Szukaj

Informacje o Kia Stonic Crossover 1.0 T-GDI 120KM 88kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Auta małe

Stonic powstała na płycie podłogowej Kia Rio. Nie jest tajemnicą, że jej bliskim krewnym jest, także debiutujący na rynku, Hyundai Kona, z którym dzieli niektóre rozwiązania techniczne jak układ zawieszenia czy gamę silników.

Powagosław

Na dobry pomysł nigdy nie jest za późno. A mini SUV to dziś najłatwiejszy sposób na zarobienie na rynku dobrych pieniędzy. Czy Stonic jest dobrym pomysłem? Na taki wygląda. Sportage też nie był pierwszym kompaktowym crossoverem, który dobrze się prezentował.

~Powagosław
Luzacjusz

Niech was nie zwiedzie ta muskulatura. Stonic to autko-zabawka dla kogoś, kto częściej naciska hamulec niż gaz. No i o co chodzi z tymi nazwami? Jeden Kona, a drugi… (sorry, tak przeczytałem za pierwszym razem)… Słonik?

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 171 Nm przy 1500-4500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71 x 84 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Całokształt - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Mimo
Kia Stonic
Crossover 1.0 T-GDI 120KM 88kW
Stonic spełnia moje oczekiwania a cztery gwiazdki za wygłuszenie i zużycie paliwa. Generalnie posiada wszystko co potrzebne kierowcy. Prowadzi się pewnie, dynamiczny silnik ale paliwożerny. Korki w dużym mieście przy dość dynamicznej jeździe ok. 7,7-8,2 l/100km,, trasa 6,2- 6,5 jadąc do 120 km/h. Skrzynia dobrze zestopniowana, mogłaby być trochę subtelniejsza, "miększa" przy zmianie biegów ale generalnie OK . Sprzęgło odrobinę za "ostre" trzeba uważać przy ruszaniu a jeśli ktoś przy tym jest jeszcze mało doświadczony, potrafi szarpnąć. Generalnie autko bardzo ładnie się zbiera, nie ma żadnych problemow przy wyprzedzaniu czy nabieraniu szybkości na autostradach. Trudno się zgodzić z kilkoma ocenami że "nie jest demonem szybkości". Trzeba nauczyć się pracy z 6 stopniową skrzynią i pamiętać że to tylko 1000 cm3 . W mojej ocenie te 120 kM dobrze sobie radzi. Dźwięk silnika? hmmmmmm...... mi się podoba. Dobra widoczność podczas jazdy we wszystkich kierunkach, jedynie przy cofaniu trzeba wspierać się kamerą (zresztą po to przecież jest). Wnętrze wygodne, wszystko jest czytelne i na swoim miejscu, dobrze wyposażony (L+STYL). Mały minus to wygłuszenie, nie ma tragedii ale mogłoby być odrobinę lepsze ale za takie pieniądze nie da się mieć wszystkiego. Ogrzewanie czy klimatyzacja działają bardzo dobrze. Bagażnik jak na moje potrzeby zupełnie wystarczający choć dla osób lubiących coś budować, remontować może okazać się za mały. Ogólnie moja ocena 5 z małym minusem.
4,9
~Mimo
Kia Stonic
Crossover 1.0 T-GDI 120KM 88kW
Stonic spełnia moje oczekiwania a cztery gwiazdki za wygłuszenie i zużycie paliwa. Generalnie posiada wszystko co potrzebne kierowcy. Prowadzi się pewnie, dynamiczny silnik ale paliwożerny. Korki w dużym mieście przy dość dynamicznej jeździe ok. 7,7-8,2 l/100km,, trasa 6,2- 6,5 jadąc do 120 km/h. Skrzynia dobrze zestopniowana, mogłaby być trochę subtelniejsza, "miększa" przy zmianie biegów ale generalnie OK . Sprzęgło odrobinę za "ostre" trzeba uważać przy ruszaniu a jeśli ktoś przy tym jest jeszcze mało doświadczony, potrafi szarpnąć. Generalnie autko bardzo ładnie się zbiera, nie ma żadnych problemow przy wyprzedzaniu czy nabieraniu szybkości na autostradach. Trudno się zgodzić z kilkoma ocenami że "nie jest demonem szybkości". Trzeba nauczyć się pracy z 6 stopniową skrzynią i pamiętać że to tylko 1000 cm3 . W mojej ocenie te 120 kM dobrze sobie radzi. Dźwięk silnika? hmmmmmm...... mi się podoba. Dobra widoczność podczas jazdy we wszystkich kierunkach, jedynie przy cofaniu trzeba wspierać się kamerą (zresztą po to przecież jest). Wnętrze wygodne, wszystko jest czytelne i na swoim miejscu, dobrze wyposażony (L+STYL). Mały minus to wygłuszenie, nie ma tragedii ale mogłoby być odrobinę lepsze ale za takie pieniądze nie da się mieć wszystkiego. Ogrzewanie czy klimatyzacja działają bardzo dobrze. Bagażnik jak na moje potrzeby zupełnie wystarczający choć dla osób lubiących coś budować, remontować może okazać się za mały. Ogólnie moja ocena 5 z małym minusem.
4,8
~Marek/Gorzów
Kia Stonic
Crossover 1.0 T-GDI 120KM 88kW
Nie rozczarowałem się Stonikiem. Zdaje się jakby było uszyte na moją miarę, no i w zasadzie tak było - czekałem około 5 miesięcy na jego stworzenie i dostawę do kraju po złożeniu zamówienia. Wybrałem wersję z silnikiem 1,0 l/120 KM i maksymalna wersję wyposażenia XL z pełnym pakietem bezpieczeństwa czynnego, które inni producenci dopiero wprowadzają do swych aut. Z tym pakietem auto ma pewne cechy półautonomiczne - np. potrafi jechać samodzielnie na autostradzie trzymając pas ruchu (testowałem przy 120 km/h przez kilka kilometrów); dla mnie to ważne, gdyż już zdarzyło mi się zasnąć na chwilę i zjechać z pasa. Wybór silnika był trochę dla mnie ryzykowny (wydawał mi się dziwną konstrukcją 1-litrową, 3-garową z turbiną) lecz nie żałuję tego wyboru - jest żwawy, szybko osiąga duży moment i potrafi być oszczędny przy spokojnej jeździe. Auto prowadzi się lekko i pewnie, Jest stosunkowo lekkie przez co ma wystarczające przyspieszenie - w mieście da się szybko ruszyć, a na trasie nie mam kompleksów; jednak przypuszczam, że z mniejszym silnikiem nie ma już takiego komfortu dlatego polecam ten silnik. Sądzę, że wersja podstawowa Stonika z mniejszym silnikiem nie da tylu przyjemności w jego użytkowaniu, a będzie jedynie dobrze wyglądać i nadawać się głównie do jazdy miejskiej. Trzeba podkreślić, że auto ma 7 lat gwarancji!

Usterki Kia Stonic

Liczba wpisów: 9
Mułowaty silnik
  • Kia Stonic Crossover 1.4 DOHC 100KM 74kW 2017-2019
  • silnik
  • 1000 tys. km
Auto od jakiegoś czasu stało się mniej żwawe, jakby miało ciut mniej mocy i troszkę więcej paliło. W ramach akcji serwisowej wymieniono niby przepustnice, po tym fakcie chwile było pełne werwy i mocy jakby miało nie 100 a 120 koni. obecnie po miesiącu od tego serwisu znowu jakby mniej mocy, do tego jakby ubywało płynu chłodniczego. przy wyłączonej klimatyzacji najczęściej z rana czy w nocy parują szyby, serwis stwierdził że stoniciem należy jeździć z cały czas stale włączoną klimatyzacją. O stukaniu zawieszenia chociaż serwis twierdzi że jest ok i szumiących letnich oponach Continentala już nie wspomnę.
Problem rozwiązany
10 komentarzy
Pęknięcia na poszyciu siedziska kierowcy
  • Kia Stonic Crossover Facelifting 1.0 T-GDI MHEV 120KM 88kW 2020-2024
  • wnętrze
  • 20 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
W wersji GT line którą posiadam już po 10 tyś. Pękło poszycie siedziska z Eco skóry. Poszycie wymienione na serwisie na nowe teraz przebieg 20 tyś i ponownie pojawia się pęknięcie w tym samym miejscu.
Szarpanie skrzyni biegów
  • Kia Stonic Crossover Facelifting 1.0 T-GDI 100KM 74kW od 2020
  • układ napędowy
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 1
Stonica mam ponad rok i do tej pory było w miarę ok, przejechałem ponad 12 tys km. Coś tam trzeszczało z tyłu aż tu nagle kiedyś zaczęła strasznie szarpać skrzynia biegów. Czuć kazda zmianę dodatkowo przy zmianie jakby wzrastały obrony, po zmianie opadają. Co zauważyłem na zimnym silniku obroty sa nierówne. Czasem się to uspokaja ale na razie nie jestem w stanie stwierdzić, czy coś konkretnie na to wpływa. MIał ktoś coś podobnego?
1 komentarz
Kia Stonic Crossover