Szukaj

Informacje o Lancia Ypsilon III 1.4 8v 77KM 57kW 2009-2010

Lata produkcji: 2009 – 2010
Segment: Auta małe
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 2003-2010. Po raz pierwszy auto zostało przemianowane z Y na Ypsilon. Pod względem stylistycznym samochód zdecydowanie różnił się od swojego poprzednika. Za to podobnie jak on, został zbudowany na bazie Fiata Punto (tym razem Punto II). Model również debiutował jako trzydrzwiowy hatchback, zaś w 2005 roku posłużył do skonstruowania pięciodrzwiowego MPV, który sprzedawany jest jako Lancia Musa. Rok później Ypsilon został poddany drobnej modernizacji. W 2011 roku został zastąpiony przez model czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Ypsilon to dziś najładniejsza z produkowanych Lancii. Fakt, wiele ich nie zostało, dlatego waga tego komplementu jest dyskusyjna. Dlatego powiedzmy wprost: to jedno z najszczęśliwiej wystylizowanych aut w swoim segmencie. Pierwsza trójka. ~Powagosław
Luzacjusz
Nasi sympatyczni Włosi właśnie po to robią brzydkie Fiaty, żeby gdy raz na włoski rok zrobią ładną Lancię, cała reszta świata, która rodzajów makaronów zna nie tysiąc, a dwa (do zupy i drugiego dania), powiedziała: ale ładne auto. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 77 KM (57 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 113 Nm przy 3750 obr/min
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72 x 84 mm
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ciężko działający mechanizm otwierania drzwi
  • Lancia Ypsilon III 1.3 16v MultiJet 75KM 55kW 2003-2010
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
W czasie zimy zauważyłem, że muszę z dużą siłą ciągnąć za klamkę aby otworzyć drzwi. Pojechałem do ASO aby rozwiązali problem. Pan serwisant parę razy szarpną za klamkę i stwierdził, że nie trzeba nic robić, poza tym do rozebrania drzwi potrzebuje 2 osób, a był sam (w sobotę). Kupiłem smar w sparayu i na jakiś czas pomogło ale co kilka miesięcy mam ten sam problem. Mam porównanie z Toyotą kolegi - jego auto ma 22 lata a drzwi można otwierać jednym palcem. To jest jakość! Fiat mógłby po prostu skopiować zasadę działania z toyoty i byłby spokój. Nigdy więcej fiata :(
Pęknięty układ dolotowy
  • Lancia Ypsilon III 1.3 16v MultiJet 75KM 55kW 2003-2010
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Producenci coraz częściej stosują plastik w produkcji silników. U mnie po 6 latach popękał układ dolotowy, który jest połączony z filtrem powietrza. Filtr powietrza opiera się na 4 trzpieniach (a jakże- plastikowych), które przy wibracjach silnika pękają pod ciężarem filtra powietrza i cały ciężar filtra z obudową opiera się na układzie dolotowym, który (a jakże, też z plastiku) pęka i "lewe" nieoczyszczone powietrze dostaje się do komory spalania. Jest to efekt cięcia kosztów przez Fiata. Naprawiłem oczywiście na używanych częściach poza ASO ale niesmak do marki pozostanie na zawsze.
Hamulce tył
  • Lancia Ypsilon III 1.3 16v MultiJet 75KM 55kW 2003-2010
  • układ hamulcowy
  • 103 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Ciągłe problemy z tylnym prawym bębnem. Podczas jazdy grzeje się tak jakby szczęki nie puszczały po zwolnieniu ręcznego hamulca. Były już czyszczone i w ASO i poza i wciąż występuje ten problem.
Lancia Ypsilon III