossover 1.0 T-GDI 120KM 88kW
Samochód jest małym crossoverem. W tej roli spisuje sie świetnie. Silnik raczej lubi paliwo ale jest to do przeżycia. Do tej pory bezawaryjny. Nie jest to samochód na długie trasy albo do przeprowadzki mieszkania (niektórzy oceniają go w tych kategoriach co jest dużym nieporozumieniem). Jest to samochód do jazdy codziennej po mieście i w tej roli sprawdza się znakomicie. Skrzynia automatyczna jest bardzo wygodna i generalnie dziziała OK. Czasem przy wolnym dojeżdżaniu robi "baranki". Mocy nie brakuje do wyprzedzania i zapewniewnienia odpowiedniego przyspieszenia (120KM) - nie jest to V12 ale w swojej roli całkiem przyzwoicie.
Dodane 8 miesięcy temu
4,9
~Mimo
Kia Stonic
Crossover 1.0 T-GDI 120KM 88kW
Stonic spełnia moje oczekiwania a cztery gwiazdki za wygłuszenie i zużycie paliwa. Generalnie posiada wszystko co potrzebne kierowcy. Prowadzi się pewnie, dynamiczny silnik ale paliwożerny. Korki w dużym mieście przy dość dynamicznej jeździe ok. 7,7-8,2 l/100km,, trasa 6,2- 6,5 jadąc do 120 km/h. Skrzynia dobrze zestopniowana, mogłaby być trochę subtelniejsza, "miększa" przy zmianie biegów ale generalnie OK . Sprzęgło odrobinę za "ostre" trzeba uważać przy ruszaniu a jeśli ktoś przy tym jest jeszcze mało doświadczony, potrafi szarpnąć. Generalnie autko bardzo ładnie się zbiera, nie ma żadnych problemow przy wyprzedzaniu czy nabieraniu szybkości na autostradach. Trudno się zgodzić z kilkoma ocenami że "nie jest demonem szybkości". Trzeba nauczyć się pracy z 6 stopniową skrzynią i pamiętać że to tylko 1000 cm3 . W mojej ocenie te 120 kM dobrze sobie radzi. Dźwięk silnika? hmmmmmm...... mi się podoba. Dobra widoczność podczas jazdy we wszystkich kierunkach, jedynie przy cofaniu trzeba wspierać się kamerą (zresztą po to przecież jest). Wnętrze wygodne, wszystko jest czytelne i na swoim miejscu, dobrze wyposażony (L+STYL). Mały minus to wygłuszenie, nie ma tragedii ale mogłoby być odrobinę lepsze ale za takie pieniądze nie da się mieć wszystkiego. Ogrzewanie czy klimatyzacja działają bardzo dobrze. Bagażnik jak na moje potrzeby zupełnie wystarczający choć dla osób lubiących coś budować, remontować może okazać się za mały. Ogólnie moja ocena 5 z małym minusem.
Dodane 4 lata temu
4,9
~Mimo
Kia Stonic
Crossover 1.0 T-GDI 120KM 88kW
Stonic spełnia moje oczekiwania a cztery gwiazdki za wygłuszenie i zużycie paliwa. Generalnie posiada wszystko co potrzebne kierowcy. Prowadzi się pewnie, dynamiczny silnik ale paliwożerny. Korki w dużym mieście przy dość dynamicznej jeździe ok. 7,7-8,2 l/100km,, trasa 6,2- 6,5 jadąc do 120 km/h. Skrzynia dobrze zestopniowana, mogłaby być trochę subtelniejsza, "miększa" przy zmianie biegów ale generalnie OK . Sprzęgło odrobinę za "ostre" trzeba uważać przy ruszaniu a jeśli ktoś przy tym jest jeszcze mało doświadczony, potrafi szarpnąć. Generalnie autko bardzo ładnie się zbiera, nie ma żadnych problemow przy wyprzedzaniu czy nabieraniu szybkości na autostradach. Trudno się zgodzić z kilkoma ocenami że "nie jest demonem szybkości". Trzeba nauczyć się pracy z 6 stopniową skrzynią i pamiętać że to tylko 1000 cm3 . W mojej ocenie te 120 kM dobrze sobie radzi. Dźwięk silnika? hmmmmmm...... mi się podoba. Dobra widoczność podczas jazdy we wszystkich kierunkach, jedynie przy cofaniu trzeba wspierać się kamerą (zresztą po to przecież jest). Wnętrze wygodne, wszystko jest czytelne i na swoim miejscu, dobrze wyposażony (L+STYL). Mały minus to wygłuszenie, nie ma tragedii ale mogłoby być odrobinę lepsze ale za takie pieniądze nie da się mieć wszystkiego. Ogrzewanie czy klimatyzacja działają bardzo dobrze. Bagażnik jak na moje potrzeby zupełnie wystarczający choć dla osób lubiących coś budować, remontować może okazać się za mały. Ogólnie moja ocena 5 z małym minusem.
Dodane 4 lata temu

Usterki Kia Stonic

Liczba wpisów: 10
Mułowaty silnik
  • Kia Stonic Crossover 1.4 DOHC 100KM 74kW 2017-2019
  • silnik
  • 1000 tys. km
Auto od jakiegoś czasu stało się mniej żwawe, jakby miało ciut mniej mocy i troszkę więcej paliło. W ramach akcji serwisowej wymieniono niby przepustnice, po tym fakcie chwile było pełne werwy i mocy jakby miało nie 100 a 120 koni. obecnie po miesiącu od tego serwisu znowu jakby mniej mocy, do tego jakby ubywało płynu chłodniczego. przy wyłączonej klimatyzacji najczęściej z rana czy w nocy parują szyby, serwis stwierdził że stoniciem należy jeździć z cały czas stale włączoną klimatyzacją. O stukaniu zawieszenia chociaż serwis twierdzi że jest ok i szumiących letnich oponach Continentala już nie wspomnę.
Dodane 7 lat temu
Problem rozwiązany
10 komentarzy
Odpadająca klamka
  • Kia Stonic Crossover
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Odpadających klamkach czytałem na niektórych serwisach i w moim przypadku również się to zdarzyło lewa klamka tył podobno słaby plastik. W pewnym momencie że ona chciała otworzyć tylne drzwi i klamka została jej po prostu w ręce
Dodane ponad rok temu
Pęknięcia na poszyciu siedziska kierowcy
  • Kia Stonic Crossover Facelifting 1.0 T-GDI MHEV 120KM 88kW 2020-2024
  • wnętrze
  • 20 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
W wersji GT line którą posiadam już po 10 tyś. Pękło poszycie siedziska z Eco skóry. Poszycie wymienione na serwisie na nowe teraz przebieg 20 tyś i ponownie pojawia się pęknięcie w tym samym miejscu.
Dodane ponad rok temu
Kia Stonic Crossover

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów