Szukaj

Informacje o Lancia Lybra Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1999-2002

Lata produkcji: 1999 – 2002
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D), pozycjonowany w grupie premium. Produkowany w latach 1999-2005. Lybra została wprowadzona na rynek jako następczyni Lancii Dedry. Tworzenie jej było przedsięwzięciem na wielką skalę i trwało ponad sześć lat. Lybra okazała się przełomowym modelem w najnowszej historii włoskiej marki, między innymi ze względu na nową koncepcję projektowania aut. Wraz z nią Lancia odeszła od kanciastej stylistyki, a nowy trend został przeniesiony na całą gamę marki. Miejsce Lybry w ofercie Lancii umownie zajęła Delta.
czytaj więcej
Produkowany od 1999 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 255 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

2,9
~Tomisław
Lancia Lybra
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
ja powiem tak , to co tu czytam to musza pisać jacyś fanatycy lancii podobnie jak alfy, którzy kupili już te samochody no i cóż, szkoda im się przyznać do błędu, a porównywanie lancii do klasy wyżej to śmiech na sali, to auto nawet z a4 nie da się porównać i to z tą pierwszej generacji, co z tego że jest full wypas jak połowa rzeczy i tak nie działa albo wkrótce przestanie działać, auto porównywalne z laguną II jeżeli chodzi o usterkowość, sytuacje ratuje tylko silnik który pali mało, ale jak już zacznie sie psuć to pada wszystko po kolej, wygląda kontrowersyjny, choć mi sie podoba, taki włoski mercedes, choć z samym mercedesem mało ma wspólnego :D fiat w ładniejszej oprawie, z ciut lepszymi materiałami, Osobiście nie polecam, jak kupiłem lybre myślałem że po roku kupie thesis, no cóż teraz już wiem że tak nie zrobię ! a lybra jezdrze bo już tyle wsadziłem że nie opłaca się sprzedawać tylko zajadę ją na śmierć i potem złom! ale do wszystkich co ją chcą kupić powtarzam NIE IDŹCIE TĄ DROGĄ. chyba że macie kasy jak lodu, i bawią was ciągłe przestoje w warsztatach i pożyczanie auta od znajomego tak zwany syndrom fanów alfy, oni też to lubią . jedyny plus w tej całej otchłani to to że nie koroduje! choć to marne pocieszenie !
3,6
~Mateuszkub@o2.pl
Lancia Lybra
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
Auto dobrze się prowadzi, bardzo ładnie i szczegółowo wykończone wnętrze, wygodne fotele procentują szczególnie na długich trasach, dobre nagłośnienie nawet w standardzie (bez głośników Bose). Niestety na wnętrzu plusy tego auta się kończą. Wygląd zewnętrzny nie zachwyca. A strona techniczna tego auta woła o pomstę do nieba. Auto mam od 2 lat a miesiące w których było sprawne można policzyć na palcach jednej ręki. Psuje się dosłownie wszystko oprócz silnika. W ciągu 2 lat wymieniałem m.in.zawieszenie (wahacze, stabilizator, łożyska), alternator wraz z paskiem, pompe wody, dwururke, i wiele innych rzeczy o których już nawet nie pamiętam. Oprócz tego wiele do życzenia pozostawia także układ elektryczny, w którym notorycznie pojawiają się spięcia co skutkuje wyskakiwaniem błędów komputera, na które jedyny sposób to wizyta w ASO i podłączenie do kompa (koszt 150zł+usunięcie błędów) po drugiej wizycie zrezygnowałem i jeżdżę z czerwonymi kontrolkami. Wskazówki obrotomierza i prędkościomierza w wysokich temperaturach (powyżej 30-35st) wariują zamiast pokazywać realne wskazania. Ogólnie rzecz biorąc bilans napraw przez 2lata przekroczył już dawno koszt zakupu tego cudownego auta. Podsumowując: ZDECYDOWANIE ODRADZAM
4,7
~GTI AUTOHANDEL GRZEGORZ IWANICKI
Lancia Lybra
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
NA TLE INNYCH AUT W SWOJEJ KLASIE NIE MA SOBIE RÓWNYCH A RÓWNIEŻ KLASA WYŻSZA MOŻE SIĘ OD NIEJ WIELE NAUCZYĆ CHĆBY SAMO WNĘTRZE TEGO AUTA ZBIJA SWOIM PIĘKNEM NIE MÓWIĄC O SIEDZENIACH W ALKANTARZE CZY PODŚWIETLANYCH KLAMKACH POMIJAJĄC DROBNE ALE NIE DROGIE USTERKI AUTO KRÓLUJE W TYM SEGMENCIE TYLKO CENA JEST KOSMICZNA JA ZAKUPILEM AUTO W BELGI I TERAZ SZUKAM DLA SIEBIE LANCI THESIS BO MERCEDES TO SYF ZWLASZCZA JAK MUSIALEM WYBULIĆ3000ZL NA WTRYSKI BO PADLY PO200000KMNIE MÓWIĄC O ZAWIESZENIU A PODOBNO TO KRÓL WŚRÓD AUT TAK PISZĄ PISMAKI KTÓRZY DOSTAJĄ AUTO NA 10MINUT I WYDAJE SIĘ IM ŻE WSZYSTKO WIEDZĄ POLECAM KAŻDEMU KTO LUBI SIĘ WYRÓŻNIAĆ Z TŁUMU
Średnie spalanie dla Lancia Lybra Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW 1999-2002
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Lancia Lybra
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
Zacznę od tego że ja obliczam średnie spalanie po wypaleniu całego baku i przeliczam navi jednak trochę zawyża. 5,3 litra mi spaliła mi ostatnio jak jeździłem 80% trasa reszta to miasto. minimalne spalanie 100% trasa przy jeździe tak do 110 km/h i delikatnym obsługiwaniem pedału gazu obliczone po jakiś 250 przejechanych km. Maksymalne spalanie to jazda 90% miasto w sensie Poznań w godzinach szczytu gdzie 10 km robi się godzinę albo i dłużej. Ogólnie samochodzik ekonomiczny zasięg samochodu na spokojnej trasie około 1050 km
6,3
Lancia Lybra
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
Paliwo: trasa 4,8 l/100km, miasto latem 7,8 l/100km, miasto zimą 10,0 l/100km Naprawy w różnych cenach. Zderzaki są drogie, układ wspomagania kierownicy również i warto przy 10 letnim samochodzie poszukać używek których na rynku jest sporo.
6,5
Lancia Lybra
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
jeżeli chodzi o zużycie paliwa jest ok, jedyny plus silnika, jeżeli chodzi o resztę tragedia, zawieszenie i wyżej wymienione wachacze, spinki do szyb które co chwila pękają, łozyska które wiecznie huczą, kasowanie komputera, choć ja już na to kłade lage, tyle że deska świeci się jak choinka, co gorsza części które nie są od fiata tanie nie są !!
Lancia Lybra Sedan