Szukaj

Informacje o Lancia Delta III

Lata produkcji: 2008 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Model niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1979-1999 oraz ponownie w latach 2008-2014. Delta, a szczególnie jej I generacja zdobyła wielką popularność głównie dzięki sukcesom rajdowym. Nagrodzona tytułem Samochodu Roku 1979. Na jej licencji powstał szwedzki Saab 600. 13 lat po wycofaniu z rynku Delty II, Lancia reaktywowała słynny modelu, wypełniając nim lukę wśród kompaktów w swej ofercie. Delta III aspirowała do grupy premium w segmencie C, ale nie zdołała nawiązać do dawnej popularności. W 2014 roku zniknęła z rynku, w związku z częściową likwidacją marki Lancia.
czytaj więcej
Powagosław
Koniec z rajdowym nimbem. Delta wróciła jako luksusowy kompakt dla bogatych indywidualistów. Mało prawdopodobne, żeby podbiła rynek, choć z pewnością będzie jego ciekawym uzupełnieniem. ~Powagosław
Luzacjusz
Fiat Bravo pojechał do „Pimp My Ride” i wyjechała Lancia Delta, droższa dwukrotnie prawie. I to jest raz. Dwa - stylistyka nowych Lancii, choć niewątpliwie oryginalna, jakoś do mnie nie przemawia. Zbyt barokowe to auto jak na kompakt. ~Luzacjusz

Lancia Delta III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Lancia Delta III

Liczba ocen: 76
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,7
~Bartosz
Lancia Delta III
Hatchback 1.4 Turbo-Jet 150KM 110kW
W tej cenie nie było lepszego wyboru i na szczęście miałem rację. Widocznie dlatego to najdłużej użytkowane przeze mnie auto (ponad 5 lat), i nie widzę potrzeby się jej pozbywać. Komfort, wyposażenie (ma wszystko :) ), pakowność, dużo miejsca na tylnej kanapie, mocny i trwały silnik, tani serwis i części, i oryginalny, ładny wygląd. 95% części jest wspólna z fiatem bravo2 (trochę mniej z AR Giuliettą) więc nie ma problemu z ich dostępnością. Ekonomiczna bo średnio 9L/100 LPG to też powód zazdrości u znajomych.
4,1
~Łukasz
Lancia Delta III
Hatchback 1.8 Di Turbo 200KM 147kW
Nie dajcie się nabrać. Delta próbuje udawać . Udaje sportowy samochód a nim nie jest. Niby 1.8 200km , aktywne zawieszenie obiecują sportowe wrażenia ale kiepski uklad zawieszeń z bravo i układ kierowniczy wyklucza ostrą jazdę. Wnętrze ładne ze świetnymi skórami dobre wyposażenie ale widać i czuć genny Fiata. Ma być luksusowo a fotele przednie ze zbyt krótkim siedziskiem. Jest głośno. Słychać cykanie przekaźników ok wycieraczek kierunków i inne. Beznadziejnie niewygodne przyciski na kierownicy. Bezużyteczne łopatki zmiany biegów, są wolne. Kiepska klima. Fajny panoramiczny dach. Autoparkowanie obsłuży doświadczony kierowca ogólnie nieprzydatny. Navi kiepska.
4,8
~krisowy
Lancia Delta III
Hatchback 1.4 Turbo-Jet 120KM 88kW
Lancia to trochę zapomniana w Polsce firma, zwłaszcza wśród ludzi poniżej 40-stki. Przed kupnem, o samej marce wiedziałem tylko tyle, że istnieje... Delta oceny miała pozytywne wiec zaryzykowałem i nie żałuję! Kupiłem trochę w ciemno, nie znałem nikogo kto jeździ tym modelem czy nawet marką ale lubię przecierać nowe szlaki. Po 6 miesiącach użytkowania jestem bardzo zadowolony. Ogólnie model ten wygląda chyba na więcej niż wart jest w rzeczywistości. Auto prowadzi się bardzo dobrze, silnik genialnie pracuje - równo i cicho. Pomimo dość długich gabarytów, nie mam problemów z parkowaniem. Jeżeli chodzi o estetykę - jak to u Włochów, klasa światowa. Wnętrze zaprojektowane bardzo dobrze, deska rozdzielcza, mega wygodne otulające fotele. no i przesuwna kanapa z tyłu, jako coś czego próżno szukać u konkurencji. Bagażnik spokojnie pomieści 5cio osobową rodzinę na wakacje, dodatkowo można go powiększyć na długość (tu ponownie wracamy do przesuwnej kanapy) i głębokość. Jedyny mankament jak dla mnie do wyciszenie podczas jazdy, które stoi na kiepskim poziomie, stąd tylko 3 gwiazdki. Nie psuje to jednak mojej opinii o tym aucie. Na jednym z filmów prezenter mowi, że ludzie oglądają sie za tym autem, szczerze nie doświadczyłem tego, choć jedno jest pewne. Na parkingu wyróżnia się z daleka i nie pomylisz go z żadnym innym. Podsumowując, jeżeli masz w sobie choć namiastkę indywidualizmu, lubisz rzucać się w nieznane i nie chcesz mieć w Polsce VAGa nr 10 mln to jest to auto dla Ciebie. Odrobina luksusu za relatywnie niewielkie pieniądze.
Średnie spalanie dla Lancia Delta III
7,4 – 11,2
l/100 km
5,1 – 7,3
l/100 km
5,1 – 10,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Lancia Delta III
Hatchback Seria 1 1.6 Multijet 16V 105KM 77kW
Jestem bardzo spokojnym kierowcą, i jadąc normalnym tempem jestem w stanie zejść spokojnie 0,5l/100km jadąc tym samym tempem co ktoś inny, więc proszę nie martwić się jak nie uda się wykręcić podobnych rezultatów (wskazówka - jazda na zbyt niskich obrotach nie jest wcale ekonomiczna, i jeździłem głównie na oponach - Yokohama blue earth czy jakoś tak, które podejrzewam, że mają niski opór). Oleje 5w-30 - jak fabryka przykazała, do pałowania może i coś innego by się bardziej sprawdziło, ale do normalnej jazdy jest ok. Skrzynia biegów manualna 6 (PCC 635 bodajrze), rocznik 2012 (o tyle istotne, że jak się nie mylę w 2011 roku zwiększyli nieco ciśnienie wtrysku, kilka Nm jest więcej, i w teorii powinno to wpłynąć pozytywnie na spalanie). Moje trzy i pół roku z Deltą nieco dały mi obrazu co służy a co nie niższemu spalaniu w tym modelu. 1. Auto musi być porządnie rozgrzane, zimą spalania mniejszego niż 6,2 nie udało mi się zrobić (cykl mieszany), w dłuższych trasach (a to auto się do tego nadaje, ) 2. Jakość paliw ma znaczenie (do ok. 400ml /100) - przy czym nie mówię tu o paliwach premium 3. Klima też dodaje kilka setek - ale nie po to ona jest, żeby nie korzystać jak jest upał 4. Przy stałej prędkości ok. 90km/h bez zatrzymywania się można zejść poniżej 4l nawet z kompletem pasażerów 5. Delta nie odczuwa aż tak bardzo wyższych prędkości jak inne porównywalne samochody z którymi miałem do czynienia (WV Golf 8 1,6 diesel 115km, Astra 2018r. 1,6 diesel 125km), ale przy stałej 160 km/h 6,5 - 7litrów spali 6. Spalanie do 3-ciego biegu nie jest jakieś wybitne, od 4-go do 6-go jest już bardzo dobrze 7. Od 1,5 tys obrotów auto ładnie się zbiera, więc nie trzeba zbyt często redukować, najlepsza wydajność bliżej 1,8 - 1,9 tys. obr. W Oplu do porównania trzeba było dużo częściej zmieniać biegi (a moc wyższa przy wyższych obrotach) 8. Lancia znacznie lepiej się prowadzi od wyżej wymienionych - więc często nie trzeba hamować przed zakrętami, gdzie np. golf czuł by się mocno niekomfortowo Spalanie średnie z jednego tankowania (ok.1000km), przeważnie wahało się między 5,6, a 6,3 l/100. Na krótkich odcinkach po mieście skakało powyżej 7,5, a w trasie przy sprzyjających warunkach spada nawet poniżej 4 -rech
7,5
Lancia Delta III
Hatchback 1.4 Turbo-Jet 150KM 110kW
Silnik to mechanicznie bajka, zrobiłem ponad 90tys km i brak w nim wad fabrycznych, dodatkowo mój po wizycie na hamowni pokazał 177KM i 260Nm, z tego co ustaliliśmy to prawdopodobnie mapa fabryczna od Abartha. Fakt konkurencja pali średnio mniej o ok litr (zasługa braku zmiennych faz rozrządu i kolektora, brak bezpośredniego wtrysku), ale nie zapewnia takiej niezawodności i możliwości założenia zwykłej (choć nie głupiej) instalacji gazowej. Dane spisane z mojego motostat ze 159 tankowań, nie koloryzowane.
5,2
Lancia Delta III
Hatchback 1.6 MultiJet 120KM 88kW
Dzisiaj wypożyczyłem te auto z wypożyczalni -według licznika 210tyś nalotu, klimatyzacja włączona cały czas plus 5 osób na pokładzie , po Albańskich Górach z agrafkami czyli bez szaleństw + kilka odcinków prostych 100 +, z powrotem jazda nawet na luzie :p, na stacji nie umiałem uwierzyć ,po przeliczeniu 4,1 l /100 km , pytałem Albańczyka i potwierdził spalanie że jeśli nie są piłowane to tyle właśnie palą , chyba kupie taką dla siebie.
Lancia Delta III