Szukaj

Informacje o Kia Stonic

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Auta małe

Mały miejski crossover SUV segmentu B (segment I, jeśli chodzi o typ nadwozia) produkowany od 2017 roku. To najmniejszy samochód marki KIA w klasie crossoverów, pozycjonowany poniżej kompaktowych modeli Niro oraz Sportage. Stonic to owoc bliskiej współpracy Kii i Hyundaia – jego bliźniaczym modelem jest Hyundai Kona. Został zbudowany na nowej płycie podłogowej Hyundai-Kia GB Platform, którą dzieli m.in. z Kią Rio i Hyundaiami i20 oraz wspomnianym modelem Kona. Projektantem samochodu jest Peter Schreyer, szef stylistów marki Kia. Nazwa Stonic to połączenie słów „speedy” (szybki) i „tonic” (toniczny).

czytaj więcej
Powagosław

Na dobry pomysł nigdy nie jest za późno. A mini SUV to dziś najłatwiejszy sposób na zarobienie na rynku dobrych pieniędzy. Czy Stonic jest dobrym pomysłem? Na taki wygląda. Sportage też nie był pierwszym kompaktowym crossoverem, który dobrze się prezentował.

~Powagosław
Luzacjusz

Niech was nie zwiedzie ta muskulatura. Stonic to autko-zabawka dla kogoś, kto częściej naciska hamulec niż gaz. No i o co chodzi z tymi nazwami? Jeden Kona, a drugi… (sorry, tak przeczytałem za pierwszym razem)… Słonik?

~Luzacjusz

Kia Stonic – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Nowy Kia Stonic

Cena od: 84 900 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Kia Stonic

Liczba ocen: 53
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Silnik - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Franek
Kia Stonic
Crossover Facelifting 1.2 DPI 84KM 62kW
Fajny i prosty samochodzik do miasta. Plusy: ladny wyglad, przestronne wnetrze, podwyzszone zawieszenie, nieskomplikowana konstrukcja. Wady: slaby silnik, skrzynia 5, ktora przy 110 km/h na 5 biegu daje silnikowi juz 4000 obrotow, przez co spalanie i halas bardzo wzrastaja. Naped to w zasadzi glowna wada i powoduje ona, ze samochod za takie (jednak niemale) pieniadze sprawia wrazenie jazdy tanim samochodem z poprzedniej epoki. Moze 1.0 turbo jezdzi lepiej, no i ma juz 6 biegow - to prawdopodobnie ratuje sytuacje. Ja bym wersji 1.2 nie kupil, chyba, ze tylko i wylacznie do miasta i spopkojnego toczenia sie z punktu A do punktu B jesli cena bylaby istotnie nizsza od wersji 1.0 turbo. Samochod wynajety.
4,7
~Piotr
Kia Stonic
Crossover 1.0 T-GDI 100KM 74kW
Autko do miasta bardzo dobre, w trasy już mniej dobre ale daje radę. Mam dwójkę dzieci i psa, wszyscy się mieszczą bez zbędnych udziwnień (ja mierzę 186cm), bagażnik całkiem ok, mieści co trzeba na wyjazdy, wystarczą odpowiednie walizki tak aby były dopasowane do bagażnika i można się zapakować na tygodniowy wyjazd. Dynamika również na zaskakująco miłym poziomie, autko żwawe i dynamiczne, dół raczej średni ale można się dość szybko przyzwyczaić do 3 cylindrów :) W środku dość ciche, nadkola średnio wyciszone - ale w moim przypadku koła 17' na pewno nie pomagają. Wnętrze - jak dla mnie bomba, nie za dużo nie za mało bajerów, systemy bezpieczeństwa są (wersja L). Porównanie mam do Hyudai i30 z silnikiem 1,0 120km, powiem że Stonik to rakieta ;)
4,9
~Mimo
Kia Stonic
Crossover 1.0 T-GDI 120KM 88kW
Stonic spełnia moje oczekiwania a cztery gwiazdki za wygłuszenie i zużycie paliwa. Generalnie posiada wszystko co potrzebne kierowcy. Prowadzi się pewnie, dynamiczny silnik ale paliwożerny. Korki w dużym mieście przy dość dynamicznej jeździe ok. 7,7-8,2 l/100km,, trasa 6,2- 6,5 jadąc do 120 km/h. Skrzynia dobrze zestopniowana, mogłaby być trochę subtelniejsza, "miększa" przy zmianie biegów ale generalnie OK . Sprzęgło odrobinę za "ostre" trzeba uważać przy ruszaniu a jeśli ktoś przy tym jest jeszcze mało doświadczony, potrafi szarpnąć. Generalnie autko bardzo ładnie się zbiera, nie ma żadnych problemow przy wyprzedzaniu czy nabieraniu szybkości na autostradach. Trudno się zgodzić z kilkoma ocenami że "nie jest demonem szybkości". Trzeba nauczyć się pracy z 6 stopniową skrzynią i pamiętać że to tylko 1000 cm3 . W mojej ocenie te 120 kM dobrze sobie radzi. Dźwięk silnika? hmmmmmm...... mi się podoba. Dobra widoczność podczas jazdy we wszystkich kierunkach, jedynie przy cofaniu trzeba wspierać się kamerą (zresztą po to przecież jest). Wnętrze wygodne, wszystko jest czytelne i na swoim miejscu, dobrze wyposażony (L+STYL). Mały minus to wygłuszenie, nie ma tragedii ale mogłoby być odrobinę lepsze ale za takie pieniądze nie da się mieć wszystkiego. Ogrzewanie czy klimatyzacja działają bardzo dobrze. Bagażnik jak na moje potrzeby zupełnie wystarczający choć dla osób lubiących coś budować, remontować może okazać się za mały. Ogólnie moja ocena 5 z małym minusem.

Raporty spalania Kia Stonic

Liczba raportów: 78
Średnie spalanie dla Kia Stonic
6,0 – 7,2
l/100 km
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Kia Stonic
Crossover 1.4 DOHC 100KM 74kW
UWAGA nie wpisujcie pomiarow spalania z komputera. Komputer zaniża spalanie o 1,0-1,5 litra ZAWSZE. Najwięcej zaniża przy oszczędnej jeździe. Wykręciłem raz na baku wg. komputera spalanie 6,0, wlałem potem 41 litrów po 550km !! UWAGA musiałem zmodyfikować "średnie minimalne" z "7,4" na "8,2". auto na trasie pali więcej niż w cyklu mieszanym. Tak, w mieście pali mi mniej niż na autostradzie przy jeździe 110-120. Sorry Kia, czas wysłać konstruktorów na kurs "jak robić auta aerodynamiczne". Moje dane wpisałem spalanie "z dystrybutora" z dziennika który prowadzę. Jazda z predkością 120-130 na autostradzie to wynik około 8. Auto jest oszczędne może na trasie gdzie się 80kmph nie przekracza, wtedy może da się zejść poniżej 7 litrów. Mam wrażenie, że jak go trzymam na wyższych obrotach to mniej pali. Maksymalne 9,8 uzyskałem jadąc załadowanym autem 140-150 autostradą z gdańska, tankowanie przed Częstochową. Fajne auto do jazdy miejskiej, ale na autostrady się kompletnie nie nadaje i pod kątem komfortu jazdy i osiągów. Ładne, lecz niefunkcjonalne. Masywny przód to kiepska aerodynamika. Maksymalna osiagnieta predkosc z górki 162 kmph. Mocny wiatr skierowany od przodu lub od tyłu odpowiednio zwalnia lub o przyśpiesza podczas jazdy. Maksymalne średnie wpisałem 9,8. Nie jest to maksymalne spalanie jakie da się wyciągnąć, jestem przekonany, że zrobienie tym autem spalania 12/100 na autostradzie jest jak najbardziej możliwe.
6,8
Kia Stonic
Crossover 1.0 T-GDI 120KM 88kW
Auto oszczędne przy ekojeździe. Mały silnik potrafi być dynamiczny. Na autostradzie bez problemu osiąga 140 km/h. Niestety dynamiczna jazda strasznie drenuje bak. W skrajnym przypadku kończy się na prawie 12 l/100km przy szybkiej jeździe po autostradzie. Na tej samej trasie 2 litrowa benzyna ~200KM z 4x4 jest oszczędniejsza.
7,3
Kia Stonic
Crossover 1.4 DOHC 100KM 74kW
Po 50tys km, średnie spalanie z komputera to 6,7l, jeżdżę raczej oszczędnie ale bez przesady, 80% miasto (warszawskie korski) 20% trasa. Realnie w mieście pali mi 7-7,5l, na drogach ekspresowych da się zejść poniżej 6l. W drodze do Chorwacji (2 osoby + bagaże) auto spaliło 6,67l (realne spalanie mierzone przy tankowaniu) jechałem z prędkością 110km/h. Przy 140km/h to już 8-9l.

Usterki Kia Stonic

Liczba wpisów: 9
Mułowaty silnik
  • Kia Stonic Crossover 1.4 DOHC 100KM 74kW 2017-2019
  • silnik
  • 1000 tys. km
Auto od jakiegoś czasu stało się mniej żwawe, jakby miało ciut mniej mocy i troszkę więcej paliło. W ramach akcji serwisowej wymieniono niby przepustnice, po tym fakcie chwile było pełne werwy i mocy jakby miało nie 100 a 120 koni. obecnie po miesiącu od tego serwisu znowu jakby mniej mocy, do tego jakby ubywało płynu chłodniczego. przy wyłączonej klimatyzacji najczęściej z rana czy w nocy parują szyby, serwis stwierdził że stoniciem należy jeździć z cały czas stale włączoną klimatyzacją. O stukaniu zawieszenia chociaż serwis twierdzi że jest ok i szumiących letnich oponach Continentala już nie wspomnę.
Problem rozwiązany
10 komentarzy
Pęknięcia na poszyciu siedziska kierowcy
  • Kia Stonic Crossover Facelifting 1.0 T-GDI MHEV 120KM 88kW 2020-2024
  • wnętrze
  • 20 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
W wersji GT line którą posiadam już po 10 tyś. Pękło poszycie siedziska z Eco skóry. Poszycie wymienione na serwisie na nowe teraz przebieg 20 tyś i ponownie pojawia się pęknięcie w tym samym miejscu.
Szarpanie skrzyni biegów
  • Kia Stonic Crossover Facelifting 1.0 T-GDI 100KM 74kW od 2020
  • układ napędowy
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 1
Stonica mam ponad rok i do tej pory było w miarę ok, przejechałem ponad 12 tys km. Coś tam trzeszczało z tyłu aż tu nagle kiedyś zaczęła strasznie szarpać skrzynia biegów. Czuć kazda zmianę dodatkowo przy zmianie jakby wzrastały obrony, po zmianie opadają. Co zauważyłem na zimnym silniku obroty sa nierówne. Czasem się to uspokaja ale na razie nie jestem w stanie stwierdzić, czy coś konkretnie na to wpływa. MIał ktoś coś podobnego?
1 komentarz
Kia Stonic